Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Det var sånn det var for Murmel også da han var skikkelig forstoppet, så kanskje dere skal ta en tur til legen likevel? Bare sånn at han får kjent litt på magen hennes? Jeg trodde han ikke kunne være forstoppet, siden han bæsjet hver dag, men det var det likevel.

Jeg får ikke tak i badebukse så fort (tenkte å prøve meg i morgen, om formen er god. Og om jeg finner mitt eget badetøy, har ikke brukt det siden i sommer, så jeg aner ikke hvor det er. :fnise:

Ja, kanskje vi skal ta en tur :klo: Skal ringe og høre imorgen. Men det som er litt rart er at det er ikke hver avføring som er hard. Flesteparten er det, men innimellom er den normal.. Men fortsatt ikke like mye som hun pleide å ha før (Beklager detaljer :ler:).. Men jeg tror vi får sjekke med legen ja..

Hvordan går det med magen til Murmel nå? Er dere sikre på at det var melk han reagerte på?

Vi bruker også bare badebukse på babysvømminga, uten bleie under. Men jeg tror at i vanlige svømmehaller er de litt strenge på at man skal ha badebleie, ihvertfall der vi har vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte bare sånn badebukse fra ImseVimse, liker den godt. Og jeghar bare vært på bading alene, men da var hun jo bare 3 måneder ellerno. Hun synes ikke det var spesielt stas, så jeg har ikke vært siden... Men tenker ofte at jeg skulle vært...

Her hadde vi gode dorutiner, hun bæsjet hver morgen på potta, men i jula stoppet det opp, og selv om hun ikke hadde vondt i magen, så bæsjet hun ikke på en uke.... Stakkars, hun hylgrein! Skulle akkurat til å gi henne laktoluse, men hun bæsjet den dagen, så jeg ga henne ingenting. Selv lurer jeg litt på om svisker egentlig er nok, for frøkna her kan godt spise 4-5 svisker om dagen uten at jeg merker noe? :klo:

Men banan kan jeg ikke gi henne lengre, ikke en bit engang. Det blir hun skrekkelig, skrekkelig hard i magen av. Venter med det til hun blir støre og er mer i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmel hadde også normal bæsj innimellom. Det er jo derfor det tok så veldig lang tid før jeg i det hele tatt tenkte tanken på forstoppelse. Svisker hjelper lite her i hvert fall, men det varierer nok. Murmel får fremdeles 5 ml laktulose i kveldsgrøten sin, det funker fint.

Han er mye bedre i magen nå, og vi er helt sikre på at han ikke tåler melk, for han har blitt en helt annen unge etter at vi kuttet ut melka, ikke bare i magen. Men også mye mer aktiv, mye gladere, sover mindre, sutrer mindre osv. Men tror det er en haug med andre ting han ikke tåler også, f.eks. appelsin og andre sitrusfrukter, muligens eple og ... ja, det er jo en gjettelek. Banan tåler han heldigvis, for det er favorittmaten hans over alt i verden. Han hadde levd på bananer om han hadde fått lov.

Nå er Murmel i seng og jeg er sliten. Han rundt 400 Duplo-biter utover gulvet jeg må rydde opp. Hadde ryddet alle mens Murmel så på Fantorangen, men så tømte han de ut igjen og klarte å spre dem over hele stuen mens jeg laget kveldsmat. :fnise:

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du vet at han reagerer på så mye kan det være greit og sjekke det med en allergitest, vi skal teste lillemor nå i februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bæsj hvertfall én gang daglig, men det er ikke unormalt at han har 3 bæsjebleier dagen.. Er ikke lett dette her :fnise:

Håper dere får en fin dag Marmot :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var bajs. Og med den New York-turen er vi jo ikke akkurat rike, så å måtte kjøpe nytt nå er ikke akkurat det jeg hadde mest lyst til... :tristbla:

Men ringte en kompis for å spørre hva jeg skal gjøre, og han kommer på fredag (bor to timer unna, så jeg synes han er temmelig snill!) for å hjelpe meg. Det er fryserdelen som er ødelagt, så vi overlever fint frem til da, har jo fryseskap i boden. Bare lekker litt vann, så må passe på å ha et håndkle under hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Murmel spyr. Av alle dumme, dumme tidspunkt å bli få omgangssjuke på. Om det er det, vet jeg ikke hva jeg gjør altså, sist vi hadde omgangssjuke var jeg så dårlig at jeg aldri i verden hadde klart å ta vare på Murmel alene. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, heldigvis ble det bare den ene gangen med oppkast, i dag er det full fart i ham igjen. Han sutret litt i natt, men det virket rett og slett som om han gråt i søvne? Jeg laget melk og gikk opp til ham, da hadde han sovnet igjen. Fikk lurt i ham noen få slurker, etterpå sov han hele natten. Våknet 6 da, litt vel tidlig for min smak, men jeg skal egentlig ikke klage.

Siden han bare kastet opp den ene gangen, og hverken jeg eller noen hos søsteren min føler oss dårlige (vi var der hele dagen i går), tenker jeg rett og slett at det var noe han hadde spist eller bare tilfeldig? Har i hvert fall aldri vært så glad for at han ikke lå i sengen sin, men satt på fanget mitt og hadde på seg sovepose. Han spydde masse også, så hele meg, hele han, den ene kosen hans (jeg er såååå utrolig glad for at vi har to!!) og en dyne jeg har liggende på rommet hans var fullt av spy, men det var jo bare å kaste alle klærne, kosen og dynen i vaskemaskinen. Hadde madrassen hans og dynen hans vært fullt av spy vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Har dere andre ekstradyne til ungene i tilfelle sånt? Har utrolig nok aldri tenkt på det før, men tror vi må kjøpe en dyne til sånn at vi har det. Sist han hadde omgangssjuke var han så dårlig fra før av pga. forstoppelsen at han ikke spiste noe som helst, da kom det jo lite spy også, bare bittelitt på putetrekket han hadde i sengen da.

Nå tok jeg ut lammeskinnet hans av sengen så ikke det skulle bli nedspydd, så kanskje derfor han våknet så tidlig? Han er jo vant til å ligge på skinn, inni sovepose, så han var kanskje kald?

Vi har forresten begynt med pute. Det var ikke helt planlagt å begynne ennå, men han fikk det hos besteforeldrene i jula, og det virker som han sover bedre med, så da fant vi frem puten her hjemme også.

Murmel har pekebok med diverse bilder inni, og vi satt og bladde i den. Kom til bildet av pusen, han peker og sier "Pus!", første gangen han har gjort det. Litt senere spurte jeg ham hvor pus er, og han tittet rundt i rommet for å se om han kunne se noen av våre katter, men han så den ikke (lå oppå en bokhylle). Så satt han og tenkte et lite sekund, før han krabbet bort til lekekassen, fant boka og bladde opp på siden med pus på!

Kan hende jeg undervurderer ham, men jeg ble virkelig overrasket. Tenk at han er blitt så stor og flink! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at ikke det ble noe mer :jepp:

Vi har èn sommerdyne og èn vinterdyne, så skjer det et uhell på dyna bruker hun bare den andre til vi får vasket og tørket den..Hun sparker av seg dyna uansett, så om hun må bruke sommerdyne èn natt på vinteren har det ingenting å si :ler:

Vi har også begynt med pute nå, og J sover faktisk mye bedre! :jepp:

Så flink Murmel er :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er :rodmer:

Vi har bare en dyne. Men vi har vogndynen, og den brukte jeg en gang hun spydde på dyna si. Egentlig kunne hun bare brukt vogndyna hele tiden, for hun sparker den aldri av :gjeiper: Bra at det ikke ble noen ordentlig syke på Murmelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumba kastet sånn opp en gang, over hele baderomsgulvet....tror hun bare ble kvalm da hun hadde akkurat spist masse velling og middag(hadde vel gitt henne for mye tenker jeg), hun hadde aldri spydd før så jeg var jo nervøs og da sov in på soverommet hennes for sikkerhetskyld men det kom aldir noe mer spy. hun har ellers aldri hatt omgangsyken *bank i bordet* men jeg tror jeg ikke ville ønsket at hun sov alene.

Her sparker hun som regel av seg dyna, men vi har nå to for hun fikk junior dyne til jul og faktisk sparker den mindre av seg og sover enda bedre....virker koselig med stor fluffy dyne, så vi har den mellomstørrelsen i tilfelle den store må vaskes.

Ellers sover hun ikke med lammeskinn, sover i ullpysj med fot, og er aldri kald uansett om hun hadde ingen dyne på seg.....veldig glad i ullpysjen altså, skulle ønske jeg hadde en :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmel elsker lammet sitt. Når jeg legger ham om kvelden, ruller han først over på siden, tar tak i kosen sin med den hånden som er nederst og legger den andre sånn at han kan kose med lammet. Så ligger han der og krøller hånden inn og ut som en katt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...