Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Han godeste var ute igår, så idag er S mitt ansvar. Jeg er fortsatt ikke god, men har funnet ut at jeg funker sånn passe hvis jeg ikke spiser. Ikke en optimal løsning i lengda, men det funker nå i noen timer. Har ikke mye energi, siden jeg er helt tom, men foreløpig er S heldigvis ganske selvgående. Jeg ser Elias og kongeskipet. Jeg liker egentlig ikke animasjonsfilmer, men denne er jo skikkelig bra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er Elias den store helten.

TM er totalt forelska....

Lykke til idag, det er på slike dager man (jeg) tenker litt på den tiden man var uten barn som en enklere tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en tur til svigers som har besøk av kusina til S og familien, så her er det heldigvis litt hjelp å få :Nikke: Fikk nettopp melding av han godeste at han har stått opp, så han er heldigvis ikke helt ødelagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å ha eneansvar for alt av husarbeid! :bond: Han godeste løfter ikke en finger uten at jeg må mase i evigheter.. Det er så slitsomt! Ikke legger han klærne sine i skittentøyet engang! Og om søpla er full hender det han bytter pose, men han tar aldri den gamle med seg ut.. Når han står opp med S ser det helt bomba ut etterpå. Selv noe så enkelt som å rydde tallerkenen hennes og sette pålegget tilbake i kjøleskapet er visst umulige oppgaver for han.. :grine::rasende: Det verste er at jeg føler det går ut over forholdet, og særlig sexlysten, at han er så utrolig lat... :sukk:

Og jada, jeg har tatt det opp med han. Ca tusen ganger. :murvegg:

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Bare få det ut, tror jeg. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres rett og slett dritt ut!! :klemmer: :klemmer: og :klemmer: din vei, han vet ikke hvor godt han har det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er noen trøst så vet jeg akkurat hvordan du har det... :klemmer:

har lært av erfaring at hvis en maser så blir det iallefall ikke gjort...

har fått Mannen til å gjøre litt mer ved å skryte når han først gjør noe, ikke mase,prøve å ikke irritere meg og spille litt "jomfru i nød" (dette får jeg bare ikke til, jeg bare er nødt til å få hjelp av den sterke prinsen min :fnise: )

Når man går rundt å irriterer seg, klager på den andre og er sur så blir det som en ond sirkel...

Vi hadde det sånn ganske lenge her.... Tok mye energi av meg å være så misfornøyd som jeg var, ble mye bedre etter en tur på familiekontoret... rett og slett fordi vi ikke snakket samme språk... Han skjønte ikke hvorfor jeg var så sur og jeg skjønte ikke hvorfor han ikke gadd å gjøre noe.

Kjenner til tider enda at jeg kunne tenkt meg å slenge laptopen hans ned trappa da :daane:

Håper dere får ei koselig påske!! Gleder oss til å treffes igjen! Vi må få til fotavtrykk igjen snart!!! :hoppe:

Tenk at de snart er 1år!!!! helt utrolig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg kjenner meg igjen i det Mokkon sier.. Kan bli en ond sirkel, og som du også sier Mazzi, det går utover forholdet på flere måter.

Sliter med det samme her, så endre jo nå for tiden med at jeg til slutt blir så sur at jeg nesten skriker til han.

Så nå må jeg prøve å få brudd med den sirkelen, og flere mindre gode sirkler i livet ;)

Skjønner godt du er frustrert, så kan være godt å få luftet seg her inne Mazzi :)

Og at så enkle ting kan bli så vanskelig for mannfolk.. Nesten godt gjort.

Håper han tar seg sammen snart, og at det blir bedre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med frustrasjoner på hjemmebane! :klemmer: Jeg er enig med de andre at masing kanskje virker mot sin hensikt, men skjønner godt at du blir oppgitt! Kanskje en samtale med familiekontoret kunne hjulpet dere også? Såvidt jeg har forstått det blir man tilbudt gratis samlivskurs e.l. når man har barn?

Håper ting blir bedre snart og at du har hatt en fin påske ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakka litt på lørdag, og foreløpig ser det ut til at han har tatt poenget. Han ble ihvertfall ganske lei seg. (Og dumme meg får da dårlig samvittighet... :klaske: Men jeg tror jeg klarte å skjule det ganske godt. Ja ja, nok om det..)

Påska er over, og vi har hatt det kjempefint. Det har blitt mye familiegreier, men det er vel sånn det skal være i høytidene. S lærer seg stadig nye triks, og det er så utrolig gøy! Hun blir jo bare kulere og kulere jo! :fnise: Både jeg og han godeste er litt overvelda over hvor kul hun er og hvor fort hun forandrer seg. :ler:

I morra skal vi først i møte med utbygger og så med rørlegger. Spennende! :hoppe: I kveld har jeg sett masse på møbler og prøvd å finne en spisestue og et salongbord jeg liker. Det er så gøy! :nigo:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: tilbake til deg Neala! Håper alt står bra til med deg :)

------------------------------------

Tanta mi har satt seg opp på loddtrekning på jobben. Vinner hun trekninga, får hun firmaets leilighet på Gran Canaria en uke i slutten av mai, og da drar jeg, hun og S! Tør nesten ikke håpe på at vi får den engang! :bond: Heldigvis er fristen for å sette seg på lista i morgen, så det er uansett ikke så lenge til vi får vite noe! Sannsynligheten for at vi får den er nok heller liten, i og med at det er et stort firma, men samtidig er det jo en viss sjanse for at det ikke er altfor mange som har skrevet seg opp, siden det er såpass nærme sommerferien og sånn. Ja ja, vi får se! :jepp:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Oj, så spennende! Krysser fingrene litt på deres vegne jeg, siden du nesten ikke tør det selv! :jepp: Håper det ordner seg i heimen også, kjedelig når sånt blir et kronisk irritasjonsmoment. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Tenk om hun vinner da :) Ikke ille å få en tur i mai :)

Håper møte idag gikk bra. Jeg misunner deg som kan se på møbler og alt sånn :fnise: Finner så mye fint sånn på weheartit.com, og blogger, så blir så inspirert :)

Håper du har en flott dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang menn og husarbeid....

Jeg kjente meg veldig igjen i det du skrev.

Så i fjor gikk jeg rett og slett til streik.

Jeg gav klar beskjed om at fra idag av rydder jeg ikke etter deg- og holdt løftet i nesten en uke.

Det resulterte i en tom nugattiboks som stod i stua, gammel post som ble liggende i gangen ++++

Tilslutt tok han hintet gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fristet til å gjøre noe liknende, MarianneE, men med S i hus lar det seg ikke gjøre å ikke rydde etter han :sjenert:

---------

S har reist seg til møblene siden før jul, og lenge også midt på gulvet. Hun står veldig godt uten støtte, men må ha en finger eller briovogna si for å gå. "Alle" har sagt at hun garantert går lenge før hun er ett år.. :rolleyes: Jeg tror hun har skjønt at hun skal skynde seg om hun skal rekke det, for i hagen istad tok hun tre skritt! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, S har fått plass i den barnehagen vi helst ville ha henne i! :strix: Det var noen som hadde takket nei, så da ble det plass til oss! :hoppe: Den er myyyye mer sentralt enn den dustebarnehagen vi ikke hadde søkt på, men fikk plass i først. Dessuten er den nærme pappa/morfar OG en av S sine små kamerater går der :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fikk plass der!! :)

Så på face nå at TLC beklaga for MasterChef igår :lol:

Svarte deg i boka mi og,men jeg fikk det jo ikke med meg..

Kom så klart ikke på at jeg kunne ha spola til begynnelsen, det går jo med Canal digital :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...