MarianneE Skrevet 28. desember 2012 #2681 Del Skrevet 28. desember 2012 Kos dere videre i jula! Nydelig bilder av S som passe på ribba som du la ut på FB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #2682 Del Skrevet 28. desember 2012 Her koses det for alle penga.. For øyeblikket nyter jeg litt alenetid mens han godeste er ute og kjører med en sovende S. Snart får vi besøk, så skal vi på besøk, og så får vi besøk igjen.. Det er travelt med jul, det er helt sikkert! Vi hadde utrolig få planer på forhånd, men sannelig har det gått slag i slag likevel. Natt til i går sov S helt til 0830, riktignok i vår seng fra kl 6, men likevel. Det var utrolig deilig, og vi håpte det skulle bli en vane. Klokka ble midnatt før jeg tok kvelden i går, og det var sikkert ikke supersmart... I dag var det nemlig morgen klokka 4, og da nekta hun å sove igjen uansett hva vi gjorde.. Jeg hadde henne i senga mens han godeste la seg på sofaen for å få sove litt. Vi endte med å se på Drømmehagen, Teletubbiene og diverse annet på YouTube på mobilen min frem til 0730, da tok han godeste over og så fikk jeg sove i et par timer. Føler meg passe ødelagt i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 28. desember 2012 #2683 Del Skrevet 28. desember 2012 Håper du får sove mer i natt Og kos dere med besøk, og vel, lykke til og, siden det er så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 28. desember 2012 #2684 Del Skrevet 28. desember 2012 Huff,slitsomt med slike netter... Har hatt noen av dem vi også... Viste seg at H var forstoppet, fikk kjøpt klyster på legevakten 1 juledag... Tror nok det er tenner på gang også. Kan det være 2års jekslene til S? Får satse på at hun sover bedre når dere er tilbake til hverdagen. De blir mer aktivisert i barnehagen med de andre små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 29. desember 2012 #2685 Del Skrevet 29. desember 2012 Knallrosa barnehagesekk har S også, for det fikk hun til dåpen av den ene fadderen.. Ja ja, noe skal hun jo få ha. Jeg krysser bare fingrene for at teltet ikke tåler allverdens, sånn at det går an å slite det ut.. Forøvrig en god ide å sette det ut når sommeren kommer Høres ut som en plan Håper dere forøvrig får mer avslappende morgener fremover, og at det som evt plager lillefrøken plutselig og uproblematisk forsvinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #2686 Del Skrevet 29. desember 2012 To leverposteiskiver før leggetid gjorde susen - soving i egen seng i ett strekk fra 1930 til 0710 Noen dager orker hun ikke kveldsmat, så jeg tror trikset er litt mindre mat på ettermiddagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 29. desember 2012 #2687 Del Skrevet 29. desember 2012 Så bra! Var vel godt at hun sov såpass, vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #2688 Del Skrevet 31. desember 2012 I dag sov S helt til 8! Hun våkna og spurte etter bamsen kl 6, men da hun fikk den sov hun videre i sin egen seng! Hun spurte etter bamsen da hun våkna kl 8 også, og så tok hun med seg dyna og sa "mamma seng". Vi lå der i to minutter før vi stod opp.. (Men det har tydeligvis satt spor å være småsyk, siden hun krevde å få ligge i min seng.. ) Tydeligvis er det en suksessoppskrift med to leverposteiskiver før leggetid! Det krever litt planlegging gjennom dagen å sørge for at hun er sulten før leggetid, men det skal jeg heller klare! I går hadde vi besøk av broren til han godeste og kona og dattera hele dagen, pluss at svigers kom innom til middag og kaffe. S og kusina J som er fire mnd yngre lekte så fint hele dagen, ingenting krangling før helt på slutten da begge var slitne! S delte villig alle lekene sine, og de herja så i det rosa teltet at vi trodde det skulle gå i stykker.. S ble litt fornærma da J ikke ville være med inn i teltet en gang. Hun tok henne i hånda og sa "Påmm!" (kom!) uten respons.. Da la hun armen rundt halsen hennes og tok nærmest kvelertak for å få henne med.. Utrolig vittig å se på de to småttingene! Vi skal feire nyttårsaften sammen med dem i huset til svigers (som ikke skal være hjemme). Vi overnatter likesågodt, så da får S og J lekt litt både i ettermiddag og i morgen tidlig før de setter kursen østover igjen. På menyen i kveld: Helstekt indrefilet med fløtegratinerte poteter, rosenkål, stekt løk og rødvinssaus Sjokolademousse med klementinsorbet Nesten så vi burde hatt en forrett også, i grunnen.. Får tenke litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 31. desember 2012 #2689 Del Skrevet 31. desember 2012 Så morsomt å høre om lekingen Er jo så artig å se på barn leke, utrolig hva de gjør og hva de kan si Åh, det hørtes godt ut! Kos dere masse i kveld, og godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 31. desember 2012 #2690 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Søte S! Kan tenke meg det er morsomt å se dem leke sammen! Hørtes ut som fine planer for nyttårsaften og en god meny! Kos dere! Og godt nyttår! Endret 31. desember 2012 av Lilywhite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 31. desember 2012 #2691 Del Skrevet 31. desember 2012 Ja, hva gjør man ikke av endringer på dagtid for å få nattesøvn Ønsker dere en riktig trivelig nyttårsfeiring og et spennende nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. desember 2012 #2692 Del Skrevet 31. desember 2012 Godt nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #2693 Del Skrevet 31. desember 2012 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. desember 2012 #2694 Del Skrevet 31. desember 2012 Sover seg ikke gjennom rakettene din unge?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #2695 Del Skrevet 1. januar 2013 Joda Sov fra 1930 til 0720 hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 1. januar 2013 #2696 Del Skrevet 1. januar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. januar 2013 #2697 Del Skrevet 2. januar 2013 Grattis med nye, velfungerende soverutiner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #2698 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) "Godt" i gang med 2013, men inspirert av TuttaV kjører jeg på med en oppsummering av 2012 2012 var året da vi for alvor intensiverte jakten på et eget sted å bo, etter at vi fikk naboene fra helvete i løpet av jula 2011. I februar/mars bestemte vi oss; vi skulle bygge! Passivhuset vårt ble påbegynt etter påske, oh joy! Jeg og S var på mange lange trilleturer og koste oss fælt hele våren. Sommeren hadde han godeste også fri, og da ble det to turer til Danmark på 8 dager; en med og en uten barn. I august begynte S i barnehagen og vi overtok huset vårt. Jeg søkte mange jobber, men uten hell. I oktober begynte jeg noe motvillig som barneskolevikar, og ei ukes vikariat ble til jobbing mer eller mindre sammenhengende frem til juleferien. Alt i alt et fint år hvor mye falt på plass, men jeg mangler jo fortsatt en jobb... I november fikk jeg vite at det skulle lyses ut en stilling der jeg har jobbet tidligere (de samme jeg skrev masteroppgave for), så jeg krysser fingrene for at jobben blir min og at den siste biten i puslespillet faller på plass i løpet av 2013... Den som lever får se, men en eller annen mer givende og permanent jobb enn barneskolevikar håper jeg at dukker opp i løpet av året! Hvis det skjer, ser jeg ikke helt bort fra at jeg går inn i 2014 med en liten søster eller bror i magen.. Men nå må jeg visst ta ett år av gangen her! Endret 2. januar 2013 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 2. januar 2013 #2699 Del Skrevet 2. januar 2013 Godt nyttår! Spennende å se hva 2013 bringer på jobb- og familiefronten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 2. januar 2013 #2700 Del Skrevet 2. januar 2013 Et år i positiv utvikling for dere , håper 13 fortsetter samme tendens Du er ikke alene om å tenke inn i 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå