Gå til innhold

Hva er din idealvekt?

Anbefalte innlegg

Gjest linneea
Skrevet

Jeg veier 55 kilo og er cirka 1.63m høy. Nå har jeg en BMI på 20.7, og når jeg når min idealvekt på 50 kilo blir BMI'en på 18.8.Hvor høy er du, hvor mye veier du og hva er din idealvekt? Er litt nysgjerrig på dere andre her inne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 1.73 og tipper jeg veier 64 for tiden - en bmi på 21.4.

Jeg har i grunn ingen ønsker om å gå ned i vekt, vil heller bare få litt motivasjon til å trimme mer.

Har likevel tatt meg selv i å tenke at 60 kg ville vært supert - sikkert bare pga at det er et fint, rundt tall :gjeiper:

Skrevet (endret)

Jeg er 177, og min idealvekt er 67 kg(men jeg kan veie + - 10 kg avhengig om jeg er spe eller kraftig).

Jeg måtte bare inn på badet å veie meg på og ... Gisp!!! :daane: Jeg veier 69,7 kg!!! :bond: Men jeg føler meg fortsatt slank og fin, og kroppen min er stram og fin ... :vetikke:

Endret av meridian
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 167cm, og sist jeg veide meg (ca. en måned siden) var jeg 57kg. Tror ikke det er særlig mye i forhold til BMI, men det er definitivt for mye av vekta mi som er fett og ikke muskler. Har bittelitt for mye rundt magen, og har i det siste latt meg selv "ese ut" på lårene og armene. Skal prøve å komme i form i sommer, for jeg er ikke særlig glad i utviklingen.

Da jeg veide rundt 50kg var jeg aaaltfor tynn, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si idealvekta er på. Rundt 54kg, kanskje? Tror vel egentlig heller det er snakk om å få vekk litt fett og få litt muskler, og ikke vekta i mitt tilfelle.

Skrevet

Pga skade eier jeg nesten ikke muskler på kroppen, så akkurat nå vil jeg si idealvekta er 48 kg. Jeg veier nå 50 kg og er 164 cm høy.

Når jeg kan begynne å trene igjen regner jeg med vekta blir litt høyere.

Gjest linneea
Skrevet

Jeg er 167cm, og sist jeg veide meg (ca. en måned siden) var jeg 57kg. Tror ikke det er særlig mye i forhold til BMI, men det er definitivt for mye av vekta mi som er fett og ikke muskler. Har bittelitt for mye rundt magen, og har i det siste latt meg selv "ese ut" på lårene og armene. Skal prøve å komme i form i sommer, for jeg er ikke særlig glad i utviklingen.

Da jeg veide rundt 50kg var jeg aaaltfor tynn, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si idealvekta er på. Rundt 54kg, kanskje? Tror vel egentlig heller det er snakk om å få vekk litt fett og få litt muskler, og ikke vekta i mitt tilfelle.

Kjenner meg igjen i det du skriver om fett rundt magen, og for mye fett i stedet for muskler..

Skrevet

Pga skade eier jeg nesten ikke muskler på kroppen, så akkurat nå vil jeg si idealvekta er 48 kg. Jeg veier nå 50 kg og er 164 cm høy.

Når jeg kan begynne å trene igjen regner jeg med vekta blir litt høyere.

Idealvekten for høyden din er 54 kg, men du kan veie + - 10 kg avhengig om du er spe eller kraftig.

Skrevet

Om dere lurer på hva idealvekten er, skal dere ta høyden deres i cm og trekke fra 110. Det tallet dere får er idealvekten, men den kan være + - 10 kg, avhengig av om du er spe eller kraftig bygd.

AnonymBruker
Skrevet

Om dere lurer på hva idealvekten er, skal dere ta høyden deres i cm og trekke fra 110. Det tallet dere får er idealvekten, men den kan være + - 10 kg, avhengig av om du er spe eller kraftig bygd.

Oi, da er jeg visst akkurat på idealvekta! Må nok allikevel omgjøre fettet til muskler (jada, jeg veit det ikke er sånn det funker).

Gjest linneea
Skrevet

Åja, det visste jeg ikke. Var ikke det jeg mente med idealvekt når jeg lagde tråden, mente heller hva man ser på som "perfekt" vekt for seg selv =)

Skrevet

Åja, det visste jeg ikke. Var ikke det jeg mente med idealvekt når jeg lagde tråden, mente heller hva man ser på som "perfekt" vekt for seg selv =)

Åja .. :klo: .. jaja, da vet dere det :lol:

Skrevet

Det du snakker om er "trivselsvekt". ;)

Gjest sue84
Skrevet

åjåjåj mange slanke jenter der ute :D

Jeg er bare 156 cm, og veier heele 63 kg. vil gjerne ned til 53 kilo :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 176 høy, og trivselsvekta mi er på ca 60 kg.. :-) Jeg veier en del mere nå (ca. 75), er ikke tykk fordetom, men litt mer blubbete enn jeg ønsker, så er på vei ned :-)

AnonymBruker
Skrevet

181 og trivselsvekt på rundt 65. Har muskelløse (ikke muskuløse!) legger/lår og brede skuldre, så alt over 65 kg legger seg på overkroppen. Men jeg kan heller ikke gå under 65, for da ser jeg kronisk utsultet ut.

Og nei, 181 - 110 +/- 10 hadde ikke funket! 61 hadde vært for lite og 81 for mye.

Gjest *Maja*
Skrevet

Min kropp sin idealvekt er 54 kilo. Da trener jeg og spiser 6 måltider om dagen i tillegg til en spisedag i uka der jeg spiser både is og andre raske karbs. Jeg er 173 høy...

Gjest Trolltausa
Skrevet (endret)

Jeg lurer på om du kan komme med en kilde til dette, fordi jeg har problemer med å se at undervekt er innenfor idealområdet.

Endret av Trolltausa
  • Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Nå DRITER jeg loddrett i BMI (pardon my french) for de kalkulatorene er søppel. Skal man finne ut noe konkret må man til lege eller andre som kan kalkulere din personlige BMI. Puh :)

Men min idealvekt er 60 kg, da ser jeg bra ut og føler meg vel. Jeg veier +/- 68 kg nå så jeg har litt igjen... Er ikke fornøyd i det hele tatt. Jeg er 1.62 cm'ish.

• Liker 1
Gjest *smak*
Skrevet

Jeg er 170 og idealvekten er 80 kilo..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

181 og trivselsvekt på rundt 65. Har muskelløse (ikke muskuløse!) legger/lår og brede skuldre, så alt over 65 kg legger seg på overkroppen. Men jeg kan heller ikke gå under 65, for da ser jeg kronisk utsultet ut.

Og nei, 181 - 110 +/- 10 hadde ikke funket! 61 hadde vært for lite og 81 for mye.

Nesten samme her, 1.83 og idealvekt er 65 kg. Altså, mitt "ideal". Begynner jeg å krype under så blir det litt for mye tap av pupper og synlige ribbein. Kryper jeg noen kg over så er det ikke så farlig, men når jeg nærmer meg 70kg så har jeg litt mer fett på hoftene enn hva jeg trives med. Jeg ser forsåvidt fremdeles relativt slank/normal ut selv når jeg er over 70, men da må jeg begynne å "kle meg etter vekta" i stedet for å kle meg som jeg vil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...