Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

I kveld var han veldig vanskelig å legge også, jeg skjønner ikke hva som skjer? :tristbla: Til slutt tok jeg vekk dynen hans og la ullteppet han pleier å ha i vogna over ham, da sovnet han med én gang. Kanskje det er for mye ukjent her hos svigersene? Han har jo ikke vært her siden mars, så det er kanskje ikke rart? Synes så synd på ham, han hylte i en hel time, gned seg i øynene og var virkelig trøtt.

Han har hylt noen ganger uten å våkne i kveld også, så kanskje han drømmer mye?

Jeg håper på en bedre natt enn forrige i hvert fall.

Julestemningen er helt fraværende, og jeg er mest stresset og sliten. Kroppen samarbeider absolutt ikke, det er nesten så jeg blir redd jeg er gravid. Sist jeg hadde så mye smerter og var så sliten, var jo da jeg var gravid. Jeg håper virkelig ikke jeg er det altså... :sjenert:

Uansett, god jul til dere alle fra Murmel og meg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, jeg tror barn merker forandringer og kan fort reagere sånn.....bra han fikk teppet han kjenner seg igjen med da :)

Håper du får en fin jul snuppa, håper mannen din tar han litt på morningen så du får sove litt så du ikke blir helt utslitt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst er vi i full gang igjen her med leggeproblemene også..Tre timer har vi holdt på nå siden hun våknet.. :roll: Og pappa funker ikke over hodet, det blir bare verre..Bah.. Så det er nok muligens noe med alderen, ihvertfall det med separasjonsangsten..

Uansett, god jul til deg og dine, håper dere får en fin feiring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, Jesse. Kjipt at dere sliter også. :klemmer: Vi har jo aldri hatt noe som helst trøbbel med legging eller nettene som er verdt å snakke om før, så dette er helt uvant for oss. Merker at vi er blitt bortskjemte, rett og slett.

Men, til tross for vanskelig legging, har vi hatt drømmenatt. Han sov godt da jeg la meg, og våknet ikke før 5. Da gikk mannen ned og laget flaske til ham, så fikk han den i sengen sin. Etterpå sov han igjen i ca en halvtime, før han bæsjet. Jeg tok ham opp og byttet bleie, han la seg igjen uten en eneste protest etterpå (jeg var forberedt på å bare stå opp hvis det skulle bli hyling), og sov helt til 8! :nigo:

Nå har tanten tatt ham med seg opp i sengen sin, hører de tøyser og tuller der oppe. Nesten så jeg kunne lagt meg igjen, men det er greit å være klar i tilfelle jeg trengs. Jeg sovnet ca 1 i natt, så jeg føler meg jo særdeles uthvilt også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske en fortsatt fin romjul! Håper det går bra hos svigers bortsett fra leggetrøbbel. :klemmer:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsomt med jul, ja...

Frem til 2. juledag var hele huset fullt, så mannen og jeg hadde ingen steder å være alene etter at Murmel hadde lagt seg. Det var veldig slitsomt, for å si det mildt. Jeg blir ordentlig sliten i hodet av at det er lyd rundt meg hele tiden, så jeg ble sikkert gretten som fyr...

Mannen er gretten også, utvisst av hvilken grunn. Så vi krangler. :tristbla:

Men bortsett fra det, er det koselig med jul altså. Murmel storkoste seg på julaften. Han likte ikke julemiddag og ville ikke ha noe annet, så da fikk han MME på flaske. :fnise: Etterpå fikk han halvparten av gavene sine, den andre halvparten måtte vi spare til dagen etter. Han fikk ikke så mye heldigvis, men det er jo begrenset hvor mye han orker å være med på. La han en time etter vanlig leggetid, og det gikk heldigvis helt strålende! :nigo:

I går var det litt gråt ved legging, men jeg mistenkete at han kanskje hadde vondt i magen pga. svigermor ga han tørket aprikos og daddler, så ga en smertestillende, og da sovnet han etter ca 20 minutter, da var vel klokken blitt ca 19. Sov uten en eneste lyd til, helt til 8.15. Våknet ikke for å spise engang!

Han er så nydelig! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er på besøk, og benytter anledningen til å stikke innom en liten tur:)kkelig maaaaange d

Ai ai ai , den sovingen, det er nok helt normalt, og vi var også bortskjemte med at han sov rundt fra 6 måned, og nå siste 3-4 mnd er det helt på bærtur, føler han er "spedbarnet" igjen. Men personlig tror jeg det har med alle forandringer å gjøre, Nytt i barnehagen, mindre søvn der, mindre mat , han vil jo bare spise selv i barnehagen, tviler på han noengan er mett...

Vi gir fremdeles flaske med melk på sengen til hver kveld, inkl masse kveldsmat, men allikevel våkner han ulykkelig mange ganger i døgnet.

Zooombie mammaer har vi blitt Marmot! Litt rart, men har du prøvd å henge bilder på sengen?

Eller evn legge et ullteppe under dynen? Snodige ting som kan hjelpe av og til!

Men hvordan går det me deg da? Siden du tror du er gravid.., har du fått noe mer svar på det?

Ønsker dere et strålende nyttår, også satser vi på at JOn Blund titter bortom litt oftere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

✩ ✩ Godt nyttår til dere alle! ✩ ✩

2011 har vært det beste, og ikke så langt unna det verste, året i mitt liv. Men alt i alt overstiger det positive det negative millioner av ganger, og det bare pga. verdens fineste Murmel! Det er helt utrolig hvordan han har utviklet seg fra å være en bitteliten hjelpeløs bylt, til en stor, tøff, modig liten gutt som klarer så masse.

Han hadde et helt utrolig utviklingssprang i jula, jeg har aldri opplevd liknende. Regner med det var derfor han var så urolig uken før, for med én gang de nye ferdighetene var på plass, var nettene drømmenetter igjen. En morgen måtte vi vekke ham 9.30, da hadde han sovet siden 18.30... :fnise:

Han legger seg en time senere enn før, det er deilig, for da blir dagen sammen lenger. Han har fått tre nye tenner i løpet av jula, så nå har han fire oppe og fire nede. Lært seg massevis av nye ord, peker på det han vil ha og sier me (mer). Han har til og med skjønt at pusene må koses forsiktig med, så nå ligger han ved siden av den ene pusen på gulvet og stryker henne forsiktig på hodet mens han sier puuus. Han har virkelig fått dreisen på krabbingen sin, men foretrekker fremdeles å "hoppe på rumpa", sikkert fordi det er lettere å få med seg alt han vil ha med seg da, siden han lett beveger seg uten å bruke armene. Han kan sette sammen Duplo-klosser, det er jeg veldig imponert over. Også sier han i fra når han har bæsjet, æææsh sier han, og takk når han får noe! :hjerte:

Jeg vet at 2012 kommer til å gi tøffe utfordringer, men jeg gleder meg likevel. Og jeg tror fullt og fast på at utgangen av 2012 kommer til å være bedre enn inngangen, selv om inngangen ikke er så verst den heller.

Håper dere koste dere i går alle sammen, vi hadde verdens beste vennepar på besøk og hadde det superkoselig. Eneste jeg kan klage på er at kvelden gikk alt for fort, enda nyttårsaften pleier å være lang og kjedelig for meg. :fnise:

Og jammen har det snødd i løpet av natten! :bolledeig:

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre om flott feiring og spennende med utviklingssprang!

Her høyner vi med masse hår, men hun har bare fått to tenner... :fnise:

Krabbing skjer litt pøh om pøh, så vi skal en tur til fysioterapaut i morgen. Kan være greit å få noen tips til trening :)

Her ble nyttårsaften feiret med lakrisbåter og klementiner. Vi var alle litt pjusk etter å ha tilbragt dagen før hengende over doskåla....

Håper 2012 blir et knakende kjekt år for deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :klemmer: Håper det blir et solskinnsår for dere! :sol:

Så koselig å lese om utviklingen til Murmel! Han høres helt herlig ut :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre om utviklingen til Murmel :rodmer: Det er helt utrolig hvor mye de klarer å lære på kort tid! :jepp:

Hva gjør du om dagen nå, er du fortsatt hjemme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Jeg er arbeidssøkende som det så fint heter. Murmel er jo knapt nok i barnehagen, så jeg kunne nesten bare sagt opp plassen. Men jeg må jo nesten ha den i tilfelle jeg får jobb, selv om det er særdeles usannsynsynlig. Blir vel nødt til å studere eller noe fra høsten, og da må jeg enten bli sykepleier eller flytte... :sjenert:

Akkurat nå skulle jeg ønske denne dagboka var mer lukket. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, ja, det er vel fryktelig vanskelig å få seg jobb for tiden, og spesielt på et såpass lite sted som du bor.. Kunne du tenke deg å begynne på sykepleien da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Marmot

Både ja og nei. Vet ikke om jeg egentlig bør sette meg i en sånn posisjon at jeg må jobbe masse skift... :sjenert:

Jeg vil heller flytte, men det er ikke bare å gjøre det heller. Å pendle kunne kanskje godt, men det blir lange dager for Murmel i barnehagen, så jeg vil egentlig ikke det heller. Men jeg trenger jo ikke egentlig bestemme meg for noe som helst akkurat nå, helst vil jeg ha en jobb, og så begynne på lærerhøyskolen om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Akkurat nå skulle jeg ønske denne dagboka var mer lukket. :tristbla:

Kan du ikke skrive noe i blogg her inne? Da er det ikke så åpent tror jeg.

Er det lærerhøyskole i nærheten av der du bor, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Kan kanskje skrive blogg? Vet bare ikke om noen hadde lest den... :sjenert:

Nei, nærmeste lærerhøyskole er en og en halv time unna, eller to timer i andre retningen. Det finnes folk som pendler begge veier, men jeg har jo ikke førerkort engang, så vet ikke om det hadde gått nå som jeg har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigheter siden jeg har vært her,men et tips til skole er nettbasert lærerutdanning. Jeg tok førskolelærer utd sånn,og synes den løsningen var genial. Det meste går over nett,med noen samlinger på skolen i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...