Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker lyn og torden.

Det er fantastisk å se på, og å høre på.

Selvsagt så må man ta sine forholdsregler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg verken liker eller ikke liker tordenvær. Men når jeg var 4 år gjemte vår mor oss inne i et kleskott. Det var kulelyn i stua.

Og jeg tror aldri jeg vil bli rammet av lynet etter at det gikk bra med kulelyn som kom inn terassedøra.

Lynet pleier ikke å slå ned to ganger på samme sted, så jeg tror jeg er kurert.

Gjest Coarvi
Skrevet

Det stemmer nå ikke, karroseriet vil faktisk lede lynet i og med at det er laget av metall. Gummien der i mot leder ikke lynet og derfor vil det ikke slå ned i en bil.

Tryggeste stedet du kan sitte når det lyner er i en gummibåt eller i en traktor.

Neeei, nå er det på tide at folk lærer seg at dette er en gammel myte! Bil er trygt ja, men det er ikke fordi de har gummihjul! Les litt om hvorfor her (Faradays bur).

Si meg, leste dere ikke Illustrert Vitenskap da dere var små? :ler: Denne myten alle tror på har irritert meg siden...

Gummistøvler vil heller ikke hjelpe stort, lynet er sterkere enn som så... ;) Beklager å måtte knuse illusjonene til noen her! :)

Skrevet

Ja, det gjør jeg! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...