Gå til innhold

Konfirmant ste sønn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette har skjedd nå i kveld.

Mor og sønn får beskjed om at de må lete etter nytt lokale, mor har ikke plass hos seg, og jeg sa at så lenge jeg ikke fikk komme så ville jeg ha huset for meg selv den dagen,noe far var 1000000% enig i , jeg trekker all støtte vekk, min mann må da bruke av egnge penger til å gi han gave, gave fra far blir derfor ikke mer enn 2500 kroner. Jeg spurte han om han mente det fremdeles. Jepp fikk jeg. Så da sa jeg fra i samråd med ar at så lenge han velger å ha 10-12 kamerater fremfor at jeg skal komme, jeg kunne ha klart kommet med likevel, Så er det da ingen støtte fra meg.

Derfor takker jeg for alle meninger og støtte fra dere. Men ser denne saken som ferdig diskutert.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra at du viser at du ikke lar deg tråkke på ts, å at din mann har forståelse for dine valg.

Synd for gutten og hans mor, men de lærer kanskje at valg kan få konsekvenser.

• Liker 2
Skrevet

Må si jeg lurer fryktelig på hva grunnen er til at stesønn plutselig ikke vil ha deg i konfirmasjonen sin, TS. Vet at han ikke vil si det, og du ikke aner hva årsaken er, men man blir jo litt nysgjerrig...

Du får oppdatere her hvis han en dag kommer med en forklaring :/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har skjedd nå i kveld.

Mor og sønn får beskjed om at de må lete etter nytt lokale, mor har ikke plass hos seg, og jeg sa at så lenge jeg ikke fikk komme så ville jeg ha huset for meg selv den dagen,noe far var 1000000% enig i , jeg trekker all støtte vekk, min mann må da bruke av egnge penger til å gi han gave, gave fra far blir derfor ikke mer enn 2500 kroner. Jeg spurte han om han mente det fremdeles. Jepp fikk jeg. Så da sa jeg fra i samråd med ar at så lenge han velger å ha 10-12 kamerater fremfor at jeg skal komme, jeg kunne ha klart kommet med likevel, Så er det da ingen støtte fra meg.

Derfor takker jeg for alle meninger og støtte fra dere. Men ser denne saken som ferdig diskutert.

Støtter deg 100% :klemmer:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg lurer fryktelig på hva grunnen er til at stesønn plutselig ikke vil ha deg i konfirmasjonen sin, TS. Vet at han ikke vil si det, og du ikke aner hva årsaken er, men man blir jo litt nysgjerrig...

Du får oppdatere her hvis han en dag kommer med en forklaring :/

Akkurat det lurer nok ts mest på.

Denne unge gutten er nok bare en bortskjemt liten drittunge som er vant til å få det som han vil, å de gangene verden (far og stemor) har gått han imot så har han flydd rett hjem til mamma og sladret. Det kaller jeg moden ungdom...

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Poenget er at det er komfermanten som bestemmer hvem som skal komme.

På konfirmantens dag mener jeg at han skal få bestemme hvem som skal bes i selskapet. At gave da ikke blir gitt er selvsagt.

Hvorfor mener dere at det er konfirmanten som skal bestemme hvem som skal bes? Jeg trodde det var vanlig at det var foreldrene som arrangerte og inviterte til konfirmasjon.

Mener å huske at det pleier å stå noe a la "mor og far har den gldede å invitere xx & yy til vår håpefulles konfirmasjon... bla bla..."

Greit nok at de unge får uttale seg om saken, men den endelige bestemmelsen syns jeg det er foreldrene som skal ha.

• Liker 4
Gjest regine
Skrevet

Har et par kommentarer:

Selvsagt har konfirmanten lov å komme med ønsker når det gjelder gjestelisten - men det er faktisk de som inviterer som har det avgjørende ordet. Foreldrene inviterer til konfirmasjon = de har siste ordet ifht. gjesteliste.

Det andre: stemor har åpenbart vært veldig klar for å "kjøpe" gutten så langt i deres bekjentskap. Hun skriver at hun kom inn i livet hans i 2009 "og at han allerede da var en bortskjemt drittunge". Kan godt være riktig - men det må vel både mor og far ta skylden for. At stemor har VALGT å bruke penger på å kjøpe duppeditter som ipod/ipad etc. til ungen - ja det er faktisk hennes VALG. Hun kunne sagt nei, det blir ganske så tåpelig å sitte og si nå at "jeg ofret speilreflekskamera for at du skulle få....". Hun kunne forlangt at dette må foreldrene stå for/ungen må spare selv.

At sønnen ikke får beskjed av sin far når han kaller stemor diverse navn - det fatter jeg heller ikke. Jeg hadde ALDRI i verden godtatt om ungen min begynte å kalle stefar eller hvem som helst andre stygge ting. Det hadde blitt slått hardt ned på i utgangspunktet.

Til slutt syns jeg stemor opptrer ganske barnslig hun og. Jeg har full forståelse for å trekke løfte om lokale og ikke gi sommerferien i gave, slik man hadde tenkt. Men å nærmest krangle med gutten og komme med uttalelser som "ja - men da gidder ikke jeg gi deg gave, og du får dessuten ikke noe annet av meg heller. JEG har betalt x y z, og nå er det slutt". Jeg er helt for at handlinger skal få konsekvenser - men det er noe med hvem som er den voksne i denne relasjonen. Og det virker det i grunnen ikke som noen er - verken far, mor eller stemor.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har brukt forbindelser på jobben for at han skulle få det lokalet han ville, jeg har brukt mye av min tid på å støtte han rundt det valget han tok, mtp at det er kun han som har valgt kirke komf av alle de som har vært komirmanter i familien hans før. Jeg har hjulpet han å lage innbydelser, funnet dress, betalt dressen.

Så ja jeg er skikkelig ute for å ødelegge.

Nei jeg er ingen dørmatte for han lengre. Han ber flere gjester enn de andre kusinene og fetterne for da får han mere penger.

Så ja jeg er en konfimantselskapsødelegger.

Slem ja, men når han velger å holde på mot meg som dette, i kveld sitter han å planlegger hva han skal kjøpe for pengene som han får fra meg. Jeg sa høflig at jeg kun kom til å gi han 500 kroner.

I kveld er jeg blitt kalt hore, drittkjærring. Og det er jeg som ødelegger livet hans.

Ja, det virker virkelig som du ødelegger livet hans. :klaske:

Du har ordnet masse for han, betalt dressen hans og han mener du ikke får komme og at du ødelegger livet hans? Han virker ikke helt virkelighetsorientert.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er rart at alle dømmer gutten her som en bortskjemt drittunge. Jeg tror det er mer i denne saken enn ts sier. Har ingen tro på at en gutt som etter hva ts sier tidligere hadde et godt forholdt til henne, plutselig uten grunn skal snu helt om og ikke vil vite noe av henne. Selvsagt er det en grunn.

Og hvis han er så materialistisk og pengegrisk som det framkommer, hvorfor biter han ikke i det sure eplet, lar ts komme i konfirmasjonen og inkasserer mange tusen ekstra i gave? Hvis han er så bortskjemt og egosentrisk så ville vel det å la ts være med i konfirmasjonen være et lite offer sett opp mot en gave på 6000?

Ts sier hun har vært i faren og guttens liv siden 2009. Det er ikke lenge. Ikke vet jeg om bruddet mellom guttens foreldre er ferskt, men uansett vil en gutt i begynnelsen av tenårene som plutselig får en ny person inn i livet sitt (og i livet til faren) kunne reagere - på for oss voksne - uforståelige måter. Mye hormoner, tanker og følelser i den alderen.

Tror det er en grunn til dette som ts ikke ønsker å informere om fordi det setter henne i er dårlig lys. Synes også at ts oppfører seg barnslig. Greit nok at hun hadde ordnet lokale, men det virker hevngjerrig å nå "trekke" lokalet. Regner med at guttens foreldre skal betale hva det koster å leie lokale, så hvorfor må ts nekte dem å bruke et lokale som hun riktignok har ordnet? At hun ikke ønsker å gi gave til en konfirmasjon som hun ikke er invitert i synes jeg er helt ok.

• Liker 2
Skrevet

Når TS nå trekker seg fra alt som har med arrangementet å gjøre; inkludert lokalet, så tvinger hun guttens foreldre på banen. Og det er det de skulle vært fra starten av.

Nå får mor og far jobben med å rydde opp i noe som kunne vært forhindret fra starten av ved at de faktisk var guttens foreldre og ikke en hybrid mellom omsorg/enabler/bestevenn/redd for å såre/misforstått snillisme.

Mor og far har oppdratt en guttunge som uten å tenke seg om to ganger sårer et annet menneskes følelser til en så stor grad at dette mennesket velger å trekke seg helt bort. De samme personene lar dette skje uten å gripe inn og påstår at det er hans valg. Er ikke dette toppen av konfliktskyhet så vet ikke jeg.

Det er ikke guttens privilegie å velge bort et menneske som er i livet hans i en så stor grad. Hun er faktisk farens kone, et menneske som spiller en stor rolle i deres alles liv. Greit at man ikke alltid er perlevenner, men alle fortjener respekt og gehør for sine følelser.

Når en konfirmant sier at "Du får ikke komme, men jeg forventer meg diger presang og at du ellers stiller opp med lokale og dress". Hva sier det om han? Det sier ihvertfall mye om hvor han kommer fra og hvilke verdier han har i ryggsekken sin.

Jeg støtter TS fullt ut i hennes valg om å trekke alt tilbake og heretter la far være far og selv frikoble seg fra gutten.

Om han ikke har ansvarlige foreldre som kommer på banen så trenger han å få lærdommen annet steds fra. Han oppfører seg helt uakseptabelt, og det er galskap å la han komme unna dette uten konsekvenser.

(Kjenner jeg er opprørt nå!)

• Liker 4
Skrevet

Jeg er mest sjokkert over TS i denne saken, er det mulig? Straffe ham ved å ikke ta ham med på ferie og kreve å ha huset for seg selv denne dagen, ikke gave, sier at gutten har vært en drittunge fra hun kom inn i hans liv i 2009 ... hjelpe meg, hvor gammel er du egentlig? Jo mer du skriver jo mer forstår jeg guttens frustrasjon og at han ikke ønsker deg i konfirmasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest sjokkert over TS i denne saken, er det mulig? Straffe ham ved å ikke ta ham med på ferie og kreve å ha huset for seg selv denne dagen, ikke gave, sier at gutten har vært en drittunge fra hun kom inn i hans liv i 2009 ... hjelpe meg, hvor gammel er du egentlig? Jo mer du skriver jo mer forstår jeg guttens frustrasjon og at han ikke ønsker deg i konfirmasjonen.

Mener du virkelig at hun skal gi ham den tiltenkte konfirmasjonsgaven (ferie i Italia) når han nekter henne å komme, til tross for at hun har fikset og betalt en stor del av konfirmasjonen? Og at hun skal måtte fysisk reise bort fra sitt eget hjem for at gutten skal få ha selskapet hjemme hos henne og far, men nekter henne å være der?

Jeg mener at det må være lov å sette grenser for mye dørmatte man orker å være for en manipulerende tenåring og hans uansvarlige foreldre.

• Liker 2
Skrevet

Synes det er rart at alle dømmer gutten her som en bortskjemt drittunge. Jeg tror det er mer i denne saken enn ts sier. Har ingen tro på at en gutt som etter hva ts sier tidligere hadde et godt forholdt til henne, plutselig uten grunn skal snu helt om og ikke vil vite noe av henne. Selvsagt er det en grunn.

Og hvis han er så materialistisk og pengegrisk som det framkommer, hvorfor biter han ikke i det sure eplet, lar ts komme i konfirmasjonen og inkasserer mange tusen ekstra i gave? Hvis han er så bortskjemt og egosentrisk så ville vel det å la ts være med i konfirmasjonen være et lite offer sett opp mot en gave på 6000?

Ts sier hun har vært i faren og guttens liv siden 2009. Det er ikke lenge. Ikke vet jeg om bruddet mellom guttens foreldre er ferskt, men uansett vil en gutt i begynnelsen av tenårene som plutselig får en ny person inn i livet sitt (og i livet til faren) kunne reagere - på for oss voksne - uforståelige måter. Mye hormoner, tanker og følelser i den alderen.

Tror det er en grunn til dette som ts ikke ønsker å informere om fordi det setter henne i er dårlig lys. Synes også at ts oppfører seg barnslig. Greit nok at hun hadde ordnet lokale, men det virker hevngjerrig å nå "trekke" lokalet. Regner med at guttens foreldre skal betale hva det koster å leie lokale, så hvorfor må ts nekte dem å bruke et lokale som hun riktignok har ordnet? At hun ikke ønsker å gi gave til en konfirmasjon som hun ikke er invitert i synes jeg er helt ok.

Jeg sitter på jobben men har litt pause, så derfor har jeg sjanse på å sjekke svar. . Bruddet mellom foreldrene kom da gutten var 1,5 år, så det er ikke fersk.

Et av kravene for å bruke lokalet er at jeg må være til stedet, sjefen jobber der, sånn at det kan ikke unngås. Hvis de skal være hjemme hos oss, hvor skal jeg være da? Vandre gatelangs i mange timer? Det lokalet blir betalt via at jeg jobber, dvs trekk i lønn, så det er egentlig jeg som betaler det. Jeg vet ikke hva som er grunnen , beklager, men jeg kontaktet sjefen og spurte om de kunne låne det uten at jeg er til stedet,. det var ikke mulig. For det er sånn at ansatte blir prioritert fremfor andre, og allerede har vi hatt 3 forespørsler. Så det er i så fall ikke jeg som nekter bruk av lokalet. Men de vil helst unngå å betale 9500 kroner for lokalet. Og det finnes svært få lokaler i nærheten.

Til og med onkelen som han har et nært forhold til får ikke svar på hva det er.

Gjest Anuket
Skrevet

Altså..ikke nok med at hun ikke får være med i konfirmasjonen, men hun får ikke oppholde seg i sitt eget hjem i fred og ro? :hakeslepp: Dessuten hun sa at den ferien var en del av gaven til konfirmanten som en overraskelse, det er da den største selvfølge at den gaven forsvinner nå hun ikke får være med i konfirmasjonen! Synes ungen ikke burde få verken den ferien eller huset når han nekter henne å komme. Makan.

• Liker 2
Skrevet

Jeg beklager, men jeg undres på om ikke mor har en finger med i spillet her. At hun har gitt utrykk ovenfor sønnen sin at det ikke er naturlig at du stiller. Det blir rett og slett for merkelig at din stesønn plutselig ikke vil ha deg der,uten en spesiell grunn.

Når det kommer til din stesønn, virker han som en utakknemlig, bortskjemt gutt, og jeg beklager å måtte si det, men dette har vel dere voksne noe skyld i. Ved at han bare får og får, uten å måtte løfte finger.

Men jeg er helt enig med deg i at dette nå er gått for langt og at det var på tide at du satte foten ned. Håper dette ordner seg! Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedt denne ungen å holde seg hjemme hos mora si hvis han ikke trivdes med meg på tross av alt han har fått.

Hvorfor gjør han ikke det tro?

Skrevet

Jeg hadde bedt denne ungen å holde seg hjemme hos mora si hvis han ikke trivdes med meg på tross av alt han har fått.

Hvorfor gjør han ikke det tro?

Fordi han "må" være hos faren på besøk, han er enda for ung.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi han "må" være hos faren på besøk, han er enda for ung.

Nei, han må ingenting. Han er gammel nok til å bestemme selv nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han må ingenting. Han er gammel nok til å bestemme selv nå.

Ungen kan bestemme selv ja, ikke faren (eller stemoren). Synes uansett det var et usedvanlig dårlig forslag å foreslå at stemoren skal nekte gutten å treffe faren sin.

AnonymBruker
Skrevet

Ungen kan bestemme selv ja, ikke faren (eller stemoren). Synes uansett det var et usedvanlig dårlig forslag å foreslå at stemoren skal nekte gutten å treffe faren sin.

Selvfølgelig kan faren og stemoren bestemme om de vil ha han der eller ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...