TuttaV Skrevet 12. desember 2012 #2641 Del Skrevet 12. desember 2012 Hun har aldri vært den som har sovet lengst, men tidligere var den vel minst seks, gjerne halv sju... Vi har bygd passivhus, så her er luft-til-vann varmepumpe og balansert ventilasjon med varmegjenvinning eneste varmekilder. I tillegg er det jo ekstra godt isolert og har spesialvinduer og -dører. Vi var litt spente på om det kom til å funke uten så mye som en bitteliten panelovn eller mulighet til å fyre på kalde dager, men nå har det vært sprengkulde en stund, og vi har det fortsatt godt og varmt I dag var den 0510, men det var han godestes tur til å stå opp. De så litt på Drømmehagen på Youtube i senga vår først, men stod opp ca 0530.. Jeg fikk sove helt til 8. Følte meg egentlig ganske ok helt til jeg skulle levere i bhg. Det har begynt en ny pedleder i 50% stilling der, og vi har utrolig dårlig kjemi... Endte med å gå derfra med tårer i øynene, og grein hele veien hjem. Heldigvis var han godeste hjemme enda, så jeg fikk en god klem før han måtte gå.. Så dere har rør i gulvene på alle rom, eller? Veldig oppløftende å høre at det blir så godt isolert og jevn og god varme! Usj da. Ikke noe ålreit måte å starte dagen på. Hvordan trives S med vedkommende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2642 Del Skrevet 12. desember 2012 Vannbåren varme i alle gulv unntatt soverommene ja. Og med tre ulike temperatursoner. Skikkelig deilig med så jevn og "forutsigbar" varme Han godeste tok opp morgenens episode med den andre (og superhyggelige) pedlederen da han henta S, og hun beklagde masse og sa at sånn skulle det ikke være. Hun mente dessuten at mitt forslag om å begrense dagsovinga til 1 time kunne være en god ide som var verd et forsøk, ikke bare tull som ikke virka i følge hun andre.. Mye tust fra svigermors side på jobb i dag også, men det orker jeg ikke ta her.. kan bare si såpass som at den rolige førjulskosen utgår for mitt vedkommende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2643 Del Skrevet 12. desember 2012 Glemte å svare på hvordan S liker hun nye forresten.. hun skrek så ille at jeg hørte det helt ut da jeg leverte, og det har hun ALDRI gjort før.. Hun pleier stort sett å være i full gang med en gang, og griner stort sett aldri... Sier vel sitt egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 12. desember 2012 #2644 Del Skrevet 12. desember 2012 Usj, det høres ut som de har bomma stygt med den nye ped.lederen Så synd!! Men S har vært lei seg før når dere gikk fra henne? I starten tenker jeg på....?! For ellers kan det jo rett og slett ha med og gjøre at hun tar det ut nå...Liten har jo holdt på sånn i flere mnd nå, hun som var så enkel å levere i starten! Men denne uka har hun begynt å strekke armene mot de voksne i bhg når de spør om hun skal komme så mamma får gå på jobb og null tårer!! Hurra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2645 Del Skrevet 12. desember 2012 Hvordan leveringa går avhenger litt av hvem som er der av både barn og voksne. Hun protesterte mest tre-fire uker etter at hun begynte. Det var sikkert da det gikk opp for henne at det faktisk var den nye hverdagen, ikke bare et kult og spennende sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. desember 2012 #2646 Del Skrevet 12. desember 2012 Huff, sender deg en stor Håper det blir bedre snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. desember 2012 #2647 Del Skrevet 12. desember 2012 Vi har nok ikke råd til å legge vannbåren varme, men vi ser litt på varmefolie for fellesrommene, og kommer til å ha en luft-luft varmepumpe. Det høres ut som om det vil holde.... Huff, den ped.lederen hørtes jo bare påståelig og ufyselig ut Håper den ålreite ped.lederen tok litt tak i situasjonen og gav tilbakemelding til vedkommende. Og at S etterhvert trives litt med henne. Ikke ålreit å gå fra henne grinende med ei dame man ikke helt stoler på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 12. desember 2012 #2648 Del Skrevet 12. desember 2012 Huff,det hørtes jammen meg ikke greit ut Barnehagen er jo ufattelig viktig for oss alle,og det er jo ekstra trist når det blir sånn Er sikkert ikke dumt å justere på sovinga i bhg ettersom hun våkner så tidlig. Her har vi også slitt med soving... Hun vil ikke legge seg om kvelden.... og i natt måtte vi ta henne inn til oss i to tida og hun våkna kl seks... trøtt.no Send gjerne en pm ang svigermonster... Kjempesynd at vi ikke fikk møttes lørdag. Spysjuke fristet ikke for oss heller. Vi fikk iallefall gjort oss nesten helt ferdig med julegavene da Har dere vært i lekeland med S? Sikkert enormt mye folk på søndagene... Tenkte litt på dyreparken,men det er jo så kaldt ute... Håper du får en deeeeilig torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #2649 Del Skrevet 15. desember 2012 I går sov hun til 6 og i dag til 0545. Bedre enn 0430, det er helt sikkert! Nå koser S seg med rosiner og barne-tv, han godeste sover og jeg koser meg med kaffe, radio og en liten sjokoladebit Vi har mer eller mindre snødd inne i løpet av natta, men vi trenger ikke å ut før mandag, så måking har ingen bråhast.. I dag er planen å kose oss innendørs med litt konfektlaging og julemusikk. Jeg vet at S liker marsipan, for hun fikk et stort marsipanekorn av en gammel dame i går før jeg rakk å reagere.. Sikkert godt ment, men hva om hun hadde hatt diabetes eller nøtteallergi?! Vi har forresten ikke vært i noe lekeland ennå nei. Foreløpig har jo S det gøy på mange andre og mindre stressende steder! Vi hadde lurt på en tur på julemarked i Dyreparken i morra, siden vi uansett har årskort, men vi reiser ikke dit i snøstorm, for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #2650 Del Skrevet 15. desember 2012 Greia med svigermor er forresten bare at hun setter meg opp på haugevis av vakter uten å spørre meg først, og så forventer hun at jeg stiller opp. For å være helt ærlig kan jeg tenke meg en del andre ting jeg heller vil bruke dagene på enn å traske rundt der for 130 kr/timen, særlig nå like før jul.. Selv om det bare er snakk om 4 timer hver dag, får jeg nesten ikke truffet S når jeg ikke er hjemme før 17.. Selv om jeg begynner sent kan jeg jo ikke levere henne 12 liksom.. Men nok om det, nå er det helg! Og til uka skal jeg ha førsteklasse på mandag (for 345 i timen, litt mer motiverende..), sfo tirs-ons-tors, og så fri fredag, og da er det JULEFERIE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. desember 2012 #2651 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Jeg må bare spør...hvorfor kan du ikke levere S kl 12? Hvis du begynner seint på jobb må det vel være greit for bhg at du leverer seint? Du betaler jo tross alt for en plass, den skal være din til fri disposisjon innenfo r de gitte timene du betaler for Hos oss er det 11 timers åpningstid, og foreldrene kan levere og hente når de vil innenfor det tidspunktet (selv om det ikke er anbefalt at barna går 11 timers dager da såklart ) Kommer de seint en dag gir de bare beskjed, og så sier vi ifra at de vet om at barnet gjerne "mister" f.eks tur den dagen h*n kommer seint, for dagen vår må gå som normalt! Sånn har vi det ihvertfall, både der jeg jobber og i bhg til Liten... Endret 15. desember 2012 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #2652 Del Skrevet 15. desember 2012 Hmm, jeg kan sikkert levere når jeg vil, men da går hun jo glipp av måltid, samlingsstund og evt utelek eller formingsaktiviteter.. Dessuten sover de jo som regel fra mellom 11 og 1130 en gang.. Leverer gjerne i tide til at hun rekker måltidet 0930, så hun er der jo ikke grytidlig akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. desember 2012 #2653 Del Skrevet 15. desember 2012 La de ha samlingen sin, uten S - det er sikkert ikke SÅ spennende heller Hvis hun spiser hjemme før dere drar, så vil jo jeg si at hun ikke går glipp av noe i det hele tatt..hun får jo være hjemme med deg - det er jo det beste i hele verden for ei lita snelle Jeg hadde levert seint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 15. desember 2012 #2654 Del Skrevet 15. desember 2012 Å levere sent en gang i blandt gjør nok ingenting Kanskje dumt om hun kommer midt i sovetiden, hvis hun skal sove, men da kan hun jo bare komme litt før Men skjønner godt du vil hun skal få med seg det som skjer, det er mye som skjer fra 9/10-11 tiden, men å gå glipp av det i ny og ned gjør ikke noe, med mindre det er noe litt mer spesielt som skjer Men alt i alt, gjør det du vil du Håper dere får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #2655 Del Skrevet 16. desember 2012 Dere har selvfølgelig helt rett! Men jeg har ikke noe mer lyst til å slave rundt for svigermor av den grunn altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #2656 Del Skrevet 16. desember 2012 Tre lys er tent i adventsstaken, deilige, seige kokosmakroner har nettopp kommet ut av ovnen, han godeste måker snø, jeg slapper av med kaffe og radio. Fin søndag så langt! Senere tenker vi å ta oss en tur på søndagsåpent i byen, så S kan få truffet en levende nisse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. desember 2012 #2657 Del Skrevet 16. desember 2012 Dere har selvfølgelig helt rett! Men jeg har ikke noe mer lyst til å slave rundt for svigermor av den grunn altså! Haha, nei det var mer en løsning på hvordan du kan få sett S mer de dagene du MÅ jobbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 16. desember 2012 #2658 Del Skrevet 16. desember 2012 Nei det skjønner jeg meget godt, men hvordan du kan slippe unna der har jeg nok ingen gode råd på.. Så godt du/dere koser dere idag! Etter å ha vært forbanna og omtrent slengt alt veggimellom idag, har jeg endelig roa meg, så nå går ting bra her og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 16. desember 2012 #2659 Del Skrevet 16. desember 2012 Hørtes ut som en fin fin start på søndagen. Håper nissemøtet ble en suksess og at dagen har vært trivelig videre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #2660 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Det regna så mye at vi droppa både byen og nissen.. Tok en tur til nabobyen istedet, så S fikk lekt litt med den to måneder yngre tremenningen sin. Koselig S var litt pjusk, og da vi kom hjem hadde hun fått feber. Lurer på om hun har vondt i halsen e.l. også, for hun har nesten ikke spist siden onsdag.. ikke engang blåbær vil hun ha, og det er vanligvis favoritten.. Heldigvis drikker hun, så i dag har hun fått hele tre Småfolk-smoothier. I morgen skal jeg jobbe i førsteklasse, så han godeste skal være hjemme med S. Han har bare satt opp en time med jobbing i morra, så da blir det litt mormorkos. Sikkert ikke det dummeste for en syk småfrøken, selv om hun nok aller helst ville oppholdt seg på fanget mitt, med det varme hodet godt opp i halsgropa mi og armene slynga rundt halsen min.. Heldigvis er jeg ferdig på jobb kl ett Endret 16. desember 2012 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå