Gjest Pantherinae Skrevet 19. mai 2011 #41 Skrevet 19. mai 2011 Haha jeg har aldri møtt noen andre som liker tordenvær, når jeg sier jeg er glad i det, så får jeg bedkjed om at jeg er gal. :gjeiper: Har elsket det helt siden jeg var liten, og elsker det fortsatt. Eneste gangen det var skummelt var et sted i tropene, det var helt ekstremt, huset ristet av alle lynnedslagene rundt omkring. Men de puslegreiene vi har her i Norge er bare kos.
Chiyo Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #42 Skrevet 19. mai 2011 Det tordnet ikke. Jeg var så sikker på at det skulle begynne å torde. Det sto til og med på værmeldingen.
Gjest Aria. Skrevet 19. mai 2011 #43 Skrevet 19. mai 2011 Det tordnet ikke. Jeg var så sikker på at det skulle begynne å torde. Det sto til og med på værmeldingen. Ikke her heller. Det kommer sikkert
HedvigR Skrevet 19. mai 2011 #44 Skrevet 19. mai 2011 Akkurat da jeg klikka meg inn på tråden her begynte det å tordne! Ganske artig Men ja, jeg elsker torden :D Skal lage meg en kopp kakao og se over eksamensnotatene mine, og kose meg inne litt.
Gjest Consensio Skrevet 19. mai 2011 #45 Skrevet 19. mai 2011 Jeg føler på meg at det kommer torden snart her jeg bor. Jeg sjekket været og det står at det skal tordne i dag. Jeg ELSKER lyn og torden. Det er det beste så finnes. Jeg storkoser meg når det er storm ute. Liker du stormvær? Om jeg liker torden ja! Blir som et barn på julaften, bursdagen og 17.mai på en gang. Så fort det blir regnvær, torden og lyn, ja da tar jeg med meg bikkja ut. Og når vi kommer inn igjen, så er det opp med vinduet slik at jeg virkelig kan høre regnet godt og kjenne den crispy lufta mens jeg sitter i godstolen med en kopp te og et kryssord. Jeg bare elsker tordenvær
kissi Skrevet 19. mai 2011 #46 Skrevet 19. mai 2011 Bor du i Trondheim, jenta90? Kommer litt an på hvor i verden jeg befinner meg, men her i Norge har jeg ikke noe imot litt torden:) Synes det er spennende. Husker spesielt da jeg var lita, og lyset gikk. Det var stas det! Men i andre land hvor det er mer ekstremt kan jeg finne på å hoppe under senga
Envy Skrevet 19. mai 2011 #47 Skrevet 19. mai 2011 Noe av det beste jeg vet er å krype opp i sofakroken med pledd og kikke fascinert ut av vinduet når det tordner, lyner flerrer opp himmelen og regnet piske mot ruta
Sunniva81 Skrevet 19. mai 2011 #48 Skrevet 19. mai 2011 Jeg elsker torden. Har gjort det siden jeg var lita Når det tordner der jeg er, må jeg ut å se og høre. Sønnen min har også arvet den "lidenskapen", brukte å ta han med ut og se på lynet når han var liten(på trygge plasser såklart). Husker engang for noen år siden. Det lynte altså så enormt mye at jeg ble nesten paralysert. Så utrolig fasinerende å se de lyntrådene som sprer seg rundt om på himmelen...
HedvigR Skrevet 19. mai 2011 #49 Skrevet 19. mai 2011 Bor du i Trondheim, jenta90? Ja, det gjør jeg Men nå virker det som det har gitt seg allerede! Var rett over der jeg bor, lyna og tordna samtidig mens huset rista. Litt spennende
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #50 Skrevet 19. mai 2011 Dette er et merkelig fenomen. I virkelighetens verden har jeg inntrykk av at de fleste misliker lyn og torden og blir mer eller mindre engstelige av det. Og med god grunn, dette forårsaker jo store ødeleggelser, skader på hus og elektriske apparater og folk. Men med en gang temaet diskuteres på nettet, (ja, har sett lignende tråder før), så får man inntrykk av at nesten alle elsker det. Kan det være at lynelskerne blir så glade over å se at de ikke er alene, at de straks melder seg i tråden? Det kan kanskje være noe ala "sliter i varmen"-tråden? Forøvrig en tråd jeg selv er aktiv i, da jeg haaater varme. I den tråden kan man få inntrykk av at dette er svært vanlig, mens i virkeligheten møter jeg aldri andre varmehatere noe sted. 2
Tingo Skrevet 19. mai 2011 #51 Skrevet 19. mai 2011 Tordenvær Merker alltid når det er på vei, for da blir hodeskallen ett nummer for liten. Har opplevd noen skikkelige tordenvær, både i Norge og i andre land, og det slutter aldri å fascinere meg. Godt jeg ikke bor i USA ellers hadde jeg antakelig vært en stormchaser. Litt tryggere å hjemme i stua mi.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #52 Skrevet 19. mai 2011 Ja, jeg liker det! Fasinerende med lynene og tordendrønnene som følger disse. Et skikkelig imponerende naturfenomen med tanke på all energien som frigjøres. Synes også det er deilig å gå tur når uværet har passert. Så frisk luft en sjelden får her i tette byen.
HedvigR Skrevet 19. mai 2011 #53 Skrevet 19. mai 2011 Synes også det er deilig å gå tur når uværet har passert. Så frisk luft en sjelden får her i tette byen. Ja, det blir så deilig etterpå, skikkelig klar og frisk luft :D
sebra Skrevet 19. mai 2011 #55 Skrevet 19. mai 2011 Nei jeg er livredd haha.... skulle ønske jeg var litt tøffere, for jeg synes lynet er veldig fint...
sequin Skrevet 11. juni 2011 #56 Skrevet 11. juni 2011 Nåja, det er vel heller det at karosseriet danner et "skjell" rundt passasjerene, og et evt. lynnedslag vil følge dette. Men man risikerer nok punktering, så kanskje ikke så lurt å kjøre i 100 på en øde landevei... Det stemmer nå ikke, karroseriet vil faktisk lede lynet i og med at det er laget av metall. Gummien der i mot leder ikke lynet og derfor vil det ikke slå ned i en bil. Tryggeste stedet du kan sitte når det lyner er i en gummibåt eller i en traktor.
HumHum Skrevet 11. juni 2011 #57 Skrevet 11. juni 2011 Har respekt for lyn og torden, men ikke redd. Da koser jeg meg på verandaen med en kopp kaffe mens jeg nyter været.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #58 Skrevet 11. juni 2011 Det stemmer nå ikke, karroseriet vil faktisk lede lynet i og med at det er laget av metall. Gummien der i mot leder ikke lynet og derfor vil det ikke slå ned i en bil. Tryggeste stedet du kan sitte når det lyner er i en gummibåt eller i en traktor. http://guru.sol.no/question/naturvitenskap/er-det-en-myte-bilen-er-det-tryggeste-stedet-vaere-nar-det-lyner http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1151676 Det med gummidekk stemmer ikke. Det er det at bilen er av metall som gjør det trygt. Lynet går rundt og ned i bakken. Som noen på diskusjon.no sa Du kan jo spørre de om de ville stått oppå et bildekk på en høyde midt i en tordenstorm Det med gummibåt er jeg usikker på. Men jeg vet at lyn tar raskeste vei til jord og sitter du i en gummibåt langt fra nermeste fjell, tre eller noe, så er det jo man selv som er høyest og da slår jo jo lynet ned i deg. Så det vil jeg gjerne se en kilde på eller noe. Kanskje noen andre vet helt sikkert?
bizzie Skrevet 11. juni 2011 #59 Skrevet 11. juni 2011 Jeg mener... og folk lurer på hvorfor så mange golfspillere blir drept av lynet.
Gjest Delphina Skrevet 11. juni 2011 #60 Skrevet 11. juni 2011 Elsker lyn og torden! Under studietiden stod jeg gjerne ute og koste meg når det tordnet, men jeg passet på at jeg ikke var et punkt lynet kunne treffe. Ellers har det vært en god del høststormer jeg har kost meg med. Minner meg at jeg sov gjennom en av de verste tordenstormene der jeg bodde, det gjorde meg litt frustrert da jeg fant ut hvor kraftig det var. Våknet av at det braket nært oss, men så sov jeg videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå