Gå til innhold

Jeg vil do :( Ble tatt for nasking:(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 26 aar gammel jente som ble tatt for nasking for forste gang,(har aldri stjelt for) igaar. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg gjorde det, tingene jeg tok var ikke i min storrelse og jeg "slang dem bare i baggen uten aa engang aa prove aa skjule det", jeg var ikke meg selv vet jeg..har gaatt gjennom et psykisk helvete de sisteseks maanedene og mistet mye av livet mitt pga deprisjoner. Dette er ingen unnskyldning, men prover aa forklare at jeg (trodde) jeg var en oppegaaende jente som hadde moral og verdier.

Jeg har kastet opp i hele dag og klarer ikke se meg selv i speilet og fatter ikke at jeg har gjort det. Jeg har virkelig stjelt!!! Hvorfor? Jeg kan ikke forklare det...foler livet er slutt fordi jeg faktisk har krysset en grense som jeg aldri trodde jeg ville gjore da jeg synes det er forkastelig.

Denne tabben har odelagt ALT for meg, jeg studerer jus og har veldig lyst til aa bli advokat en dag, krever dem en uttommende attest naar man skal bli advokat?

Maa jeg ALLTID soke visum til USA? Saa flaut i fremtiden om man feks har en samboer og blir utspurt foran han paa flyplassen, dette er jo info jeg ikke vil at noen skal vite.

Vurderer aa ta konakt med psykolog da jeg virkelig foler meg borte, jeg kjenner meg ikke igjen :((( JEg har det saa fryktelig vondt naa og har mistet lysten til aa leve helt...jeg foler meg som en stor taper med all grunn :( Hadde virkelig ALDRI trodd at jeg skulle gjore noe slikt...:((

Vekteren paa stedet anbefalte meg aa ta kontakt med konfliktraadet, men kan de hjelpe meg? det staar paa sidene deres at de hjelper ungdom (jeg er voksen :( desverre, ikke mentalt visstnok:((((), og at det i det beste tilfellet forsinner fra den ordinaere vandelsattesten, men den vil altsaa alltid staa i registeret?

:((( kan noen vaere saa snill aa gi meg ett lite haap selvom dere foler at jeg ikke fortjener det, vae saa snill og ikke dom meg for hardt, jeg fortjener en straff men ikke en straff paa livstid liknende denne :(

Noen som har erfaring med dette og kjenner seg igjen i det psykiskespekteret? JEg tror jeg trenger hjelp:( er saa nede..:(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kan ogsaa tillegge at jeg reiste bort i natt fra ALT, klarer ikke face verden hjemme :( Ingen som vet noe men om noen spor hvorfor jeg er saa lei meg tror jeg at jeg ikke klarer a a holde meg. Jeg vil ikke at noen skal vite om dette :((((

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen gi meg en "elektronisk" klem :( Jeg foler meg saa alene, vet at de fleste her foler jeg ikke fortjener noen ting og kun det verste :( Men jeg er virkelig en snill jente som aldri har gjort noen noe vondt, stjelt en drue eller smaagodt fra matbutikken eller TENKT TANKEN engang. Gi meg en ny sjanse noen:((((( Huff :(

Jeg staar for handlingen, men kan ikke forklare den og bare det er saa vondt. Foler at jeg likegjerne kunne ha knust ett glass, kjeftet paa noen, hylt, graatt :(((

Gjest Chevy
Skrevet

Det kommer veldig frem utifra det du skriver at du ikke føler deg som deg selv,og at handlingen din da kan forklares med at du "ikke var tilstede" psykisk da det skjedde. Du bør komme deg snarest til psykolog for og bearbeide dette,også for og se om det kN hjelpe deg i denne saken.. Jeg vet ikke,men jeg ser ingen grunn til og ikke sende over en elektronisk klem!:)

Skrevet

Oi.. I feel you. Vil anbefale deg å snakke med noen.. Prøv å ringe Mental Helse eller noe sånn, det er nok bedre enn å prøve her inne.. Håper du etterhvert klarer godta det du har gjort og komme deg videre i livet!

• Liker 1
Skrevet

Du får en stooor klem av meg :klemmer:

Jeg vet hvordan det føles å bli tatt i å stjele. Jeg var riktignok 15 år da det skjedde, men det var fortsatt noe av det værste jeg har opplevd.

For min del ble det aldri en sak ut av det. Vekteren sa at jeg ble anmeldt og at jeg kom til å få en telefon angående det, men den kom aldri. Aner ikke hvorfor, men poenget er at jeg desverre ikke kan fortelle deg noe om prosessen i ettertid.

Jeg har også vært i konfliktrådet da jeg var rundt samme alder (angående en annen sak), og da sa de at de også hjalp til med ting som nabokrangler. Så det er verdt et forsøk, jeg tror ikke de kun hjelper ungdommer? Det ville i så fall være den beste løsningen for deg, da har du mulighet til å forklare deg og kanskje løse det opp uten politiinnblandelse.

Til slutt må jeg si deg at selv om du blir anmeldt og det går gjennom så er det IKKE verdens undergang. Det ordner seg nok til slutt skal du se, du burde ta kontakt med en som står deg nær som kan hjelpe deg gjennom dette siden du syns det er så vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig frem utifra det du skriver at du ikke føler deg som deg selv,og at handlingen din da kan forklares med at du "ikke var tilstede" psykisk da det skjedde. Du bør komme deg snarest til psykolog for og bearbeide dette,også for og se om det kN hjelpe deg i denne saken.. Jeg vet ikke,men jeg ser ingen grunn til og ikke sende over en elektronisk klem!:)

tusentakk, du skal vite at det hjalp mer enn du tror :( naar man foler seg saa alene..kan jo ikke snakke med noen om dette :(

Har gaatt litt til psykolog pga tingene jeg har gaatt igjennom, men herregud, hun maa virkelig se paa meg som en haaplos idiot :( Jeg som trodde jeg var oppegaaende hele livet..

AnonymBruker
Skrevet

Du får en stooor klem av meg :klemmer:

Jeg vet hvordan det føles å bli tatt i å stjele. Jeg var riktignok 15 år da det skjedde, men det var fortsatt noe av det værste jeg har opplevd.

For min del ble det aldri en sak ut av det. Vekteren sa at jeg ble anmeldt og at jeg kom til å få en telefon angående det, men den kom aldri. Aner ikke hvorfor, men poenget er at jeg desverre ikke kan fortelle deg noe om prosessen i ettertid.

Jeg har også vært i konfliktrådet da jeg var rundt samme alder (angående en annen sak), og da sa de at de også hjalp til med ting som nabokrangler. Så det er verdt et forsøk, jeg tror ikke de kun hjelper ungdommer? Det ville i så fall være den beste løsningen for deg, da har du mulighet til å forklare deg og kanskje løse det opp uten politiinnblandelse.

Til slutt må jeg si deg at selv om du blir anmeldt og det går gjennom så er det IKKE verdens undergang. Det ordner seg nok til slutt skal du se, du burde ta kontakt med en som står deg nær som kan hjelpe deg gjennom dette siden du syns det er så vanskelig.

Tusentakk :( Jeg vet ikke om jeg klarer aa ta kontakt med noen, tror alle vil bli sjokkert og miste all tillitten til meg. Jeg tror ikke jeg klarer aa leve med at andre vet det heller, svekker liskom hele meg.

Takk for svarene, det hjalp virkelig aa "snakke" med noen !!!!

AnonymBruker
Skrevet

Oi.. I feel you. Vil anbefale deg å snakke med noen.. Prøv å ringe Mental Helse eller noe sånn, det er nok bedre enn å prøve her inne.. Håper du etterhvert klarer godta det du har gjort og komme deg videre i livet!

Ja, hadde det barevaert saa lett og lofte traaden aa snakke om dette :(

Jeg har skrevet en mail til konfliktradet, men er saa redd for at jeg har formulert meg paa en barnslig desperat maate. Jeg skjelver bokstaveligtalt..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde det barevaert saa lett og lofte traaden aa snakke om dette :(

Jeg har skrevet en mail til konfliktradet, men er saa redd for at jeg har formulert meg paa en barnslig desperat maate. Jeg skjelver bokstaveligtalt..

Skrevet

Har gaatt litt til psykolog pga tingene jeg har gaatt igjennom, men herregud, hun maa virkelig se paa meg som en haaplos idiot :( Jeg som trodde jeg var oppegaaende hele livet..

At du gjør en feil gjør deg ikke til en håpløs idiot!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars kjære deg... Du har gjort en tabbe, men tilgi deg selv for dette!! Du husker vel da superrike Winona Ryder ble tatt for stjeling? Hun hadde heller ikke behov for å ta noe, men hadde psykiske problemer. Ta kontakt med en psykolog, det kan virke som om du har behov for å bli sett, og ikke minst hørt. Dette var et rop om hjelp. Søk støtte, dette ordner seg. Alt etter hva som blir utfallet blir en del på rullebladet slettet etter en stund, så ikke tenk så mye på jusen (jobb får du uansett) og visum til USA akkurat nå :klemmer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ring Mental Helse på tlf 116 123. NÅ! :)

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars kjære deg... Du har gjort en tabbe, men tilgi deg selv for dette!! Du husker vel da superrike Winona Ryder ble tatt for stjeling? Hun hadde heller ikke behov for å ta noe, men hadde psykiske problemer. Ta kontakt med en psykolog, det kan virke som om du har behov for å bli sett, og ikke minst hørt. Dette var et rop om hjelp. Søk støtte, dette ordner seg. Alt etter hva som blir utfallet blir en del på rullebladet slettet etter en stund, så ikke tenk så mye på jusen (jobb får du uansett) og visum til USA akkurat nå :klemmer:

tusentakk, kanskje det hjelper med litt sovn ogsaa :(

Jeg har en jobb(ikke i samme bransje) og har bestemt meg for aa levere oppsigelse..jeg foler meg uaerlig om jeg fortsetter :( .

Takk for svar og stotte alle sammen, skal prove aa ta meg motet til aa kjore hjem imorgen og ta kontakt med noen :( Bare det er en prosess, og det aa ikke vite praktiske ting som hva som skjer videre..skal paa sommerferie om 2 uker, har ikke det minste lyst lenger..

er ogsaa redd de sender anmeldelsen til den FOLKEREGISTRERTE adressen som er hjem til foreldrene mine og ikke til meg :((

AnonymBruker
Skrevet

At du gjør en feil gjør deg ikke til en håpløs idiot!

tusntakk, men vet mange andre vil se paa meg som en haaplos idiot. Jeg vet jeg ville vaert svaert dommende mot andre i samme situasjon, hele synet mitt er endret etter dette.

Men takk for fine ord, setter stor pris paa at du har ett saa stort hjerte og sinn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb(ikke i samme bransje) og har bestemt meg for aa levere oppsigelse..jeg foler meg uaerlig om jeg fortsetter :( .

Takk for svar og stotte alle sammen, skal prove aa ta meg motet til aa kjore hjem imorgen og ta kontakt med noen :( Bare det er en prosess, og det aa ikke vite praktiske ting som hva som skjer videre..skal paa sommerferie om 2 uker, har ikke det minste lyst lenger..

er ogsaa redd de sender anmeldelsen til den FOLKEREGISTRERTE adressen som er hjem til foreldrene mine og ikke til meg :((

Ikke gjør noe overilt nå... Du trenger ikke å si opp jobben for dette. Du må ringe på jobb i morgen og si at du er syk slik at de ikke blir redd for deg. Så tar du kontakt med lege/psykolog. Ring Mental helse i kveld :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si opp jobben eller gjør noe annet overilt nå. Vent til du klarer å tenke klart igjen. Dette er IKKE verdens undergang. :klemmer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De sender den til den folkeregistrerte adressen, det gjorde de med min. Det positive er at det ikke står åraken til forelegget. Mamma åpnet det og spurte meg, jeg sa jeg hadde gjort noe dumt på fylla.

Jeg stjal også grunnet psykiske problemer. Har enda ikke sakt det til noen. Kommer nok aldri til å gjøre det heller.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør noe overilt nå... Du trenger ikke å si opp jobben for dette. Du må ringe på jobb i morgen og si at du er syk slik at de ikke blir redd for deg. Så tar du kontakt med lege/psykolog. Ring Mental helse i kveld :)

Jeg gikk inn paa mental helse sine sider og synes det var saa lite informasjon om hvem som "Burde" takontakt med dem :(, uff..klarer ikke lese noen ting..

Og HVA skal jeg si :((( Tror jeg pakker meg inn i dynen her og graater litt til, haaper jeg foler meg bedre imorgen :( TAKK IGJEN ALLE!

Skrevet

Kjære deg. Du er ikke alene om å gjøre dumme ting pga psykisk sykdom. Ikke si opp jobben din pga det du har gjort. Gå heller til legen din og snakk om hvordan du har det og hva du har gjort. Kanskje du trenger en pause i livet, men du trenger også noe å se frem til og et liv å komme tilbake til.

Kanskje du heller skal se på denne hendelsen som en vekker mtp å komme til behandling? I så fall en vond vekker men allikevel viktig. Etter hvert vil du kanskje være glad for at du "vekket deg selv" fordi det fikk deg til å gripe tak i tingene.

Ikke vær så streng med deg selv :klemmer:

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...