Holar Skrevet 12. juni 2011 #61 Skrevet 12. juni 2011 Jeg elsker lyn og torden. Det er fantastisk å se på, og å høre på. Selvsagt så må man ta sine forholdsregler.
Alvina Skrevet 12. juni 2011 #62 Skrevet 12. juni 2011 Jeg verken liker eller ikke liker tordenvær. Men når jeg var 4 år gjemte vår mor oss inne i et kleskott. Det var kulelyn i stua. Og jeg tror aldri jeg vil bli rammet av lynet etter at det gikk bra med kulelyn som kom inn terassedøra. Lynet pleier ikke å slå ned to ganger på samme sted, så jeg tror jeg er kurert.
Gjest Coarvi Skrevet 12. juni 2011 #63 Skrevet 12. juni 2011 Det stemmer nå ikke, karroseriet vil faktisk lede lynet i og med at det er laget av metall. Gummien der i mot leder ikke lynet og derfor vil det ikke slå ned i en bil. Tryggeste stedet du kan sitte når det lyner er i en gummibåt eller i en traktor. Neeei, nå er det på tide at folk lærer seg at dette er en gammel myte! Bil er trygt ja, men det er ikke fordi de har gummihjul! Les litt om hvorfor her (Faradays bur). Si meg, leste dere ikke Illustrert Vitenskap da dere var små? Denne myten alle tror på har irritert meg siden... Gummistøvler vil heller ikke hjelpe stort, lynet er sterkere enn som så... Beklager å måtte knuse illusjonene til noen her!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå