Gå til innhold

Muslimer kastet av passasjerfly i USA


Tabris

Anbefalte innlegg

Men jeg tror ikke flyet hadde snudd o luften om jeg ville av fordi jeg var redd! Og det skulle jeg ønske av og til..

Jaja, får håpe noen av dere får sitte på når et fly tar av med en virkelig terrorist.. og ingen tør si noe til tross for svært ekstrem oppførsel. Dere ofrer sikkert gjerne livet i frykt for å bli stemplet som rasist m.m.

Mener du det du skriver? Eller er det et dårlig forsøk på å trolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok veldig an på hvordan amerikanske myndigheter håndterer dette. Dersom de slår ned på det like sterkt som da man i sin tid utkalte nasjonalgarden for å sikre at svarte studenter skulle kunne gå inn på hvite skoler, så tror jeg det kommer til å blåse over ganske fort. Men det forutsetter at de billedlig talt trykker flyselskapene opp etter veggen og gjør det klart at den neste hendelsen kommer til å få konsekvenser.

Enig i dette. Og skulle slike hendelser fortsette, så vil jo det bare øke gapet mellom muslimer og ikke-muslimer, og jeg frykter det vil også øke rekrutteringen til ekstreme organisasjoner - muslimer får jo da bekreftet og erfart på egen kropp at de blir diskriminert utelukkende basert på sin tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har aldri hørt om at noen blir kastet av utelukkende pga sin tro. I såfall er det selvsagt like ille, enten man blir kastet av fordi man er kristen eller muslim. Det blir ikke mindre diskriminerende å kaste av en muslim fordi han er en muslim om det finnes en kristen som har blitt kastet av et transportmiddel fordi han er kristen. Og, nei jeg kan ikke se at jeg har noe å frykte, hvorfor spør du om det? Det jeg frykter er at dette ikke er en engangshendelse, men at vi vil se flere slike diskrimineringer i fremtiden.

Jeg frykter også flere terrorhandlinger i fremtiden.

Det er da ikke sikkert de ble kastet ut fordi de var muslimer, kanskje de så litt "skumle" ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg lurer jeg da også på hvordan en muslim skal kunne fungere i hverdagen og gjøre seg avtaler, hvis han aldri vet om han kommer frem tidssnok siden han bli kastet av transportmiddelet hvis noen føler seg utrygge.

Tja, si det. Kanskje det er på tide at de rydder sin egen bakgård?

Rart at når det dreier seg om å spre frykt til vestlige, så er alt såre vel for enkelte grupper. Men når det rammer dem selv, så er det ragnarokk?

Deres brødre har saget over greinen de sitter på. Kom ikke å klag når vi andre gjør hva vi kan for å få greina festet igjen før den deiser i bakken.

Du bruker stadig betegnelsen muslimer. Det dreier seg om "supermuslimer", altså immamer - åndelige ledere.

Når andre immamer er skyld i denne nyoppblussede fremmedfrykten, er det bedre å ofre to lakenkledte, enn å la dem sitte der som boostere for flypassasjerers flyskrekk.

Det er ikke sikkert at et KuKluxKlan-medlem i USA har gjort en flue fortred. Likevel er det ikke noe sjakktrekk om denne setter seg i en babtiskirke i en "svart bydel" iført kutte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter også flere terrorhandlinger i fremtiden.

Det er da ikke sikkert de ble kastet ut fordi de var muslimer, kanskje de så litt "skumle" ut..

Hvis artikkelen er riktig, så ble de kastet av fordi de var muslimer, som gikk i tradisjonelle arabiske klær, og da var det flere passasjerer som følte seg utrygge. De ble kroppsvisitert en ekstra gang, uten at det ble funnet noe mistenkelig.

Kamikatze: Jeg kan ikke gjøre annet å håpe inderlig at dine meninger ikke deles av så mange, selv om jeg frykter det motsatte.

Endret av Tabris
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter også flere terrorhandlinger i fremtiden.

Det er da ikke sikkert de ble kastet ut fordi de var muslimer, kanskje de så litt "skumle" ut..

Så om ikke de ble kastet av pga sin tro, så ble de kastet av pga utseende, og da er det greit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg tror ikke flyet hadde snudd o luften om jeg ville av fordi jeg var redd! Og det skulle jeg ønske av og til..

Jaja, får håpe noen av dere får sitte på når et fly tar av med en virkelig terrorist.. og ingen tør si noe til tross for svært ekstrem oppførsel. Dere ofrer sikkert gjerne livet i frykt for å bli stemplet som rasist m.m.

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Og dessuten overhodet ikke relevant for saken.

Imamene gjorde ikke noe annet enn å sitte der i all sin muslimskhet.

Passasjerene reagert ikke på noe som ble sagt eller gjort. De reagerte bare på at de to var muslimer. Rene og uforfalskete fordommer, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det. Kanskje det er på tide at de rydder sin egen bakgård?

Rart at når det dreier seg om å spre frykt til vestlige, så er alt såre vel for enkelte grupper. Men når det rammer dem selv, så er det ragnarokk?

Deres brødre har saget over greinen de sitter på. Kom ikke å klag når vi andre gjør hva vi kan for å få greina festet igjen før den deiser i bakken.

AlQueda gikk til krig mot Amerika og det dekadente vesten fordi de blandet seg i arabiske affærer, og hadde troppestyrker i SaudiArabias hellige byer, og fordi de var generelt dekadente, drev med hor og spiste svinekjøtt.

Epic failure:

De blander seg fortsatt i arabiske affærer, nå mer enn noen gang før, og de er så dekadente som de noen gang har vært. Men nå er de altså i tillegg redde for muslimer, og har begynt å lukte på tanken om segresjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Passasjerene reagert ikke på noe som ble sagt eller gjort. De reagerte bare på at de to var muslimer. Rene og uforfalskete fordommer, altså.

Hvordan vet du det?

Kanskje noen av passajerene hadde opplevd 11.september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det?

Kanskje noen av passajerene hadde opplevd 11.september?

Like fullt er det snakk om fordommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man godta dette i et land som har kjempet mot diskriminering mot svarte i flere tiår? USA har vært gjennom dette før, dette er virkelig skremmende. Jeg håper flyselskapet får en kraftig korreks for dette, og at de to muslimene det er snakk om får en oppreisning.

Kanskje fordi amerikanerne har opplev terroren på så nært hold som du ikke aner konsekvensene av? Har du noensinne prøvd å sette deg inn i deres situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi amerikanerne har opplev terroren på så nært hold som du ikke aner konsekvensene av? Har du noensinne prøvd å sette deg inn i deres situasjon?

Ja, det har jeg. Og selvsagt er det helt forferdelig det som de har opplevd, f.eks 9/11 og soldater som har dødd nede i Irak. Dette kan brukes til å forklare noe av frykten, men det kan ikke brukes til å rettferdiggjøre diskriminering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Like fullt er det snakk om fordommer.

Hvorfor er deres frykt av mindre verdi? Man kan utvikle PTSD av slike opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er deres frykt av mindre verdi? Man kan utvikle PTSD av slike opplevelser!

Av å være på et fly med imamer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er deres frykt av mindre verdi? Man kan utvikle PTSD av slike opplevelser!

Frykten deres er ikke av mindre verdi, men den kan ikke rettferdiggjøre slik diskriminering. Er du seriøs, eller kverulerer du bare?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Av å være på et fly med imamer?

PTSD hadde man nok da før man gikk på flyet og fikk se disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, jeg synes det er fullt forståelig at folk føler det ubehagelig å sitte på fly med en gjeng imamer. Jeg hadde følt meg langt ifra trygg selv.

De bør forstå folks frykt for terror. Og frykt for terror på fly er ikke hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det?

Kanskje noen av passajerene hadde opplevd 11.september?

De reagerte fortsatt kun på hva de to imamene var, ikke på noe de gjorde. Reaksjonen var altså kun betinget av egne fordommer. Og vi opplevde alle 11. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en gjeng med muslimer hadde satt igang å begynne å be før flyet tok av så hadde jeg blitt seriøst redd selv også. Ser ikke vekk ifra at jeg hadde forlatt flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes det er fullt forståelig at folk føler det ubehagelig å sitte på fly med en gjeng imamer. Jeg hadde følt meg langt ifra trygg selv.

Det kan være forståelig med selve frykten (selv om den er irrasjonell), men det gjør det likevel ikke riktig å kaste muslimene av flyet fordi de er muslimer.

De bør forstå folks frykt for terror. Og frykt for terror på fly er ikke hysteri.

Man kan forstå frykten uten å bygge opp om den og støtte den ved å kaste folk av flyet. Og, som sagt, frykten er irrasjonell hvis du ser på lenken jeg la ut tidligere i tråden om hvor få terroraksjoner i Europa de siste tre årene som er gjort av islamister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...