Gjest Marmot Skrevet 4. januar 2012 #821 Del Skrevet 4. januar 2012 Hva er det du vil studere da? Jeg tenker kanskje lærer for de yngste på barneskolen, da må man vel utdanne seg for 1. til 7. klasse, tror jeg. Norsk, matte og engelsk f.eks. Kunne godt tenke meg førskolelærer også, noe som overrasker meg veldig, for før Murmel kom var det helt utenkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 4. januar 2012 #822 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Hvis du tar førskolelærer kan du bygge på med ett år for å kunne undervise 1-4 klasse også (Litt usikker på hva det heter det påbyggsstudiet) Så har du muligheten til å jobbe med begge deler tenker jeg Edit: Etter å ha googlet litt ser det ut til at det muligens kan være veldig vanskelig å få seg jobb i barneskolen med førskolelærer+påbygg, da de prioriterer de som har tatt lærerutdanningen, så det er kanskje ikke så lurt å gjøre det på den måten allikevel Endret 4. januar 2012 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 4. januar 2012 #823 Del Skrevet 4. januar 2012 Nå da? Ser ut som jeg hadde gjort noe merkelig tidligere, så de siste jeg skulle gitt tilgang ikke fikk... Jeg har ikke tilgang enda (om du har forsøkt å gi meg det da... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 4. januar 2012 #824 Del Skrevet 4. januar 2012 Ja, jeg har jo det. Og du står på listen og alt. Nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 5. januar 2012 #825 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) I dag har Murmel fri fra barnehagen, han sov helt til halv ni, så da tenkte jeg det var like greit å bruke dagen hjemme. Vi skal ut og kjøpe forsinket dåpsgave til fetteren hans og forsinket bursdagsgave til pappaen hans. Jeg begynte dagen med å skru sammen en sånn liten stol til ham, så nå sitter han med kos og smokk og ser på Timmy Tid. Han har nesten aldri fått se på tv før i jula, men da var det fast å se Timmy sammen med farmor før kveldsmat. "Tidii" sier Murmel og peker på Timmy. Ser ut som han virkelig koser seg der han sitter, han ler til og med når det skjer noe morsomt. Endret 5. januar 2012 av Marmot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. januar 2012 #826 Del Skrevet 5. januar 2012 Heia Godt nyttår! Håper alt er bra med deg. Kan jeg også få komme på bloggbesøk..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 6. januar 2012 #827 Del Skrevet 6. januar 2012 siebaeo! Har gitt deg tilgang, tror jeg i hvert fall... Nå blir jeg borte hele helgen, god helg, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 6. januar 2012 #828 Del Skrevet 6. januar 2012 God hel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 6. januar 2012 #829 Del Skrevet 6. januar 2012 God helg til deg og Murmel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 9. januar 2012 #830 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg har vært bortreist i helgen, så Murmel har vært hjemme med pappaen sin. Virket som de har kost seg, og det har forsåvidt jeg også, men herlighet så ubeskrivelig deilig det er å komme hjem til "babyen" min igjen! Han satt på fanget mitt og så en hel episode av Timmy Tid i går, det skjer vel ca aldri at han sitter stille hele episoden. Satt og lente seg inntil meg og strøk meg på hendene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 9. januar 2012 #831 Del Skrevet 9. januar 2012 Er det forresten noen av dere med ca like gamle unger som går alene med dem i svømmehall? Jeg har så lyst å ta med Murmel for å bade, men er redd det bare blir stress... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. januar 2012 #832 Del Skrevet 9. januar 2012 jeg gikk med vesla alene to ganger, men hun satt jo stille i stolen sin da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 9. januar 2012 #833 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg var på bading i desember, og det gikk helt fint. Litt stress er det jo, for hun reiste seg jo og gikk overalt, men jeg var jo kjapp så det gikk fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 9. januar 2012 #834 Del Skrevet 9. januar 2012 Murmel går ikke, men han krabber jo, så det spørs om det blir stress. Men jeg tåler i grunnen det altså, han er en liten pyse som ikke går langt fra mammaen sin uansett. Sikkert dumt spørsmål, men må han ha badebukse utenpå badebleia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 9. januar 2012 #835 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg er alltid alene med J på babysvømminga, og det går kjempefint Og i en svømmehall har man jo bedre plass i garderobene enn i disse små bassengene som regel. Som regel sitter hun bare og kikker på alle rundt, det er jo så mye spennende og se på Du må ikke ha badebukse uten på badebleiene nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 10. januar 2012 #836 Del Skrevet 10. januar 2012 Du, jeg bare lurte på en ting. Dere gav/gir Murmel laktulose sant? Er det noe man kan få uten og kontakte lege, eller bør man det først? J er så utrolig hard i magen, så har litt lyst til å prøve det bare for å få ut alt som ligger inni der og plager henne.. Jeg er overbevist om at det er fordi hun drikker så utrolig lite, og det mente HS kunne være grunnen sist vi var der også, så derfor føler jeg egentlig ikke det er nødvendig med noen legetime.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. januar 2012 #837 Del Skrevet 10. januar 2012 Du kan fint prøve laktulose uten lege først. Fastlegen til Murmel ble veldig overrasket over at jeg ikke allerede hadde prøvd det, men jeg er pysete når det gjelder sånt hvor det står "etter avtale med lege". Murmel begynte med 5 ml x 4, men han var jo veldig forstoppet. Nå får han 5 ml om morgenen, vi har kuttet veldig gradvis ned, men jeg tror ikke vi kan slutte helt. Regner med du har prøvd svisker og alt sånt først? Hard mage er jo veldig skummelt, for plutselig blir det vondt, så prøver de å holde igjen, og da har man en ond sirkel gående. Slik er det med Murmel, han holder seg fremdeles fordi han husker at det gjør vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 10. januar 2012 #838 Del Skrevet 10. januar 2012 Du kan fint prøve laktulose uten lege først. Fastlegen til Murmel ble veldig overrasket over at jeg ikke allerede hadde prøvd det, men jeg er pysete når det gjelder sånt hvor det står "etter avtale med lege". Murmel begynte med 5 ml x 4, men han var jo veldig forstoppet. Nå får han 5 ml om morgenen, vi har kuttet veldig gradvis ned, men jeg tror ikke vi kan slutte helt. Regner med du har prøvd svisker og alt sånt først? Hard mage er jo veldig skummelt, for plutselig blir det vondt, så prøver de å holde igjen, og da har man en ond sirkel gående. Slik er det med Murmel, han holder seg fremdeles fordi han husker at det gjør vondt. Ja, vi har prøvd sviskemos, Småfolk sin grøt med melkesyrebakterier, og biola. Hun bæsjer hver dag, men som regel er det bare små harde klumper, og i natt våknet hun og skrek i en halvtime og det var tydelig at hun hadde skikkelig vondt i magen.. Men hun spiser jo endel fiber, og vi sliter med å få henne til å drikke nok vann, så jeg regner med at det er derfor.. Da skal jeg dra på apoteket etterpå og få kjøpt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. januar 2012 #839 Del Skrevet 10. januar 2012 Vi bader ofte bare vi to, trikset er å ha leker og mat så får du en fornøyd unge og du trenger ikke kjenne stress. Frokostblanding med noen få rusiner i en boks, en skive med leverpostei eller noe anna....og gjerne en ellas kitchen smoothie. Eplebiter er også veldig populære Da pleier jeg å la henne sitte og dulle med noe leker og et par biter av noe.......så kler jeg av meg og gjør alt klart.....så tar jeg da av henne, og da er det flott at lekene er badeleker som kan tas med in til dusjen/bassenget Vi bruker aldri badebleie, kun badebukse(som holder in evt bæsj), det er mye mer behagelig for barna å røre seg i badebukse og så er det jo miljøvennlig å ha noe som brukes igjen på babysvømminga sa de at av 100barn i året er det 1 som bæsjer i bassenget, så da er det i grunn ikke så normalt. Etter bading er det dusj og så får hun sitte der med håndkle rundt seg på gulvet mens hun får vann og litt mer å spise......da får jeg kledd meg og alt det før jeg så tar på henne. KJenner aldri noe stress for hun blir så fornøyd med drikke og vann...veldig god rutine med andre ord for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. januar 2012 #840 Del Skrevet 10. januar 2012 Ja, vi har prøvd sviskemos, Småfolk sin grøt med melkesyrebakterier, og biola. Hun bæsjer hver dag, men som regel er det bare små harde klumper, og i natt våknet hun og skrek i en halvtime og det var tydelig at hun hadde skikkelig vondt i magen.. Det var sånn det var for Murmel også da han var skikkelig forstoppet, så kanskje dere skal ta en tur til legen likevel? Bare sånn at han får kjent litt på magen hennes? Jeg trodde han ikke kunne være forstoppet, siden han bæsjet hver dag, men det var det likevel. Jeg får ikke tak i badebukse så fort (tenkte å prøve meg i morgen, om formen er god. Og om jeg finner mitt eget badetøy, har ikke brukt det siden i sommer, så jeg aner ikke hvor det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg