Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er gøy! :nigo:

Våkna for en liten stund siden av at S lagde nå-våkner-jeg-snart-lyder. Så kom det en skikkelig brakfis, og så bobla det skikkelig i bleia, både lenge og vel. En av "fordelene" med antibiotikaen er nemlig at jeg hører bæsjebleiene... :rolleyes: Blir greit når magen hennes er litt mer normal igjen. Det er jo noen dager siden hun var ferdig med medisinene, så det er forhåpentligvis ikke så lenge til! ;) Humøret hennes er forresten betraktelig bedre allerede. Deilig å ha en baby som ikke bare sutrer! Stakkars liten, hun ble sikkert kvalm og ekkel av medisinene hun og... :(

Litt mer mat nå, så sovner hun forhåpentligvis igjen.. Hun sovna forresten av at jeg sang for henne igår kveld, uten pupp i munnen og/eller byssing. Stooort fremskritt! Det var "bare" 1,5 time med rolig sang og stryking på kinnet som skulle til. Jeg måtte over på julesanger etterhvert, for jeg var tom for rolige nattasanger. Etter 40 vers av Det lyser i stille grender ga hun omsider etter for søvnen.. Og godt var det, for da var jeg i ferd med å bli gal! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg og S på busstur til nabobyen for å besøke oldemor og oldefar (altså mine besteforeldre). Turen tar en snau halvtime med bil, men en hel time med buss. S henger i manducaen og sover. Hun maste litt istad, men da satte jeg bare på litt musikk for henne, så roa hun seg raskt. Det er første gang vi legger ut på en sånn langtur alene uten vogn, men det går strålende :) Han godeste kommer og henter oss etter jobb, så vi trenger heldigvis ikke ta bussen hjem igjen også.

:hjerte: Manduca :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Skjønner godt at du begynte å bli smågal da. Tror jeg må utvide repertoaret mitt av nattasanger, for da jeg sang for den ene niesen min forrige helg kom jeg bare på tre.

Bra dere har en fin langtur med Manduca. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: kan du 40 vers av en julesang?! Her går det i "So ro Lillemann" til mannen med ljåen tar meg hehe..men nytter det?! Nope...Lurer på om Liten ikke liker sangstemmen min :hoho:

Ergo vs Manduca, er det ganske likt eller? Jeg synes ikke Ergoen støtter nakken til Liten så bra, hun har en tendens til å legge hodet bakover når hun sitter i den, det ser ikke helt heldig ut :sjenert: Blir kanskje bedre når hun blir større?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Kan ikke 40 vers av en julesang, nei! :ler: Kan fire, men sang alle versene minst ti ganger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var medlem av GoBoken og fikk derfra en bok og CD med nattasanger.

Den CDen redda oss veldig for og si det sånn, spesielt om natta roet hun seg veldig med den.

Den blir ikke brukt, vil du ha den og prøve?

Boka er jeg usikker på om vi har nå, men CDen har vi og den lar seg t.om sendes i posten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er som reiser på tur uten vogn! Hva gjør du når hun skal sove? Har de et sted du kan legge henne hos oldeforeldrene? Eller blir det nok søvn i manducaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nesten ikke har hår igjen? :kose:

Prøv b-vitaminer eller ølgjær... :) Også drar du til frisøren og kjøper en sjampo som motvirker håravfall... det tar en stund før det begynner å funke skikkelig, men når det gjør det så vil du merke stor forskjell :Nikke:

Disse produktene har jeg god erfaring med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var medlem av GoBoken og fikk derfra en bok og CD med nattasanger.

Den CDen redda oss veldig for og si det sånn, spesielt om natta roet hun seg veldig med den.

Den blir ikke brukt, vil du ha den og prøve?

Boka er jeg usikker på om vi har nå, men CDen har vi og den lar seg t.om sendes i posten... ;)

Her skal ingenting være uprøvd, jeg låner den gjerne! :jepp: Sender deg en pm eller sms med adressen ;)

Så tøff du er som reiser på tur uten vogn! Hva gjør du når hun skal sove? Har de et sted du kan legge henne hos oldeforeldrene? Eller blir det nok søvn i manducaen?

Hun sov en halvtimes tid i manducaen i halv ett-tida på vei dit, men så var hun våken helt til hun sovna i bilen på vei hjem i sekstida, med unntak av et lite kvarter på skuldra mi etter hun hadde spist. Hun har ikke noen sånne faste sovetidspunkter, med unntak av luren fra 11 til 12, den begynner å bli ganske etablert.

Ser du nesten ikke har hår igjen? :kose:

Prøv b-vitaminer eller ølgjær... :) Også drar du til frisøren og kjøper en sjampo som motvirker håravfall... det tar en stund før det begynner å funke skikkelig, men når det gjør det så vil du merke stor forskjell :Nikke:

Disse produktene har jeg god erfaring med :)

Det føles ihvertfall som om jeg ikke har hår igjen ja.. :sukk: Jeg har vært hos frisøren og kjøpt en sjampo. Fikk en fra Redken som skulle hjelpe mot periodisk håravfall.. Ikke jeg vet om den hjelper! :sjenert:

Det er utrolig hvor mye man får ut av dagen når man må opp hakket tidligere enn vanlig! Før S ble født hadde vi sikkert ikke stått opp før tidligst 10 på en lørdag, mens i dag måtte vi opp kl 8. Før klokka var 11 hadde jeg vaska og hengt opp to maskiner med klær, satt i gang og tømt oppvaskmaskinen, bakt muffins til vi får besøk etterpå, rydda litt, redd opp sengene og vært i byen og kjøpt noe til bryllupsantrekket mitt til neste helg.. :daane:

Han godeste har prøvd å få S til å ta flaske i hele formiddag. Lille luringen drakk sukkervann fra flaske så det datt i henne, mens melk vil hun ikke ha. Dumme unge! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp mme fra 4 mnd går plutselig rett ned! Tydeligvis er det bare morsmelk hun ikke vil ha fra flaske.. Luring hun! :fnise: Plutselig tok hun sutt igjen også. Putta den egentlig bare inn for å sammenlikne med samme sutt på babybildene, og jammen sugde hun i vei, før hun så på oss med et lurt smil. Utspekulert er hun ihvertfall! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A ville heller ikke ha morsmelk på flaske, bare MME. Har hørt om flere som opplever det også. Håpløse unger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...