Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Nei, får ikke håpe det. Uansett tror jeg nok Skyrim er et spill som de fleste før eller senere kommer tilbake til, enten ES 6 blir suksess eller fiasko, akkurat som jeg ofte kommer tilbake til Oblivion når jeg trenger en liten pause fra fjell og snøstorm. :fnise: 

Jeg tror Skyrim er et av de spillene jeg har kommet tilbake til flest ganger, faktisk. :jepp: 

Nå som de har køddet Fallout helt til for seg selv, så bør ES 6 være fenomenal, eller så begynner det å se mørkt ut for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest secretidentity

På Pc spiller jeg for tiden The Sims 3: Overnaturlig og på Nintendo 3DS spiller jeg Lego City Undercover: Chase Begins (er for gammel, men kjempegøy). :)

Endret av secretidentity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha spilt Zelda BotW har Skyrim blitt veldig kjedelig. Det legger opp til lite utforskning underveis, det er bare å følge pilen, returner. Hent noe, returner. Drep noen, returner. Man kan jo selvfølgelig utforske på egenhånd, men i BotW må man ut å gå for å finne frem til shrines eller finne alle korokene. Man får mye mer igjen for utforskningen.

Er spent på ES 6, for jeg liker jo godt Skyrim verdenen, jeg bare synes det blir veldig ensformig. Og håper de gjør det enda mer variert i ny variant. Og at man kan klatre! Jeg finner aldri veiene, bruke evigheter på å komme meg opp på High Hrothgar.

Har igjen litt av main storyen i BotW, så skal jeg begynne på Mario Odyssey. Skyrim er ett av spillene jeg ofte går tilbake til som jeg aldri blir ferdig med, regner med at BotW vil ende opp på samme måten.

Anonymkode: 4486f...085

Jeg elsker både BotW og Skyrim, og synes egentlig det er litt slemt å sammenligne dem. :ler: De representerer jo helt forskjellige stadier i utviklingen av Open World, og BotW har nok latt seg inspirere av spill som Skyrim og The Witcher, for så å bygge videre på konseptet open world. Det blir spennende å se hvordan ES 6 blir, og om det byr på en mer åpen og interaktiv verden. 

Og klatring? Er det ikke det man har Shadowmere til? 😁

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg tror Skyrim er et av de spillene jeg har kommet tilbake til flest ganger, faktisk. :jepp: 

Nå som de har køddet Fallout helt til for seg selv, så bør ES 6 være fenomenal, eller så begynner det å se mørkt ut for dem. 

Det er vesentlig mer å gjøre i Skyrim, det må sies. :)

Det var dumt, jeg har ikke spilt noe der siden Fallout: Las Vegas, har verken konsoll eller supercomputer for tiden, så det har stoppet seg selv. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vampen said:

Jeg elsker både BotW og Skyrim, og synes egentlig det er litt slemt å sammenligne dem. :ler: De representerer jo helt forskjellige stadier i utviklingen av Open World, og BotW har nok latt seg inspirere av spill som Skyrim og The Witcher, for så å bygge videre på konseptet open world. Det blir spennende å se hvordan ES 6 blir, og om det byr på en mer åpen og interaktiv verden. 

Og klatring? Er det ikke det man har Shadowmere til? 😁

Joda, ser den. Men er så mange jeg har snakket med som mener BotW er dårlig, og at det bare er Skyrim som gjelder. Og jeg digga jo Skyrim før jeg begynte på BotW, BotW har bare satt en ny og veldig høy standard.

Min Shadowmere ville ikke gå opp fjellsiden til High Hrotgar!? Faktisk er jeg litt usikker på hvor Shadowmere har blitt av på den jeg spiller nå, har ikke sett han (?) på lenge. Han irriterte vettet av meg på en del av assasin oppdragene, for jeg ville at de jeg skulle drepe skulle angripe først sånn at jeg ikke fikk bounty. Men den jævla hesten var jo på pletten og angrep med en gang så det gikk ikke.

Anonymkode: 4486f...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Det er vesentlig mer å gjøre i Skyrim, det må sies. :)

Det var dumt, jeg har ikke spilt noe der siden Fallout: Las Vegas, har verken konsoll eller supercomputer for tiden, så det har stoppet seg selv. 😕

Jeg må si at jeg synes det å bygge og kjøpe hus nesten er det morsomste i Skyrim. :ler:

Det er nok like greit. Fallout 4 er greit, men det helt nye Fallout 76 er katastrofe. De har laget en MMO uten en eneste NPC, med minimal historie, og bugs ut av denne verden. De har brukt samme engine som Skyrim har, og har på generell basis gitt ut et spill ingen ville ha, som er utdatert og ikke var ferdig, og som har sørget for å gi dem både slakt og elendige salgstall. Det var 30-40% ned i pris i løpet av to uker. Kort sagt, Fallout 76 har gitt Bethesda en kraftig ripe i lakken, og vi får håpe og tro at de nå gjør en bedre jobb med ES 6. De tåler ikke en ny runde a la dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, ser den. Men er så mange jeg har snakket med som mener BotW er dårlig, og at det bare er Skyrim som gjelder. Og jeg digga jo Skyrim før jeg begynte på BotW, BotW har bare satt en ny og veldig høy standard.

Min Shadowmere ville ikke gå opp fjellsiden til High Hrotgar!? Faktisk er jeg litt usikker på hvor Shadowmere har blitt av på den jeg spiller nå, har ikke sett han (?) på lenge. Han irriterte vettet av meg på en del av assasin oppdragene, for jeg ville at de jeg skulle drepe skulle angripe først sånn at jeg ikke fikk bounty. Men den jævla hesten var jo på pletten og angrep med en gang så det gikk ikke.

Anonymkode: 4486f...085

 BotW vant Game of the year overlegent i 2017, og flere selskap har prøvd å forklare egne dårlige salgstall med at det kom ut i samme tidsrom som BotW. Og hadde det ikke kommet ut samme kvartal som BotW, så hadde nok spill som Horizon zero dawn bitt mer fra seg. Så de som påstår at det er dårlig, aner ikke hva de prater om.  Det er et fantastisk, nyskapende spill, med jevnt over kjempegod kritikk, hvor Nintendo tør å bryte med både egen serie og typiske mekanismer i open world. Og de klarte å leve opp til 7-8 år med ren hype, hvilket er godt gjort i seg selv. Men mye av det samme kan sies om Skyrim i 2011. :) Så jeg skjønner poenget ditt, jeg er tross alt hardbarket Zelda-fan, men her er det snakk om to spill som begge var viktige i sin tid. Og Skyrim er et par generasjoner og en million år i teknologiske år, eldre enn BotW, så vi må være litt snille med det. :ler: 

Jepp, det høres ut som Skyrim og Shadowmere i all sin bøggete sjarm. :ler: Jeg har alltid angst for at noe skal drepe dritthesten. Første tur til HH er aldri noe jeg gleder meg til, for Skyrims kartfunksjon er en prøvelse. Så der satser jeg bare på å finne veien og holde meg til den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg må si at jeg synes det å bygge og kjøpe hus nesten er det morsomste i Skyrim. :ler:

Det er nok like greit. Fallout 4 er greit, men det helt nye Fallout 76 er katastrofe. De har laget en MMO uten en eneste NPC, med minimal historie, og bugs ut av denne verden. De har brukt samme engine som Skyrim har, og har på generell basis gitt ut et spill ingen ville ha, som er utdatert og ikke var ferdig, og som har sørget for å gi dem både slakt og elendige salgstall. Det var 30-40% ned i pris i løpet av to uker. Kort sagt, Fallout 76 har gitt Bethesda en kraftig ripe i lakken, og vi får håpe og tro at de nå gjør en bedre jobb med ES 6. De tåler ikke en ny runde a la dette. 

Det er morsomt helt klart, jeg bruker også en del tid nå på å slakte bandittledere for en heller lunken belønning. :fnise:  Men etter å ha fullført hovedoppgavene til det mørke brorskap ble det nok av penger å kjøpe og møblere hus for. ;)

Sånt er kjedelig, er ikke moro når man føler at spillet er uferdig og at utviklerne har slurvet. Nei, hvis de fortsetter slik, så kommer det bare til å gå nedover med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrankDrebin skrev:

Det er morsomt helt klart, jeg bruker også en del tid nå på å slakte bandittledere for en heller lunken belønning. :fnise:  Men etter å ha fullført hovedoppgavene til det mørke brorskap ble det nok av penger å kjøpe og møblere hus for. ;)

Sånt er kjedelig, er ikke moro når man føler at spillet er uferdig og at utviklerne har slurvet. Nei, hvis de fortsetter slik, så kommer det bare til å gå nedover med dem. 

Og så begynner alt stresset med å holde unger, tjenere, trubadurer og dyr trygge for banditter, kjemper og annet rask. :ler: Og penger går det stort sett greit å skaffe, å få tak i nok glass og geitehorn derimot. :fnise: 

 Nei, de skal passe seg mtp ES 6. De hadde to store titler, Fallout og ES. Nå har de sørget for å ødelegge en av dem, og rasere tilliten i markedet på et par måneder. Neste tittel ut er en helt ny en, så de har mye som står på spill mtp ES 6. Det må bli bra, så de bør bruke både tid og ressurser på å sikre at det lever opp til forventningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vampen skrev:

Og så begynner alt stresset med å holde unger, tjenere, trubadurer og dyr trygge for banditter, kjemper og annet rask. :ler: Og penger går det stort sett greit å skaffe, å få tak i nok glass og geitehorn derimot. :fnise: 

 Nei, de skal passe seg mtp ES 6. De hadde to store titler, Fallout og ES. Nå har de sørget for å ødelegge en av dem, og rasere tilliten i markedet på et par måneder. Neste tittel ut er en helt ny en, så de har mye som står på spill mtp ES 6. Det må bli bra, så de bør bruke både tid og ressurser på å sikre at det lever opp til forventningene. 

Hehe, ja det kan fort bli litt pes. xD Sant, litt mynter her og litt mynter der blir det penger av, det er verre å finne spesifike ting som du nevner, pleier å ignorere "quester" hvor jeg må samle inn så så mange av ditt og datt som er spredt for alle vinder, fullfører jeg noen av de listene så er det flaks. :P 

Ja, jeg likte både Fallout 3 og Las Vegas (de to første har jeg ikke spilt), digger selvsagt Oblivion og Skyrim, Morrowind kom jeg aldri helt inn i, og de to første ES spillene har jeg heller ikke spilt, og nå er de selvsagt kul umulig å få tak i. :P
Leit at de ødelegger slik for seg selv, får håpe de skjerper seg nå ja, og gjør det ordentlig med ES 6. Nå i disse internett tider er det ikke lurt å slippe noe ræl. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrankDrebin skrev:

Har lagt Oblivion litt til side og dratt frem Skyrim igjen. Senest i går skaffet jeg hus, og har nå gjort rønna om til et koselig hjem. 😄

Det holder fortsatt mål ja, husker jeg synes det var midt på treet da jeg spilte det første gang, men etter noen flere runder over tid synes jeg det blir bedre og bedre. :) 

Og Keith David har stemmen til en av hovedkarakterene 😄 Digger den fyren, har akkurat sett på en serie hvor han spiller en pastor så litt artig å høre stemmen hans i et science fiction spill :P

1 time siden, Vampen skrev:

Jeg tror Skyrim er et av de spillene jeg har kommet tilbake til flest ganger, faktisk. :jepp: 

Nå som de har køddet Fallout helt til for seg selv, så bør ES 6 være fenomenal, eller så begynner det å se mørkt ut for dem. 

Hvis de har tenkt å skynde fram TES 6 slik ryktene hevder siden Fallout 76 hevder så er det en sjanse for at det spillet ikke blir så bra fordi det er fullt av bugs og gudene vet. De hadde jo ikke tenkt å slippe spillet før noen år så om de skal slippe ut spillet allerede nå i år så kan det umulig gå noe bra. Håper de heller tar seg god til til å lage spillet og gjøre det perfekt, og heller slippe en remake av Fallout 3 og NV, fy fader som de spillene har eldret seg dårlig O: Men er jo slik det er når de allerede i 2008 med treeren brukte en gammel og utgått spillmotor :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Winza skrev:

Og Keith David har stemmen til en av hovedkarakterene 😄 Digger den fyren, har akkurat sett på en serie hvor han spiller en pastor så litt artig å høre stemmen hans i et science fiction spill :P

Hvis de har tenkt å skynde fram TES 6 slik ryktene hevder siden Fallout 76 hevder så er det en sjanse for at det spillet ikke blir så bra fordi det er fullt av bugs og gudene vet. De hadde jo ikke tenkt å slippe spillet før noen år så om de skal slippe ut spillet allerede nå i år så kan det umulig gå noe bra. Håper de heller tar seg god til til å lage spillet og gjøre det perfekt, og heller slippe en remake av Fallout 3 og NV, fy fader som de spillene har eldret seg dårlig O: Men er jo slik det er når de allerede i 2008 med treeren brukte en gammel og utgått spillmotor :P   

Keith David er konge ja, og stemmen hans passer perfekt til Andersen! :biggrin:  Lance Henriksen (eller Lanse-Henrik som jeg kaller ham) har også en stemme, husker ham best fra Alien filmene. :)

Ja, hastverk er lastverk, spesielt i spillverdenen. Bedre å vente et par år på et fantastisk spill, enn å få uferdig ræl. Synes også jeg hørte noe om at de ikke har noen planer om å finpusse noen av spillene de har, mulig jeg blander med noe annet, men det er uansett en dårlig holdning når ikke alt er optimalt. 😕
Selv likte jeg Fallout 3 og NV godt, eneste som trakk ned for meg er at det ikke gikk an å utforske videre etter at hovedoppgaven var fullført, slik som i ES spillene. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vampen skrev:

Og så begynner alt stresset med å holde unger, tjenere, trubadurer og dyr trygge for banditter, kjemper og annet rask. :ler: Og penger går det stort sett greit å skaffe, å få tak i nok glass og geitehorn derimot. :fnise: 

 Nei, de skal passe seg mtp ES 6. De hadde to store titler, Fallout og ES. Nå har de sørget for å ødelegge en av dem, og rasere tilliten i markedet på et par måneder. Neste tittel ut er en helt ny en, så de har mye som står på spill mtp ES 6. Det må bli bra, så de bør bruke både tid og ressurser på å sikre at det lever opp til forventningene. 

De har vel strengt tatt ikke ødelagt noe som helst? Fallout 5 kommer til å baseres på det samme som Fallout 4.

Fallout 76 er jo noe helt annet, online og slikt. Har ingenting med selve hovedspillene å gjøre.

ES 6 kommer til bli det beste noensinne:-)

Anonymkode: 90d73...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Keith David er konge ja, og stemmen hans passer perfekt til Andersen! :biggrin:  Lance Henriksen (eller Lanse-Henrik som jeg kaller ham) har også en stemme, husker ham best fra Alien filmene. :)

Ja, hastverk er lastverk, spesielt i spillverdenen. Bedre å vente et par år på et fantastisk spill, enn å få uferdig ræl. Synes også jeg hørte noe om at de ikke har noen planer om å finpusse noen av spillene de har, mulig jeg blander med noe annet, men det er uansett en dårlig holdning når ikke alt er optimalt. 😕
Selv likte jeg Fallout 3 og NV godt, eneste som trakk ned for meg er at det ikke gikk an å utforske videre etter at hovedoppgaven var fullført, slik som i ES spillene. 

 

 

Har du sett greenleaf hvor Keith spiller i nå? Så alle 3 sesongene på en uke :P

Fallout NV er mitt favoritt spill, og det er Obsidian sitt arbeid så kanskje de burde lage flere spill for Bethesda 😄 Elsket å vandre rundt på new vegas strip osv :) Og digger at godt kjente skuespillere hadde stemmene i spillet, i 3 så hadde Liam Neeson stemmen til faren våres. I 4 så var der ingen store kjente som hadde stemmer i spillet men gikk fint :) Jeg likte best Nick Valentine i 4, til å være en synth så hadde han en unik og kul personlighet :) Men uff, er veldig glad for at The Institute ikke finnes på ekte og erstatter mennesker med synth versjoner med de samme minnene :haar:

Med Broken Steel dlc i fallout 3 så kan man fortsette etter slutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har vel strengt tatt ikke ødelagt noe som helst? Fallout 5 kommer til å baseres på det samme som Fallout 4.

Fallout 76 er jo noe helt annet, online og slikt. Har ingenting med selve hovedspillene å gjøre.

ES 6 kommer til bli det beste noensinne:-)

Anonymkode: 90d73...c62

Bare de ikke har en som Preston som maser om settlements man skal besøke 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har vel strengt tatt ikke ødelagt noe som helst? Fallout 5 kommer til å baseres på det samme som Fallout 4.

Fallout 76 er jo noe helt annet, online og slikt. Har ingenting med selve hovedspillene å gjøre.

ES 6 kommer til bli det beste noensinne:-)

Anonymkode: 90d73...c62

Vi får se. :) Katastrofen som er Fallout 76 har vært langt mer enn et uferdig spill. Det har vært et langt shitshow for Bethesda siden spillet kom ut, med den ene smellen etter den andre. Fra støy rundt micro transactions, til elendig kundeservice, misvisende markedsføring, en tvilsom launcher, skanning av PC-er, utestengelse, forbud mot modding og en hel masse annet. Det har vært fascinerende å se dem gå så inderlig på trynet, og gjøre det verre og verre for hver dag. Inntrykket de har gitt mange de siste månedene er nok at de har gått fra å være et respektert selskap, til å bare bry seg om profitt, uten tanke på kvalitet eller de som kjøper produktene deres. 

Bethesda har litt av en jobb foran seg, om det i det hele tatt skal bli et Fallout 5. Syklusen deres tilsier vel at de to neste spillene er Starfield og ES 6. Om Starfield flopper, eller har noen av de samme problemene, så har de et problem. Jeg krysser fingerne for ES 6, men jeg liker ikke utviklingen. Spesielt ikke iom at de har hatt noen uttalelser i retning av at ES 6 også vil ha samme motor. Det har kommet såpass mange gode spill siden Skyrim, de har ikke lenger råd til å slippe spill fulle av bugs, på utdatert motor. Nå har de heller ikke all den tilliten de har hatt, så det er på tide å komme seg opp på samme nivå som feks Cd projekt red. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Vampen said:

 BotW vant Game of the year overlegent i 2017, og flere selskap har prøvd å forklare egne dårlige salgstall med at det kom ut i samme tidsrom som BotW. Og hadde det ikke kommet ut samme kvartal som BotW, så hadde nok spill som Horizon zero dawn bitt mer fra seg. Så de som påstår at det er dårlig, aner ikke hva de prater om.  Det er et fantastisk, nyskapende spill, med jevnt over kjempegod kritikk, hvor Nintendo tør å bryte med både egen serie og typiske mekanismer i open world. Og de klarte å leve opp til 7-8 år med ren hype, hvilket er godt gjort i seg selv. Men mye av det samme kan sies om Skyrim i 2011. :) Så jeg skjønner poenget ditt, jeg er tross alt hardbarket Zelda-fan, men her er det snakk om to spill som begge var viktige i sin tid. Og Skyrim er et par generasjoner og en million år i teknologiske år, eldre enn BotW, så vi må være litt snille med det. :ler: 

Jepp, det høres ut som Skyrim og Shadowmere i all sin bøggete sjarm. :ler: Jeg har alltid angst for at noe skal drepe dritthesten. Første tur til HH er aldri noe jeg gleder meg til, for Skyrims kartfunksjon er en prøvelse. Så der satser jeg bare på å finne veien og holde meg til den. 

Kanskje hesten har blitt drept på veien, det tenkte jeg ikke over at den kunne bli. Er det eventuelt noen måte jeg kan finne den igjen på?

Et annet aspekt med BotW er bugs - eller mangelen på disse. Selv om jeg kjøpte spillet med en gang det kom ut, har jeg ikke opplevd en eneste bug jeg kan komme på i farta, og i alle fall ingen som har gjort at jeg må gå tilbake en save. Noe av det første som skjedde da jeg tok opp Skyrim igjen var at jeg satte meg fast i et fjell. I alle rundene jeg har spilt har det vært side quests jeg ikke har kunnet fullføre på grunn av bugs, en gang også en hovedquest. Et spill som har vært på markedet i så mange år burde ikke ha så mange bugs sammenlignet med et som nettopp kom ut! 

Jeg grugleder meg til ES 6, det har potensiale til å bli bra, men har ikke for store forhåpninger basert på Skyrim problemene og Fallout-fadesen som dukket opp nå. ES 6 må vel bli hypet like bra som BotW, i og med at det er såpass lange intervaller mellom spillene. Hvilket område tror/håper dere ES 6 blir lagt til? De har ikke kommet med noen hint om det enda som jeg har fått med meg?

Jeg har faktisk ikke spilt noen av de tidligere ES spillene, hvordan er de å spille i dag? Jeg så Oblivion bli nevnt positivt lengre opp, vil det fungere like godt for en ny spiller tro?

Anonymkode: 4486f...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...