Gå til innhold

Mazzi i tåka


Mazilla

Anbefalte innlegg

En fin helg er overstått. Vi hadde få planer, men klarte sannelig å få fylt opp helga likevel! Jeg nevner i fleng: Bytur, pepperkakebaking, besøk, tur med akebrett i vinterens første snø, middagsbesøk, juleverksted og innekos.

Denne uka byr på Putti Plutti Pott, Luciafeiring, skogstur med (sviger)storfamilien, grøt med min storfamilie, fredag 13.-date med han godeste og mye annen førjulskos :hjerte:

Så mye herlig julekos!! Elsker Putti Plutti Pott :hjerte: Lurte på om det var for tidlig å ta med M på det i år, og kom frem til at det dessverre var det... :rolleyes: Har S noe kjennskap til historien på forhånd?

Helt enig at det er mye morsommere med jul for de små :jepp:. Og det gjør jo alt "bryet" verdt det for oss voksne! Har begynt å tenke på hvordan vi skal gjøre det på juleaften med pakkeåpning... Hvordan skal dere gjøre det? Vi skal feire hos mine foreldre på kvelden, men tror M skal få åpne pakker litt sånn jevnt utover hele dagen sånn at hun ikke bare blir opphengt i en også må resten vente til 1. juledag... Vi bor jo i andre delen av tomannsboligen til svigers, så tenker bl.a. at hun skal få åpne deres gave tidligere på dagen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har snakket litt om historien, pluss at vi har hørt noen av sangene. Satser på at det er futt og fart nok til at hun henger med ;)

Julaften ja.. :roll: Vi skal til svigers, med hele bøtteballetten.... Til tross for at det er to toåringer der, starter vi ikke med middag før kl 17. Så da begynner vi vel med gaveåpning ca ved leggetid. :roll: Synes det er utrolig dumt å starte så sent. Forklaringen var at noen skulle i kirka, men det er faktisk gudstjeneste både kl 1430 og 16, så de kunne vel ha gått på den første? :sukk: Ja ja, S får bare holde ut så lenge hun klarer.. (I fjor, med min familie, la vi det litt mer opp etter henne. Selv om vi også har tradisjon for å ha middag kl 17, så startet vi kl 16 for at hun skulle være litt opplagt til gavene..)

Ja ja, det blir sikkert en fin julaften i år også, men det er bare ikke det samme å feire med svigers.. :sjenert: Ribba lager vi tusen ganger bedre selv, og det er så masete der... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, det blir sikkert en fin julaften i år også, men det er bare ikke det samme å feire med svigers.. :sjenert: Ribba lager vi tusen ganger bedre selv, og det er så masete der... :rolleyes:

Det er litt festlig å se hvor forskjellige svigerser er! :ler: For min del er jeg superhappy for at jeg skal være sammen med dem i år, det er nemlig ikke det samme å feire hjemme... :sjenert: Det er forsåvidt jul hjemme også (og jeg innbiller meg at jeg savner den sånn annenhvert år... og angrer) men det er en veldig rolig og forbigått-i-stillhet jul nå som det ikke er barn i familien (og ikke har vært det på flerfoldige år that is). Men hos svigers holder de på tradisjonene fra år til år, koser seg med gaveåpning uansett alder og det er så mye mer jul sånn!! Så i fjor sa jeg til kjære at "neste gang jeg sier jeg vil være hjemme i jula, minn meg på at jeg angret denne gangen!". Nå kan det jo forsåvidt hende det er barn i familien neste år :sjenert: men likevel... Første dag jul hjemme hos min familie med tanter, onkler og søskenbarn derimot bytter jeg aldri fra meg, det er det koseligste med jula hjemme! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis alltid feiret "ordentlig" selv om det ikke har vært barn tilstede. Skulle bare mangle! :jepp:

Nå har jeg bakt kokosmakroner (seige og gode, ikke sånne tørre som føles som man tygger kokosmasse), laget salte mandler og pakket inn fem pakker som skal gis til krisesenteret. Føler meg virkelig effektiv! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig å ikke kunne tilpasse etter de små ja. Er jo de voksne som bør tilpasse sine planer?! Jeg sier ikke at man skal snu jula på hodet, tradisjoner er viktig det, men det er jo som du sier noe med å ha en litt opplagt unge til den delen som er aller mest spennende! :juletre: :nisse: :pakke: mamma var veldig på tilpasningssiden og foreslo delvis tidlig pakkeåpning allerede før jeg hadde nevnt det. Så hos mor og far blir det middag kl16, som du nevner, og julenisse og pakke deretter. Pakkene tidligere på dagen blir hos svigers (iom at vi bor i 2etg), så føler allikevel at hun får den ordentlige tradisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig stas! :jepp:

I dag morges var vi på luciafeiring i barnehagen. S ville bare sitte på fanget, så noe tog ble det ikke på henne. Ja ja, kommer jo nye sjanser ;) Like greit for meg at hun ikke gikk, for jeg ble så rørt da alle de små kom forbi at jeg slet med å holde tårene tilbake, så jeg tør ikke tenke på hvordan det ville vært hvis hun hadde vært med! :ler: Disse hormonene altså, jeg er så lettrørt for tida at det er helt pinlig! :flau:

Nå i kveld har jeg og han godeste vært på date. :rodmer: Det er tross alt fredag 13. ;) I dag var vi først på indisk restaurant, så så vi på et utendørs lys/lydshow som hadde premiere i går og skal gå hver kveld frem til lille julaften. før turen til slutt gikk til en kafé for en øl/kakao med krem. Nå er vi vel hjemme, barnevaktene har reist, og vi har sunket ned i sofaen med håndball i bakgrunnen. Puh..

I helga har vi masse planer, men heldigvis mest kos. Jeg skal stå opp med S i morgen tidlig. Satser på at hun sover leeeenge.... :rolleyes: Tenker vi kan lage risboller hvis jeg får en grei nok natt. Hvis natta blir grusom, er jeg redd det bare blir barne-TV frem til han godeste står opp.... ;) Han er litt tett i nesa, stakkar, så han er jo på grensen til dødssyk..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den stakkars mannen.

Blir han litt værre er det kanskje greit å ringe til svigermor for å få henne til å komme å passe sønnen sin... :ler:

Vi skal og lage risboller i helga.

Det er farlig godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risboller står til kjøling, nå er det levende lys, julemusikk og juleverksted. Noen er i glitterlimhimmelen for øyeblikket... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, har dere vært på hobbyrommet mitt og holdt på med glitteret ?!? ;) Jeg driver nemlig og vasker meg ihjel på glitter for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som det småniesene til J-man har vært gjennom etter tur. De har også hatt hver sin rosa-periode, innmari festlig for mor som er gammel rocker og egentlig går mest i svart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja en må visst i utgangspunktet bare legge seg selv på hylla noen år med småbarn i hus. Og så heller prøve å snikpåvirke dem litt inninellom :lur:

Jeg velger å tro at det ikke er helt tilfeldig at vi har fått verdens kuleste unge! :sjarmor:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såpass multippel personlighet at jeg funker utmerket både som svart og med glitter :skratte: Men jeg støtter deg i tanken at dere garantert har æren for at S er så kul! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...