Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja nemlig.. Begynte å lure, men så dukket han opp for ti minutter siden. "Bedre sent enn aldri", sa jeg. Han mumlet noe om at han var blitt forsinka, men en beklagelse var visst for mye forlangt.. :roll: Hvis jeg hadde vært 50 minutter for sen til en avtale, så hadde jeg faktisk gitt beskjed! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndtverkere altså :nei:

Ja.. :roll: Men for vår del innebærer det i det minste heldigvis ingen regninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. :roll: Men for vår del innebærer det i det minste heldigvis ingen regninger...

Sånne vil jeg også ha! :rolleyes: er det en garantijobb eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det morgen før klokka seks igjen.. Utrolig som det veksler for tida! Men men, sånn er det visst bare..

Nå ser vi litt på barne-TV. Kash og Zook begynte nettopp. Zook gikk med englevinger, og S utbrøt "Se mamma! Han har kledd seg ut som en måke!". :fnise: Det er sånne små kommentarer som gjør det levelig å stå opp tidlig! :ler:

Ellers har jeg ingen konkrete planer for dagen, men mye jeg egentlig burde få gjort. Skal prøve å få vasket badet og brettet litt tøy ihvertfall. Det blir en del klesvask av Prosjekt Slutte Med Bleier. :bond: Men det går bedre og bedre dag for dag, så det går fremover :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink S er som er i ferd med å venne av seg bleier på vinterstid! Blir vel litt ekstra klesvask da ja... Vi satser på denne sommeren med M :Nikke:

Har det gått greit i barnehagen og? Eller glemmer hun seg da?

:ler: Kanskje S bidrar til å omskrive Glade jul til "måker daler ned i skjul" :fnise:

:hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink S er som er i ferd med å venne av seg bleier på vinterstid! Blir vel litt ekstra klesvask da ja... Vi satser på denne sommeren med M :Nikke:

Har det gått greit i barnehagen og? Eller glemmer hun seg da?

Vi prøvde i sommer, men da var hun ikke helt klar. Hun gikk mye uten bleie hjemme, men tissa i hytt og pine, og en gang i blant på potte eller do.. ;)

Siden sommeren har vi spurt ved bleieskift om hun vil sitte litt på do, og plutselig forrige mandag var det hun selv som ville reise i barnehagen uten bleie. Forrige uke glemte hun seg hver dag (eller så var det opptatt, ingen voksne tilgjengelig akkurat det øyeblikket hun måtte superakutt tisse osv..:sjenert: ) i barnehagen, men denne uka har det gått mye bedre :jepp: De tar på henne bleie når de skal ut, men ellers går hun uten. I går var vi en tur i byen etter barnehagen, og da gikk hun på do både på kinarestauranten og kjøpesenteret vi var innom :) Det er også en stor forbedring fra forrige uke, for da var alle andre doer enn den her hjemme skumle, så hun holdt seg for lenge og så gikk det galt.. :rolleyes:

Alt i alt hadde det nok vært mye enklere å slutte om sommeren, men det ser ut til å funke dette også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i sommer, men da var hun ikke helt klar. Hun gikk mye uten bleie hjemme, men tissa i hytt og pine, og en gang i blant på potte eller do.. ;)

Siden sommeren har vi spurt ved bleieskift om hun vil sitte litt på do, og plutselig forrige mandag var det hun selv som ville reise i barnehagen uten bleie. Forrige uke glemte hun seg hver dag (eller så var det opptatt, ingen voksne tilgjengelig akkurat det øyeblikket hun måtte superakutt tisse osv.. :sjenert: ) i barnehagen, men denne uka har det gått mye bedre :jepp: De tar på henne bleie når de skal ut, men ellers går hun uten. I går var vi en tur i byen etter barnehagen, og da gikk hun på do både på kinarestauranten og kjøpesenteret vi var innom :) Det er også en stor forbedring fra forrige uke, for da var alle andre doer enn den her hjemme skumle, så hun holdt seg for lenge og så gikk det galt.. :rolleyes:

Alt i alt hadde det nok vært mye enklere å slutte om sommeren, men det ser ut til å funke dette også! :jepp:

Jamen så bra! Det høres jo virkelig ut som dette går veien :) Skikkelig storjente jo :jepp:

Vi har prøvd å spørre M om hun vil sitte på do å tisse, men det er visst veldig skummelt så fort hun kommer opp dit. Tror hun syns doen er litt høy. Vi har ei lita potte hjemme på østlandet, så vi satser på at den kan være litt mer interessant. Tenker at hun, slik som dere har gjort, skal få tilbudet hver dag.

Men selv om doen er skummel å sitte på for henne, så er det veldig spennende å bli med mamma å tisse! Skikkelig sosial dogjenger vi har :lol:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et sånt lite dosete til å legge på doen også kan være en ide? :)

Et lite uhell i barnehagen igjen i dag. Snakket med hun voksne vi har dårligst kjemi med, og hun virket lettere irritert over at S ikke hadde sagt ifra om at hun måtte tisse. :rasende: Heldigvis er alle de andre veldig positive og greie, og sier at det ikke er noe problem så lenge hun har nok skift i hylla si. Snakk om forskjell på holdningene! Det er ikke snakk om at jeg vil tvinge på henne bleie når hun ikke vil! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fin helg er overstått. Vi hadde få planer, men klarte sannelig å få fylt opp helga likevel! Jeg nevner i fleng: Bytur, pepperkakebaking, besøk, tur med akebrett i vinterens første snø, middagsbesøk, juleverksted og innekos.

Denne uka byr på Putti Plutti Pott, Luciafeiring, skogstur med (sviger)storfamilien, grøt med min storfamilie, fredag 13.-date med han godeste og mye annen førjulskos :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, hørtes ut som en koselig helg med masse mulighet for bygging av julestemning! :nigo: Og ikke mindre julestemning denne uka ser jeg, deilig! :jepp:

Jeg tenkte forresten på deg/dere da jeg kom på at det er fredag den 13 denne uka, stas å se at ny date er planlagt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hørtes ut som en koselig helg med masse mulighet for bygging av julestemning! :nigo: Og ikke mindre julestemning denne uka ser jeg, deilig! :jepp:

Jeg tenkte forresten på deg/dere da jeg kom på at det er fredag den 13 denne uka, stas å se at ny date er planlagt! :hjerte:

Klart vi skal på date! :nigo: Nå er det et halvt år til neste gang, og det blir den eneste i 2014, så denne skal nytes.. ;)

Det er utrolig hva livet med en toåring gjør med julestemningen! Det blir utvilsomt mer julestemning av å skape nye tradisjoner sammen med ei lita ei enn av lange kvelder på lesesalen, som jo var hverdagen for få år siden. Vet ikke hvem som koser seg mest med gavelaging, baking, innpakking osv jeg... :rolleyes: (Selv om tålmodigheten også får prøvd seg, f.eks når frøkna vil klippe selv, kjevle selv osv... :bond::fnise: )

S er så takknemlig for tida. Hver dag når hun åpner kalenderen sin, uansett hva hun får, så sier hun med stor entusiasme "Sånn hadde jeg ønska meg! Tusen takk!!". :ler: Tviler på hun egentlig vet hva det vil si å ønske seg noe, men hun er jo søt likevel. :fnise:

For en deilig helg.

Her har vi holdt oss på do med bøtte i henda...

Uff ja, så det i boka di, men kjappet meg ut for å ikke bli smitta ;) Godt dere er på bedringens vei! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du mener.

Med barn i huset får alt med jula en ny mening.

Glemmer aldri TM da hun var 2 år og fikk sjokoladekalender. Hver eneste morgen utbrøt hun lykkelig; LITTELADE!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...