Gå til innhold

Svimlende aldersforskjell...


Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Ja, det er lett å fordømme andre, det er ihvertfall helt sikkert!

La jenta og mannen i fred, det er deres liv, og hvordan de velger å leve det har da ikke andre noe med...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lett å fordømme andre, det er ihvertfall helt sikkert!

La jenta og mannen i fred, det er deres liv, og hvordan de velger å leve det har da ikke andre noe med...!

Har ikke inntrykk av at noen eg fordømmer.......er vel mer et uttrykk for forundring over såååå stor aldersforskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ens kjæreste er på alder med ens foreldre eller ens barn, ja da er det noe som skurrer i hodet mitt. Unge jenter med eldre menn sier at han er såååå ungommelig (som om det er noe kompliment)og eldre menn med yngre jenter skryter av at jenta er såååå voksen for alderen. Yeah rait!

En ting å ha en elsker(inne) med aldersforskjell, men for et langvarig forhold mener jeg det er best å være någen lunde jevnaldrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse kjerringene trenger seg tydeligvis en far....

Du minner meg veldig om min far. Da det ble slutt mellom kjærsten min (som var 32 år eldre enn meg) og meg gratulerte faren min meg med at jeg "endelig hadde meldt meg ut av eldreklubben". Hva jeg kaller sånne kommentarer? Respektløse og et tydelig vitne for mangel på kunnskap. I likhet med denne;

Så voksne for alderen...  

D er d de pedofile sier også....

Jeg begriper ikke at du med det såkalte frigjorte synet ditt på seksualitet og samliv klarer å trøkke ut av deg slike fordomsfulle kommentarer. Hørte jeg noen hviske dobbeltmoral... jammen gjorde de det :roll:

Å kalle et forhold mellom ei på 25 og en på 45, eller ei på 29 og en på 61, eller ei på 30 og en på 53 for pedofili... greit nok å ville provosere SexySadie, men dette er over kanten og bare dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv i et forhold med en som er MYE eldre enn meg.(og så har'n penger, vettu! :kul: ) Kan til en viss grad skjønner at folk kan reagere på det, syns det er ekkelt og unaturlig osv, men forholdet vårt er alt annet enn ekkelt, og sånn tenker jeg at denne venninna som tråden omhandler også har det.

Jeg syns at det er altfor raskt å gifte seg etter å ha vært sammen i 3 mnd, og det får dette til å skurre litt i mine ører. Men ikke aldersforskjellen. Den har ikke noe med dette å gjøre, etter min mening!

Dere som snakker om pedofili...HALLOOO??? Voksne mennesker, jo!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror vi må skille mellom to ting her-

Barbie historie om en 30 åring som her sammen med en 60 åring-

Vel her kan det ligge mange grunner bak, hun kan rett og slett være forelsket. Problemene her kan komme om en ca 10 år. Når han er 70 og hun er 40. Hva har de egentlig tilfelles da ?

Den andre historien om hun på 16 som var sammen med en på 55.

Dette synes jeg er umoralsk, og som jeg sa tidligere - Hva gjør en mann på 55 men en 16 åring- hva er hans intensjoner? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemene her kan komme om en ca 10 år. Når han er 70 og hun er 40. Hva har de egentlig tilfelles da ?

Det har ØRTEN folk spurt meg om også - hva vi egentlig har til felles. Vi har mye til felles - både livssyn, moral, interesser, ønsker! Dette er ikke noe som kommer til å endre seg tror jeg - i allefall ikke i større grad hos oss enn hos andre par.

Det hender jo faktisk (understatement) at folk som gifter seg med jevnaldrende skilles pga at de "har vokst fra hverandre" også...Hvordan kan det ha seg da, mon tro...Skulle jo tro at jevnaldrende kom til ha alt til felles for ever...

Enig med Susy her jeg...ikke vær så raskt ute med moralpreken og pekefinger!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I ditt tilfelle skal jeg ikke komme med noe nmoralfinger og pekefinger- Du vet selv hva som funker for deg.

MEN Pekefingerne kommer når en mann på 55 har ett forhold til en på 16. Det blir to helt forskjellige ting

Jeg har selv erfaring med dette her.

Fra alderen 20-24 var jeg sammen med en mann på 40 -44, han ble også faren til datteren min.

I dette forholdet var jeg den som var voksen og tok ansvar han løp fort den andre veien..........., men det hadde han nok gjort uansett alder :roll: .

I ettertid ser jeg at dette aldri ville fungert i det lengere løp, men om det har med alder eller personlighet og gjøre det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at du har dårlig erfaringer, Alex...

Men det kunne ha skjedd uansett aldersforskjell, tror nå jeg...Men det er så lett for folk å dømme forhold på forhånd når aldersforskjellen er stor. :roll:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MEN Pekefingerne kommer når en mann på 55 har ett forhold til en på 16. Det blir to helt forskjellige ting

Der er jeg helt enig og det har jeg også påpekt tidligere i tråden - men denne tråden ble startet om ei på 30 med et forhold til en på 60 og DET syns jeg er helt greit. Det kan være vakkert, givende og akkurat like bra som et hvilket som helst annet forhold.

Som sagt tidligere så har jeg ikke kommunisert så bra med noen som med eksen som var 32 år eldre - makan til flott menneske skal du lete lenge etter. Har nok en eks som er "bare" 23 år eldre - og han er også en sjeldent flott fyr - på alle vis - en annen eks er 20 år eldre - og en skikkelig drittsekk - ute at jeg tror det har noe med alderen hans å gjøre heller... :roll:

For meg har ikke alder spilt noen rolle - det er mennesket jeg har blitt glad i og det er ikke alder men omstendigheter som har gjort at jeg ikke er sammen med noen av disse flotte dog eldre mennene mer..

Syns man skal holde seg for god til å spekulere over størrelse på lommeboka, pedofili-tendenser, farskomplekser eller annet rart... Forholdet mellom to mennesker er mer komplisert enn som så. :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man skal holde seg for god til å spekulere over størrelse på lommeboka, pedofili-tendenser, farskomplekser eller annet rart... Forholdet mellom to mennesker er mer komplisert enn som så.  :fy:

:enig_animasjon:

Jeg fatter ikke at voksne mennesker som forhåpentlig er såpass oppegående som de tidligere har vist kan falle ned i en slik sandkasse over et spørsmål om alder og kjærlighet..

Hva vet egentlig noen av dere om det forholde dere uttaler dere om? NADA!

Det er faktisk mulig å vise forståelse og medmenneskelighet over ting man ikke ville gjort selv fordi man hadde en eller annen sperre i forhold til en eller annen sak - men oppriktig talt da! Insuinere om pedofili fordi det er mer enn "normal" aldersforskjell og så attpå til stille spørsmål ved moral og hensikten - uten forøvrig å vite noe som helst om forholdet! Det kaller jeg trangsynt, smålig og intolerant!

:kjempesinna:

Skam dere!

Dessuten - hvorfor kan mannen være ti år eldre enn kvinnen uten at noen av dere rynker på nesen, men en kvinne som finner en ti år yngre mann fremstår som predator.........

Nei - de meningene og reaksjonene vi ser tyder på mangelfulle evner spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
I ditt tilfelle skal jeg ikke komme med noe nmoralfinger og pekefinger- Du vet selv hva som funker for deg.

MEN Pekefingerne kommer når en mann på 55 har ett forhold til en på 16. Det blir to helt forskjellige ting

Jeg har selv erfaring med dette her.

Fra alderen 20-24 var jeg sammen med en mann på 40 -44, han ble også faren til datteren min.

I dette forholdet var jeg den som var voksen og tok ansvar han løp fort den andre veien..........., men det hadde han nok gjort uansett alder :roll: .

I ettertid ser jeg at dette aldri ville fungert i det lengere løp, men om det har med alder eller personlighet og gjøre det vet jeg ikke.

Kane-Sitere meg selv

Det er 16 med 55 åringen jeg reagerer på

Kverula- Jeg skriver jo også selv at jeg vet ikke om det kom ann på alderen eller personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Må bare spørre. Hvor går egentlig grensen for hvor stor aldersforskjell det kan være mellom folk ifølge dere som ikke syntes noe om slikt?

Jeg er 20 år, sammen med en på 31 år. Er heller ikke dette akseptert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kane-Sitere meg selv

Det er 16 med 55 åringen jeg reagerer på

Men hvorfor stille spørsmål ved 55åringens hensikter og ikke 16åringens?

Man kan jo da også lure på hvilke hensikter en på 16 år har ved å være i et forhold med en på 55 kan man ikke?

Dessuten kan en på 16 år ha opplevd ting i livet som former en som en på 55 ikke har opplevd - som gjør at man søker andre verdier enn man kan finne hos noen "på sin egen alder"

Man skal være litt forskiktig med hva man moraliserer over også - for en dag kan man gå i den fellen at man er i samme situasjon - og da har man på en måte bitt seg selv i baken...

Jeg ser mer kvaliteter og gode egenskaper jeg setter pris på hos mine foreldres generasjon enn min egen - og hadde jeg ikke vært godt gift og trivdes med det men skulle ut "på jakt" etter en ny livsledsager ville nok letingen gått på akkurat det. En å dele verdier, livssyn, kvaliteter og kjærlighet hos.. Uavhengig av alder!

Og dessuten - toleranse er en god egenskap hos mennesker man skal omgås regelmessig over lanng tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvorfor gjøre det til et problem om en på 16 har vært sammen med en på 55 så lenge de begge har hatt gjensidig glede av det? ikke si at ikke de kan ha hatt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...