Gjest Sjokoladebolle Skrevet 10. mai 2011 #41 Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes at du er tøff som sier ifra til alle at du ikke godtar dette. Man inviterer de menneskene man regner som de nærmeste i sitt liv når man inviterer til konfirmasjon, så hvorfor skal ts bidra mer enn det hun allerede har gjort når gutten tydeligvis ikke regner henne som en av de nærmeste personene i livet sitt? Man forlanger jo ikke store pengesummer eller gave fra folk man ikke er nær ellers i livet, så når han viser med så stor tydelighet at han ikke regner henne som en nær person, så kan han heller ikke forlange å få penger og gaver på den måten han gjør. Uff, det ble litt rotete skrevet, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :gjeiper: 10
aprilslankeren Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #42 Skrevet 10. mai 2011 Veldig fint om dere ikke antyder noe som ikke er sakt. Poenget er at det er komfermanten som bestemmer hvem som skal komme. Men jeg syntes det høres frekt ut å si man ikke skal gi gave(man kunne bare droppet det uten å si noe) Men jeg gidder ikke å delta mere i tråden med folk som finner på ting som ikke er sakt.. Kan hende at du mener det, men kan også være at noen leser mellom linjene. Ikke får jeg komme i selskapet, ikke får jeg spise da den maten som blir servert. Hvis jeg er med å betaler betaler jeg jo også for at tantene og onkler og venner av han, for han skal ha en 10-12 kompiser med, spiser og drikker det jeg er med å betale for. Så det var nok det å lese i mellom linjene. Gavene: Jeg har gitt nok tror jeg. Bare julegaven til han kostet med 1500 alene. Så jegvet ikke jeg, han fikk fødesesdagtsgave da han ble 14 som kostet meg og far en hel del, men som lengre ikke r i bruk. Så jeg har endret den at han får lusne 500 av meg, men da er det ikke noe. Vi tar han ikke med oss på ferie, for hvem skal dekke den, nei vi reiser selv , bare far og jeg. 7
aprilslankeren Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #43 Skrevet 10. mai 2011 Helt enig med deg! Hvorfor er mor ikke mer på banen her? Synes hun virkelig at det er greit, at gutten skaper splid og sårer folk som er glad i ham og vil hans beste? Hvis en bestemor nekter å komme i selskap med eks-svigersønnens nye partner, håper jeg virkelig at datteren setter ned foten her, for det er en problemstilling barnet overhodet ikke trenger å forholde seg til. Moren sier at han må få bestemme selv. Jeg er godtatt hos resten av familien til gutten, vi feirer julen sammen.
Løvetanten Skrevet 10. mai 2011 #44 Skrevet 10. mai 2011 Moren sier at han må få bestemme selv. Jeg er godtatt hos resten av familien til gutten, vi feirer julen sammen. Og det er der hun trår så utrolig feil. Gutten viser jo at han ikke er moden nok til å ta en slik avgjørelse, og den er uansett en svært dårlig en. Man gjør bare ikke sånn. Man utelater ikke èn person med mindre det er svært gode grunner. 3
Gjest Mia Skrevet 10. mai 2011 #45 Skrevet 10. mai 2011 Han vil ikke at du skal komme i konfirmasjonen hans, så da får han ikke bli med dere på ferie? Hvordan henger det sammen egentlig? Siden han blir "voksen" når han nå konfirmeres, skal dere be han flytte ut også? Du har tenkt til å holde det mot han resten av livet, at han ikke ville ha deg i konfirmasjonen?
aprilslankeren Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #46 Skrevet 10. mai 2011 Rett og slett fordi at dette er en ferie som egentlig pappaen og jeg hadde tenkt å dra på, men gi han gaven med å bli med oss til Italia i sommer, den skulle jeg gi han som en overraskelse fra meg i komfen hans. Nei jeg har ikke tenkt til å holde det mot han resten av livet, men rett og slett bare la han være. Han kan være hos sin mor hele sommerferien, ingen 4 uker i Italia. Slem ja, men når han velger å holde på mot meg som dette, i kveld sitter han å planlegger hva han skal kjøpe for pengene som han får fra meg. Jeg sa høflig at jeg kun kom til å gi han 500 kroner. I kveld er jeg blitt kalt hore, drittkjærring. Og det er jeg som ødelegger livet hans. 1
Gjest Doh Skrevet 10. mai 2011 #47 Skrevet 10. mai 2011 Jeg syns du er kjempetøff TS! Har ikke barn selv men har vært frivillig ungdomsleder med konfirmanter i mange år og veit at de kan være noen drittunger selv om de forventer å bli behandlet som voksne. Kanskje han, ved at du setter hardt mot hardt, forstår at du ble såret og at det ikke er slik man behandler andre mennesker(spesielt de som liksom skal være familie). Stå på! Og kjempefint at pappaen hans støtter deg og ikke godtar dette av sønnen sin. Godt å se en forelder som klarer å se sønnens feil 7
QueenPenelope Skrevet 10. mai 2011 #48 Skrevet 10. mai 2011 Full støtte til TS! Og jeg synes ærlig talt at foreldrene sluntrer unna oppgaven sin i denne saken. Det er et tydelig tegn på at gutten trenger noe... veiledning, når han tydelig gir uttrykk for at det er helt greit i hans verden å velge vekk personer uten noen begrunnelse, men samtidig forvente at de blar opp gaver, hjelper til, bidrar. Som konfirmant, det året man også etter norsk lov passerer den kriminelle lavalder, er det å forvente at man innser at ethvert valg har sine konsekvenser. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #49 Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes TS her oppfører seg barnslig. Det virker som om du har gått ned på nivået til en hormonbefengt tenåring som garantert ikke har det enkelt han heller. Når det gjelder det å spørre om ting og forvente å få det. Det er faktisk dere som foreldre og steforeldre som har oppdratt sønnen og fått ham til å bli sånn.
mac84 Skrevet 10. mai 2011 #50 Skrevet 10. mai 2011 Slem ja, men når han velger å holde på mot meg som dette, i kveld sitter han å planlegger hva han skal kjøpe for pengene som han får fra meg. Jeg sa høflig at jeg kun kom til å gi han 500 kroner. I kveld er jeg blitt kalt hore, drittkjærring. Og det er jeg som ødelegger livet hans. Høres ut som en utrolig bortskjemt guttunge som kunne ha godt av å lære seg verdien av penger...å kreve at han selv jobber for å kjøpe seg diverse duppeditter hadde kanskje vært en ide slik at han forstår hvor mange timers jobb en pc til 23 000 f.eks. koster (om dette er noe dere får mor med på da selvfølgelig...) I tillegg har han tydeligvis fullstendig misforstått poenget med konfirmasjon - virker som at det for ham er ensbetydende med å få masse penger. Hele greia har jo blitt mer en tradisjon nå enn å faktisk bekrefte sin kristne tro, men det handler også om å "tre inn i de voksnes rekker" noe denne gutten tydeligvis ikke er moden nok til å gjøre...at han allerede nå sitter og planlegger hva konfirmasjonspengene skal brukes til viser jo dette (for disse burde spares til noe fornuftig, ikke brukes rett etter konfirmasjonen). 4
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mai 2011 #51 Skrevet 10. mai 2011 Kjære deg, du har jo vært tålmodig som en engel med gutten. Men, en gang må han begynne å ta ansvar for sine egne handlinger, og dette er en veldig god anledning for ham til å faktisk lære noe. Diverse PM'er med beskyldninger av ulik type er for å si det rett ut pisspreik fra unger som hverken har vært i dine sko eller som har noe særlig mer mellom ørene enn totalt vakum. Det er nå tid for at mor og far overtar det økonomiske ansvar for poden sin. Det har faktisk aldri vært ditt ansvar å se til at han har fått alt han har pekt på. Jeg synes du er snill som gir ham den stnadrdiserte gaven du pleier å gi konfirmanter, og så får det være nok. Jeg har vært akkurat der du er akkurat nå, så jeg tør å bruke de ordene jeg bruker her nå. 4
QueenPenelope Skrevet 10. mai 2011 #52 Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes TS her oppfører seg barnslig. Det virker som om du har gått ned på nivået til en hormonbefengt tenåring som garantert ikke har det enkelt han heller. Her har gutten og TS hatt et godt forhold hele veien. Jeg har faktisk inntrykk av "bruk og kast". Han har latt henne ordne lokale, fått støtte for valget sitt, hun har bidratt med innbydelser og betalt klærne hans. Når alt så er i orden, så informerer han - uten noen grunn - om at hun ikke får være med i selskapet, og gjør det samtidig klart at han forventer å få gave likevel. Det er så frekt at jeg mangler ord. Hadde mitt barn gjort noe slikt, så hadde det blitt månelyst! Og der savner jeg en hel del reaksjon fra mor. Og det er godt mulig at han ikke har det helt enkelt, men jeg leser at både TS og far har prøvd å snakke med gutten og gitt ham flere muligheter til å ta opp det som plager han, uten at han har tatt opp noe som helst. Han har heller ikke sagt noe til mor. 11
Gjest Emo Fisk Skrevet 10. mai 2011 #53 Skrevet 10. mai 2011 Hva sier far til guttens oppførsel? Altså han vil ikke at du, som har vært i bilde lenge, skal få komme i konfirmasjonen sin, men det er deg han forventer penger av? Og han blir sint når du sier at du gir ham 500 kroner og da kaller deg hore? Dette er det mannen din som må ta tak i. Det er greit at gutten ikke vil at du skal komme, og jeg syns det er helt greit at du da trekker deg tilbake, og ikke vil ta ham med på konfirmasjonsgaven du skulle dekke halvparten av. Det er derimot ikke greit at en guttevalp skal få kalle stemor slike ting. Han kan ikke forvente å få og få, og legge til grunn en hvilken som helst oppførsel. Trekk deg helt tilbake, og la mannen din ta ALT som omhandler gutten en periode fremover. 6
Kosejenta Skrevet 10. mai 2011 #54 Skrevet 10. mai 2011 Jo mer jeg leser om oppføselen hans, jo mer satt ut blir jeg!!! Du har gitt ham så mye og takken er å bli kalt hore og andre skjellsord!! Syntes du er tøff som har tatt det standpunktet du har. Helt riktig å si fra.Også en god ide som ble nevt her å trekke seg helt tilbake og la mor og far ta hånd om alt som har med gutten å gjøre en stund fremover. Og en ting til, KOS deg på ferien din UTEN dårlig samvittighet!!! 8
Phaedra Skrevet 10. mai 2011 #55 Skrevet 10. mai 2011 Hjelpes. Hadde det vært min sønn så hadde jeg faktisk truet med å doppe hele konfirmasjonen. Dette er helt uakseptabel oppførsel. Jeg kan ikke annet enn å tro at det bygger på en kjempemisforståelse eller at noen har overbevist ham om noe som er feil, hvis han ikke har oppført seg slik som dette hele veien. Og jeg hadde jaggu ikke gitt ham 500kr. Kan heller ikke se for meg at mannen min hadde godtatt dette, eller latt moren støtte sønnen i det. Uff. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #56 Skrevet 10. mai 2011 Kjære ts. Ikke bry deg om PM du har fått her. Det bare viser hvor korttenkte og feige enkelte her er som ikke engang tør å skrive meningen sin i tråden. Jeg synes fortsatt du gjør det rette ved å slutte å bidra når det gjelder gutten. Hva sier far til alt dette? Bortsett fra at han sier til gutten at det er slutt på penger fra din kto? Synd at dere ikke har mor med dere på å løse denne saken. Alt hadde vært mye enklere om alle voksne kunne bidratt med å finne en løsning og å fortelle gutten at hans oppførsel er uakseptabel. Må bare innrømme at hadde det vært meg som hadde blitt brukt og utnyttet sånn som du er nå ts, så hadde jeg sagt ifra meg lokalet og bedt mor og far om å betale for dressen jeg hadde kjøpt. Synes både gutten og foreldrene fortjener å få en tankevekker her. 3
aprilslankeren Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #57 Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes TS her oppfører seg barnslig. Det virker som om du har gått ned på nivået til en hormonbefengt tenåring som garantert ikke har det enkelt han heller. Når det gjelder det å spørre om ting og forvente å få det. Det er faktisk dere som foreldre og steforeldre som har oppdratt sønnen og fått ham til å bli sånn. Ja kansje det, men jeg har ikke hatt han som "sønn " før i 2009. Og han var utrolig drittunge allerde da. 1
kaprifolen Skrevet 10. mai 2011 #58 Skrevet 10. mai 2011 Heia TS! Jeg hadde ikke funnet meg i slik oppførsel! Og faktisk krevd mor for pengene du har betalt hittil i form av dress o.l. Hva du gjør med din mann er litt kleinere med tanke på felles økonomi... Men hadde vel kanskje beholdt alt annet enn felles utgifter for meg selv en stund. 2
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2011 #59 Skrevet 10. mai 2011 På konfirmantens dag mener jeg at han skal få bestemme hvem som skal bes i selskapet. At gave da ikke blir gitt er selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #60 Skrevet 10. mai 2011 På konfirmantens dag mener jeg at han skal få bestemme hvem som skal bes i selskapet. At gave da ikke blir gitt er selvsagt. Samtidig så er konfirmanten så stor at han våger å stå for sine valg og ta konsekvensene av disse. Om det måtte innebære at lokalet blir avbestilt, ingen gaver fra de som blir skvisa ut av selskapet og at han må akseptere at far og stemor drar på ferie uten han. Han må også lære at valgene han har tatt har ført til at stemor ikke lenger bidrar økonomisk, noe som igjen fører til at han må bruke egne penger på ting han ønsker seg. Han kan heller ikke forvente saklige svar fra de voksne når han selv kommer med svada istedenfor å forklare seg. Sist men ikke minst, han er såpass gammel at han må sluppe å sladre til mor hver gang far og stemor sier nei. Den gutten kan få det tøft, og det bør han også for makan til oppførsel. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå