Gå til innhold

Jeg er møkk lei


Jalp

Anbefalte innlegg

Støvsuge tre ganger i uka? Du fikk poenget ditt frem, men på en provoserende måte å sette ting på spissen på. Hold deg til realiteten, så godt du kan i hvertfall!

Dette er jo realiteten til mange. Det hadde vært fint om du kunne diskutere uten å gå til personangrep :).

Endret av Bankai L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo realiteten til mange. Det hadde vært fint om du kunne diskutere uten å gå til personangrep :).

Skriver man et generelt innlegg og setter noe på spissen, må en vel bare forvente en reaksjon. Ja, veldig personangrep!

Masse babling om tre gutter i et kollektiv, og hvis en jente kommer og forventer at dere skal støvsuge TRE ganger i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitt der med rotet deres :gjeiper: Jeg kan faktisk masse om både husarbeid og vedlikehold. Det samme gjelder min flotte samboer! Her i huset er vi et team, ikke en vaskekone eller tjenestemann. Og hvis vi nå skulle gå hver vår vei, vet jeg at han er en god nok far til at ungene faktisk vil ha sin store dose av han og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg skrev var å sette min kone i et dårlig lys? Hva vil du si til alle de kvinnene som i dette forumet skriver at deres menn er psykopater, impotente, dårlige elskere, dårlig på husarbeid, ansvarsløse, unnasluntrere o.s.v.?

Når du fyrer opp under stereotypien om den late slavedriveren av en mann, så må du regne med å få svar. Menn er rett og slett ikke slik dere beskriver. Dette er en usann "sannhet" som er politisk korrekt i kvinnemiljøer og i mediene. Sannheten er at det ikke finnes et eneste sted her i verden at kvinner har alt bedre tilrettelagt. Og den tilretteleggingen for velferd er bl.a. blitt til fordi menn som lever idag har unnet kvinner dette. Det er jaggu på tide at vi blir møtt med noe annet enn hurpeveldets gnål som kun evner å finne feil og mangler (som egentlig ikke finnes) hos menn.

Finnes det i det hele tatt en eneste kvinne som bryr seg om hvordan menn egentlig har det? I så fall: Hvorfor er det ingen som spør?

Jeg vil si at de setter sine respektive i et svært dårlig lys, da uten å kunne vite om de har grunn til det eller ikke. Jeg mener fortsatt at du fremstilte din kone på en lite flattende måte, med eller ute grunn.

Jeg skrev at det er bare tull at menn er hjelpeløse uten kvinner. Hvordan fikk du det til å bety at jeg fyrer opp under stereotypien om den late slavedriveren av en mann?

Jeg kan forvisse deg om at det finnes kvinner som bryr seg om hvordan menn har det, og jeg kan forvisse deg om at det finnes menn som vet akkurat det. Det finnes menn og kvinner som spiller på lag, og som ikke er opptatt av å sette opp steile fronter mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Svarer Jalp på vegne av alle menn mener du?

Hva han personlig mener om saken vil du jo få svar på ved å lese tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver man et generelt innlegg og setter noe på spissen, må en vel bare forvente en reaksjon. Ja, veldig personangrep!

Masse babling om tre gutter i et kollektiv, og hvis en jente kommer og forventer at dere skal støvsuge TRE ganger i uka...

Det var du som påsto at eg ikkje var realistisk, og satte spørsmålstegn om eg kunne være det.

Det er jo akuratt dette som er problemet med enkelte av dere damer. Det eg og andre menn føler om emnet blir sett på som babling og dine ønsker og behov skal settes foran alt. Det er rett og slett enveis kommunikasjon og du er jo ikkje engang interresert i å se mitt behov og hva eg føler. Vi er forresten 2 gutter og en jente der eg bor.

Se for deg dette scenarioet da. Eg har en bil som eg vil vaske 1 gang i uken. En uke kan eg ikkje vaske den fordi noe kommer opp. Så krever eg at du skal vaske den fordi eg ikkje kan og fordi eg krever at du skal ha ansvarsfølelse over mine behov. Hadde du gjort det? Som mann hadde eg aldri krevd dette av damen min. Det er mitt behov og mitt ansvar å fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Se for deg dette scenarioet da. Eg har en bil som eg vil vaske 1 gang i uken. En uke kan eg ikkje vaske den fordi noe kommer opp. Så krever eg at du skal vaske den fordi eg ikkje kan og fordi eg krever at du skal ha ansvarsfølelse over mine behov. Hadde du gjort det? Som mann hadde eg aldri krevd dette av damen min. Det er mitt behov og mitt ansvar å fikse det.

Om bilen bare tilhørte deg, er det ditt ansvar. Om bilen tilhørte oss, hadde jeg selvsagt tatt mitt ansvar.

Samme gjelder bosted. Huset/leiligheten er noe en har sammen, og da står man sammen om å ordne opp. Ta meg og samboer for eksempel: Jeg er den ryddige. Han er ryddig. Der er det en forskjell, faktisk. Så der er vi enige om å faktisk gjøre litt for den andre: Jeg klarer meg faktisk med litt ekstra rot, jeg. Men når jeg vil ha det ekstra koselig, står vi begge på med å holde det ekstra koselig. Så slapper jeg mer av resten av tiden.

Begge to skal bo der, begge to skal trives.

Jeg kunne aldri hatt en samboer som bare rotet og var fæl på mine behov, enda jeg ikke er fæl mot han med mine behov. Samboer liker ikke å ha det skikkelig rotete selv, og han gir meg faktisk komplementer for at jeg er så flink til å gjøre det "koselig" rundt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen bare tilhørte deg, er det ditt ansvar. Om bilen tilhørte oss, hadde jeg selvsagt tatt mitt ansvar.

Samme gjelder bosted. Huset/leiligheten er noe en har sammen, og da står man sammen om å ordne opp. Ta meg og samboer for eksempel: Jeg er den ryddige. Han er ryddig. Der er det en forskjell, faktisk. Så der er vi enige om å faktisk gjøre litt for den andre: Jeg klarer meg faktisk med litt ekstra rot, jeg. Men når jeg vil ha det ekstra koselig, står vi begge på med å holde det ekstra koselig. Så slapper jeg mer av resten av tiden.

Begge to skal bo der, begge to skal trives.

Jeg kunne aldri hatt en samboer som bare rotet og var fæl på mine behov, enda jeg ikke er fæl mot han med mine behov. Samboer liker ikke å ha det skikkelig rotete selv, og han gir meg faktisk komplementer for at jeg er så flink til å gjøre det "koselig" rundt oss.

Eg syntes tilpassninger og kompromisser er flott.Da foregår det faktisk god kommunikasjon og man tar hensyn til hverandres behov. Slik har eg det i kollektivet mitt også :). Det eg ikkje liker er å bli kalt ansvarsløs fordi eg ikkje har det samme behovet for å vaske/støvsuge som enkelte andre har. Hadde eg hatt behovet, men ikkje tatt ansvar for å fikse det så skulle eg heller bøyd meg istøvet og kalt meg selv ansvarsløs.

Eg tror ingen vil ha en samboer som er rotete og som ikkje bryr seg om andre sine behov. Samtidig så tror heller ingen vil være samboer med noen som tvinger en til å inrette seg etter hennes/hans behov. Det finnes en mellomvei hvor begge tar hensyn til hverandres behov, men den når man ikkje når vi får slengt i trynet at vi er ansvarsløse fordi vi ikkje dekker urimelige behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...