Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Dere er et skittent folk. "Shariastudent Mohyeldeen Mohammad fra Larvik er sterk motstander av muslimske trossamfunn i Norge skal motta statlig støtte. Årsaken er at han mener at det er snakk om skitne penger som kommer fra et skittent folk." "«Muslimer har faktisk IKKE LOV til å ta imot dere vantro's skitne penger! Se Surah Tawbah, vers 17 (Quran 9:17) Men Muslimske organisasjoner i Norge utnytter deres tåpelige system. Jeg har selv personlig ringt dem for å få stans på denne støtten, men deres stat står på sitt. Men jeg vil at dere skal vite at disse organisasjonene viser et FEIL BILDE AV ISLAM når dem gjør ting som Islam forbyr, som feks. å ta pengene deres til bruk i moskeer, og Islam tillater ikke dette, fordi dere et et skittent folk og deres penger er skitne!» " "Motsier ekspertene Men da shariastudenten tok opp dette spørsmålet med eksperter på islamsk jus på Islamweb i fjor, fikk han til svar en fatwa (domsavsigelse) som sier noe helt annet. Fatwaen gjør det klart at det er helt greit å bygge moskeer med penger fra ikke-muslimer." http://www.nettavisen.no/nyheter/article2835688.ece Hva mener dere? Er vi et skittent folk?
Abdullah Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Han er en idiot som bør fratas statsborgerskapet. Selv ikke Islamnet liker ham. 8
Mann 42 Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Han er en idiot som bør fratas statsborgerskapet. Selv ikke Islamnet liker ham. Men han er visst godt likt i Saudi-Arabia, der han studerer teologi.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Når det gjelder haram så burde en være såpass progressiv når det kommer til ting som f.eks. svinekjøtt og trikiner. Det er bestandig noen som bortrasjonaliserer alt i en dogmatisk lapsskaus og surrer seg bort slik at en begår shirk ved å tilbe Muhammed selv om de hevder at de ikke gjør dette. Samma rølet innen kristendommen og treenigheten osv. dog innen begge rettninger er dette noe som bare er overflaten av noe lkangt større, som i større ennn seg selv, men slikt blir for meget i kontrollen av menneskegrupper. Skitt er møkk på feil sted, altså noe en tenker der og da.
Tabris Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Mohyeldeen Mohammad er en fanatiker og en ekstremist som mange muslimer også tar avstand fra.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Det hadde jo vært helt fint at islamske trossamfunn ikke hadde hatt lov til å ta i mot en krone, det er uansett ikke hensiktsmessig å støtte faenskapen med skattepengene. For øvrig så kan Mohyeldeen Mohammad og likesinnede se til å pelle seg vekk om de syntes Norge er så skittent. Det er ingen som tvinger dem til å være her. Jeg skulle med glede blitt med på et stort spleiselag der målet er å betale flybillettene for å fly faenskapen ut en gang for alle. 5
Mann 42 Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Når det gjelder haram så burde en være såpass progressiv når det kommer til ting som f.eks. svinekjøtt og trikiner. Det er bestandig noen som bortrasjonaliserer alt i en dogmatisk lapsskaus og surrer seg bort slik at en begår shirk ved å tilbe Muhammed selv om de hevder at de ikke gjør dette. Samma rølet innen kristendommen og treenigheten osv. dog innen begge rettninger er dette noe som bare er overflaten av noe lkangt større, som i større ennn seg selv, men slikt blir for meget i kontrollen av menneskegrupper. Skitt er møkk på feil sted, altså noe en tenker der og da. Heisan, hvis du mener at mange muslimer gjør seg skyldig i avgudsdyrkelse med dyrkinga av muhammed, så var det mye bedre om du sa det, i stedet for et ord som de fleste av oss ikke skjønner, og er tvunget til å slå opp.
Larsern Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Om han er en tulling eller ikke kan jo diskuteres, men vi to er ihvertfall enige om én ting, nemlig at muslimske trossamfunn ikke skal motta penger fra staten. Jeg går derimot et skritt lenger og mener at ingen trossamfunn bør motta penger fra staten. Uansett så er det koselig at vi står på felles grunn på minst én sak. 5
Gjest Heloise Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 Talk dirty to me baby, Oh yeah! Heller skitten enn en skikkelig pappskalle
sweetharth <3 Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 dessverre er det ingen som er enig i han flere islamske organisasjoner tar avstand fra det han driver å sier.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #12 Skrevet 9. mai 2011 dessverre er det ingen som er enig i han flere islamske organisasjoner tar avstand fra det han driver å sier. DESSVERRE er det ingen som er enig med ham? Var det feil ordbruk eller var det det du mente, sweetharth? Altså, at dessverre er ingen enig med ham?
sebastianen Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Mohyeldeen Mohammad er en fanatiker og en ekstremist som mange muslimer også tar avstand fra. "mange muslimer" burde ikke alle muslimer ta avstand fra ham. Han er mer facistisk enn hitler . Eller sier han hva mange andre tenker ? dessverre er det ingen som er enig i han flere islamske organisasjoner tar avstand fra det han driver å sier. "Flere muslimske organisasjoner " de som er enige med ham burde iallefall si ifra så staten kan få skrudd igjen pengekrana.
Gjest Martyr Skrevet 10. mai 2011 #14 Skrevet 10. mai 2011 Men hvorfor i all verden skal vi gi penger til trossamfunn?
Mann 42 Skrevet 10. mai 2011 #15 Skrevet 10. mai 2011 Tilbake til spm om nordmenn er et skittent folk, så har han sikkert et poeng, sett fra et fundamentalistisk muslimsk ståsted. Jeg tror nok at det meste jeg foretar meg i det daglige, er veldig haram. Og lista over handlinger og preferanser som e muslim ville ansett for å være halal, tror jeg er tilsvarende KORT. Og mitt syn på religion er forferdelig: JEg fornekter Allah`s eksistens, og jeg tror ikke et øyeblikk at Muhammed var profet for noe annet enn sine egne interesser og vrangforestillinger. Og det samme gjelder for Gud, Jesus og den Hellige Ånd. Så min livsførsel ville nok kostet meg en arm og et bein, for ikke å si hodet, om jeg hadde levd i et muslimsk land. Men nå gjør jeg heldigvis ikke det, da. Ja, Moyheldeen, vi er et skittent folk, og du burde ikke sette det reine beinet ditt blant oss. Reis, og kom aldri mer hit.
Mann 42 Skrevet 10. mai 2011 #16 Skrevet 10. mai 2011 Men hvorfor i all verden skal vi gi penger til trossamfunn? Jeg tror det begynte med at kongen annekterte kirken for å eliminere den som maktfaktor, og vi fikk en statskirke. Og i nyere tid har vi begynt å lefle med religionsfrihet og tanker om at det er galt å diskriminere, nær sagt uansett. Så siden vi har en statskirke, og lover som faktisk påbyr at det skal bygges en kirke dersom folketallet overstiger et visst 8temmelig lavt) tall, og at prestene skal lønnes av staten, og vedlikehold av kirkebygg skal kostes av staten, etc, etc, så tror jeg at en eller annen fikk det for seg at da må vi gi støtte også til ANDRE religioner, ellers blir det urettferdig. JEG mener at det er utrolig dumt. Den eneste grunnen til at vi har en statskirke, er at vi skal holde prestene under kontroll. Og det har fungert utmerket. Vi har tilogmed fått dem med på å vie homofile, og de har akseptert kvinnelige prester, sågar kvinnelige homofile prester (riktignok bare en gang som vi vet om, men dog). Men vi har ikke tilsvarende kontroll over imamene, og inntil vi får det, syns jeg ikke vi skal gi dem penger, heller. 1
Cuckold Skrevet 10. mai 2011 #17 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Dere er et skittent folk. "Shariastudent Mohyeldeen Mohammad fra Larvik er sterk motstander av muslimske trossamfunn i Norge skal motta statlig støtte. Årsaken er at han mener at det er snakk om skitne penger som kommer fra et skittent folk." "«Muslimer har faktisk IKKE LOV til å ta imot dere vantro's skitne penger! Se Surah Tawbah, vers 17 (Quran 9:17) Men Muslimske organisasjoner i Norge utnytter deres tåpelige system. Jeg har selv personlig ringt dem for å få stans på denne støtten, men deres stat står på sitt. Men jeg vil at dere skal vite at disse organisasjonene viser et FEIL BILDE AV ISLAM når dem gjør ting som Islam forbyr, som feks. å ta pengene deres til bruk i moskeer, og Islam tillater ikke dette, fordi dere et et skittent folk og deres penger er skitne!» " "Motsier ekspertene Men da shariastudenten tok opp dette spørsmålet med eksperter på islamsk jus på Islamweb i fjor, fikk han til svar en fatwa (domsavsigelse) som sier noe helt annet. Fatwaen gjør det klart at det er helt greit å bygge moskeer med penger fra ikke-muslimer." http://www.nettavisen.no/nyheter/article2835688.ece Hva mener dere? Er vi et skittent folk? Jeg synes det er bra at Mohyeldeen Mohammad kommer til orde i det offentlige, det er viktig at slike holdninger kommer opp i dagen og ikke bare ulmer under overflaten. Det ville være å håpe at de som reagerer på dette ikke bare føler at de kan tillate seg å motta penger fra "de urene", men at de faktisk går kraftig ut i media og fordømmer ordbruken hans, at de understreker at påstanden om at ikke-muslimer er skitne ikke er del av deres forståelse av islam. Her tror jeg nok dessverre mange muslimer kan bli flinkere. Hvis det muslimske flertall står så uendelig fjernt fra oppfatningen av ikke-muslimer som skitne, må de jo forstå at Mohyeldeen Mohammad skader islams anseelse, og dermed bør man kunne forvente et raseri og voldsomme utfall både mot ham og andre muslimer som setter religionen deres i vanry. Jeg tror det mange av oss uroes av ikke er så mye at det finnes ekstremister i islam, men at vi ikke opplever en tilstrekkelig kraftig og massiv fordømmelse fra de store muslimske masser. For et års tid siden gikk muslimske drosjesjåfører ut i en serie ulovlige streiker for å forsøke å presse Dagbladet og norsk presse til å gjeninnføre den ekstraordinære selvsensuren man hadde lagt seg på i forhold til islam i den første tiden etter karikaturstriden. Vi har ikke sett tilsvarende engasjement og raseri mot de som setter hele deres religion i vanry. Jeg er for øvrig, som jeg har sagt før, sterk motstander av forskjellsbehandling av livssyn og har overhodet ingen sans for at de organiserte livssyn skal drive sin virksomhet med offentlig støtte. Livssyn er en privatsak, og enten du tilhører en stor organisert og politisk og kulturelt ekspansiv gruppe eller har et helt personlig utviklet livssyn bør eventuelle omkostninger med din livssynsutfoldelse være dine og dine alene, det skal ikke være slik at staten tar penger fra meg og andre med personlige ikke-organiserte livssyn for å støtte opp om de store, som en slags omvendt Robin Hood. Endret 10. mai 2011 av Cuckold
Gjest gjest Skrevet 10. mai 2011 #18 Skrevet 10. mai 2011 Han er en idiot som bør fratas statsborgerskapet. Selv ikke Islamnet liker ham. Hvorfor bør han fratas statsborgerskapet? Det er det er da ikke forbudt å ha en mening i dette landet. Vi skal vistnok ha ytringsfrihet. Han har en dum og upoppulær mening. Skulle vi fratatt statsborgerskapet til alle som er dumme og har upoppulære meninger så hadde landet blitt tynt befolket. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2011 #20 Skrevet 10. mai 2011 Men han er visst godt likt i Saudi-Arabia, der han studerer teologi. Har du fulgt med i det hele tatt? Vet ikke du at han ble kasta ut fra skolen der nede en periode pga sine ytterliggående holdninger, men ble tatt inn igjen da han lovet å moderere seg. De håpte at ved å ta han inn igjen kunne de ha noe påvirkning på han og korrigere han med å undervise han. Men godt likt... Veel. Så jeg tror heller du forveksler at du har kunnskap med at du egentlig mest har fordommer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå