Gå til innhold

Min sin


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Ja jeg har kjørt masse i helgen for å bli sikere på meg selv... men jeg synes det er et så stort ansvar å ha begge snuppene i bilen... Hadde aldri trodd jeg skulle bli så lik mamma :ler:

Nå la jeg J. vurderer å sove litt selv også, siden jeg sov ca 3,5 t i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Gå og legg deg!

Hater i grunn å sove på dagtid, føler jeg blir mer groggy av det. Men nå er jeg litt trøtt da.... Og i 3-4 tiden kommer N.-turbo hjem, så da trenger jeg litt krefter :ler:

(Sukk å skulle være alene helt til onsdag kveld kommer til å ta på :forvirret: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ok, jeg legger meg. Håper hun sover noen timer uten å våkne og ha vondt i munnen. Da er hun utrøstelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

ca 3 min etter jeg la meg våknet lile snuppa :)

Jeg lå helt stille og hørte på at hun pludret og lekte med tærne sine i håp om at hun sovnet litt igjen. 1 time etter bråvåknet jeg og hun sov fortsatt søtt :ler:

I dag er hun forresten 7 måneder, det er sykt hvor fort tiden går. Nå gleder jeg meg til N. kommer hjem(pappa skal hente henne). Begynner å merke at mannen min ikke er hjemme og jeg savner han. Huff så tåpelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Huff det er et slit å være hjemme alene.

Minstejenta driver å får tenner og har da selvfølgelig ganske vondt... Så jeg var ikke i seng før kl 0240 i natt. Men sluttet det der? Nei da! Kl 0330 var hun våken igjen og hadde vondt og feber. Når jeg endelig klarer å roe ned henne, kommer eldstejenta hylende og har hatt mareritt. Og vekker lille snuppa igjen. Da ble alle prinsipper om barn i senga en saga blott. Så der lå vi på rekke og rad alle tre. Eldste jenta fant ut at det var gøy å være våken om natten og begynte å tulle. Minstejenta fikk mat og jeg var helt gåen.

Når klokken er 0430 er alle tilbake i sin seng, men ingen sover. Jeg sovnet ikke før klokken var over 5 og lille snuppa var våken igjen i 7 tiden. Men sovnet heldigvis igjen fort.

Når klokken er nesten 9 kommer eldste jenta og dundrer på døren(noe som vekker oss to de inne) OG da har vi altså forsovet oss. Hun må være i barnehagen før kl 10(ikke at det gjør noe å komme senere, men da må jeg gi beskjed.)

Da ble det mye stress og kanelbolle til frokost.

Så var jo det å kjøre til barnehagen da, jeg er ikke så glad i å kjøre og har aldri kjørt dit før. Bare det gjorde meg stressa.

Men kl 1015 var jeg hjemme igjen.

Nå har jeg ryddet og satt på oppvaskmaskinen og sitter nå her med en nytraktet kaffe kopp og skal spise en kanelbolle før jeg legger minstejenta og meg selv for en liten lur.....

ÅHHHHHHHHHHHHHHH Kjære mannen min: KOM HJEM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, herlighet, sånne netter/dager er bare et helvete! Man har ikke noe valg heller når man er alene, må bare bite tennene sammen. Enda godt at N. går i barnehage, ellers hadde du ikke fått sove noe i dag. Skal bli deilig i morgen kveld, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå har vi vært hos foreldrene mine og spist middag, de føler nok de må ta seg litt av meg når jeg er alene hjemme :ler:

Der ble N. igjen, så tar de å leverer henne i barnehagen i morgen så slipper jeg i alle fall å måtte ta sånn hensyn hvis J. begynner i natt også. Og N. vil da heller ikke vekke J. når hun endelig er sovnet igjen. Dessuten slipper jeg å ta henne opp når hun kanskje sover(slik som i dag), for å kjøre til barnehagen.

Så det var i grunn en grei avtale for meg.

I kveld får jeg besøk av ei venninne, det skal bli koselig, men er dessverre litt trøtt. Men det er så sjeldent vi har anledning til å bare ha jente-slarve-kveld at jeg ikke har lyst å avlyse. Dessuten kan vi snakke litt bryllup :)

Skal bare servere noe enkelt, siden jeg faktisk ikke orker å begynne på noe stort. Tror det blir natchos med kjøpe salsa med gratinert ost over, med rømme som tilbehør. Så tar jeg vel noen kanelboller og kaffe. Det er ca det jeg har i hus og som sagt så gidder jeg ikke lage noe stort. Koselig blir det nok alikevel :) Håper bare J. sover, men hun som kommer er jo fadderen hennes, så da kan jeg jo bare overlate jenta til henne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk det plutselig opp for meg at jeg skal være alene i fem uker :overrasket: fra midten av juni. F. må ha en del av tjenesten på et annet sykehus, og det er for langt til å pendle. Jeg kommer til å daue. Aaaangst! (Takk og lov at vi ikke bor i Mo i Rana, hvor vi nesten endte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nå gikk det plutselig opp for meg at jeg skal være alene i fem uker  :overrasket:  fra midten av juni. F. må ha en del av tjenesten på et annet sykehus, og det er for langt til å pendle. Jeg kommer til å daue. Aaaangst! (Takk og lov at vi ikke bor i Mo i Rana, hvor vi nesten endte)

OJ! Det var lenge. Du får invitere foreldrene dine på besøk og hyppig reise til de når du kan. Ja hadde du vært i Mo i Rana hadde det virkelig vært kjipt.

Føler i grunn med deg, det er hat å være alene, i alle fall så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har innsett disse dagene at jeg hater å være borte fra mannen min, ikke pga slit med ungene, men jeg SAVNER han. Tullete er jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det bra, da? Det hadde vært litt dumt hvis du syntes livet var like greit uten at han var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja i natt sov J. Hun var våken i 12 tiden og fikk mat og ny bleie og da våknet hun ikke igjen før 0630. Tror hun var rimelig utslitt etter 2 døgn med veldig lite søvn. Og magen hennes begynte å komme seg på kvelden i går og da var det nok lettere å sove. Så i dag er vi frisk og opplagt begge to.

Og nå setter H. seg snart på flyet i København. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Mannen min er hjemme igjen :hjerter_rundt:

Så nå er han ute å kjøper noe mat, så skal vi kose oss i kveld. Dessuten hadde han med masse godis fra tax-free(+ en gave til meg :) ) så da kan vi fråtse litt i det også.

Vi skal se en film og jeg har en tanke i hodet, sitte i armkroken hans. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Huff lillesnuppa er fortsatt syk. Hun var fin i magen hele onsdag, men i går kom det igjen. Liker ikke at en baby har diare så lenge. Så endrer det seg ikke til senere i dag sender jeg mannen min på legevakten med henne. Hun har jo hatt diare i 5 dager.

Først trodde jeg det var "tann-bæsj" som svigermor så pent kaller det, men ingen tenner er kommet og det vedvarer alt for lenge.

Hun drikker heldigvis melk, selv om jeg er redd det ikke er nok. Så nå får hun vann i tillegg, det var litt merkelig synes hun - i alle fall å dømme utifra ansiktsutrykket. :ler:

HUFF! Jeg liker ikke babyer som er syk, har aldri opplevd det før og da føler jeg meg helt grønn! N. var ikke syk en dag før hun var over 14 mnd. Så jeg er ikke helt herdet på dette enda... Dessuten har hun feber igjen, så jeg tipper det kommer tenner oppå alt :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det diaré-diaré, dvs. skikkelig rennende? Virker hun dårlig? Så lenge hun tar til seg væske tror jeg ikke det er noe farlig, men det kan være greit å få noen til å se på henne for sikkerhets skyld.

Vi skal kanskje en tur til byen i helgen, hvis vi har råd og orker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Er det diaré-diaré, dvs. skikkelig rennende?

Ja for det meste, slik syre bæsj.(fine detaljer)

Virker hun dårlig? Så lenge hun tar til seg væske tror jeg ikke det er noe farlig, men det kan være greit å få noen til å se på henne for sikkerhets skyld.

Nei, allmenn tilstanden er i grunn ok, litt slappere og mer sytete, men ellers ok i grunn.

Både jeg og mannen min hadde magetrøbbel for en ukes tid siden, men vi spydde. Så det er jo noe som går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...