Gå til innhold

Min sin

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Da er det helt sikkert det! Sånne greier har en fin tendens til å gå rundt og rundt, i vår familie gjerne en to-tre ganger på hver før det gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Vi skal kanskje en tur til byen i helgen, hvis vi har råd og orker!

(Nå vet jeg jo ikke hvordan J. er da, men...)

Hvis dere er i byen hadde det vært koselig om dere stakk innom for en kaffe og någåt attåt om dere vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vi gjøre, så tar jeg med noen gamle skatter...

Vet ikke enda om det blir, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Da er det helt sikkert det! Sånne greier har en fin tendens til å gå rundt og rundt, i vår familie gjerne en to-tre ganger på hver før det gir seg.

Ja det er nok det, føler det er min skyld siden jeg sluttet å amme henne. (selv om det var hennes valg å nekte da)

Det skal vi gjøre, så tar jeg med noen gamle skatter...

Vet ikke enda om det blir, da.

Høres koselig ut, håper dere gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar turen i morgen. Hvordan er J.? Vi kan jo ringes, så kan vi stikke på kafé eller jeg kan ta en tur til dere - hvis det passer sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Huff for ei helg og uke hittil.

J. har hatt magesyke/diare i 9 dager, med et par dagers opphold. Noe som har resultert i at hun nesten ikke har sovet noe om nettene.

Så natt til lørdag begynte jeg å spy og mannen min var dårlig. Alt så ut til å bli bedre, men så natt til tirsdag begynte mannen min å spy masse også. Han var i midlertidig ok etter dette og valgte å gå på jobb. Da så det ut som alt var over for denne gang, men nei da....

I går rundt kl 16 fikk jeg det igjen. Spydde hele dagen fram til kl 2 i natt og da tok diare over. Kan ikke huske å ha vært så dårlig på mange år. Fikk feber og lå bare på sofaen og kaldsvettet.

Så i dag har mannen min vært hjemme med J. og til og med hatt henne med i møte, noe hun selvfølgelig saborterte :ler:

Jeg har lagt og sovet så og si hele dagen og hatt kjempe smerter i magen.

I morgen skal vi jo dra på ferie, men vi er fortsatt usikker på om vi skal avbestille, siden jeg er så dårlig. Jeg har enda ikke pakket til J. og pakkingen til N. er vel under prinsippet, alt vi ikke får plass til i kofferten er sikkert ikke nødvendig.

Huff gleder meg ikke akkurat til å sitte på flyet med en vrangstilt baby og formen min som er så pass dårlig. Mannen min vil vi skal reise, så det blir vel til det. Jeg vil jo også , men ser for meg at det blir masse styr med fly og spying.

Vel, vel det blir vel til at vi drar - håper bare formen min bedrer seg før vi setter oss på flyet i morgen ettermiddag :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et mareritt! Hvordan går det nå? Håper du er bedre og at det blir en ok flytur.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Formen er litt bedre og J. er heldigvis helt frisk.

I dag har jeg til å med hatt krefter til å barbere leggene og lakke neglene, så da går jeg i alle fall Bulgarias sol i møte med blanke legger :ler:

Håper flyturen går smertefritt for seg for J. det er alltid litt spennende første gang man skal fly med så små :forvirret:

So long :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dere kanskje hjemme snart? Har dere hatt det fint?

Hvordan gjør man det egentlig med barna om kvelden når man er på ferie? Sitter dere på hotellrommet og glaner på hverandre? Det har jeg lurt litt på denne uken... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så var vi tilbake fra Bulgaria. Hadde en flott tur, men jeg er for trøtt til å skrive om det nå.

Det var DEILIG å se N. igjen, kan ikke fatte hvor mye man savner disse små når man ikke ser de :)

Hun der i mot har hatt det så bra at hun gjerne flytter for godt til mormor og morfar.

Men hun tok godt rundt meg når vi kom og holdt de søte små hendene rundt ansiktet mitt og sa: Du er mamman MIN du. *super stort kyss på kinnet* Så hun har nok savnet oss litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nå er dere kanskje hjemme snart? Har dere hatt det fint?

Hvordan gjør man det egentlig med barna om kvelden når man er på ferie? Sitter dere på hotellrommet og glaner på hverandre? Det har jeg lurt litt på denne uken... :)

Ja det blir til det, men nå var ikke N. med så da hadde vi det litt friere siden J. sover i vogn. Men det ble mye bråk for henne så etter ca kl 22 så var vi på rommet. Men for all del, det var kjempe koselig det også! Dessuten var alt gratis mellom kl 0730 og kl 2300, så da kunne jo H. bare springe opp i baren og hente ting til oss. Men etter kl 23, så kostet ølen hele 8 kroner, så da la vi oss :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 8 kroner blir litt stivt...

Bra at dere har hatt det fint, håper du har fått litt energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Siden jeg har lovet Tuji å skrive ned opplevelsene våre i ferien, så må jeg jo gjøre det :)

Hele ferien startet jo litt feil, siden jeg lå rett ut dagene før med spy/magesyke. Så jeg var ganske matt når vi kjørte mot flyplassen og så for meg en flytur fra helvete.(jeg spyr av å fly på en god dag, så hva gjør jeg da med oppkastsyken?)

Vi kom til flyplassen i god tid og fikk tid til å spise og kose oss litt først, så fikk vi beskjed om forsinkelser og ble da sittende nesten 3 timer å vente over angitt reisetid. J. ble sutrete og lei, ikke så rart siden vi hadde sendt fra oss vognen hennes og hun var trøtt.

Men vi kom oss endelig i flyet, sånn ca når vi skulle vært framme. Til vår store overraskelse var J. en engel på hele turen, ingen sutring av noe slag. Jeg følte meg også bedre, så all ventingen gjorde ingen ting.

Vi var fremme på hotellet ca kl 0200 om natten, da var vi ganske slitne og sultne, men der var ikke mat å oppdrive, så vi gikk bare til sengs. Det eneste vi fikk med oss var at vi bodde på et skikkelig luksushotell!

Første dagen var nydelig, varmt og godt og koset oss hele dagen, vi sov litt ekstra på dagtid og slappet godt av.

Dagen etter våknet jeg igjen med spysyke, så hele den dagen lå jeg enten til sengs eller på badet. KJIPT! Men vi bestemte oss likevel å dra på en busstur med sigthseeing og shopping dagen etter til Varna. Det var en hyggelig tur der vi shoppet som gale til N. som var hjemme i Norge hos mormor og morfar. Når vi var tilbake på hotellet badet vi i de sinnsykt store bassengene og solet oss litt.

Så var vi kommet til mandagen, da ble det overskyet og skikkelig lyn og torden med på følgende sinnsykt regnvær, så da ble det ikke gjort så mye. Sms fra Norge fortalte at de hadde 30 grader i skyggen og koset seg veldig :) Men jeg gikk på spa den dagen og fikk massasje, så jeg nøyt livet jeg også! Det var et kjempe stort og flott spa på hotellet.

Tirsdagen også var overskyet, men uten regn. Siden vi hadde All inclusive(alt av drikke og mat gratis mellom kl 0730 og kl 2300) på hotellet, holdt vi oss på området hele dagen.(Et område som var kjempe stort)

Onsdagen var vår siste hele dag i Albena og været så ut til å være bedre, så da bestemte vi oss for å få masse ut av dagen, det fikk vi også og på kvelden bestemte vi oss for å gå ned til sentrum og spise middag der. Vi var da ganske lei av maten på hotellet som var sånn midt på treet, så vi ville ha en flott middag siste kvelden. På vei ned begynte det å regne igjen, vi ble klissvåt! Måtte kjøpe paraplyer til vogen og springe inn på første og beste restaurant. Der fikk vi heldigvis sitte inne under tak og spiste et bedre måltid. Så selv om det regnet kattunger ute, satt vi inne og koset oss. Så tok vi taxi tilbake til hotellet(en gåtur på ca 8 min, men i slikt regn kunne vi ikke gå ute med J.)

Flyturen hjem gikk også strålende og det var kun 1 time forsinkelse.

Det var sinnsykt godt å se N. igjen etter ei hel uke borte, men vi kom sterker og mer uthvilt tilbake.

Nå har vi brukt fredag, lørdag og søndag kun på å kose oss med barna og har hatt det kjempe koselig. Alt i alt hadde vi en flott tur, selv om jeg hadde spysyken og at det regnet halve uken. Jeg vil gjerne tilbake til Bulgaria igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er søren med syk IGJEN! Skulle tro jeg ikke hadde imunforsvar :tristbla:

På mandag begynte jeg å få så vondt i munnen, trodde i grunn jeg hadde bitt meg i kinnet eller noe. Men så bare ble det verre og verre. Når mannen min kom hjemfra jobb i går så han at jeg var helt hoven i ansiktet og begynte å se skikkelig inn i munnen min. Masse blemmer! Så da innrømmet jeg at det i grunn gjør sinnsykt vondt. Dessuten kan jeg nesten ikke snakke.

Så da ble det legevakta på oss i går. Legen kunne ikke si sikkert hva det er, men han tippet på munn, hånd og fotsyken(kanske i en annen rekkefølge) Så det eneste jeg fikk var munnskylling, som smaker bæsj, men som lindrer godt.

Når jeg våknet i dag var jeg verre og det har spredd seg til tungen og mer rundt i munnen og feberen var 39,6. Så nå tar jeg smertestillende og kun vann får jeg i meg. Blir det verre må jeg vel til fastlegen min i morgen. Håper han kanskje har litt mer svar på hva det er og ikke minst noe medisin som hjelper. :grine:

Og tror du ikke at jeg skal holde utdrikkningslag for venninnen min i helgen? Det blir gøy når jeg ikke kan snakke en gang. Heldigvis har søsteren hennes tatt seg av en del snakking/ringing i dag, på meg har det vært mest sms.

Håper jeg er bedre når jeg står oppi morgen! :sur:

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i huleste er det som skjer inni kroppen din da?

Den sykdommen har jeg knapt hørt om en gang!

Jeg blir også syk flere ganger etter hverandre når jeg først blir syk, kanskje immunforsvaret får seg en knekk sånn at det er lettere for andre basilusker å komme til.

God bedring! (Har du prøvd å røyke ut styggedommen? Kan godt hjelpe til :smoke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
God bedring! (Har du prøvd å røyke ut styggedommen? Kan godt hjelpe til  :smoke: )

Ja jeg har prøvd :sjarmor: Men selv det er vondt.

Nå ser jeg i munnen at det har spredd seg mer og jeg klarer ikke å snakke noe særlig, så mannen min skal ringe fastlegen min i morgen tidlig, for å høre om jeg får en time.

Legen på legevakten sa at det var lettere å få virus når du har vært syk så lenge som jeg har(2 uker med mage/spysyke hjelper ikke akkurat på imunforsvaret)

Dessuten har det i grunn vært tøfft de siste månedene, så da har jeg vel ikke så mye motstandskraft i kroppen av den grunn heller. Hvis det er den munn, hånd, fotsyken (eller hvilken rekkefølge det var....) så er jo det en barnesykdom, så da skulle det jo bare mangle at JEG får det og ikke barna :) (men jeg er selvfølgelig glad for at de er friske!)

Håper bare jeg er feberfri til lørdag, kjipt om all planleggingen med utdrikkningslag skal gå sin gang uten meg til stede. Siden jeg ikke kan spise så er det ikke så gøy å gå ut på restaurant :) Dessuten har jeg jo veldig lyst å drikke litt vin jeg også :sjenert:

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det i dag?

Skikkelig dritt hvis du ikke får vært med på utdrikningslaget, altså! Vet hun forresten om at det er nå i helgen, siden du skriver det rett ut?

Pell deg til legen, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Fy F så syk jeg har vært eller er heter det vel. Nei det ble ikke noe utdrikkningslag på meg. Jeg har vært alt for syk, har knapt krefter til å skrive her. Forteller mer siden, så jeg er litt bedre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...