cena Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jeg ble skikkelig irritert her om dagen.. Det var gutter som snakket negatift om jenter i militæret .. . Jeg som selv vurderer sterk å joine militæret når jeg blir gammel nok, har hørt fraa en kompis som har vært i militæret nå i 2 år at han og hans kompiser faktisk ser opp til jentene som har kommet med. så derfor skjønner jeg ikke gutter som sier at jenter kun funker kun til feltmadrass ?! Hva mener dere egentlig om jenter i militæret ?
Just a girl Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Jeg skal inn i militæret, men har ikke fått annet enn støtte. Alle synes det bare er kult.
FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Det vil alltid være noen som er negative eller positive til ting du gjør, fokuser heller på hva du har lyst til å gjøre! 4
Sannale Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor noen jenter vil i førstegangstjenesten når de ikke trenger.. Er det utfordring som frister? Finnes mange måter å utfordre seg på.. Vet at det er mange som drar dit pga oppmerksomheten man får av guttene der.. 1
cena Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor noen jenter vil i førstegangstjenesten når de ikke trenger.. Er det utfordring som frister? Finnes mange måter å utfordre seg på.. Vet at det er mange som drar dit pga oppmerksomheten man får av guttene der.. Jeg skal inn i militæret for å få studiepoeng Det gjør at det blir enklere å bli lege, eller tanlege.. Som jeg vurderer Du kan også starte å jobbe i militæret. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 fordi jentene i millitæret ofte blir felle madrasser. 1
cena Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2011 fordi jentene i millitæret ofte blir felle madrasser. Jaha, hvorfor mener du det ? :gjeiper: 1
HerrNelson2 Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Kvinner i militæret er bare idioti. De har ingenting der å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Hvorfor? Trening, disiplin, utdannelse, utfordringer, opplevelser, natur og villmark, fysisk og psykisk vekst, tenkepause for videre utdannelse fylt med noe meningsfullt, kursing.. Det var noen grunner til at jeg valgte førstegangstjenesten og senere videre utdannelse innen hæren. 9
cena Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2011 Kvinner i militæret er bare idioti. De har ingenting der å gjøre. Jo! det har de faktisk, kvinner er like viktig i militæret som menn, og klarer å utføre en like god jobb som menn .. 6
Sofiemor Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 Jeg er nok litt gammeldags.. For jeg syns det passer seg best med gutter/menn i millitæret.
cena Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Jeg er nok litt gammeldags.. For jeg syns det passer seg best med gutter/menn i millitæret. Ja, menn flest er vant til at ting skal være slik som det alltid har vært. Eks, kvinner skal ikke jobbe som snekker, rørlegger ovs.. .. . Egentlig litt dumt :I Endret 15. mai 2011 av cena 1
Gjest Kim Skrevet 15. mai 2011 #13 Skrevet 15. mai 2011 Kvinner i militæret - hvorfor ikke, det fungerer åpenbart bra i Israel. Kvinner har sikkert kvaliteter menn ikke har og vice versa. At militæret blir sett på som en mannsdominert verden, har med forholdene forsvaret legger opp til. Hadde forsvaret og våre holdninger til likestilling i forsvaret vert like åpen som f.eks kvinner i styre o.l så hadde det nok ikke vert noe særlig debatt rundt dette. Til mere ekstreme avdelinger som marinejegere og lignende styrker, så tror jeg at det kan ta en stund før vi ser noe særlig til kvinnene, da disse avdelingene stiller ekstreme fysiske krav, noe som fra naturens side gir menn overtaket.
HerrNelson2 Skrevet 15. mai 2011 #14 Skrevet 15. mai 2011 Ja, menn flest er vant til at ting skal være slik som det altid har vært. Eks, kvinner skal ikke jobbe som sekker, rørlegger ovs.. .. . Egentlig litt domt :I Jeg tror du kommer til å slite på det legestudiet, selv om du skulle lykkes med å bli kvotert inn. 4
Sofiemor Skrevet 15. mai 2011 #15 Skrevet 15. mai 2011 Jeg tror du kommer til å slite på det legestudiet, selv om du skulle lykkes med å bli kvotert inn. Så utrolig frekk du er!! 6
cena Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #16 Skrevet 15. mai 2011 Kvinner i militæret - hvorfor ikke, det fungerer åpenbart bra i Israel. Kvinner har sikkert kvaliteter menn ikke har og vice versa. At militæret blir sett på som en mannsdominert verden, har med forholdene forsvaret legger opp til. Hadde forsvaret og våre holdninger til likestilling i forsvaret vert like åpen som f.eks kvinner i styre o.l så hadde det nok ikke vert noe særlig debatt rundt dette. Til mere ekstreme avdelinger som marinejegere og lignende styrker, så tror jeg at det kan ta en stund før vi ser noe særlig til kvinnene, da disse avdelingene stiller ekstreme fysiske krav, noe som fra naturens side gir menn overtaket. Så enig så enig 1
Gjest Fikira Skrevet 15. mai 2011 #17 Skrevet 15. mai 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor noen jenter vil i førstegangstjenesten når de ikke trenger.. Er det utfordring som frister? Finnes mange måter å utfordre seg på.. Vet at det er mange som drar dit pga oppmerksomheten man får av guttene der.. Jeg regner med fordi noen faktisk ønsker å drive med det? Selv kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor noen frivillig vil jobbe på kontor, men jeg ber de ikke finne seg noe annet å gjøre av den grunn. 5
cena Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #18 Skrevet 15. mai 2011 Jeg tror du kommer til å slite på det legestudiet, selv om du skulle lykkes med å bli kvotert inn. Hehe, ja.. Jeg har noen skrivefeil.. Men har faktisk noen år igjen på skolen.. Så slapp av. . Forresten hva jobber du som ? trailersjåfør ? 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #19 Skrevet 16. mai 2011 Vet at det er mange som drar dit pga oppmerksomheten man får av guttene der.. De jentene jeg kjenner som har vært i militæret har det til felles at de elsker oppmerksomhet fra gutter og flørting. Dessuten må jeg nok si at de er rimelig "løse", dvs har et utsvevende sexliv med stadig ulike og tilfeldige partnere. Kjenner ingen jenter som drar dit pga lærdom og utfordringene, men de finnes nok de også. Syns at jenter som kun vil ha oppmerksomhet fra guttene ødelegger ryktet til jenter i militæret. 1
Djungelvrål Skrevet 16. mai 2011 #20 Skrevet 16. mai 2011 Det en nok noen fordommer mot det...da jeg var i millitæret var vi 30 jenter i et kompani på tilsammen 300. Vil si at halvparten var der for å "ha det gøy" hvis dere skjønner hva jeg mener...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå