Gå til innhold

begynner i september :)


Gjest pepsimaxpower

Anbefalte innlegg

Gjest pepsimaxpower

Vi har tenkt å prøve å i september siden da har jeg større sjangs for å fullføre skoleåret. Har ei datter fra før som er 3år. Økonomien er på stell og hus/leilighet snart i boks.

Jeg er 21 og han er 28. ¨

Ved ikke helt mer hva jeg kan si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynner også i august/september :) Jeg er 26 og han er 29. Har ingen barn fra før, begge er er i fast jobb, og eier leilighet. Jeg sluttet på pillen i februar og går nå på folat. Noen ville kanskje syns d var tidlig å begynne på folat, men siden vi ikke bruker prevansjon, og jeg teknisk kan bli gravid når som helst, er det greit å bare ta det just in case :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

Endelig ei som blei med :)

Jeg tenker å begynner på folat i Juni/Juli skiftet. Det kommer veldig ann på vitnemålet, vist jeg stryker på det nå så begynner man tidligre vist ikke er det september som blir start datoen.

Skal dere bruke noe eggløsnings test eller bare "bumpe" vilt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å bruke EL tester forrige måned bare for å få litt kontroll på ting, men syklusen min er fortsatt litt ustabil, så d var ikke så lett. Tenker jeg tester litt i juni og juli, men dette er mest bare for gøy. Tror vår strategi blir å ha sex annenhver dag fra dag 10 - 20 i syklusen..dersom dette ikke fører til resultater begynner jeg nok med tester igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Mina-

Vi begynner også prøving i August/september:)

Jeg er 25år og han 29år. Vi prøvde 6mnd sep-feb 2010/2011,men pga jeg var usikker på om jeg ville ta mer skole så valgte vi å vente. Jeg har funnet ut at jeg ikke skal ta noe skole med det første så da fortsetter vi prøving etter sommeren :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Mina-

Vi har forresten fast jobb og har hatt det et par år og eier leilighet.

Spennende at vi er flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med! Vi er 25 år begge to, og starter etter planen prøvingen i september. Spennende tider!

Har ingen andre planer om å humpe i vei :fnise: Aner ikke hva annet man kan gjøre. Er det nødvendig med folat og slikt som dere skriver? Vet ikke hva folat er en gang jeg... Så her starter vi prøvingen på lykke og fromme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

folat er sånn tilskudd man tar for at babyen skal utvilke seg normalt under svangerskapet, og mangel på folat er knyttet til ryggmargsbrokk og mangelfull utvikling av hjernen. så med andre det er et veldig viktig tilskudd og skal taes helst tre måneder før man starter og til fullførte tre måneder i svangerskapet. Håper det gav deg litt svar :) koster ikke mer en maks 100kr. Og omgea 3 tabletter den orginale er også greit å ta under hele svangerskapet, fikk beskjed av jordmor under forrige svanger skap om det.

Gleder meg så til å prøve nå, gynekolog har sjekket alt og det er bare å kjøre på. Har ikke hatt problemer før med å bli gravid. Sist gang tok det ikke en måned en gang å bli men den endte i S.A. Ser at dere andre også er i 20 årene :)

Nå blir de to neste dagene til særemne i norsk, skjønner ikke jeg valgte å gå frivillig et år med kun allmenn fag, men er jo litt gøy å være russ. Føler meg litt ung når jeg henter minsten i barne hagen :P

Endret av pepsimaxpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med på denne!

Vi skal gifte oss i august og begynner prøving på bryllupsreise. Jeg er da 32 og han 29. Blir veldig spennende!

Jeg har brukt Ladycomp i 8 md samtidig med EL tester, så vi er sikre på at det er safe. Kommer nok til å forsette med EL tester, men har fin syklus på 24-25 dager. Gleder meg masse til å begynne prøvingen!

Jeg har lest på nett at det rekker med folat i 1md før prøving, men pepsimaxpower skriver 3md. Hva er rett?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar ang folat og kosttilskudd :) Da vet jeg at jeg får lese meg litt opp på dette, og skaffe meg både folat og omega 3 hvertfall!

Jeg kan heller ikke mye om dette med syklus og alle de forkortelsene som blir brukt her på kg, så det må jeg vel også finne ut av ;) Har i alle fall veldig stabil menstruasjon, vet akkurat hvilken dag den kommer, og har ikke gått på hormonprevensjon på over et år. Og det er visst med på å øke sjansene :)

Er det første gang på dere andre? (Pepsimaxpower har barn fra før så vidt jeg forstod..?)

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig!!

Her også blir det prøving fra høsten av :) Må passe inn med skole-året her også, slik at jeg kan gå ut i perm til ca. sommerferien.

Jeg jobber som lærer, er ikke elev.

Jeg er 27, han er 31. Vi har hus som vi pusser opp nå, og god økonomi. Det eneste er at jeg må ta lappen ganske snart... :sjenert:

Jeg satser hardt på en deilig sommer, med p-pilla og øl, så begynner vi i september/oktober, tenker jeg. Siste sommer uten barn, det må "feires" :fnise:

Snakk om å satse på full klaff fra PP1! Herlighet... :lol:

Dette er utrolig spennende, iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i "gjengen"! ;)

Ja, hadde vært veldig kjekt om alt klaffet fra PP1! Er liksom så lett å tenke at det skal klaffe med en gang.. Vi får nå bare vente og se, håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Ja, hadde jo vært kjekt! Vi får holde oss samlet, jenter! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

Ja jeg har ei datter fra før av :) Altså jordmmoren sa det var viktigst tre måneder før, men når jeg ble gravid visste jeg det ikke så hu sa bare begynn på det snarest og ingen skade har hendt hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting til jeg :fnise:

Ser at mange bruker EL-tester osv for å "time" skikkelig under prøvingen. Er dette nødvendig? Holder det ikke om man har sex omtrent annenhver dag jevnt over? Da bør man vel treffe på riktig tidspunkt?

Er litt fristet til å ta EL-tester, men er så redd for å bli for opphengt i dette, da vi egentlig tenker å starte rolig og se hvordan det går. Har alltid tenkt at jo mer man stresser med, og har fokus på, å bli gravid, jo mindre er sjansen.. Sikkert teit å tenke sånn, men er rett og slett redd for å tenke så mye på å bli gravid at kroppen på en eller annen måte merker det og at jeg ikke blir gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på en ting til jeg :fnise:

Ser at mange bruker EL-tester osv for å "time" skikkelig under prøvingen. Er dette nødvendig? Holder det ikke om man har sex omtrent annenhver dag jevnt over? Da bør man vel treffe på riktig tidspunkt?

Er litt fristet til å ta EL-tester, men er så redd for å bli for opphengt i dette, da vi egentlig tenker å starte rolig og se hvordan det går. Har alltid tenkt at jo mer man stresser med, og har fokus på, å bli gravid, jo mindre er sjansen.. Sikkert teit å tenke sånn, men er rett og slett redd for å tenke så mye på å bli gravid at kroppen på en eller annen måte merker det og at jeg ikke blir gravid..

Tenker akkurat det samme som deg.. Hopp i høyet når en måtte ønske i den tiden man er fruktbar.

Det finnes vel aldri noen bra oppskrift for å bli gravid med en gang, men det er nok viktig som du sier, at man ikke er stressa. Er man stressa så klarer ikke kroppen å fungere ordentlig, man blir sliten og spiser dårlig. Sånn er det iallfall med meg. Dårlig kombinasjon det der. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Vi har planer om å begynne i september. Er begge to i 20 årene.

Blir spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg begynt med folat! Hun på apoteket gjennomskuet meg og mitt store smil, og ga meg flere brosjyrer om det ene og det andre... Hihi!

Kanskje litt tidlig med folat, men legen min sa idag at det gjør ingen verdens ting. Hun mente jeg forberedte meg godt, og at en sommer på p-pilla - og til og med hoppe over mensen i sommer - var en god idé.

Hun sa at 90% av de som slutter på pilla blir gravide i løpet av 1 år, 70% innen 3 måneder.

Så da skal jeg ha en :sengekos: -sommer med masse festival-øl!

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festivaløl høres bra ut! ;) Har selv planer om å nyte sommeren til fulle før en heller rolig høst.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...