Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Må være deilig at hun kan gi uttrykk for ting litt lettere... Kjempestas at hun er så frampå :jepp:

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til denne uka er over... :sjenert: Det ble ikke jobb på meg i går heller, ikke så lett å være lærervikar uten stemme! :ler: I natt har jeg hosta meg mest ihjel, så det har blitt dårlig med søvn på både han godeste og meg. Nå skal jeg snart kjøre S i barnehagen, og så skal jeg levere bilen på verksted. 5-6000, farvel... :roll: I ettermiddag er det klart for møtet hvor jeg sannsynligvis ikke blir stort klokere enn at de vil "holde kontakten" for å ha meg tilgjengelig hvis de en eller annen gang har tenkt å utvide..

Derfra går turen rett østover for å besøke familie i helga. Det blir sikkert koselig, men akkurat nå gleder jeg meg ikke så veldig til 4 timers kjøring i dag og søndag, særlig om jeg hoster like ille.. :sjenert:

Positivliste:

- :sol:

- Fikk wallstickers til rommet til S i posten i går, så nå har hun Ole Brumm og gjengen på veggen. Jeg trodde han var ny for henne, men neida, hun visste hvem det var, og kunne sannelig "Her kommer Ole Brumm" også.. Hva den jenta kan! :daane:

- Kjøpte en morsom bukse fra Me Too til S på 70% i går, og fikk nesten samtidig mail om at klær vi bestilte fra Pomp de Lux i helga også var sendt. Vårgarderoben er på gang! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoste er noe dritt altså - Håper du får ristet den av deg snart :troest:

Så mye lille S kan :jepp: - Jeg er virkelig imponert!

Riktig god tur i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hvordan gikk møtet i dag, hostet du gjennom det hele? Håper de hadde noe mer håndfast enn forrige gang du snakket med dem! :jepp:

Og god tur i helga, skjønner det kjennes litt tungt å sette i gang med en sånn reise når forkjølelsen herjer, men det blir forhåpentligvis bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det skulle sitte i hos deg da! Skjønner at det ikke hjelper å ha en helg med fullt program foran seg!

Din datter imponerer stadig! :jepp:

Hvor kjøpte du den rimelige buksa?

Så en gammel kollega skulle ha sånn kveld hjemme med salg av pomp de lux. Hadde aldri hørt om merket før, men tittet i katalogen, og klærne så flotte ut! Har du bestilt de på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtet gikk fint, veldig uformelt og koselig, men ikke noe veldig håndfast jeg kan skrive om akkurat nå ihvertfall.. :sjenert:

Turen innover gikk også fint, men det var verre med natta... nå har jeg trukket meg litt tilbake for en liten hvil. Sov minimalt i natt pga hoste, mye å tenke på og S som våkna og var redd og utrøstelig på fremmed sted.. :Gjesp:

Buksa jeg kjøpte billig var på en lokal babybutikk, det eneste stedet i byen de selger MeToo. Liker det merket, for jeg synes S kler knallfarger bedre enn duse pasteller ;) Pomp de Lux klærne bestilte vi på et gartneri (!) forrige helg. De har vanligvis åpen kafe og grønnsaksbutikk i sommerhalvåret, men hadde åpent sist helg for å selge klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda... Håper kommende natt blir bedre, og at det hjalp med en liten hvil.

Hihi, så festlig med et gartneri som innimellom selger klær! Du får si i fra år du har testet ut kvaliteten, hvordan de er :)

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endel PompDeLux til Liten og er kjempefornøyd :Nikke: Eneste jeg kan sette fingeren på som jeg ikke liker er merkelappene på innsida av klærne, de har litt skarpe kanter for den sarte huden til Liten....det går jo an å klippe de av, men vet ikke om det blir helt bra da heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til dere som har vært innom.

Turen hjemover gikk veldig greit. Vi kjørte da S skulle sove, så hun sov til vi bare hadde en drøy time igjen. Da var jeg innom en bensinstasjon for litt forfriskninger, så det gikk helt fint. De hadde i tillegg en stor kurv med brettspill til 20 kroner. Kjøpte et Dyrelotto, og brikkene med dyr på har vært en stor suksess siden :)

I dag tenker jeg å bruke dagen på å friske opp kunnskaper jeg en gang har hatt, som ble et tema på møtet på fredag. Greit å ha gjort, uansett om det blir noe mer der eller ikke :Nikke:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som dukker ned i kunnskapen også på fritiden. Jeg må stadig slå opp igjen, men det er typisk i arbeidstiden... Har sjelden gjort det hjemme :sjenert:

Finka! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er som dukker ned i kunnskapen også på fritiden. Jeg må stadig slå opp igjen, men det er typisk i arbeidstiden... Har sjelden gjort det hjemme :sjenert:

Finka! :duskedame:

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt hes. Lurer på når stemmen min skal komme tilbake! Rimelig lei nå.. :sukk:

I går var vi på foreldremøte i barnehagen. Kjempegøy! :hoppe: Møtet endte faktisk med applaus.. :fnise: Det var bare for småbarnsavdelingen, og de hadde laget både powerpointpresentasjon med bilder og ikke minst en 15 minutter lang film fra hverdagen deres. Utrolig gøy å se hverdagssituasjoner og usensurert virkelighet :) På filmen sang S en hel sang med bevegelser og det hele. Søtingen! :rodmer: Nesten litt synd at hun skal bytte avdeling til høsten, for vi er så fornøyde med sånn det er nå, men samtidig kommer det jo enda flere ettåringer i august, og da er det nok i grunnen mer stimulerende å rykke opp en divisjon :Nikke: Håper bare vi blir like fornøyde da. Har lest litt på vg.no om de ulike barnehagene her, og den hun går i har bare positive tilbakemeldinger, så det lover jo godt. Den som er nærmest her vi bor, er ihvertfall fullstendig uaktuell. Bare dritt om den på vg, og det stemmer godt med det vi har hørt om den tidligere også.. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

:goodbye: Hallo!

Etter at du snakket om vogna deres i tråden til Neytiri, måtte jeg kjøpe en jeg også. Var veldig usikker på om jeg skulle velge GT eller vanlig, men siden du sa du var fornøyd med den vanlige, ble det den. Nå gleder jeg meg bare til den kommer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Hallo!

Etter at du snakket om vogna deres i tråden til Neytiri, måtte jeg kjøpe en jeg også. Var veldig usikker på om jeg skulle velge GT eller vanlig, men siden du sa du var fornøyd med den vanlige, ble det den. Nå gleder jeg meg bare til den kommer. :fnise:

:hallo: Velkommen hit! Håper du blir like fornøyd som oss! :) Som du kanskje har skjønt er vi storfornøyde.. :fnise: (Skulle tro jeg var kjøpt og betalt av babyjogger! :sjenert: )

-----------

Tidligere i formiddag ringte de fra barnehagen. S hadde ramlet i den store sklia de har der, og fått en ganske stor og stygg kul i panna. Mens jeg snakket med dem var hun på vei opp igjen i sklia, hun er nemlig litt for tøff for sitt eget beste noen ganger... De ville bare si ifra, og skulle følge med mtp hjernerystelse osv. Snakket med dem igjen en halvtime senere, da var hun inne sammen med minstemann på gruppa og en voksen. Formen var visst god, og pupillene forandra seg som de skulle da hun kom inn. Flere voksne der hadde vurdert henne, og de mente hun bare hadde fått seg en real trøkk. Synes det er kjempebra at de tar det så seriøst, og at de faktisk ringte meg. Tenker jeg henter henne om en times tid, da er de ferdige med maten. Lille tøffingen min... Hun har jo som regel ikke tid til å få trøst når hun slår seg engang! :daane: Tidligere har jeg faktisk lurt på om hun ikke kjenner smerte på samme måte som oss andre, men jeg tror hun bare er fryktelig tøff.. :sjenert: Det er jo forsåvidt greit, for da vet vi at det er alvor når hun først gråter.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn liten tøffing har vi også :rodmer:

Og jeg har som deg ofte lurt på om hun kjenner smerte, men vi har kommet frem til at er det ille nok så setter hun i et kjempehyl etterfulgt av gråt, så de er nok bare veldig tøffe - har det garantert etter sine mødre ;)

Her var ikke barnehagene vurdert, men jeg er strålende fornøyd med barnehagen vår som en helhet. De tar seg tid til barna, ser hvert enkelt barn og møter barnet om morgenen og gir en fyldig rapport ved henting. Og er det noe så ringer de. Eneste som kanskje er å utsette på barnehagen, er at det er gamle lokaler, som er litt slitt, og veldig lite inneområde. Men i følge kommunen jobbes det nå med å komme i gang med bygging av en ny. Så kanskje nestemann får gå i den nye barnehagen ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er veldig glad for måten de voksne handlet, at opptil flere sjekket henne, at de fulgte med og at de ikke minst ringte deg! Kan ikke komme på en situasjon hvor jeg har opplevd det, virker liksom som om de fleste sjekker ungen der og da og om det ikke gråter er det hvert fall ikke like farlig.. Man vet jo aldri, plutselig er det jo noe, og som de mistenkte kan det jo fort være hjernerystelse. Jeg ser ann situasjoner, men er ofte jeg har hjertet litt i halsen og kan virke som en litt redd mor og sjekker flere ganger og selv om alt er fint spør jeg flere ganger om det virkelig går bra :fnise:

Det er godt dere er såpass fornøyde med barnehagen, med tanke på denne situasjonen og det du leste på vg! Etter å ha jobbet i bhg, og vært innom mange bhg pga skole, så er jeg blitt litt småredd.. Er redd for at jeg ikke skal bli fornøyd med bhg mine fremtidige barn kommer i, så før noen blir sendt i bhg av meg skal nok de aktuelle bhg undersøkes litt i forkant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg! Helgefølelsen er riktignok ikke helt på plass, dels fordi jeg ikke har jobbet denne uka, og dels fordi han godeste skal jobbe i morgen også.. :sukk: Men men, jeg gjør det beste ut av det. S ser på barne-TV, han godeste har lagt seg litt nedpå etter en 10-timers dag, og jeg koser meg med et lite glass hvitvin.. :) Når S har lagt seg, står biff med fløtegratinerte poteter, rødvinsaus, blomkål&persillerotpure, asparges og ovnsbakte tomater på menyen. Blir forhåpentligvis et herremåltid, og forhåpentligvis er selskapet litt mer oppegående litt senere enn akkurat nå.. :sjenert: Kjedelig å stelle i stand noe sånt hvis ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...