Gå til innhold

Svimlende aldersforskjell...


Barbie

Anbefalte innlegg

Synes det er vemmelig at 16åringer er sammen med 55åringer. Kunne aldri tenke meg å være sammen med en som er på alder med far min. Fysj å fy.

Har en svoger som er 60 år som la an på meg sist fest (konas 40års dag, og nei, jeg fatter ikke hva hun ser i han) han var direkte kvalmende, jeg var der edru og god oppdratt som jeg er bare smilte og sa nei takk til alle de ekle tilbudene han kom med. Nå er vi invitert på fest igjen men jeg har ikke lyst å gå pga han vemmasen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Du minner meg veldig om min far. Da det ble slutt mellom kjærsten min (som var 32 år eldre enn meg) og meg gratulerte faren min meg med at jeg "endelig hadde meldt meg ut av eldreklubben". Hva jeg kaller sånne kommentarer? Respektløse og et tydelig vitne for mangel på kunnskap. I likhet med denne;

Faren din visste kanskje mere om denne fyrens hensikter m deg en du selv gjorde...

Jeg begriper ikke at du med det såkalte frigjorte synet ditt på seksualitet og samliv klarer å trøkke ut av deg slike fordomsfulle kommentarer. Hørte jeg noen hviske dobbeltmoral... jammen gjorde de det :roll:

Å kalle et forhold mellom ei på 25 og en på 45, eller ei på 29 og en på 61, eller ei på 30 og en på 53 for pedofili... greit nok å ville provosere SexySadie, men dette er over kanten og bare dumt...

Her misforstod du; jeg kaller ikke noen for pedofil; jeg bare ironiserer over en ganske så slitt frase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimist!
Barbie historie om en 30 åring som her sammen med en 60 åring-

Vel her kan det ligge mange grunner bak, hun kan rett og slett være forelsket. Problemene her kan komme om en ca 10 år. Når han er 70 og hun er 40. Hva har de egentlig tilfelles da ?

:o

Om ti år har de vel enda mer til felles enn de har i dag. Da har de opplevd mye sammen. Og ettersom de gifter seg fort antar jeg de har mye til felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren din visste kanskje mere om denne fyrens hensikter m deg en du selv gjorde...

:hoho:

Du vet selvfølgelig ingenting om faren min, men jeg kan røpe at han er en barnslig, selvsentrert, stakkar som ikke har vært bekymret for min velferd et sekund av sitt liv...

Det eneste han brydde seg om var sitt eget omdømme når datteren hans var sammen med en som var så "gammel" :x

- og hensikter Sadie... alvorlig talt.. tror du ikke jeg visste hvilke hensikter kjæresten min hadde --- jeg var 28 år :roll: og ikke noe uerfarent frø på 16...

Ironien din er til tider vanskelig å ta SS... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo forsåvidt være så gamle - og ha så stor aldersforskjell som bare det - så lenge man er myndig MEN det jeg tenker på når aldersforskjellen er så mye som 30 år er som noen er inne på når den ene begynner å bli over 70 mens den andre er 40 - DA vil man merke at man tross alt er forskjellige i alder. Er man over 70 begynner man å merke at man er gammel , selv om man har felles interesser så kan det jo være at man rent fysisk ikke er i stand til å være med på dem.

Når en person har levd 30 år lenger så har jo den personen fått litt mer og kanskej annen liverfaring som ofte kan slå bra ut men ikke nødvendigvis.

Jeg liker også menn som er litt eldre enn men - men grensen er max ca 10 år eldre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blir mest kvalm over å tenke på hvilke intensjoner den 55 årige mannen hadde :o

Nå er jeg litt nysgjerrig på dine fantasier Gamle Alex!

Hvilke intensjoner tror du mannen på 55 har som ikke

en mann i "passende alder" kunne ha? Eller er det slik

at en mann i "passende alder" har lov til å ha andre intensjoner

enn en mann på 55?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:enig:

Flaks for dere da, jenter, at drømmemannen ikke var 11 år eldre enn dere da... :roll:

Man kan selvfølgelig sette seg grenser, men den dagen man blir forelska og treffer Mannen - da tror jeg de grensene blir ganske tøyelige... :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks for dere da, jenter, at drømmemannen ikke var 11 år eldre enn dere da... :roll:

Man kan selvfølgelig sette seg grenser, men den dagen man blir forelska og treffer Mannen - da tror jeg de grensene blir ganske tøyelige... :wink:

K

Man styrer jo til en viss grad selv hvem man lar seg bli forelsket i - men selvsagt kan det jo skje at man som du sier treffer drømmemannen. Det er jo da litt forskjell på om det er 11 eller 30 års forskjell også.

Kommer jo litt an på hvor langsiktig man tenker også - er man 25 så tenker man jo ikke så mye på at man skal bli 40-50 en gang ...... nå er jeg 36 og har det dessverre litt mer i sikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig man kan styre hvem man vil bli forelska i - og man kan jo selvsagt velge å ikke innlede et forhold til noen som er eldre enn grensen man har satt seg - men likevel tror jeg at om forelskelsen først er der, så får ikke alderen så stor betydning likevel...

Tror jeg, da...

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks for dere da, jenter, at drømmemannen ikke var 11 år eldre enn dere da... :roll:

Man kan selvfølgelig sette seg grenser, men den dagen man blir forelska og treffer Mannen - da tror jeg de grensene blir ganske tøyelige... :wink:

K

Det har du helt rett i... Vel og merke om man evner å se mennesket og ikke bare inntekt, alder, posisjon osv..osv...

Det er klart at 30 års aldersforskjell kan by på praktiske problemer etterhvert, men samtidig vill jeg heller hatt 20 år med mannen jeg elsket enn 50 med en jeg ikke elsket, men som var riktigere i alder...

"Of course I know that we've only got ten years or twenty left, but to be honest I'm happy with whatever time we get" fra Mr.Harris av Aimee Mann

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart en vesentlig stor forskjell på 10 og 30 års aldersforskjell, ja.

Nå sa vi ca 10 år, vi sa ikke noen magisk bastant grense, gjorde vi vel ? Nei.

Men jeg syns 10 år holder og foretrekker å holde meg innenfor den grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo aldeles ikke uenig med dere - mulig noen evner å bare se på de menneskelige kvalitetene når man blir forelsket i et menneske - jeg tar hensyn til mye mer.

Jeg tror aldri jeg kunne ha funnet en mann på 66 år seksuelt tiltrekkende blant annet - da hjelper det ikke om han har en flott personlighet.

Jeg kan absolutt se for meg at jeg kan finne en mann på 50 år til å være det.

Så jeg kan nok bli forelsket i en mann mye eldre enn meg - men sannsynligheten for det minsker kraftig for hvert år over 10 år eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ehhh...kan en fyr på 55 år ha NOE SOM HELST til felles med ei jente på 16?!? Neppe... 16-åringer er for barn å regne, 55-åringer er mer besteforeldre!

Slv er jeg 20 og er sammen med en på 31. Har væt det i to år, og det har vært lite problemer pga alderen. Men fordommer fra både venner og familie har det vært nok av! Og her er det snakk omm usle 11 år, ikke 40!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ehhh...kan en fyr på 55 år ha NOE SOM HELST til felles med ei jente på 16?!?

Du kan jo lure på det Gjest, hvis det gleder deg! Men svaret er uansett ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må isåfall være en utrolig umoden mann m pedofile tendenser.....En 16-åring er ikke myndig engang......og det bør en mann på 55 vite!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at 30 års aldersforskjell kan by på praktiske problemer etterhvert, men samtidig vill jeg heller hatt 20 år med mannen jeg elsket enn 50 med en jeg ikke elsket, men som var riktigere i alder...

Godt poeng der Suzy, og ingen vet hvor mange lykkelige år en er så heldig å få tilmålt, enten du er ung eller gammel!

Hva to voksne mennesker ønsker å gjøre ut av sine liv synes jeg må være revnende likegyldig for alle andre. Vi må jo ikke glemme at alle mennesker er forskjellige individer med ulikheter i interesser, livssyn, personlighet, helsetilstand osv, osv. Hvordan kan vi si at en 30-åring ikke har noe felles med en 60-åring? Sett at begge f.eks er glødende interessert i klassisk musikk og kunst, tror du hun ville trives bedre med en jevngammel mann som ikke har andre interesser enn fotball og pubbesøk?

Jeg forutsetter at det er snakk om voksne, hvis det er mer enn 10 års alderforskjell, vil jeg si at den yngste minst må være 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forutsetter at det er snakk om voksne, hvis det er mer enn 10 års alderforskjell, vil jeg si at den yngste minst må være 20 år.

Enig i det! :Nikke:

Jeg tror det er viktig at begge parter i et seriøst parforhold bør ha levd litt og at begge uansett bør være over 20 før de binder seg for livet...

Til gjest lenger oppe:

Minner om at denne diskusjonen ble startet omkring en 30 årings forhold til en 60 åring og at det var et usaklig gjesteinnlegg som brakte inn en 16 årings forhold til en 55 åring...

Vi kan vel alle være enige i at det blir feil.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...