Gå til innhold

Bilder av død Osama Bin Laden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som virkelig tror konspirasjons-tullet ville stoppet om amerikanske myndigheter hadde vist fram bilder av et maltraktert lik?

Han ble visstnok skutt over øyet, så da kan man jo gjette selv at bildene er ganske stygge, og kanskje ikke så voldsomt gjenkjennelige heller.

USA bekreftet identiteten hans ved hjelp av DNA-analyse og ansiktsgjenkjennings-programvare. Hvis man fortsatt tror at "det hele sikkert er en bløff", tror jeg ikke man blir noe mere overbevist av å se bilder.

Verden er full av folk som mener at menneskene aldri landet på månen, at myndighetene utsetter oss for kjemikalier via flyeksos osv osv osv osv. Folk tror hva de vil.

For oss andre er det bevist godt nok at Osama bin Laden er død, og vi trenger ikke egentlig å se bildene, annet enn for å stille vår lett morbide nysgjerrighet.

Vennlig hilsen Vargen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å unngå spekulasjoner om Bin Ladens død er virkelig eller ei, hadde det vært bra med et internasjonalt fotobesvis. Så langt har kommisjonen uttrykt at bildene er av så makaber art at de ikke egner seg for allmennheten.

Jeg lurer på hvorfor det ikke er mulig å stelle mannen og legge ham i en kiste, slik man pleier å gjøre med avdøde?

De fleste får jo en vask og ordentlige klær på. Da kunne man vel tatt et noelunde ok bilde av Bin Laden, og offentliggjort det uten så mye oppstyr! Eller?

Skrevet

For å unngå spekulasjoner om Bin Ladens død er virkelig eller ei, hadde det vært bra med et internasjonalt fotobesvis. Så langt har kommisjonen uttrykt at bildene er av så makaber art at de ikke egner seg for allmennheten.

Jeg lurer på hvorfor det ikke er mulig å stelle mannen og legge ham i en kiste, slik man pleier å gjøre med avdøde?

De fleste får jo en vask og ordentlige klær på. Da kunne man vel tatt et noelunde ok bilde av Bin Laden, og offentliggjort det uten så mye oppstyr! Eller?

Og hva skulle det bevise?

Det fins tonnevis av foto av månelandingene, og de beviser tydeligvis ingenting for dem som ikke tror at månelandingene fant sted. Nei, sier man, de er manipulerte, det er bilder som ble tatt i et Hollywoodstudio, de er sånn, og de er slik, og flagget beveger seg på en rar måte, bla, bla, bla.

Å vise fram bilder av bin Laden, enten han var vasket og stelt, eller nyskutt og blodig, ville ikke stoppe kjeften på konspirasjonsteoretikerne.

Forøvrig er det litt seint å gjøre noe mer med saken, ettersom han ble begravd til sjøs dagen etter at han var skutt.

Skrevet

En grunn kan være at de allerede har senket han i havet. :) Tror ikke de ønsket et gravsted som "troende" kunne valfarte til. Like greit at det ikke finnes en grav for Hitler også, for å si det sånn..

Tror ikke vask er alt som skal til hvis han er skutt i ansiktet.

Og dermed ville spekulasjonene fortsatt uansett.

Vennlig hilsen Vargen

Skrevet

Og hva skulle det bevise?

Det fins tonnevis av foto av månelandingene, og de beviser tydeligvis ingenting for dem som ikke tror at månelandingene fant sted. Nei, sier man, de er manipulerte, det er bilder som ble tatt i et Hollywoodstudio, de er sånn, og de er slik, og flagget beveger seg på en rar måte, bla, bla, bla.

Å vise fram bilder av bin Laden, enten han var vasket og stelt, eller nyskutt og blodig, ville ikke stoppe kjeften på konspirasjonsteoretikerne.

Forøvrig er det litt seint å gjøre noe mer med saken, ettersom han ble begravd til sjøs dagen etter at han var skutt.

Jeg antar du har rett.

Det vil vel alltid finnes tvilere der ute uansett.

Men jeg finner det snodig at han ble kastet på sjøen. Er dette virkelig normal prosedyre? Han ble ikke kremert, for så å bli strødd ut over havet altså?

Skrevet

Jeg antar du har rett.

Det vil vel alltid finnes tvilere der ute uansett.

Men jeg finner det snodig at han ble kastet på sjøen. Er dette virkelig normal prosedyre? Han ble ikke kremert, for så å bli strødd ut over havet altså?

Det som ble sagt, var at han ble begravd tilsjøs fordi ingen ville ta mot liket for å begrave det på land.

Og at han ble begravd i overensstemmelse med muslimsk skikk for begravelser til sjøs. Så vidt jeg vet, er kremering forbudt i islam.

Skrevet

En grunn kan være at de allerede har senket han i havet. :) Tror ikke de ønsket et gravsted som "troende" kunne valfarte til. Like greit at det ikke finnes en grav for Hitler også, for å si det sånn..

Tror ikke vask er alt som skal til hvis han er skutt i ansiktet.

Og dermed ville spekulasjonene fortsatt uansett.

Vennlig hilsen Vargen

Det fins ammunisjonstyper som ville gitt kraniet hans den samme konsistensen som en råtten tomat, og ville antakelig ikke gjort stort for å overbevise noen om likets identitet.

Skrevet

Det fins ammunisjonstyper som ville gitt kraniet hans den samme konsistensen som en råtten tomat, og ville antakelig ikke gjort stort for å overbevise noen om likets identitet.

Nettopp det jeg mener også! Spekulasjonene ville ikke avtatt uansett. Tror man ikke på en DNA-analyse, tviler jeg på at man tror på et bilde.

Vargen

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. Hvis bildene blir vist slik at folk må oppsøke dem, f.eks på et museum så bryr ikke jeg meg om det, men jeg vil ikke se disse bildene hverken på internett eller klint utover verdens førstesider.

Det stedet som disse bildene da eventuellt ble hengt opp på, kom garantert til å bombes i filler av militsen som støtter Usama...

Nok å parkere en bil med sprengstoff utenfor på fortauet.

Så det kommer garantert ikke til å bli noe museum der man kan se dem, nei.

Nå har de bestemt å ikke vise bildene.

Da tror jeg at enten

1) de lyver om når og hvordan (evnt om) Usama døde.

eller

2) De skjøt ham midt i ansiktet,og gjentatte ganger i resten av kroppen, og det er ikke noe igjen av ham på grunn av det... Derfor ville ingen kjent han igjen av blidet. Og de som hadde ham som øverste leder kom til å gå fullstendig av skaftet, siden han har blitt så grundig skutt i stykker.

Derfor vil de ikke vise det, og vet at det ikke kom til å gi noe bevis på at det er han de har skutt, heller.

(Hvorfor skulle de feks trenge å identifisere han via søsterens DNA hvis det var noe som helst igjen av ansiktet hans, liksom...)

Skrevet

Det stedet som disse bildene da eventuellt ble hengt opp på, kom garantert til å bombes i filler av militsen som støtter Usama...

Nok å parkere en bil med sprengstoff utenfor på fortauet.

Så det kommer garantert ikke til å bli noe museum der man kan se dem, nei.

Nå har de bestemt å ikke vise bildene.

Da tror jeg at enten

1) de lyver om når og hvordan (evnt om) Usama døde.

eller

2) De skjøt ham midt i ansiktet,og gjentatte ganger i resten av kroppen, og det er ikke noe igjen av ham på grunn av det... Derfor ville ingen kjent han igjen av blidet. Og de som hadde ham som øverste leder kom til å gå fullstendig av skaftet, siden han har blitt så grundig skutt i stykker.

Derfor vil de ikke vise det, og vet at det ikke kom til å gi noe bevis på at det er han de har skutt, heller.

(Hvorfor skulle de feks trenge å identifisere han via søsterens DNA hvis det var noe som helst igjen av ansiktet hans, liksom...)

DNA-test er langt sikrere enn ansiktsgjenkjenning.

Det ville ikke være så utenkelig om bin Laden hadde en dobbeltgjenger. Det er det mange ledere som har hatt. Saddam Hussein hadde f.eks et par som ble sendt avgårde på representasjonsoppdrag, eller som var den som måtte vise tryet sitt når man hadde mistanke om at et attentat var i emning.

Jeg skjønner ikke dem som skriker på bildebeviser, når det er så usikkert. "Pictures, or it didn`t happen", sier de. Neppe. DNA, ellers tror jeg ikke på det, ville vært langt mer rasjonelt.

Skrevet

De måtte jo være idioter hvis de IKKE tok DNA, og sikkert fingeravtrykk, bilder, tannavtrykk og alt annet de kunne komme på også. For det er klart de skjønte at konspirasjonsteoretikerne kom til å begynne å summe med en gang.

Greit å være trippelsikker på at man har tatt rett mann da.

Ikke at konspirasjonsteoretikere lar småting som DNA-beviser komme i veien for en god konspirasjon da. At DNA er bevis som holder i en rettsal, beviser sannsynligvis bare at rettsvesenet er med på konspirasjonen.

Jeg skjønner ikke helt alle de som tror at hvis vi bare hadde fått sett bildene, ville "vi" selv kunne vurdere om det faktisk var Osama bin Laden. Personlig har jeg nå aldri møtt fyren.

Vargen

Skrevet

De måtte jo være idioter hvis de IKKE tok DNA, og sikkert fingeravtrykk, bilder, tannavtrykk og alt annet de kunne komme på også. For det er klart de skjønte at konspirasjonsteoretikerne kom til å begynne å summe med en gang.

Ikke at konspirasjonsteoretikere lar småting som DNA-beviser komme i veien for en god konspirasjon da. At DNA er bevis som holder i en rettsal, beviser sannsynligvis bare at rettsvesenet er med på konspirasjonen.

Jeg skjønner ikke helt alle de som tror at hvis vi bare hadde fått sett bildene, ville "vi" selv kunne vurdere om det faktisk var Osama bin Laden. Personlig har jeg nå aldri møtt fyren.

Vargen

Hvis man ikke selv har håndtert elektroforeseapparatet og ekstrahert DNA fra prøven, så skjedde det ikke, later det til.

Det er i det hele tatt fint lite som skjer, eller har skjedd, eller noen gang kommer til å skje, om man skal følge KT-folkets logikk.

Skrevet

Faktisk ser det av og til ut til at nettopp det at en ting er veldig godt dokumentert/bevist nettopp er det tydeligste tegnet på at det er en konspirasjon.. Jo bedre dokumentert, jo mere sikre er man på at alt er lureri, for bevismengden i seg selv tyder på at man har noe å dekke over.. Hjelpe og trøste.

Vargen

Gjest Gjest
Skrevet

Vargen

Har de DNA'et hans far før av til å sammenligne med?

Nei?

Det de kan bevise er at dette er DNA'et til en bror av denne søsteren. Men hvilken bror, og at han med sikkerhet het Usama... Vel. Da må man jo sammenligne med utseendet, da.

Klart de måtte vite at det ikke var en look-alike de hadde skutt, for sånne hadde han garantert.Det kan jeg forstå.

Men at DNA-beviset skal overbevise meg.. Nei.Det kan like godt være løgn at de har dette også.

Pictuers or it didn't happen? Vel, da kan man jo også innvende at de har fabrikert bilder..

Så man kan aldri få overbevist helt, uansett.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man ikke selv har håndtert elektroforeseapparatet og ekstrahert DNA fra prøven, så skjedde det ikke, later det til.

Det er i det hele tatt fint lite som skjer, eller har skjedd, eller noen gang kommer til å skje, om man skal følge KT-folkets logikk.

KG folket, eller konspirasjonsteori-tilhengerne...?

Det er vel ikke fastslått at alle andre på KG enn deg tror dette er fabrikert, -og at Usama i virkeligheten døde av lungebetennelse i 2001 og ble begravd i stillhet for å la "frihetskampen" fortsette uforstyrret av hans demise den gang...

Eller at USA trengte å konstatere at han er død nå, for å bremse hans kult-status, forsterke følelsen av vestlig suverenitet ( samordnet og koordinert med andre planlagt gjennomførte attentaer på Al Qaeda ledere man hadde sporet opp andre steder og skulle knerte, samt et beleilig, hyggelig britisk bryllup,) og ta oppmerksomheten bort fra diverse fødselssertifikater og annet domestict småplukk, så Obama kan bli gjenvalgt og alle i vesten kan få bedre selvtillit i kamp mot terror...

Mange grunner til å si at denne fyren døde nå, og ikke har selvdødd tidligere, med andre ord.

Og presse-bilder får vi altså IKKE se... Enough said.

Skrevet

Har de DNA'et hans far før av til å sammenligne med?

Nei?

Det de kan bevise er at dette er DNA'et til en bror av denne søsteren. Men hvilken bror, og at han med sikkerhet het Usama... Vel. Da må man jo sammenligne med utseendet, da.

Klart de måtte vite at det ikke var en look-alike de hadde skutt, for sånne hadde han garantert.Det kan jeg forstå.

Men at DNA-beviset skal overbevise meg.. Nei.Det kan like godt være løgn at de har dette også.

Pictuers or it didn't happen? Vel, da kan man jo også innvende at de har fabrikert bilder..

Så man kan aldri få overbevist helt, uansett.

Konvergerende bevis.

Etteretning

Visuell identifikasjon (soldatene så ham jo mens ansiktet hans var intakt)

DNA

I sum ganske sikkert.

Skrevet

KG folket, eller konspirasjonsteori-tilhengerne...?

Det er vel ikke fastslått at alle andre på KG enn deg tror dette er fabrikert, -og at Usama i virkeligheten døde av lungebetennelse i 2001 og ble begravd i stillhet for å la "frihetskampen" fortsette uforstyrret av hans demise den gang...

Eller at USA trengte å konstatere at han er død nå, for å bremse hans kult-status, forsterke følelsen av vestlig suverenitet ( samordnet og koordinert med andre planlagt gjennomførte attentaer på Al Qaeda ledere man hadde sporet opp andre steder og skulle knerte, samt et beleilig, hyggelig britisk bryllup,) og ta oppmerksomheten bort fra diverse fødselssertifikater og annet domestict småplukk, så Obama kan bli gjenvalgt og alle i vesten kan få bedre selvtillit i kamp mot terror...

Mange grunner til å si at denne fyren døde nå, og ikke har selvdødd tidligere, med andre ord.

Og presse-bilder får vi altså IKKE se... Enough said.

Konspirasjonsteoretikerne.

Sånne som deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Konvergerende bevis.

Etteretning

Visuell identifikasjon (soldatene så ham jo mens ansiktet hans var intakt)

DNA

I sum ganske sikkert.

Alt dette ( naturlig nok bortsett fra DNA) hadde man jo også da man gikk inn i Irak på grunn av masseødeleggelsesvåpen, som IKKE fantes. Har du sett...

Gjest Gjest
Skrevet

Konspirasjonsteoretikerne.

Sånne som deg.

Det er vel åpenbart... :takke: Ingen lurer vel på det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel åpenbart... :takke: Ingen lurer vel på det.

Skeptisk, og stolt av det :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...