Gå til innhold

Bilder av død Osama Bin Laden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på hva Det Hvite Hus bestemmer seg for. Bildene vil helt sikkert provosere Al Qaida enda mer, og øke terrorfaren. Og er det respektløst ovenfor familien å vise bildene?

Hva mener dere?

I tillegg så vil jeg helst ikke se bildene (takler dårlig sånt), men vet at jeg ikke klarer å holde meg unna dersom de blir frigitt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at de bør vise noen form for bilder, for å dokumentere at de faktisk har drept ham.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke mer respektløst å vise bilden i forhold til hans famillie en hva han og noen i hans famillie har gjort i denne verden? :kaffekopp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de bør vise noen form for bilder, for å dokumentere at de faktisk har drept ham.

Enig i det , iallefall dersom de skal fjerne hans rolle som helt innen det islamistiske miljøet . Den som klarte å lure USA liksom .

(selv om jeg tror den forestillingen allerede er godt befestet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lurer veldig på hva Det Hvite Hus bestemmer seg for. Bildene vil helt sikkert provosere Al Qaida enda mer, og øke terrorfaren. Og er det respektløst ovenfor familien å vise bildene?

Respektløst overfor familien?

De brydde seg ikke mye om familien da de trakk en bustete ydmyket Saddam Hussein ut av et hull før de drepte ham og viste bildene.

Nei, familien er nok ydmyket nok som den er av at høvdingen ble myrdet på en slik måte. Det gjør ikke noe fra eller til om noen viser blider. I tilfelle kunne det gjøre ting bedre for dem, hvis bildene styrket ham som martyr.

Og det er vel i bunn og grunn dette USA er redde for, å styrke bildet av Usama bin Ladin som martyr, samt regelrette opptøyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Respektløst overfor familien?

De brydde seg ikke mye om familien da de trakk en bustete ydmyket Saddam Hussein ut av et hull før de drepte ham og viste bildene.

Nei, familien er nok ydmyket nok som den er av at høvdingen ble myrdet på en slik måte. Det gjør ikke noe fra eller til om noen viser blider. I tilfelle kunne det gjøre ting bedre for dem, hvis bildene styrket ham som martyr.

Og det er vel i bunn og grunn dette USA er redde for, å styrke bildet av Usama bin Ladin som martyr, samt regelrette opptøyer.

Det er vel hensikten med dette drapet? Er det ikke? Lage mest mulig kaos i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D.O.A.

Når det gjelder et menneske som Osama Bin Laden, så er det nærmest en selvfølgelse at folk vil ha bevis for at han faktisk er drept, respektløst eller ei.

(Og med tanke på alt han har påført andre så synes jeg det er litt sent å snakke om respekt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å tro at amerikanerne har drept han når det ikke finnes bilder av det. Jeg håper og tror at USA vil publisere disse bildene. Viss ikke kan det oppstod en rekke problemer for Obama & co.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektløst overfor familien?

De brydde seg ikke mye om familien da de trakk en bustete ydmyket Saddam Hussein ut av et hull før de drepte ham og viste bildene.

Nei, familien er nok ydmyket nok som den er av at høvdingen ble myrdet på en slik måte. Det gjør ikke noe fra eller til om noen viser blider. I tilfelle kunne det gjøre ting bedre for dem, hvis bildene styrket ham som martyr.

Og det er vel i bunn og grunn dette USA er redde for, å styrke bildet av Usama bin Ladin som martyr, samt regelrette opptøyer.

Det var under en annen administrasjon.

Amerikanernes politikk endrer seg litt når de velger president. Jeg vet ikke om du har lagt merke til at det er små subtile forskjeller mellom dem.

Da Bush og Cheyney satt i førersetet, gikk de for maksimal impact og triumf, og paraderte Saddam, publiserte bilder av ham i underbuksa mens han fikk sin legeundersøkelse (må ha vært kjipt, han fikk ikke engang en hårklipp eller sjans til å stelle seg før de stakk kamera opp i trynet på ham), og de la ut bildene av de døde sønnene hans, så vidt jeg forstår, etter at det var foretatt obduksjon på dem. Jeg mener å huske at den ene hadde dette svære Y-formede såret på brystkassen, som man får når de skjærer en opp og brekker ribbeina til siden.

Det var mange som reagerte på dette.

Så kanskje det er derfor Obama nøyer seg med å sende et team for å ta bin Laden, og lar det bli med det. Jeg syns det virker rimelig. Vi vil ha ham død, men det er ikke nødvendig å ydmyke ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi vil ha ham død, men det er ikke nødvendig å ydmyke ham.

:fnise: Var det ikke du som ville feire med helstekt gris på torget i en annen tråd? Bestem deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Var det ikke du som ville feire med helstekt gris på torget i en annen tråd? Bestem deg...

Det er jo fordi jeg er så glad i gris. Hvordan skulle noen kunne ta seg nær av det at jeg drikker øl og spiser svin for å feire dagen da osama bin kysset gulvteppet for siste gang?

Forøvrig så prøvde jeg i det forrige innlegget å se for meg tankene til amerikanerne i den forbindelse. Beklager at ikke det kom klart nok frem til at du så det.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se en bekreftelse at han faktisk er død, i form for bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jo fordi jeg er så glad i gris. Hvordan skulle noen kunne ta seg nær av det at jeg drikker øl og spiser svin for å feire dagen da osama bin kysset gulvteppet for siste gang?

Nei de bare snublet over lighteren så det tok fyr i det norske flagget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil se en bekreftelse at han faktisk er død, i form for bilder.

Hvorfor det, egentlig? Du kommer jo ikke til å tro på det, heller. For så snart bildene evt blir lagt ut, så kommer en eller annen konspirasjonsteoretiker til å "analysere dem" og du kommer til å begynne å tvile. Igjen.

La meg si det sånn: Hvis Osama dukker opp på en video og peker nese av amerikanerne mens han vifter med dagens New York Times, så skal jeg tro på at han lever. Ellers velger jeg å stole på at de som har all verdens prestisje å tape på å feilaktig si at han er død, faktisk snakker sant. Jeg mener, det er ikke som da de bombet Bora Bora sønder og sammen og sa at de TRODDE de fikk ham. Denne gangen ble han skutt på kloss hold, i sitt eget hjem, og identiteten ble bekreftet med DNA-analyser. Det er selvsagt mulig at de lyver, men det er ikke mulig at de har tatt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de bare snublet over lighteren så det tok fyr i det norske flagget...

Det affiserer ikke meg at de brenner flagget. Det er bare en tøyfille. Akkurat som koranen bare er en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle egentlig Det Hvite Hus lyve om å ha drept han? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor det, egentlig? Du kommer jo ikke til å tro på det, heller. For så snart bildene evt blir lagt ut, så kommer en eller annen konspirasjonsteoretiker til å "analysere dem" og du kommer til å begynne å tvile. Igjen.

La meg si det sånn: Hvis Osama dukker opp på en video og peker nese av amerikanerne mens han vifter med dagens New York Times, så skal jeg tro på at han lever. Ellers velger jeg å stole på at de som har all verdens prestisje å tape på å feilaktig si at han er død, faktisk snakker sant. Jeg mener, det er ikke som da de bombet Bora Bora sønder og sammen og sa at de TRODDE de fikk ham. Denne gangen ble han skutt på kloss hold, i sitt eget hjem, og identiteten ble bekreftet med DNA-analyser. Det er selvsagt mulig at de lyver, men det er ikke mulig at de har tatt feil.

Fordi jeg vil se bilder. Enskelt og greit.

Men jeg tror på det nok til at jeg klarer meg uten.

Enig med resten du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osama klarer de å finne....men Elvis er ennå på frifot siden 77 lol

Elvis reiste hjem. Det er derfor ingen kan finne ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det. Hvis bildene blir vist slik at folk må oppsøke dem, f.eks på et museum så bryr ikke jeg meg om det, men jeg vil ikke se disse bildene hverken på internett eller klint utover verdens førstesider.

De som ikke vil se disse bildene bør bli tatt hensyn til.

Håper virkelig ikke at disse bildene blir like vanlig å se på intetnett som smileies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...