Gå til innhold

Hva har overrasket deg av matvarer når du er på diett?


-milla j-

Anbefalte innlegg

Dere virker jo som om dere hater nøtter som pesten? Nøtter er da sunt, selv om det er mange kcal i det. Dere skal jo ikke spise en pose nøtter hver dag heller. En liten neve om dagen er utrolig sunt og godt for hjertet. Samme med olivenolje, der er ikke meningen at man skal spise enorme mengder av det, godt for hjertet.

At dere sier dere liker poteter fordi de er lave på kcal forundrer meg enda mer. Poteter er lav på næring og er fulle av stivelse og karbohydrater, og burde ikke være noen stor andel av ens kosthold.

Ikke vær så himla pirkete på kcal når det er sunne ting... Ingen som får pondus av å spise litt nøtter.

Dette er lavkarbo, og det er faktisk ganske mange som ikke mener at det er det eneste saliggjørende. ;)

Jes spiser nøtter, bevares, av og til og absolutt ikke hver dag. Det er mange andre ting som er hjertevennlige, makrell og laks i alle varianter, for eksempel.

Edit: skrivefeil.

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Negativt: Smør, oljer, majones og alt man gjerne har "i tillegg". Ikke at det er så veldig mye i hver, men om man har smør på skiva, steker kyllingen i olje, slenger på litt olje i salaten, har litt majones på skiva eller andre små endringer, så kan du plutselig overskride kaloriinnholdet masse. Også overrasket over nøtter. Cafe au lait også, det blir fort masse kalorier ekstra i det. Og små kakestykker. Mye!

Det er akkurat det jeg også har oppdaget, de "små" tingene som utgjør så utrolig mye. Ett kakestykke på 100 gram pang! 350 kcal. Opps. Jeg elsker kake. Dumt for meg. Bra jeg har klart å lære meg å ta små, små stykker. Og bake noe som er sunnere :Nikke:

Husker jeg laget en kake med masse peanøttsmør i en gang. Pluss vanlig smør. Sukker. Huff jeg blir helt flau ved tanken på hvor lite gjennomtenkt jeg har vært..

Positivt: Cottage cheese, her blir du jo fort mett og det smaker godt med lett syltetøy eller jordbær! 0% yoghurt. Her kan man også spise masse! I tillegg har mange frukter overrasket meg: mango, jordbær, bringebær og kiwi f.eks. Kjempegod frukt, men inneholder veldig lite kalorier! Generelt frukt og grønt! :)

Mager vaniljekesam! Det er kjempegodt som dessert alene, eller med müsli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lite kalorier det er i sopp. Bare 18kcal per 100gram. Bruker det som erstatning for kjøtt, spesiellt godt når jeg lager taco eller pizza.

Og med masse squash - genialt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...