Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Det ble dessertskåler fra Rosendahl grand cru.. :nigo:

Nå har vi vært i bursdag, og jeg har spist to slag kake + glutenfri kringle.. :hoppe: Passa greit nå som jeg går på antibiotika som jeg blir sulten av... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dere fortjener å sove litt lengre utpå dagen med de nettene :klemmer:

men ja, jeg ble litt overrasket :fnise:

huff, fikk så dårlig samvittighet for at jeg ringte og spurte om du ble med og så "trakk det tilbake" :(

må opp igjen i morgen også, fikk ikke kjøpt det jeg egentlig skulle (gave til mi niese fra mamma og oss..) ble innkjøp av forbruksting! manglet det meste :daane: H begynte å sutre så fikk ikke kjøpt alt heller, vi bare heiv oppi det aller nødvendigste :fnise:

Satt og ammet mens jeg spiste på kafeen der... :ler:

Mannen blir IKKE med opp der med det aller første nei... :fnise:

Hvis du vil være med etter helsestasjonen i morgen så si fra! :klemmer:

de dessertskålene er SÅ fine! har 4 stk av dem, veldig glad i rosendahl! men er litt misfornøyd med vannkaraffelen, den søler så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke på helsestasjonen før kl 13, og jeg aner ikke hvor lang tid det tar siden det er sånn gruppetime, så det blir muligens litt sent. Er fortsatt uvisst om S kan få vaksine eller ikke, men hvis hun gjør det tror jeg uansett jeg vil hjem etterpå. Men takk for tilbudet! :) Kunne forsåvidt nesten ha rukket det før vi har time, men det spørs når vi kommer oss opp av senga.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S ligger og kikker rart på babygymmen sin. Ikke så rart kanskje, for batteriene begynner å bli dårlige, så det som vanligvis høres ut som summende bier høres nå ut som maskingevær... Kanskje på tide å bytte batterier? :hoho:

Off we go til helsestasjonen. Er spent på hvor lang og tung S har blitt! Hun er nok ikke blant de minste på sin alder, akkurat... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lykke til på helsestasjonen! :hoppe:

håper hun kan ta vaksine i dag, så hun blir immun! og så er du ferdig med det :)

på tide å skifte batterier da ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vaksine idag, siden hun går på antibiotika. Fikk ny time om to uker. Var på gruppetime med tre andre, alle gutter. De andre mødrene virka kjempekoselige :)

Vitale mål: 6620 gram, 65 cm, 40 cm hodeomkrets. Vekt og lengde litt over gjennomsnittet, men godt innenfor normalen. Hodet under gjennomsnittet, men innenfor normalen det også. Har visst fått en baby med lite hode i forhold til kroppen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vaksine idag, siden hun går på antibiotika. Fikk ny time om to uker. Var på gruppetime med tre andre, alle gutter. De andre mødrene virka kjempekoselige :)

Vitale mål: 6620 gram, 65 cm, 40 cm hodeomkrets. Vekt og lengde litt over gjennomsnittet, men godt innenfor normalen. Hodet under gjennomsnittet, men innenfor normalen det også. Har visst fått en baby med lite hode i forhold til kroppen.. :fnise:

Så stor S er blitt!

E er "bare" 5500 gram og så vidt 59 cm lang. En liten småspist tass - som er like stor som både jeg og mannen var da vi var like gamle! Så er vel noe slekstskap tipper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har levert S hos pappa og dama, og koser oss med litt mat i sola i byen. Håper bare hun vil ta flaske hos dem, ellers blir pausen/lykken kortvarig.. Kjøpte ei ny flaske idag. Den skulle passe for dem som bare vil ha puppen. Krysser fingrene... :sjenert: Trenger litt fri fra den sutrete surpompbabyen! :fnise:

Oreokake.. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så deilig med litt kjærestetid!!

dere er heldige som har så mange barnevakter!! den eneste som har veldig lyst og er tilgjengelig er datteren til en kamerat... hun er 14 og det synes jeg er altfor ungt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Får håpe lykken varer en stund da :jepp:

Ja, det var jo lov å håpe, men sånn gikk det ikke... ;)

Hvilken flaske er det?!

Sutrete surpompbaby :fnise:

Det var en Medela-flaske fra Boots apotek. Husker ikke helt hva den het, men den var sånn som man må bruke samme sugeteknikk som på puppen + skape vakuum for å få noe ut. Dermed var det samme flasketut uansett hvor gammel ungen er, fordi det kommer helt an på hvor bra de suger :Nikke:

så deilig med litt kjærestetid!!

dere er heldige som har så mange barnevakter!! den eneste som har veldig lyst og er tilgjengelig er datteren til en kamerat... hun er 14 og det synes jeg er altfor ungt... :sjenert:

Ja, jeg merker stor forskjell på å bo her og i barteby når det kommer til barnevakter altså! Enig med deg i at 14 er altfor ungt, ihvertfall foreløpig. Lettere etterhvert, heldigvis! :Nikke:

S ville ikke ha den nye flaska heller.. :( Vi endte med å dra opp for å amme og så dra tilbake til byen for å spise middag. S er helt håpløst mammadalt etter at vi var på sykehuset. Hun roer seg ikke hos noen andre enn meg. Uansett hvor vill og gal hun er og hvor ille hun griner, roer hun seg umiddelbart når jeg får henne. Rimelig frustrerende! Og kjipt at hun har "glemt" hvordan man tar flaske i løpet av uka på sykehuset.. Må bare jobbe med dette fremover, for sånn som det er nå er det jo helt håpløst! Spesielt det at ingen andre enn meg er bra nok. Det er ikke det at hun er sulten heller, for hun roer seg bare jeg får henne, og tre sekunder senere er hun smørblid og smiler nærmest ertende til dem som rett før har prøvd å roe henne. Tullebaby! :rolleyes:

Skal pumpe litt før jeg legger meg, og så skal han godeste prøve å gi den nye flaska i morra tidlig. Hun er på best humør tidlig på dagen, så vi må bare prøve. Vi er invitert til et vennepar til lørdag, men hvis vi skal dit er hun nødt til å ta flaske. Sånn sett har ihvertfall jeg og han godeste motivasjonen i orden for å stå på litt! ;)

Gleder meg til tirsdag. Da er hun ferdig med antibiotikakuren, og vi får forhåpentligvis en litt mindre sutrete baby igjen. Stakkars liten.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke prøvd Tommee Tippee flaske da? Vet det er mange som får suksess med den! Snuppa her likte den også ganske godt før, men nå er det MAM med antikolikk-ventil som gjelder.

Huff, stakkars lille S... Og jeg som synes synd i N allerede nå, når hun hoster. Kan bare tenke meg hvordan du har følt det :troest: Uansett så er det veldig bra at dere fikk behandling og at hun nå er på bedringens vei! Men kan jeg spørre... Hvordan begynte hosten hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke prøvd Tommee Tippee flaske da? Vet det er mange som får suksess med den! Snuppa her likte den også ganske godt før, men nå er det MAM med antikolikk-ventil som gjelder.

Huff, stakkars lille S... Og jeg som synes synd i N allerede nå, når hun hoster. Kan bare tenke meg hvordan du har følt det :troest: Uansett så er det veldig bra at dere fikk behandling og at hun nå er på bedringens vei! Men kan jeg spørre... Hvordan begynte hosten hennes?

Nei, den har jeg ikke prøvd. Hun har tatt flaske så greit hele tida, først Avent med kolikkventil og så Mam i en måneds tid nå, men etter sykehuset var det plutselig stopp.. :( Får se om vi kanskje prøver Tommee Tippee hvis ikke det går med den vi kjøpte i dag. Hvor får man kjøpt den?

Jeg er veldig glad for at vi ble tatt på alvor av legen på legekontoret og så barnelegen på sykehuset! Hvis hun hadde ventet særlig lenger hadde det ikke hatt noen hensikt å starte med antibiotika annet enn for å hindre videre smitte, men det ser heldigvis ut til at vi rakk å begynne i tide siden hun allerede er mye bedre! :) Hosten begynte som "vanlig" hoste som var verst om natta. Etterhvert begynte hun å kike i tillegg, sånn som på denne filmen. Kjempeekkelt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...