Gå til innhold

Hva er det verste noen kan si til deg når du er gravid?


Hilde

Anbefalte innlegg

Gud, jeg ble så illforbanna når det nærmet seg termin og jeg fikk ørten sms og facebook-meldinger og msn-meldinger som spurte om jeg ikke hadde født enda!!!! KNURR! Det er ikke morsomt å gå å vente, og det gjør det ikke bedre når folk maser.

Joda, jeg fødte for tre dager siden, jeg har bare ikke orket å si ifra :) :) :) :) :) :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ei som sa "Oi, da er du stor for å bare være så lite på vei". Er etter legetermin 19 uker på vei, og magen vises ikke i det hele tatt, og jeg er TYNN. Da kjente jeg det svei veldig. Ikke noe koselig. Så hva hun så forstår ikke jeg. Hehe :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

"Skulle ikke du ha født for lenge siden da? Du er jo diger! Det kan ikke være lett." (kommentar jeg fikk i uke 30)

"Man visste ikke hva bekkenløsning var før i tiden. Er du sikker på at du ikke heller skal ta deg en skikkelig tur slik at det løsner? Det kan da umulig være bra å ta det med ro." (jo takk for den, jeg gjøres nok på!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rund og fin du har blitt, også i ansiktet!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sa det ikke, heldigvis, men det verste han KUNNE sagt til meg hadde vært "jeg er så glad jeg slipper å gå gravid og å føde!" ellers så var det veldig irriterende at aaaaaalle komenterte kroppen min, og hva jeg spiste! Da ble jeg forbanna! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akuratt på legene på tven der en kvinne hadde fått befrukning. Når hun fikk vite at hun var gravid, fikk hun også vite at de hadde satt inn feil egg(eggene til ett annet par) DET må være grusomt å få høre når man er gravid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BURDE du spise/drikke det der?

Sagt i den mest bedrevitende ovenfra og ned tonen du kan tenke deg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens svigermor: "Vi får håpe hun ikke får dine øyne."

(Hun forklarte seg senere ved at hun mente at hun håpet hun ikke fikk mitt dårlige syn - men der og da trodde jeg hun regelrett kalte meg stygg eller noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er sikker på at det er liv i begge to. Du har jo nesten ikke mage." sa flere om min tvillingmage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akuratt på legene på tven der en kvinne hadde fått befrukning. Når hun fikk vite at hun var gravid, fikk hun også vite at de hadde satt inn feil egg(eggene til ett annet par) DET må være grusomt å få høre når man er gravid.

Det så jeg også. Det må være noe av det verste man kan få høre. "ja, du er gravid, men du kommer aldri til å bli moren til barnet."..

Eller å få beskjeden om at barnet er dødt..

Er ikke gravid enda, så vet ikke hva som ville vært det verste å få høre annet enn de to eksemplene over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er irriterende når folk skal fortelle meg om barneoppdragelse. "Så koselig at du er gravid! Jaja, du må huske på at barn også er mennesker, og de har også rett til å komme med sin mening. JEG PERSONLIG tror at barn har godt av å rase fra seg, og de har ikke trass bare for å være trasse, nei nemlig, det er noe de prøver å utrykke".

Gud, takk for det. Hadde ikke du kommet med disse velmente ordene, så hadde jeg vel ALDRI klart å oppdra barnet som en gang kommer. Jeg hadde bare planlagt å stenge det inne i kjelleren til h*n var tyve, og håpe at både meningene og trassalderen var forsvunnet. :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest white tiger

"Du blir jo bare større og større!" Joda, er fullt klar over det, er gravid og det hører liksom med..

"Trodde gravide bare la på seg på magen jeg, men du har jo fått skikkelig bolleansikt!" Jo takk, hyggelig å høre :snurt:

Når folk jeg ikke kjente så godt kom med "Du må si ifra hvis babyen sparker, jeg har så lyst til å kjenne det."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaunis

Sjefen min spurte meg foran flere kollegaer om jeg hadde fått mye utflod når jeg gikk gravid, det hadde hun hatt nemlig!

HAHAHAHAHA! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingenting med det kroppslige å gjøre, men må allikevel nevne det, for det irriterte meg grenseløst.

Jeg fikk en datter i desember, og fikk høre av flere gjennom hele svangerskapet "Huff, så kjedelig å få barn i desember da", og "Stakars som kommer til å ha bursdag så sent på året, hun kommer aldri til å få feire ordentlig bursdag pga julen"

Hva er egentlig poenget med å si sånne ting? Jeg var allerede gravid og kunne ikke gjøre noe fra eller til uansett!

Og bursdag skal hun få feire så det holder, selv om det er jul rett etterpå! ;)

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle absolutt må seie : "tjukka", "tjuggemagen", "oi, så stor du har blitt", osv....

Selv om jeg alltid har vert slank, og ikke gått opp noe unormalt mye i svangerskapet, hjelper det ikke akkurat på selvfølelsen å få sånne kommentarer støtt og stadig ... :P

Spessielt når de som kommenterer er 10 kg tyngre enn deg, og de ikke kan skylde på at de er 8 mndr på vei.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er HELT sikker på at du skal bare ha èn unge og ikke to???" Man svarer som sant er; "Skal ha en ja" blir det etterfulgt med et "Åhjahaaa...trodde du skulle ha to jeg. Du er ikke litt stor for bare èn mage?"

Ikke bare er man full av hormoner og kan bryte ut i hysterisk gråt av å se en Libero-reklame på tv om babyer, men så får man slike linjer servert.

....det følger med denne historien at jeg svarte vedkommende "Ja. Jeg er stor - men imens jeg blir mye mindre etter at min vakre baby er født er du derimot bare dum, og det kan det ikke gjøres noe med"

Ha! :glare:

Har også opplevd "gamle tanter" som kommer mot meg med nevene ut mens de kaklende sier "Åååååååh, få kjenne på bollebabymagen din"

Gngnnggggg!! :glare:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DET var litt av en mage du hadde: sikker på at det bare er en...

Er du ikke mer enn 5 mnd på vei? Trodde du hadde termin nå jeg...

Skremmselshistorier er ikke sjakktrekk å fortelle gravide...

MÅ bare ta på magen din: gravide er noe helt spesielt...

Har ikke dere nok barn da?

Barn født sent på året: ikke bra for barnet...

Burde DU spise det der da; du spiser ikke bokstavlig talt for to vet du...

Vi hadde det så kjekt på lørdag med god vin og herlig selskap: inviterte ikke deg siden du er gravid...

Sort badedakt; fikk reine Keiko feeling av deg nå...

Da jeg fødte holdt på å gå galt; pass på sånn og sånn.....

Ikke alt er egen erfaring; men rasket sammen noen av mine og andres erfaringer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ikke noe vits å fortelle noen at du er gravid før etter uke 12,for sjansen er stor for spontanabort" :(

Den var ikke noe gøy å få høre nå når jeg er gravid for første gang å føler meg kjempe lykkelig.

Det ble vel sagt for å skåne deg litt?

Har en facebook veninne som la ut bilde av sin 3 år gammle sønn med en t-shorte på med teksten: Jeg skal bli storebror + bilde av positiv graviditetstest.. Da var hun 2-3 uker på vei... Det kunne fort ha blitt en trist affære!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt til meg i uke 25: "Oi, du er blitt stor! Lykke til med å presse ut den ungen hvis du har gjort ho så stor allerede!" Jeg tror ikke akkurat det er jeg som bestemmer størrelsen på ungen...og som om jeg ikke er nervøs nok for fødselen som førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så herlig når folk forteller meg hvor bundet jeg blir nå som jeg skal bli mor... vel, de har nok aldri hatt hund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...