Gå til innhold

Kvinner hører hjemme på kjøkkenet!


T-bag

Anbefalte innlegg

Ååhh, tro meg - det finnes mannfolk som helt alvorlig mener det TS skriver. Om TS mener det, gir jeg blaffen i.

Det handler ikke om hvorvidt meningen er ekte eller ikke, det handler om å gi noen som mener de har rett til å bestemme hvordan andre skal leve, en opplevelse av å bli tatt seriøst. Det gir bare videre næring til deres forvirring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likevel, siden dere begyner å plukke på gramatikken min istedetfor å ha fokus på temaet her, så regner jeg med at dere er tomme for argumenter?

"verden er ikke så svart / hvit lenger".. Jeg hadde virkelig håpet på noe mer givende fra dere som hevder dere er så overlegne.

Det hadde kanskje vært mulig om du klarte å argumentere for deg selv på en reflektert måte. Klarer for øvrig ikke å synes du er så mannlig, heller, med den lønna du påberoper deg. (Neida - jeg definerer ikke mannlighet etter lønn, men om man virkelig skal forsørge en familie og kreve at kona skal gå hjemme, da synes jeg inntekt under 1 mill er lite).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, siden dere begyner å plukke på gramatikken min istedetfor å ha fokus på temaet her, så regner jeg med at dere er tomme for argumenter?

"verden er ikke så svart / hvit lenger".. Jeg hadde virkelig håpet på noe mer givende fra dere som hevder dere er så overlegne.

Du plukker på andres gramatikk først, da tar noen igjen med samme mynt.

Kan gjerne gi deg argumenter, samfunnet er dynamisk. De fleste vokser opp med foreldre som bidrar likt i hjemmet, det er den realiteten vi vokser opp med. Noen vokser til og med opp med en mor som jobber, og en far som er hjemme. Skal man nekte det motsatte fordi en og annen mener det er undertrykkende for mannen, når mannen selv velger det? Jaja, da får vi gå dør til dør og kjefte på disse mannfolkene da. :rope:

Her i heimen fordeler vi oppgaven likt, fordi vi trives med denne fordelingen. Er den feil? Trodde det var det som var likestilling, at jeg og min kjære kom til enighet om hva vil vil gjøre innenfor husets fire vegger.

Jeg kommer ikke til å sitte her og si at din mening er feil eller rett, akkurat som jeg håper du faktisk respekterer at andre har andre meninger og standarder enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, siden dere begyner å plukke på gramatikken min istedetfor å ha fokus på temaet her, så regner jeg med at dere er tomme for argumenter?

"verden er ikke så svart / hvit lenger".. Jeg hadde virkelig håpet på noe mer givende fra dere som hevder dere er så overlegne.

Den som hevder de er overlegne her, er jo du. Synes oppriktig synd på deg hvis du faktisk går rundt og innbiller deg at du har rett til å bestemme hvordan halve verdens befolkning skal leve :fnise:

Åh, beste latteren så langt i dag.. huff, arme stakkar. Du har noen tøffe år foran deg i det virkelige livet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maktsyke kvinnfolk..

Er vell du som er maktsyk, som vil bestemme over kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Maktsyke kvinnfolk..

Hadde vært en fordel om du hadde sitert de du kommenterer :)

Forresten, veldig rart at et "ekte mannfolk" beveger seg inn på et kvinneforum! Her blir du hvertfall nedstemt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

God ettermiddag.

For å være helt ærlig er jeg litt små irritert over hvor mye makt kvinner har fått i samfunnet i dag. Lange utdanninger, gode jobber og likestilt med menn på mange måter. Dette gjør at kvinner ikke gjør de pliktene som de har gjort helt fra tidens morgen. Med dette mener jeg å lage mat, stelle hjemmet og passe på ungene.

Mange mener dette er helt absurde tanker, men det er jeg i mot, Når både menn og kvinner er i jobb, blir barna sendt i barnehager hvor de tilbringer mesteparten av dagene fra morgen til ettermiddag. Dette gjør at barna blir oppdradd av fremmede og barna får ikke samme bånd til foreldrene sine, som de hadde gjort hvis de kunne hvert mere hjemme.

Når det kommer til matlaging er det flest menn som har talent. Hva har skjedd her?

Som de fleste vet skal og vil kvinner alltid høre hjemme på kjøkkenet. Når kvinner er i arbeid, jobber de lange arbeidsdager og kommer hjem for utslitt til å kunne lage en god middag.

Som også fører til at det ofte blir toro-middag eller ferdig middag.

Hva er deres mening ang. dette? Er folk enig eller liker de fremgangen i dagens samfunn?

Good luck finding a wife, man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maktsyke kvinnfolk..

:fnise: Synes du er søt jeg, siden du ikke greier å argumentere tilbake. :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og jeg er enig med T-bag.

Nei, jeg er ikke underkuet eller lite intelligent, jeg mener det (i motsetning til overraskende mange kvinner som mener han er en kvinnehater)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og jeg er enig med T-bag.

Nei, jeg er ikke underkuet eller lite intelligent, jeg mener det (i motsetning til overraskende mange kvinner som mener han er en kvinnehater)

FInt, da kan du være på kjøkkenet,mens vi andre jobber.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg er kvinne, og jeg er enig med T-bag.

Nei, jeg er ikke underkuet eller lite intelligent, jeg mener det (i motsetning til overraskende mange kvinner som mener han er en kvinnehater)

Hold deg på kjøkkenet hvis du vil da. Er ingen som har nekta deg det. Men folk må da få lov å leve livet sitt slik de vil. Slik at de som liker seg på kjøkkenet kan holde seg der, mens de som hater det kan få slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold deg på kjøkkenet hvis du vil da. Er ingen som har nekta deg det. Men folk må da få lov å leve livet sitt slik de vil. Slik at de som liker seg på kjøkkenet kan holde seg der, mens de som hater det kan få slippe.

Det er jeg helt enig i :) Vi gjør alle som vi vil.

Og forressten, så hadde jeg ikke ventet meg noe fint svar, men det går an å virke litt høflig på tilbakemeldingen uansett hvor forskjellige vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er jeg helt enig i :) Vi gjør alle som vi vil.

Og forressten, så hadde jeg ikke ventet meg noe fint svar, men det går an å virke litt høflig på tilbakemeldingen uansett hvor forskjellige vi er.

Hva var det som var så uhøflig med det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maktsyke kvinnfolk..

Oh, the IRONY. Priceless! :popcorn:

Kvinne: Jeg bestemmer over meg selv.

Mann: Maktsyke kvinnfolk. Det er jo JEG som bestemmer over deg.

I hvilken naturlov står det at menn per definisjon bestemmer over kvinner?

Du burde saksøke foreldrene dine for sviktende elementær oppdragelse :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kvinne, og jeg er enig med T-bag.

Nei, jeg er ikke underkuet eller lite intelligent, jeg mener det (i motsetning til overraskende mange kvinner som mener han er en kvinnehater)

Folk får leve som de vil. Om du er fornøyd med å være det, skal du få lov til det. Og om TS finner en dame som godtar mannssjåvinismen hans, så er det vel greit??!.

Skjønner ikke at folk gidder jeg. Lev og la leve. Så lenge ingen bestemmer over andre som ikke vil herses med ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er akkurat min mening!

Jeg jobber, jeg tjener penger, og jeg er husets herre.

Kvinnfolk burde kunne rette seg etter det, og la mannfolk få være mannfolk, det er det vi (jeg i allefall) gjør best.

Etter 8 timer i hardt fysisk arbeid vil jeg kunne komme hjem til deilige kjøttboller i brun saus og en dame som har energi til NOE annet enn å få med seg siste episode av frusterte fruer eller hva enn det er for et udugelig tv program kvinnfolk finner underholdende nå for tiden.

Du kan jo ikke si at du er husets herre. Om det er hun som steller i huset så har jo hun mer ansvar for huset enn du, dermed om noen er herre over huset så er det jo da hun.

Nei når man bor sammen i et hus, skal begge sammen være herre over huset.

Kona di er ikke din eiendom som bare er et tilbehør i huset ditt. Det er begges hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maktsyk fordi vi forventer lik behandling ettersom vi alle er mennesker? Ja jøss.

Er med på å stå på kjøkkenet og passe min egen unge, men aldri i verden om det hadde skjedd med en mann som har dine holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...