iingvild Skrevet 27. juli 2004 #281 Del Skrevet 27. juli 2004 Velkommen hjem igjen!! Håper du trives kjempe godt der du skal bo nå! Jeg begynner å glede meg til jeg skal flytte til Oslo for godt. Har skjønt at jeg trives best her med venner og familie rundt meg. Bare et år igjen, så blir det "søroverflytting" på meg også! Håper du nyter det varme været i skyggen og koser deg masse! Har vært kjempe koslig å bli kjent med deg! I Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 27. juli 2004 #282 Del Skrevet 27. juli 2004 Velkommen hjem. Høres ut som om du er klar til bittelille kommer. Gleder meg til å følge med videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 27. juli 2004 #283 Del Skrevet 27. juli 2004 Så godt at du bare skal slappe av og kose deg frem til bittelille kommer :rosasmil: Og det er jo snart nå Du har vel ikke rukket å finne deg til rette i deres nye hjem enda. Håper du er fornøyd og blir å trives! :klem2: fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 28. juli 2004 #284 Del Skrevet 28. juli 2004 Du får NYTE de siste ukene av svangerskapet.. Hvil så mye du kan og gå på kino ! Det kan bli lenge til nesten gang.. Tjihi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #285 Del Skrevet 28. juli 2004 Takk for hilsener folkens. Dere er så supre å ha, har savnet alle sammen. :klem2: Kino var ikke noen dum ide, Jinx. Må bare finne en film uten for mange høye skarpe lyder. Bittelille likte ikke da vi var på den siste Pitt-filmen. Satser på romantisk komedie eller noe i den duren. I dag har vi kjøpt babysitter, og Graco Mirage reisetrille. Har Graco bilstol, og den kan festes på trillen. Praktisk, så slipper vi å ta med den store vognen på småting. Kjøpesenterturer for eksempel. Og etterpå er den selvfølgelig vanlig trille. Nå tror jeg faktisk vi har alt vi hadde planer om å skaffe før fødselen. Det gjenstår å vaske litt av klærne, og pakke toalettsaker i bagen. Lurer på om bagen skal stå i gangen eller ligge i bilen når det nærmer seg.. :klø: Vi har allerede begynnt å tenke på dåp. Broderen min m/frue kommer fra England i midten av oktober for å være noen dager (han skal holde et foredrag på arkeologisk museum i Stavanger), og siden vi håper de vil være faddere tar vi dåp mens de er her. Det virker som alle i sambos familie også tar turen ned, og det er vi glade for. Det er greit for dem også å vite dagen allerede, så de kan planlegge litt. Hans eldste bror m/samboer har ikke vært ute og reist etter at de fikk tvillingene i fjor vår. Nå skal vi grille. Skal ha hvitløksbaguetter til forrett, det spiste vi hver dag i england. Har fått dilla på hvitløk, det er snaddergodt. 3 uker og 4 dager igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #286 Del Skrevet 29. juli 2004 Her gjelder det å skrive mye, for ikke å havne på neste side!! :o Liker ikke helt den nye dagbok-inndelingen, det blir for mange samlet. Lurer på hvorfor det ikke heller er en siden med inndelinger, dersom forsiden bare skal ha en link pr dagboktype. Dessuten er jo generell dagbok splittet igjen, så det er ikke "ryddigere" en det var før. Jaja, det er ikke jeg som bestemmer.. I dag har jeg ryddet og vasket klær etter ferien. Deilig å få litt orden på ting. Det er en super leilighet vi har fått, og vi stortrives allerede. Såg litt av Ricki Lake i dag mens jeg var huslig. Det handlet om 13/14/15-åringer som ville ha barn!! Uten jobb eller skolegang, bodde hjemme, men var "klar" for å få baby. Først trodde jeg det var abort-diskusjon, men neida. Disse barna var ikke gravide, de planla å bli. Jeg var ikke klar før jeg var 24, og ligger godt under gjennomsnittet for førstegangsfødende i norge. :hår: 3 uker og 3 dager til termin!! *gleder seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 29. juli 2004 #287 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg så litt av Ricky Lake selv i dag da jeg satt med mine vonde knær høyt. Og ble like sjokket som deg, jeg kan ikke skjønne at de føler at de er klare til det. Jeg som er snart 27 føler meg langt fra klar nok (vi planlegger heller ikke barn før om et par år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 30. juli 2004 #288 Del Skrevet 30. juli 2004 Du får ikke lov til å være på side 2 Sånn! Ønsker deg ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 1. august 2004 Forfatter #289 Del Skrevet 1. august 2004 Takk for hjelpen, Murmel. I morgen er sambos første skoledag etter ferien. Tror ikke han gleder seg så mye. Ferien har vært så hektisk, han syns ikke det har vært særlig "ferie-aktig". Håper de får en myk start på skoleåret i allefall. Jeg får besøk av en venninne hjemmefra i morgen, som blir til onsdag eller torsdag. Det blir gøy. Hun er fotograf, og jeg mistenker at magen kommer til å bli fotografert opp og ned. Men det er bare koselig. Håper været holder seg. Leste at det skulle komme regn fra tirsdag, men disse metrologene har ikke så mye troverdighet igjen.. I går kveld/natt var jeg ute og gikk tur, og tusen tanker kom snikende. Er vi/jeg virkelig klar for å få barn? Vi kan jo ingenting om babyer? Blir jeg en god mor? Klarer vi å oppdra barnet på en bra måte? Vil jeg "dø" av smerte under fødselen? Kommer noe til å skje, så sambo ikke får blitt med på fødselen? Må jeg føde helt alene i en fremmed by? Trenger jeg å få panikk snart?? :hår: Konklusjonen ble null panikk, dette skal gå så bra. Vi er tross alt ikke de første i verden som får barn. Forutsettningene for at vi skal klare det med glans, er høyst tilstede. Mye takket være sambo. Når jeg tenker på hvor gla jeg er i ham, og hvor heldig jeg er, er det rett før hjertet mitt sprenges. Han er så fantastisk på alle måter, og han har valgt å leve livet sitt med meg! Er ikke i tvil et sekund, han blir den beste faren et barn kan få. I dag er det 3 uker til termin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 1. august 2004 #290 Del Skrevet 1. august 2004 Konklusjonen ble null panikk' date=' dette skal gå så bra. Vi er tross alt ikke de første i verden som får barn. Forutsettningene for at vi skal klare det med glans, er høyst tilstede.[/quote'] Den konklusjonen skriver jeg under på! Flott å høre om ditt gode forhold til din samboer! Det er fint å tenke på at et lite barn får lov til å bli født inn i slike forhold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 1. august 2004 #291 Del Skrevet 1. august 2004 Flott konklusjon du kom frem til! Jeg tenkte som så at når andre klarer både følsel og barne oppdragelse, så måtte vel jeg også klare det. Nå gikk jeg riktig nok glipp av fødselen sist (vanlig fødsel), men jeg håper ærlig talt jeg får oppleve det denne gangen. Unger hadde jeg lite peiling på før Lillpia kom Har du pakket bagen? Det kan jo skje når som helst nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 4. august 2004 #292 Del Skrevet 4. august 2004 Du lå langt nede på 2 side så jeg tenkte jeg skulle hjelpe deg opp på 1 siden igjen. Er ikke så lenge igjen til terminen din nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 4. august 2004 #293 Del Skrevet 4. august 2004 Heier på Tiny, jeg! Det er jo ikke lenge til termin...og selv om det regner her så er det jo ganske varmt. Jeg badet i går, jeg! Det var kjempedeilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. august 2004 #294 Del Skrevet 5. august 2004 Hei! Du kommer til å bli den supreste mamma som verden har sett! Det er jeg villig til å tippe på i alle fall! Håper du ikke har det alt for varmt, puh....... Ingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 5. august 2004 Forfatter #295 Del Skrevet 5. august 2004 Tusen takk for hyggelige hilsener, jenter! På mandag fikk jeg besøk av en god venninne, og vi koste oss og badet og handlet i et par dager. Sambo fikk vite på skolen på mandag at de skulle på øvelse. Onsdag til mandag. Det passet ikke så godt inn hos oss. Men vi diskuterte saken, og ble enige om at han skulle reise. Skolen sa at de kunne få ham hjem på under en time når som helst på døynet, og da er det jo ikke noe problem. Jeg ble med venninnen min hjem til Sandnes i går, og har et par dager hos mor og far. Det hadde blitt så kjedelig å være alene det borte i såpass mange dager nå. På lørdag kjører jeg hjem igjen, og tar med lillesøs. Hun og en venninne av henne skal være til tirsdag, så da slipper jeg å være alene en eneste dag. I dag skulle vi vært på omvisning på føden, men det gikk jo ikke når sambo måtte reise. De har bare omvisning annenhver torsdag, og neste er 3 dager før terminen. Det ble litt sent, men vi skulle få komme inn på tirsdag og få en "privat visning". Jeg er veldig glad for at de er så snille, så slipper jeg å gå alene. Sambo trenger sikkert besøket like mye som meg. Tidligere i dag var jeg på besøk hos min "gamle" sjef, som fikk en datter for tre uker siden. Kjempesøt lita tulle! Hadde lovet å kjøre far til legen en tur etterpå, og der fikk han beskjed om å reise inn på sykehuset. Vi er hjemmom nå så han kan ta med seg litt klær, og reiser inn hvert øyeblikk. Litt kjedelig, men legen vet jo hva han gjør så da har nok far det best på sykehuset. Formen min er fremdeles på topp. Hadde ikke lagt på meg siste uka, blodtrykket holder seg stabilt på 100/60 og pulsen til Bittelille var 148. 17 dager til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 6. august 2004 #296 Del Skrevet 6. august 2004 Hei Tiny! Ja, nå begynner bebisene våre å gjøre seg klare til å komme ut og hilse på!!! Jeg gleder meg vanvittig Håper jeg står på meldingslista di? (så jeg får beskjed når Bittelille kommer...) Du får ellers ha det fint i sommer-varmen. Jeg blir antagelig bare hjemme framover, er på kontroll annen hver dag nå pga. lite fostervann, men det ser ut til at lillejenta har det bare bra likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #297 Del Skrevet 6. august 2004 Hei Tiny! Stikker bare hodet innom og sier lykke til og tvi tvi. Håper du får en flott tid på føden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 6. august 2004 #298 Del Skrevet 6. august 2004 Godt å høre at det går bra med deg, og at du slipper være alene :klem2: Ønsker deg ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 9. august 2004 Forfatter #299 Del Skrevet 9. august 2004 Nå er sambo kommet hjem! Og han skal ikke reise bort igjen på leeenge. Bortsett fra på skolen da, men det er bare 15 minutter herfra. Har hatt late dager med sol og bading og grilling lillesøs på besøk. I kveld skal vi ut og spise pizza. Det blir koselig. Hun gleder seg sånn til å bli tante, det er nesten morsomt å se på. Hver gang hun ser et lite plagg eller babysenga eller noe sånn, blir hun helt rar. Alt er klart til Bittelille kommer, klær og utstyr er i hus og vasket, bagen er pakket, og i dag gikk slimproppen. Blir spennende tider fremover. "Alle" tror at jeg føder før termin (ligger i slekta), men vi får vente og se. Har minimalt med vann i beina, men ellers ingen plager. Været er kanskje litt i varmeste laget, men det syns vel alle rundt meg også. I morgen skal vi på sykehuset, og få omvisning på føden. Det er egentlig ganske ok at vi ikke fikk med oss den organiserte turen, nå får vi jordmora helt for oss selv. 13 dager igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 10. august 2004 Forfatter #300 Del Skrevet 10. august 2004 Da var omvisningen på føden overstått. Traff en kjempekoselig jordmor, og hun virket veldig flink. Fikk forklart masse om hva som skjer både før, under og etter fødselen, og hun sa mange ganger at vi bare måtte ringe eller komme innom dersom vi var usikkre på noe. Nå er det fryktelig varmt her, så jeg holder meg innendørs. Tenker å ta en tur ut i kveld (kanskje bade?) når tempraturen har sunket litt. Heldigvis er det relativt kjølig og godt inne. I natt sov jeg nesten ingen ting. Tenkte masse rundt fødsel/barseltiden, og lurer på når ting begynner å skje. Er som sagt forberedt på at det kan bli noen dager før terminen. Og når proppen gikk i går (nå tror jeg hele er ute, for noe kliss) satt det fart på fantasien. Har hørt at sex kan sette igang, og sambo hadde jo vært borte i nesten en uke.. :oops: Hele natten låg jeg og kjente etter. Bittelille var veldig aktiv, og jeg hadde masse kynnere. Lette etter murring i korsryggen, og funderte på om kynnerene kunne gå over i rier. Men neida. Jeg sitter her enda. Har føttene litt mer på jorda i dagslys. Egentlig er jeg ikke lei av å gå gravid. Det er faktisk bare koselig. Men jeg (vi) gleder oss sånn til å treffe Bittelille, og finne ut hvem h*n er. Det blir litt rart når pluttselig ingen bor i magen lenger. 12 dager igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg