Gå til innhold

Veksthuset II

Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke lenge igjen nå! Håper du blir frisk fort. Det er jo som regel mer enn nok med rugingen og alt som følger med :)

:kaffekopp:

God bedring :klemmer:

Takk, Miss og pusilus. :klemmer:

Fremdeles ikke frisk. :sukk: I går toppet det hele seg med at jeg våknet med omgangssyken i tillegg. Mannen var på kurs i Oslo, så måtte få Vesla i barnehagen. Hun oppførte seg som om hun var syk hun også, ville sove videre på badegulvet og var veldig sytete, men hadde ikke feber. Hadde jeg vært i litt bedre form selv hadde jeg nok holdt henne hjemme.

1,5 time senere ringte de og ba om at hun ble hentet... Diaré. Så da var det å karre seg opp fra sofaen igjen. Og ringe mannen og si at han bare måtte avslutte møtet og finne seg et fly hjem, for jeg orket rett og slett ikke å ta vare på henne mens jeg var så dårlig selv... Totalt hjelpeløs.

Utover kvelden ble jeg bedre av omgangssyken, mens bihulebetennelse, hoste og bekken var like ille. Vesla fikk over 40 i feber, uten noen særlig forklaring. Såg aldri noen spor til denne diaréen.

Nå er jeg skikkelig lei av at kroppen ikke spiller på lag...

Sånn, slutt på klageinnlegg! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinen min har vært så misfarget (som te) etter at jeg begynte på antibiotika, så bestemte meg til slutt for å ringe legevakten og høre om det var en vanlig bivirkning. Det var det visst ikke, så de ville ha meg inn. Urinen såg jo selvfølgelig helt fin ut da jeg reiste inn på legevakten, men hadde drukket mye og nettopp vært på do, så det var jo ikke så rart...

Ingen funn i urinen og ingen forklaring på hva misfargingen kunne skyldes.

Legen var imidlertid uenig med forrige lege ang valg av antibiotika siden jeg var gravid, og mente i utgangspunktet at jeg bare skulle slutte. 5 dager burde være nok. Men etter å ha målt crp (var 55), så fikk jeg en ny type, EryMax, isteden. Med beskjed om at jeg KOM til å få vondt i magen og diarè. Koselig...

Synes nå i ettertid at det var litt rart at han ikke tok seg tid til å måle blodtrykket, siden han sa at hovedgrunnen til at han ville ha meg inn var at han var redd for svangerskapsforgiftning. Urinen var så fortynna at jeg tror ikke proteiner ville ha vist heller. Skal heldigvis til jordmor på mandag, så får nå hvertfall en sjekk for det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon! :nigo: Litt igjen som jeg burde ha gjort, så har en avtale med sjefen om å jobbe litt mot å få noen ekstra feriedager senere.

Og så har jeg jammenmeg fått ny jobb også! :nigo: Tror det blir en veldig spennende forandring. Alt rundt blir litt FOR spennende, for siden det innebærer flytting må mannen også få seg ny jobb, vi må selge huset og finne et nytt sted og bo og vi må ordne med barnehage før to stk midt i et barnehageår. Men alt ordner seg sikkert på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for permisjon.

Spennende med ny jobb da, selv om det blir mye nytt rundt det. Blir det til at dere skal flytte langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytter et godt stykke, ja. 4-5 timers kjøring herfra, til området jeg er ifra og hvor mine foreldre og resten av familien min bor. Så det skal bli godt å bo nærmere familie. Men det fører dessverre til at vi flytter enda lengre bort fra mannens foreldre. I dag bor de 7 timers kjøring/5 timers togtur unna, men må nesten fly når vi flytter.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det omvendt når vi flytter, men vi må uansett fly når vi skal til min familie nå for 13 timer ++ i bil er uaktuelt for en langhelg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon ja... Høres ut som formen er god med tanke på at du skal jobbe et par dager til...

Så spennende det blir å se når baby kommer ;)

Gratulerer så mye med ny jobb! Høres ut som rimelige store forandringer dere har foran dere.. men blir nok knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med permisjon! Det her jeg også nå, deilig :strix:

Takk, i like måte!

Ikke helt klar for fødsel enda. Først får jeg besøk av søsteren med barn i noen dager. Jeg har også en del ting jeg skulle ha ordnet og kjøpt inn (bl.a. seng til den lille!). Og så skulle jeg gjerne ha slappet av litt etter det. Og SÅ kan hun komme. Ca rundt termin er passe, tenker jeg. :jepp:

Her blir det omvendt når vi flytter, men vi må uansett fly når vi skal til min familie nå for 13 timer ++ i bil er uaktuelt for en langhelg ;)

Her dere også flytteplaner? Har isåfall ikke helt fått med meg det, jeg... :sjenert:

Permisjon ja... Høres ut som formen er god med tanke på at du skal jobbe et par dager til...

Så spennende det blir å se når baby kommer ;)

Gratulerer så mye med ny jobb! Høres ut som rimelige store forandringer dere har foran dere.. men blir nok knallbra!

Ingenting i veien med hodet, det er kroppen (dvs bekkenet) som skranter. Tenker uansett ikke jobbe hele dager, men noen timer her og noen timer der. Hjemmefra. Orker ikke kjøre 40 min til og fra jobb for å gjøre litt, spesielt ikke siden det er snakk om konsentrasjonsarbeid som jeg egenlig gjør bedre når jeg er helt uforstyrret. Men blir nok ikke før til neste uke, besøk hele uka nå. Eller kanskje det blir først etter fødselen. Vi får se.

Og takk for det! Har ikke helt gått opp for meg enda. Spesielt ikke siden jeg ikke har fått tilbudet skriftlig enda. Men det kommer vel tidsnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som er interesserte i å tippe når mini kommer?

Termin basert på EL (40+3): 10. mars

UL-termin 12-uker (40+2): 12. mars

UL-termin 18-uker (40+2): 10. mars

Fødte sist dagen etter EL-termin, dvs 40+4 ift EL.

Jeg tipper selv 8. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dere også flytteplaner? Har isåfall ikke helt fått med meg det, jeg... :sjenert:

Jeg har ikke ropt så høyt om det så det er ikke så mange som har fått det med seg ;)

Jeg tipper 7. mars jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Da er alle tippene oppdatert i linken i signaturen min.

Våknet med skikkelig vonde kynnere i dag, og måtte til slutt kaste inn håndkledet og stå opp kl. 7 for å ta en dusj og sjekke om de forsvant. Det gjorde de, heldigvis. Er liksom ikke helt klar enda.

Har vært og handlet og pantet tomgods, en tur på legekontoret og fått satt B12-sprøyte, hentet pakke til mannen på Posten, kastet glass- og metallavfall, sortert berget av skittentøy og satt på en maskin og en trommel. Og så har vaskehjelpen vært her, så nå er huset strålende rent :nigo: Klar for helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har blitt syk, over 40 i feber... Ingen andre symptomer, så vet ikke helt hva det skyldes. Veldig slapp og har sovet på sofaen mer eller mindre siden hun ble hentet i barnehagen. Bare litt over en uke siden sist runde... :sukk:

Håper det ikke er noe som smitter, jeg har ikke lyst til å bli mer syk etter 1,5 uke med bihulebetennelse.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, lurer på om jeg ikke har rier, jeg gitt... :sjenert: Og jeg som for alt i verden vil unngå en skuddårsunge :fnise: Må enten ta seg opp det her eller så må det slutte. NÅ!

Ganske utydelig mønster på vondtene. Egentlig mer konstant vondt, med noen mer intense perioder. Eller vondt er kanskje å overdrive. Jeg klarer fint å spise, sette meg ned og annet mens jeg har sammentrekningene som jeg tolker som rier.

Startet i senga rundt kl. 2. Sto opp kvart på 3, for å se om det ikke gikk over. Ble litt mer forskjell på når det er sammentrekning og ellers da. Sammentrekningene kommer hvert 5-7 min og varer rundt 45 sek. Egentlig helt likt som riene mine startet sist. Bare da synes jeg det var litt tydeligere at det faktisk VAR rier.

Vel, nå har jeg spist litt. Tenker jeg skal drikke litt kald juice og se om jeg ikke kan få Mini til å bevege seg litt. Har ikke kjent noe til henne siden dette startet, så det hadde vært litt beroligende. Og så får jeg se det an. Kanskje en dusj? Kanskje jeg prøver å legge meg igjen. Kanskje jeg må pakke fødebagen...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lengre og lengre mellom sammentrekningene før det ga seg helt. Så da hopper jeg til køys igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...