Gå til innhold

«Bergen ressurssenter for internasjonal utvikling» gjør knefall for muslimsk kulturimperialisme


Cuckold

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Ja, jeg forsto det. Dermed bekreftet det bare at det finnes fanatikere i alle former, enten de er muslimer, kristne, ateister eller noe annet.

Fanatiske ateister mener jeg ikke går an. Ekstreme ateister kanskje. Fanatisk må man være religiøs for å være.

Forøvrig har jeg ALDRI benektet at fanatikere og ekstremister finnes i alle leire. Jeg skiller ikke på religiøs fanatisme - jeg synes alt er like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fanatiske ateister mener jeg ikke går an. Ekstreme ateister kanskje. Fanatisk må man være religiøs for å være.

Forøvrig har jeg ALDRI benektet at fanatikere og ekstremister finnes i alle leire. Jeg skiller ikke på religiøs fanatisme - jeg synes alt er like ille.

Jeg mener vi kan ha fanatisme innenfor det meste - fanatiske dyrevernere, fanatiske miljøvernforkjempere, fanatiske muslimer, fanatiske ateister/antiteister, fanatiske sosialister osv.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=fanatisme&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j

Ordboka sier: ~is'me -n (fra fr) blind, ensidig tro el. begeistring religiøs f-

Men det er sånn sett et sidespor, det er ikke ordet i seg selv som er viktig, men kjennetegnene: Nemlig mangel på rasjonell argumentasjon og maling av et unyansert fiendebilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Diskusjon rundt moderering tas på privat melding til meg, diskusjon rundt KGs profil tas på Ris, ros og spørsmål.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...