Gå til innhold

Hva er det verste noen kan si til deg når du er gravid?


Hilde

Anbefalte innlegg

Jeg har truffet en annen :tristbla:

Den er ikke hyggelig nei. Har hørt den jeg og :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen: Stakkars magen din! Jeg er glad det ikke er jeg som skal føde!

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et svangerskap begynner første dag i siste mens, og siden de aller fleste har to uker mellom mens og eggløsning, er man to uker på vei når man har eggløsning. Ergo, en test slår ikke ut.

Begge har på ein måte rett. Er det snakk om desse Clear-blue testane, som viser kor langt du er på veg, så betyr 2 veker iflg den, at du er 4 veker på veg. Slike testar reknar veker etter siste eggløysing, ikkje etter siste mens slik helsevesenet gjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man egentlig si til gravide?

Tror jeg holder meg unna, virker som uansett hva man sier så er det galt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste eg høyrer er "Ikkje løft det der, du er jo GRAVID".. Åja.. seier du det? Eg kjenner jo sjølv når det er for tungt, og då løfter eg ikkje.Også alle dei som seier, no skal eg ikkje SKREMME deg ang. fødsel, men min var grusom blablabla, uff, nei dette vil sikkert ikkje du høyre, men blablabla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacus

Jeg gikk å skole når jeg var gravid. Vå skulle besøke kapellet på sykehuse og se hvor de døde ble stelt og obdusert, vi fikk også være med inn på fryserommet.

Når vi kom inn på fryserommet fikk vi se en babykiste. Da presterte han som ga omvisningen å si til meg "Dette kan du også forberede deg på, for det kan fort skje deg" :overrasket:

Jeg synes det var veldig unødvendig å si til en gravid kvinne at man bør forberede seg på at barnet kan dø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva kan man egentlig si til gravide?

Tror jeg holder meg unna, virker som uansett hva man sier så er det galt.

Man kan si veldig mye! Det er bare mange som tror de kan si mange ting som man ikke hadde sagt til ikke-gravide. Det kan såre litt! Man kan si "gratulerer" eller "så fin du er", "hvordan går det"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg gikk å skole når jeg var gravid. Vå skulle besøke kapellet på sykehuse og se hvor de døde ble stelt og obdusert, vi fikk også være med inn på fryserommet.

Når vi kom inn på fryserommet fikk vi se en babykiste. Da presterte han som ga omvisningen å si til meg "Dette kan du også forberede deg på, for det kan fort skje deg" :overrasket:

Jeg synes det var veldig unødvendig å si til en gravid kvinne at man bør forberede seg på at barnet kan dø.

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man egentlig si til gravide?

Tror jeg holder meg unna, virker som uansett hva man sier så er det galt.

Hahaha...Samme fikk jeg følelsen av egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden sa en "kompis"(nå arkivert) at jeg er en hore som får en løsunge siden jeg ikke er gift med barnefaren(vi er kjærester) og han synes synd i meg og barnet mitt siden jeg blir mamma i en alder av 21 år og dermed ikke kan gå ut å feste lenger. Det med festingen tar jeg ikke så tungt siden jeg festet kun ved spesielle anledninger uansett ;) Men det andre såret noe helt enormt. Klarer ikke å slutte og tenke på hvorfor en som skulle være min venn kaller barnet mitt for en løsunge. Vi lever i 2011 O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det går mest i stryking på mage og spørring i hvordan formen er. Har bare vært sykemeldt siden starten og klarer til tider nesten ikke å gå så å spørre ei som sliter seg fremover med grimaser hver gang jeg setter ned beina om hvordan formen er? Bruk øya...

Ellers så er det værste jeg har hørt fra ul-legen; det er omtrent 3 % sjanse for at barnet deres kan få et verdig liv... (alvorlig vannhode og hjerneskade med ukjent omfang, svangerskapet ble avsluttet halvveis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "vennina" mi sa at det er dumt . "Din mann er mye eldre enn deg og etter et stund ønsker du å ha en ung man? Han skal ikke gi barn til deg osv..."

Jeg var så surt. Hviket rett har hun å si sånn. Å prognosere min skiltmisse. Skit!

Jeg er veldig glad i mannen min, men å høre sånne ting fra venner eller dem som jeg trodde at de er venner. Nei, takk.

Jeg lei meg å fortelle til noen at vi venter barn og kjempe glad i dette og i hverandre.

Endret av megava
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vel sagt for å skåne deg litt?

Har en facebook veninne som la ut bilde av sin 3 år gammle sønn med en t-shorte på med teksten: Jeg skal bli storebror + bilde av positiv graviditetstest.. Da var hun 2-3 uker på vei... Det kunne fort ha blitt en trist affære!

Det finnes også de som ønsker å dele en gledelig nyhet, og faktisk er klar over risikoen. Kanskje de også er av den type mennesker som gjerne trenger andre når de sørger? Man må ikke holde alt helt tett inntil, man kan faktisk få lov til å ha det både godt og vondt foran andre mennesker...

(Jeg er ikke fan av facebookoppdateringer, og fortalte heller ikke selv noe om småen før 14-15 uker var gått, men det var slik jeg ønsket det.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Åh! Var det planlagt, eller?"

...hva i h****** får folk til å spørre om sånt da? Bare sånn uten videre, når de hører jeg er gravid. Da blir jeg så forbanna at jeg svarer somregel "hva i all verden har det med saken å gjøre? Om du absolutt må vite det, så ja, det var planlagt". Det er da virkelig ikke noe som noen har noe med, uansett..

Forøvrig så skjønner jeg ikke at det skal være så sjokkerende nytt at jeg er gravid at folk må spørre heller, når vi har vært sammen i 10 år, er oppunder 30år, har hus, bil, katt og alt på stell - eneste som "mangler" er ungen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke en smule hårsåre damer? :hakeslepp:

Jeg kommer ikke til å engasjere meg noe mere under graviditeten til veninnene mine etter å ha lest denne tråden hvertfall... Er ikke mye som skal til før man sier noe som blir tatt som en fornermelse.

Syns faktisk det er dårlig gjort å bli fornermet når noen prøver å vise at de bryr seg om deg og graviditenen din!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke en smule hårsåre damer? :hakeslepp:

Jeg kommer ikke til å engasjere meg noe mere under graviditeten til veninnene mine etter å ha lest denne tråden hvertfall... Er ikke mye som skal til før man sier noe som blir tatt som en fornermelse.

Syns faktisk det er dårlig gjort å bli fornermet når noen prøver å vise at de bryr seg om deg og graviditenen din!!

LITT sosiale antenner om hva du kan si og ikke si burde kunne forventes av folk!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LITT sosiale antenner om hva du kan si og ikke si burde kunne forventes av folk!

Altså...er grense hvor synske folk skal være. Syntes noen av kommentarene ikke hadde noe med sosialeatenner men med ovefølsomhet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ingen forståelse for de som blir fornermet av en kommentar om at man har fått stor mage, og spørsmål om man har termin snart. Alle vet da at magen blir større når man blir gravid? Det er jo der babyen ligger og vokser?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv gravid og synes mange av dere må være helt utrolig hårsåre. Folk har sagt til meg: Jøss nå har du vokst, var det planlagt, la meg bære for deg siden du er gravid, magen din er større enn hva min var og jeg synes til og med det er koselig når folk vil ta på magen min.

FORDI jeg tar ikke alt i verste mening. De fleste som sier slik mener det godt og jeg synes det er trivelig at folk engasjerer seg i mitt svangerskap. Alt kommer ikke alltid så heldig ut kanskje, men så lenge ikke kroppsspråket viser at det var ondt ment, så antar jeg at det var godt ment.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du har vel tenkt å ta abort siden du er så ung??"

Var nylig blitt 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...