Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:pls: til deg Diddles! :daane: Jeg blir jo nesten sliten bare av å brøyte meg gjennom flokken av småkryp på vei inn til S sin avdeling i barnehagen! :ler:

Jeg ble vel i grunnen tatt litt på senga da jeg fikk telefon, så det var nok derfor jeg sa ja! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp! :sjarmor: Å nei du, hun ringte idet middagen ble satt på bordet, så jeg var mer i tacoland enn i drømmeland... :fnise: Vi spurte forresten S om hun kunne si "taco", og da gliste hun bare og pekte i taket.. :ler: Hun spiste forresten spesialtaco med erter, tomater, mais, karbonadedeig uten tacokrydder og litt guacamole. Det falt i smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tida er hun skikkelig kul og lærer seg nye ting hver eneste dag! Kjempegøy! I går begynte hun plutselig å lage snorkelyder da jeg spurte om hun hadde sovet i barnehagen. Senere skulle jeg vise "trikset" til han godeste. Jeg spurte S om hun kunne sove. Hun var på vei over gulvet i full fart, men bråstoppa og la seg ned og myste og snorka... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Så utrolig bra :hoho:

Åh, det er jo så moro når barna kommer i den alderen, gurimalla så mye de lærer seg, og skjønner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i alle dager skal jeg få 19 unger til å høre på meg? Jeg aner jo ikke hvordan dagene deres er, hva de pleier å gjøre, hvordan de lærer osv... Jeg vil jo ikke være altfor autoritær, men samtidig trenger jeg jo at de respekterer meg. :bond::daane: Jeg skal møte litt før 8, og så kommer ungene litt før halv ni. Ikke mye tid til opplæring, for å si det sånn! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ligge et vikaropplegg klart til du kommer, hvis ikke får du en innføring i hva de skal gjøre. Det er viktig å gi tydelige beskjeder, være bestemt, men likevel hyggelig å imøtekommende. Regner med det er assistenter inn i klassen også, som kan guide deg litt hvis det trengs. Det er 1. klasse det er ikke så avansert, sikkert lære noen bokstaver, litt enkel matematikk :) Vet ikke hvilke fag du skal ha, men det er nok ikke så veldig avansert altså :) det går for det meste i å fargelegge og tegne, snakke om, gjennkjenne og fortelle i første klasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt skal jeg ha alle timene i klassen, dvs 0830-1305 hver dag. Spørs om det ligger klart noe vikaropplegg, i og med at hun jeg er vikar for tydeligvis har blitt nokså brått syk... Men jeg kan i det minste få en kjapp innføring av hun som har parallellklassen før de begynner i morgen tidlig. Det er en lærling der inne en del av tida, men ikke alltid. Satser på at hun kan endel av rutinene ihvertfall! :Nikke: Ellers regner jeg jo ikke akkurat med at skolen har de helt store forventningene til meg, men jeg vil jo gjerne gjøre det ok likevel. Mest for ungenes del. Og foreldrenes, i grunnen... De har vel en viss forventning om at de små håpefulle skal lære litt når de går på skolen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette fikser du glatt ;)

Be om å få ukeplanen dems, slik at du kan sette deg litt inn i ting selv :) da får du en liten briefing iallefall og spør læreren i paralellklassen som du selv sa, dette går nok strålende skal du se :klemmer:

Bare hyggelig forresten ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh... Dette har vært litt av en dag! :daane::Gjesp: Skoledagen gikk etter forholdene greit. Det er en smule utfordrende å hoppe inn i en klasse midt i uka, uten noen som helst hjelp til verken hva slags rutiner de har, hvordan de gjør ting og når ting skal skje. Ikke mye hjelp å få fra de små galningene heller, for de var noen små grensetestere og luringer hele gjengen! ;) For en kaklende flokk! :daane: Men jeg tror jeg klarte å være hyggelig, men tydelig. Jeg måtte si noen ganger at det ikke spiller noen rolle hvordan den vanlige læreren deres gjør det, men at nå gjør vi det på min måte, og det tror jeg de skjønte etterhvert. Det spiller tross alt ingen rolle hvilken side av tavla jeg skriver på, eller hvilken side av døra jeg står i når jeg tar dem i hånda! :ler:

Etter jobb var det rett hjem for å lage en rask middag, før han godeste dro tilbake på jobb. Jeg og S tok en tur til mamma, for jeg orka ikke tanken på en hel ettermiddag hjemme bare oss to akkurat i dag.. :fnise:

S hadde forresten kommet løpende mot han godeste da han kom for å hente i barnehagen. Han ble såå fornøyd da hun kom mot han, men så løp hun bare rett forbi og ropte på mamma og lette etter meg.. :hoho:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...