Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #22 Skrevet 18. mai 2011 Elsker å sovne til torden, eneste jeg ikke liker med torden er at jeg får migrene av trykket i lufta rett før det starter. Flere som har det sånn? Det gir seg alltid når tordenværet er over og det letner igjen.
Sugerøret Skrevet 18. mai 2011 #24 Skrevet 18. mai 2011 Elsker å sovne til torden, eneste jeg ikke liker med torden er at jeg får migrene av trykket i lufta rett før det starter. Flere som har det sånn? Det gir seg alltid når tordenværet er over og det letner igjen. japp ,pga lavtrykk og andre ehh "trykktilstander" rimelig kjent av folk med migrene Det er blitt forsket på og Studien er publisert i tidsskriftet Neurology og fant klart størst sammenheng med temperatur, og til en viss grad også med lufttrykk.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #25 Skrevet 18. mai 2011 Oi se her ja, ja er det utført en studie så er jeg jo absolutt ikke alene:D Tenkte kanskje jeg hadde en overfølsom hjerne eller no Er heldigvis ikke en sånn hemmende utslående prikkete spy migrene, bare sånn ubehagelig trykkmigrene, og det er fint for da får jeg nytet (nytt?) tordenværet:)
Meaty Skrevet 18. mai 2011 #26 Skrevet 18. mai 2011 Jess tryggest i bilen fordi hjulene er laget av gummi -som gummistøvler Nåja, det er vel heller det at karosseriet danner et "skjell" rundt passasjerene, og et evt. lynnedslag vil følge dette. Men man risikerer nok punktering, så kanskje ikke så lurt å kjøre i 100 på en øde landevei... Jeg liker ikke torden, synes faktisk det ufarlige bråket er mest ubehagelig, men jeg elsker den friske lufta man får etter at det er over. Da kan jeg gjerne ta meg en tur ut.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #27 Skrevet 18. mai 2011 JA!! Det er godt å se litt til verden der "ute", lett å glemme når alt man fokuserer på til tider er sitt eget liv i nærområdet sitt. Lett å føle at naturomgvielsene bare er der i bakgrunnen, men når det tordner og lyner eller stormen raser over husene, gir det meg en sånn god ro i sinnet. Det finnes liksom andre ting der ute! Vanskelig å forklare. Har også opplevd stjerneskudd, det hadde blitt meldt om i forkant at det var store muligheter for å se ett, så jeg var klar. Bor veldig flott til på et berg ved sjøen, og ser nesten mer himmel, sjø og fjell enn vi ser annen bebyggelse. Klokka hadde passert midnatt, og jeg satt ute på en stor stein på tomta og hørte på fine sanger på ipoden, hadde sittet der lenge da jeg så to sjerneskudd på rad. Fantastisk opplevelse!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #28 Skrevet 18. mai 2011 Har også opplevd stjerneskudd Øhmm, jeg skjønner ikke... stjerneskudd ser man jo omtrent hver gang det er stjerneklart ute hvis man bare ser opp. Stjerneskudd er som regel menneskelig romsøppel som brenner opp i atmosfæren. Sikker på det ikke var meteorsverm det ble varslet om, da øker det med meteornedfall/stjerneskudd. 1
loffen Skrevet 18. mai 2011 #29 Skrevet 18. mai 2011 Jeg liker lyn og torden, hvis jeg er inne! Elsker å sovne til torden, eneste jeg ikke liker med torden er at jeg får migrene av trykket i lufta rett før det starter. Flere som har det sånn? Det gir seg alltid når tordenværet er over og det letner igjen. Akkurat sånn er jeg også.
Gjest Raindrops Skrevet 18. mai 2011 #31 Skrevet 18. mai 2011 Elsker torden, det er så herlig å høre på når det på en måte ruller over hele huset. Dessuten blir jeg skikkelig gira når det lyner, har lurt på om det treffer en eller annen nerve på grunn av ADHD'en min eller noe
Gjest Lebewesen93 Skrevet 18. mai 2011 #32 Skrevet 18. mai 2011 Ja! er så koselig. Men før var jeg liiiivredd. Ikke bare litt, men det var et seriøst stort problem. Men kommer det for nærme, KAN jeg bli litt skeptisk. Jeg ville ikke gått ute å snakket i mobilen eller noe om det var veldig nærme. Men er koselig inne Men den ene hunden min er livredd for torden, får litt vondt av ham. Hjelper liksom ikke å si at det ikke er farlig.
Lunivere Skrevet 18. mai 2011 #33 Skrevet 18. mai 2011 Lyn og torden er kjempeskummelt. Men jeg elsker å bli skremt, så jeg digger det!
Salamandria Skrevet 18. mai 2011 #34 Skrevet 18. mai 2011 Jeg er livredd for torden, og har vært det siden jeg var liten. Nå er jeg 25 Det er det værste med hele sommeren, syns jeg. Setter meg midt i huset i en gang uten vinduer, og skvetter til hver gang det smeller. Er også livredd for at det skal slå ned i huset, og noen ganger har jeg pakket en sekk med fotoalbum ol, i tilfelle jeg må løpe ut i bilen :O huff
Gjest Lebewesen93 Skrevet 18. mai 2011 #35 Skrevet 18. mai 2011 Jeg er livredd for torden, og har vært det siden jeg var liten. Nå er jeg 25 Det er det værste med hele sommeren, syns jeg. Setter meg midt i huset i en gang uten vinduer, og skvetter til hver gang det smeller. Er også livredd for at det skal slå ned i huset, og noen ganger har jeg pakket en sekk med fotoalbum ol, i tilfelle jeg må løpe ut i bilen :O huff Uff, det er ikke godt å være redd torden ! Har liksom ingen kontroll over situasjonen, da. Jeg husker godt da jeg ble redd bare jeg så noen litt mørke skyer på himmelen. Og når det tordnet var jeg livredd å ventet nesten bare på at det skulle slå ned i huset. Heldigvis så slår det ikke mye ned der jeg bor pga fjellene rundt her eller noe ( stemmer det, eller er det bare noe mamma og pappa sa før for å få meg litt mer rolig ? haha) Nå er jeg ikke redd lenger, synes det er koselig. Men ville som sagt ikke gått ute å snakket i mobilen om det tordnet veldig.
Chelmon Skrevet 19. mai 2011 #36 Skrevet 19. mai 2011 Jeg synes det er herlig når tordenet starter om sommeren, springe for å få inn hageputer og klesvask og sette seg inne og høre på regn og torden! Kjempekoselig. Synes det er litt skummelt når lynet slår ned nær oss da, men det er ikke så ofte.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 19. mai 2011 #37 Skrevet 19. mai 2011 Tja, elsker og elsker. Ikke fullt så kult når det holder deg våken i timesvis når du MÅ opp tidlig dagen etter.
Sofie_22 Skrevet 19. mai 2011 #38 Skrevet 19. mai 2011 Er ikke særlig glad i torden, men regnværsdager er koselige
Sofie_22 Skrevet 19. mai 2011 #39 Skrevet 19. mai 2011 Er ikke særlig glad i torden, men regnværsdager er koselige
Sofie_22 Skrevet 19. mai 2011 #40 Skrevet 19. mai 2011 Er ikke særlig glad i torden, men regnværsdager er koselige :
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå