Gå til innhold

Hva planter dere i krukker og kasser på verandaen?


Lizzee

Anbefalte innlegg

Det er en god idè:)

Hovedproblemet nå er vel egentlig at jeg har de stående i is-bokser, de er bare 4 cm høye, og jeg har ikke 24 store potter jeg kan plante de over i, de er så himla dyre her jeg bor. Kan jeg kanskje plante dem over i ti-litersbøtter? Det funker det om jeg lager hull i bunnen til drenering?

Det burde funke det. :)

Det viktigste er at røttene får plass og at det er drenering i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe! Jeg ser det for meg... :ler:

Det er jo mulig at du kan plante to i bøtta, da. Da reduserer du jo antallet til 12. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg har aldri hatt en voksen solsikke før så jeg vet ikke hvor store hodene blir, men kan alltids prøve. Så planter jeg bare den jeg har aller mest tro på i en egen bøtte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er størrelsen på hodene... En annen ting er høyden! Trives de så er det stor sannsynlighet for at de passerer 2 meter. De gjør ihvertfall det i solveggen til bestemor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper de blir over to meter, det hadde vært stilig å få til:)

Og tenk på alle alle de solsikkefrøene du får etterhvert som du kan så neste vår... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 tuja, en syrin og en heggsøtmispel mot naboen. De står der hele året, år etter år. I tillegg har jeg spart på et par knoller skaugumbegonia, som jeg fikk av en gammel gartner. De blir helt gratis blomster hvert år. De er enkle, men frodige. I tillegg har jeg kjøpt to tomatplanter. I verandakassene, på rekkverket, har jeg slyngpelargonia og lobelia. Alle plantene er lette å holde pene, og jeg får en frodig og usjenert veranda hele sommeren for bare 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første våren vi bor her, så har ikke planlagt så mye, men: En stor krukke med en rose (Toril) og stemorsblomster, en litt mindre krukke med blomkarse, en med blomstererter jeg tenkte skulle klatre over gelenderet, sukkererter, noen potter med urter, voksblomst. Også flytter snart potteplantene ut :) Har veranda i 2. etasje, usjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...