Gå til innhold

Jenter i militæret ..!


cena

Anbefalte innlegg

Facinerer meg at de mannfolka som syter og gneller over at ikke gjør nok. "De krever likestilling men gidder ikke gjøre det samme som mennene" og slikt, er faen meg de samme mannfolka som ikke vil ha kvinnene utenfor kjøkkenet i det hele tatt.

Men, ja, det er ingen hemmelighet at kvinner ikke har den samme muskelkraften som menn, men fyfader det er mer en muskler som trengs for å være i millitæret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash

Men, ja, det er ingen hemmelighet at kvinner ikke har den samme muskelkraften som menn, men fyfader det er mer en muskler som trengs for å være i millitæret.

Er vel de færreste avdelinger der man trenger eksplosiv styrke, utholdenhet er mye viktigere. Trenger ikke så mange muskler for å trykke inn en avtrekker :lur:

Dessverre har jeg også litt fordommer mot kvinner i militæret basert på de som var der samtidig som meg... Tydelig at for disse var oppmerksomheten drivkraften. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel de færreste avdelinger der man trenger eksplosiv styrke, utholdenhet er mye viktigere. Trenger ikke så mange muskler for å trykke inn en avtrekker :lur:

Dessverre har jeg også litt fordommer mot kvinner i militæret basert på de som var der samtidig som meg... Tydelig at for disse var oppmerksomheten drivkraften. :sukk:

Men slik er det vell uansett der kvinner kommer inn i mannsdominerte yrker. Men med årene når det begynner å bli mer "normalt" så tror jeg det vil bli mer nøytralt om jeg kan si det på den måten.

Men ja, mange jenter drar i millitæret av feil årsak. Kanskje jentene burde vente noen år så vi får modnet tankegangen litt.. men det gjelder jo også skytegale unggutter :gjeiper:

De har jo forresten kjøkkentjeneste i millitæret også :gjeiper:

Endret av Næjøss
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da greit med kvinner i militæret sånn som førstegangstjenesten og sånn innenriks opplegg. men så fort det er snakk om ordentlig krig så vil jeg gjerne at saniteten og de jeg er på frontlinja med skal alle være menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da greit med kvinner i militæret sånn som førstegangstjenesten og sånn innenriks opplegg. men så fort det er snakk om ordentlig krig så vil jeg gjerne at saniteten og de jeg er på frontlinja med skal alle være menn.

Hvorfor det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde stilles samme fysiske krav til kvinner i militæret som til menn! Ellers blir det helt feil!

I en krigssituasjon er det den ultimate kapasiteten din som teller, ikke hvor bra du er i forhold til fysiske forutsetninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest offiser

Jeg skjønner ikke hvorfor noen jenter vil i førstegangstjenesten når de ikke trenger.. Er det utfordring som frister? Finnes mange måter å utfordre seg på.. Vet at det er mange som drar dit pga oppmerksomheten man får av guttene der..

Jeg jobber i forsvaret og har jobbet med veldig mange jenter/damer. Mitt inntrykk er at mann må skille mellom jenter på befalskolen og førstegangstjeneste.

Jenter inne til førstegangstj. Kan Grovt deles inn i 3 deler. 1. De som flykter/rømmer fra noe (noen). Ønsker en ny start. 2. De som vet hva de vil og har lagt en plan for utdanning, skole fremover. Ofte politi, tollvesen, fengselskole, utenlandstjeneste.

3. De nysgjerrige som er litt eventyrlystne og velger militæret fremfor folkehøyskole. Og ønsker et hvileår fra studier.

Jenter på befalskolen er ofte meget dyktige og seriøse. Men man finner kategorien fra førstegangstjenesten der også.

Uansett er dette feltmadrass ryktet bare piss fra ende til annen. Noen veldig få har sex med mange, slik som i det sivile. men nettopp pga av rykter holder de fleste seg mer i skinnet en de ville gjort i det sivilt. Slike rykter kommer fra umodne 18 åpringer som vil være morsomme. Men det sier mer om dem.

jeg våger den påstand at jenter i militæret er i snitt bedre trent og er fysisk "finere" en sine medsøstre. Pga av fysiske krav, mye trening i perioder og at kraftig utrente ikke verver seg. Så det er mye pent å se på :lur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fint lite mer å tilføye for meg nå som en yrkessoldat har fortalt hvordan det oppleves fra innsiden av Forsvaret, men kan si litt.

Er for tiden heimevernsungdom, en slags light-versjon av Forsvaret hvor man får basisopplæring i militære ferdigheter utenom stridsteknikk på fritiden, er et tilbud for ungdom mellom 16 og 21 år. Vi får inn en del jenter som videre i Forsvaret, og de typene jenter jeg har sett er:

- De som ikke er fysisk/mentalt rustet til mye slit, aktivitet og marsj med sekk (syter en del og blir en byrde for laget. Gir dårlig inntrykk av jenter i Forsvaret for andre)

- De som er helmotivert og har innstillingen at de skal prestere selv om det koster smerte. (Noe av det mest imponerende jeg har sett, de biter tennene sammen og kjører på, helt klart befalsskolemateriale)

- "Middelklassen", de som klarer seg helt greit men ikke utmerker seg spesielt. Vil gjerne oppleve noe annet, variasjon fra skole og er litt eventyrlysten.

Av det jeg har hørt fra venner i heimevernsungdommen som har gått inn til førsteagangstjeneste er det svært få jenter som blir feltmadrasser. Dette er unntakene, sammen med svake jenter, som gir resten et dårlig rykte fordi det er fordommer mot jenter i Forsvaret. Dette vil sikkert bedres med årene, men kommer nok alltid til å henge ved. Kjør på for full maskin, Forsvaret og mannlige menige generelt ønsker flere kvinner inn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jentene jeg kjenner som har vært i militæret har det til felles at de elsker oppmerksomhet fra gutter og flørting. Dessuten må jeg nok si at de er rimelig "løse", dvs har et utsvevende sexliv med stadig ulike og tilfeldige partnere. Kjenner ingen jenter som drar dit pga lærdom og utfordringene, men de finnes nok de også. Syns at jenter som kun vil ha oppmerksomhet fra guttene ødelegger ryktet til jenter i militæret.

Ja, jeg er nok redd at det finnes de jentene som kun er ute etter det du forklarte nå..

Men tro meg, det finnes jenter som faktisk er ute etter opplevelsene i naturen, ligge i telt og presse seg selv til det ytterste.

Mange av jentene kommer hjem med masse selvtillit og følelsen av mestring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde stilles samme fysiske krav til kvinner i militæret som til menn! Ellers blir det helt feil!

I en krigssituasjon er det den ultimate kapasiteten din som teller, ikke hvor bra du er i forhold til fysiske forutsetninger.

Jaha?

Du kan jo tenke deg hvor mange kvinner det hadde vært i militæret da ?

Kvinner og menn er forskjellig oppbygd og har forskjellige egenskaper.

Menn er kanskje flinkere til noe og kvinner er kanskje flinkere til noe..

Det finnes jo så klart noen kvinner som er like flinke til å løpe som menn, men de har litt mer å bære på (?) De har større hofter, lår bryst ovs.. ..

Jeg snakker ikke om alle kvinner nå, men de fleste er ikke oppbygd likt som menn er ( fa naturens side ) ;)

Derfor er det forskjellige krav for kvinner..

Endret av cena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jeg ser ned på jenter i militæret av flere grunner:

Av de jentene jeg har vært borti, er det hovedsaklig to typer jenter:

Feltmadrassene og Badassmotherfuckerjentene (som prøver alt de kan for å bevise seg "likeverdig", pluss at om de havner i noen som helst stilling hvor de har makt, viderefører de det til det sivile liv, og er rett og slett usmakelig).

Det er dog ikke det verste, det verste er de lavere inntakskravene til jenter i militæret. Da man skal gjøre likt arbeid, bør det være like krav. F.eks. var det ei jente, på øvelse, som klagde og whinet kontinuerlig. Det endte opp med at hennes oppakning ble fordelt på resten. Det var forsåvidt ingenting galt med henne i den perioden, hun klarte bare ikke å bære sin bør. Siste jeg hørte rundt henne var at hun ble kvotert inn til befalsskolen.

Poenget er: havner jeg i en krigssituasjon (øvelse eller ikke), så vil jeg at personen ved siden av meg skal kunne gjøre det som forventes av h*n. Mesteparten av jentene jeg har observert i militæret, kan ikke det.

Dette er selvfølgelig bare min erfaring med jenter i militæret, det finnes unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på jenter i militæret av flere grunner:

Av de jentene jeg har vært borti, er det hovedsaklig to typer jenter:

Feltmadrassene og Badassmotherfuckerjentene (som prøver alt de kan for å bevise seg "likeverdig", pluss at om de havner i noen som helst stilling hvor de har makt, viderefører de det til det sivile liv, og er rett og slett usmakelig).

Det er dog ikke det verste, det verste er de lavere inntakskravene til jenter i militæret. Da man skal gjøre likt arbeid, bør det være like krav. F.eks. var det ei jente, på øvelse, som klagde og whinet kontinuerlig. Det endte opp med at hennes oppakning ble fordelt på resten. Det var forsåvidt ingenting galt med henne i den perioden, hun klarte bare ikke å bære sin bør. Siste jeg hørte rundt henne var at hun ble kvotert inn til befalsskolen.

Poenget er: havner jeg i en krigssituasjon (øvelse eller ikke), så vil jeg at personen ved siden av meg skal kunne gjøre det som forventes av h*n. Mesteparten av jentene jeg har observert i militæret, kan ikke det.

Dette er selvfølgelig bare min erfaring med jenter i militæret, det finnes unntak.

Høres ut til at du har vært uheldig med de jentene du har møtt på, hvor forresten var du ? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Høres ut til at du har vært uheldig med de jentene du har møtt på, hvor forresten var du ? :)

Garden, så det sier vel sitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garden, så det sier vel sitt :D

okei. på førstegangs tjeneste, rekner jeg med. . :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var noe herk med jenter da jeg var inne for 5 år siden, vi hadde 3 stk i troppen å de slakka av alt av fysisk tempo. De klarte ikke bære nok, gå langt nok, bare syting og klaging. Endte som regel opp med at siden jeg hadde en jente foran meg i marsjrekka så måtte jeg bære 2 sekker istedenfor 1 for det var bare syting vi måtte stoppe osv, så det var min plikt å bære hennes sekk for i militæret er vi en enhet og ikke enkeltindivid. Så ja jeg og de 40 andre guttene i troppen syntes det var noe herk med jenter. For når du er våken på 3 døgnet uten søvn hjelper det ikke å være søt og liten.

Så ja, i militæret er ikke troppen sterkere en det svakeste ledd og våre 3 svakeste ledd var jentene, uff.

På en annen side kan de godt få jobbe i velferden, eller andre ikke fysisk krevende stillinger så lenge de ikke er en belastning for andre.

Er btw for likestilling og alt det der men enkelte ting er skapt for menn der kvinner bør stikke fingeren i jorden å holde seg unna.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaha?

Du kan jo tenke deg hvor mange kvinner det hadde vært i militæret da ?

Nettopp.

Kvinner og menn er forskjellig oppbygd

Ja, menn er bedre enn kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Nettopp.

Ja, menn er bedre enn kvinner.

En som spiller på "det andre laget" ja! :fnise:

Må bare legge til at hvis det var omvendt. Det vil si at det var en "sykepleier leir" med 90 % kvinner i alder 18-25 år så hadde ingen syntes det hadde vært rart om en mann ville inn å " ha det litt gøy" eller finne seg en kjæreste, for tross alt gutter er gutter! Men når det er snakk om jenter som vil inn i "gutteleir", ja da er dem oppmerksomhetssyke feltmadrasser! :rope:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine inntrykk etter førstegangstjenesten:

Some offiseren over her var det et klart skille mellom jentene som gikk befalskole/var befal, og de menige. Kun de som hadde profesjonelle ambisjoner i forsvaret var verd noe.

(I tillegg til dem som går befal, så er det dem som sikter på tjeneste i utlandet, og noen av de var ganske flinke)

Kvinner gjør det best utenfor kamp-enheter. jeg ville nok ikke gitt en kvinne ryggsekk og maskingevær, og sendt henne på fotpatrulje med et infanteri-lag. De er rett og slett ikke fysisk sterke nok. Noen få virket robuste nok til å takle en slik tjeneste, og de var selfølgelig befal. Hvis de kan prestere godt nok, så får de vel slippe inn. En kvinne kommer f. eks. aldri til å bli den beste soldaten. Hun er aldri mer enn middelmådig.

Kvinner fungerer dog i mange mindre fysisk krevende stillinger. Jeg hadde f. eks. en kvinnelig sjef som jeg synes fungerte veldig bra, og hun fikk respekt fra karene på basen. Det er ikke det at de ikke kan gjøre en god jobb, men når ting virkelig skjer og liv står på spill, så vil du ikke være avhengig av at en kvinne skal gjøre de tunge løfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som spiller på "det andre laget" ja! :fnise:

Må bare legge til at hvis det var omvendt. Det vil si at det var en "sykepleier leir" med 90 % kvinner i alder 18-25 år så hadde ingen syntes det hadde vært rart om en mann ville inn å " ha det litt gøy" eller finne seg en kjæreste, for tross alt gutter er gutter! Men når det er snakk om jenter som vil inn i "gutteleir", ja da er dem oppmerksomhetssyke feltmadrasser! :rope:

Er ganske sikker på at den fyren kunne blitt sett på som en useriøs og desperat taper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...