Gå til innhold

Kan ikke være seg selv som lærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanskelig det der...Man skal være et forbilde for elevene, men visse ting man gjør på fritida eller hvordan man er som person, gjenspeiles jo i jobbhverdagen også;

Hva om man f.eks røyker (ikke på skolen), da vil jo elevene lukte at det lukter røyk av personen, det sitter jo i ånde og klær. Hva om man vil tatovere seg og det vises, gir det dårlige signaler? Hva om man vil ta plastisk operasjon, det vil i hvert fall vises (silikon i brystene, større lepper, fikse nese etc etc).

Det er mye man kan gjøre/være på fritida men som likevel vil vises i jobben. Skal man da hindres i å være seg selv og gjøre det man vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er også lærer, og går kledd slik jeg vil, vanligvis gymklær pga fag, men også hullete dongerybukser, all mulige slags t-shirts og topper og jeg har silikonimplantater. Bevare meg vel, snuser gjør jeg også, har facebook ..fy fy...men jeg behandler elevene mine fair, er streng og rettferdig, seriøs, morsom, konsekvent, og en trygg voksen, og jeg er flink i jobben min. Heldigvis jobber jeg på et sted der det er rom for alle typer mennesker som lærere, bare de er flinke i jobben sin og sunne og trygge forbilder.

Ergo - jeg går ikke med for lav utringning, jeg snuser ikke når jeg er på jobb, og jeg snakker ikke om de delene av privatlivet mitt (fester o.l) som elevene ikke har noe med. Jeg legger aldri til elever som venn på facebook, og ikke foreldrene deres.

Mange av kollegaene mine er tekoppdama- og jeg går for å være en friskus...tror det er kjempeviktig at vi er forskjellige - og at elevene må forholde seg til ulike mennesker. Og på vårt lærerrom snakker vi om alt mulig! Heldigvis! Jeg håper TS for rom for å være seg selv, og at du kan diskutere med kollegaene dine om hva man skal henge seg opp i, og hva som ikke er noen grunn til å starte 3.verdenskrig for... Jeg irriterer meg grønn over regelen om ingen hodeplagg på elevene f.eks. og diskuterer dette jevnlig! En caps har aldri hindret meg i å lære en elev noe - men jeg følger selvsagt regelen så lenge jeg ikke får gjort noe med regelen.

Hvis du kjenner du ikke trives der du jobber, så prøv å søke et annet sted - det er viktig å trives på jobb!-og det finnes mer tolerante kollegier, jeg lover! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...