Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Jeg er litt forelsket i den nye MacBooken min! :rodmer:

Mannen ble med meg og Murmel på runden, og jeg måtte "krangle" meg til å få trille vogna på hjemveien... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Ja, Mac er best! :hjerte:

Sitter og laster over bilder fra den gamle MacBooken nå, det tar litt tid, siden jeg gjør det via internett. Har tenkt å ha alle bildene mine lagret på Dropbox, så mister jeg dem ikke. Tar jo himla mye bilder av Murmel, hadde vært dumt om de forsvant, og jeg gidder ikke styre med ekstern harddisk.

På torsdag kommer iPaden også. Stakkars mannen får ingenting, han.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Sitter og venter på sms fra søsteren min, vi har avtalt å dra og bade sammen med dem i dag. Jeg har en følelse av at de kommer til å avlyse, men jeg håper ikke det, for det er så lenge siden vi har sett dem nå. Over en mnd. siden vi traff ungene hennes. Føles som om vi treffer dem sjeldnere nå enn før vi flyttet hit, men det er vel sikkert like mye vår feil som deres feil. Er bare så redd for å mase på dem... :sukk:

Babyen sover i vogna si, men han våkner vel straks, tror jeg. Virker som om en times lur i slengen er det han trives med. Han sover såpass godt om natten, at han nok får mer enn nok søvn likevel. Skulle dog ønske han heller kunne ha bare to lurer på dagtid og heller sove lenger hver gang. Det er litt dumt at han må legges igjen 1 time-ish etter han har våknet hver gang. Dere som har eldre unger, når begynte de å sove to lurer på dagen? Alle spør meg om han fremdeles sover to, så da tenker jeg at han kanskje burde gjort det for lenge siden.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med søsteren din :tristbla: Skjønner at du er skuffet! Har hun fått babyen enda? Hvor lenge er det siden dere flyttet nærmere henne?

Goffel sover fremdeles 3 lurer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Så trist med søsteren din :tristbla: Skjønner at du er skuffet! Har hun fått babyen enda? Hvor lenge er det siden dere flyttet nærmere henne?

Nei, hun har termin i morgen, så nå kommer den vel snart. Tror hun settes i gang innen 10 dager etter termindatoen.

Vi flyttet hit for et år siden, og i begynnelsen traff vi dem masse. Og når jeg ikke orket, var mannen min med dem på fotballkamper og sånn, han er jo superonkel. Det kan hende grunnen til at det er blitt så sjelden etter det er fordi hun ble gravid og var ganske dårlig, for jeg var ikke alltid i form til å være sosial jeg heller. Så jeg håper det blir bedre når babyen kommer. Vi prøver å invitere, men jeg føler ofte de har andre planer eller ikke kan/vil/orker av forskjellige grunner, så da føler jeg nesten at jeg bare maser.. Det er ikke så lett for oss, vi har aldri vært så veldig nære da vi vokste opp, så det blir litt kunstig, eller hva jeg skal si. Er veldig, veldig, veldig glad i henne, og det er alltid veldig koselig å treffe dem, men vet liksom ikke helt hvor jeg har dem. Også er vi ikke sånne som bare snakker om ting heller.. :sjenert:

Det ble strandtur på oss, og det var deilig. Murmel har til og med badet, selv om det kanskje var litt for kaldt for ham. Han skvatt veldig når han sprutet vann på seg selv, sikkert fordi det var kaldt. Men artig var det likevel. Han er så søt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper helt sikkert når babyen kommer. Da har dere det til felles også og kan prate masse om ungene :Nikke: Barn hjelper ofte på samtalen hvis man ikke helt vet hva man skal prate om :fnise:

Virker som det er veeeeldig variert ift hvor ofte og lenge barna sover. Lilletassen er 1 måned yngre enn Murmel, men virker som han sover mindre også. Han sover bare halvtimes lurer og det blir ca 3 om dagen. Og det er jo ikke mye.. Sånn har han forøvrig holdt på hvertfall 1 måned nå og skulle ønske han sov oftere, men vet ikke hvordan jeg skal få det til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Bumba var mellom 7-8 måneder når hun begynnte å sove to lurer i stedenfor tre, men det var ikke sånn overnatta ting, var noen dager hun ville 3, noen 2, plutselig nekta hun 3 til slutt.

men altså alle barn er jo forskjellige.......Bumba har alltid vært flink på morgen luren sin, 2-3 timer er veldig normalt, da sier det seg selv at ettermiddagen trenger hun ikke like mye og da som regel blir det bare 1 time. har dem 1 time på en lur så trenger dem da ofte den tredje luren for å få in nok timer på dagen med søvn. Hvor lang søvn på natta får han nå da?

trist med søsteren din, men kan jo hende det forandrer seg når babyen kommer da, spennende at du skal bli tante igjen da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi fortsatt 3 lurer vi også, og jeg tror det kommer til å fortsette slik en liten stund til :jepp: De er ikke alltid så lange da men..

Nydelig bilde av Murmel som bader forresten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Nydelig bilde av Murmel som bader forresten :rodmer:

Ja, han koste seg veldig. Det dumme med det bildet var at jeg hadde et annet der han smilte også, men der syntes tissen hans, så da vil jeg ikke legge det ut på internett. Men det var fint det jeg la ut også.

I dag har vi hatt besøk. Gamle naboen kom overraskende på døren, og jeg fikk litt panikk. Var ikke akkurat ryddig her for å si det sånn, og vi er ikke vant med at folk kommer uten at det er avtalt. :fnise:

Men måtte jo invitere henne inn, og det var veldig koselig å ha besøk. Vi har skravlet hele dagen, og mannen disket opp med grillmat og greier. Veldig kos! :nigo:

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Bra du tenker på hva du legger ut på nettet! :jepp:

Er så alt for mange som ikke tenker på det!

(Visste dere forresten at når en legger bilder på Facebook, kan FB gjøre det de vil med dem? Selv om du sletter dem fra din profil, kan de bruke dem til å lage en bok om deg om de vil, for det har man krysset på ved å bli medlem på FB.... :sjenert: DET er en tankevekker! )

Vi er heller ikke vandt med å få uventet besøk!

Så et skilt i en butikk som jeg lurte på å kjøpe å henge i gangen :fnise:

"My house was clean last week - sorry You missed it"

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Marmot

Bra du tenker på hva du legger ut på nettet! :jepp:

Må nesten det, synes det er "ille nok" å vise ham frem på FB i utgangspunktet. :sjenert:

Det verste eksempelet jeg har sett var ei venninne av mannen som la ut bilde av datteren sin, sittende i sanden på stranda, naken, med beina til siden. Hun var bare 2-3 år, men likevel.. Så rett inn mellom beina hennes, skjønner ikke at moren ikke tenkte lenger. :tristbla:

Så koselig med nabo man kan skravle med hele dagen.. Det ønsker jeg meg også :fnise:

Ja, hun er veldig, veldig koselig! Hun er ikke naboen vår mer, men var det der vi bodde før. Men heldigvis fortsetter vi å holde kontakten, det er jeg veldig glad for!

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Stakkars babyen min har feber. Han har vært grinete og sur i hele dag, sovet dårlig og spist dårlig, og da jeg la ham, hadde han feber. Han har våknet noen ganger i løpet av kvelden og for første gang i hele sitt liv villet koseammes, så helt tydelig at han ikke er i form. :tristbla: Håper han er bedre i morgen, jeg liker ikke ha syk baby. Har heldigvis Pinex i hus, men håper jeg slipper å gi det. Satser på at han sover godt i natt og våkner frisk som en fisk i morgen!

Jeg er blitt sånn skikkelig solbrent på ene skulderen. Det gjør vondt å ha på bh og i natt klarte jeg ikke ligge på den siden engang, så orket bare å amme fra motsatt bryst. Heldigvis spiser han bare to ganger i løpet av en natt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ikke noe særlig ut. God bedring til Goffel :kose: Smør deg godt på skuldrene med aloe vera, der et forderdelig å være solbrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...