Gjest SVK Skrevet 20. mai 2019 #5181 Skrevet 20. mai 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Vi blir sure fordi vi kan forutsi hva som skjer, og så blir vi sure fordi vi ikke kan forutsi hva som skjer 🤔 Anonymkode: 2234d...5f3 Kanskje, men det er ikke det jeg mener i hvert fall. La oss si jeg forteller en gåte. Gåten er ikke god om alle klarer å gjette på svaret uten å tenke deg om. Men gåten er heller ikke god om selv etter man har fått løsningen på gåten sier: "Dette gir ingen mening". En god gåte etter min mening er en gåte som ikke er lett å gjette riktig på, men som føles riktig etter man har fått løsningen. Samme mener jeg gjelder for TV-serier. Det bør ikke være for forutsigbart, men det bør heller ikke være slik man ikke forstår slutten etter man har sett den. Endret 20. mai 2019 av SVK
Gjest SVK Skrevet 20. mai 2019 #5182 Skrevet 20. mai 2019 (endret) Synes for øvrig det var kult at serien hadde Dany snakke et fremmed språk til sine fremmede krigere. Ikke bare føltes det mer ut som om Hitler talte, men Ayra og Jon får jo enda større følelse for at dette ikke er frigjørere. De forstår jo ikke språket Dany snakker. De hører kun aggressivt fremmed språk til fremmede krigere. I tillegg hører de ord som Winterfell! Likte også hvordan dragevingene bak henne fikk henne til å se ut som djevelen. Endret 20. mai 2019 av SVK
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5183 Skrevet 20. mai 2019 Jeg er bare på sesong 2, og jeg skrev for 3 dager siden at Bran kom til å få tronen... Forutsigbart som f... Anonymkode: 21136...18a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5184 Skrevet 20. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er bare på sesong 2, og jeg skrev for 3 dager siden at Bran kom til å få tronen... Forutsigbart som f... Anonymkode: 21136...18a Her har vi en person som har lest leaks, så nå later h"n som at h"n spådde at Bran kom på tronen. Anonymkode: 35ed5...937 40
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 20. mai 2019 #5185 Skrevet 20. mai 2019 10 minutter siden, SVK said: Synes for øvrig det var kult at serien hadde Dany snakke et fremmed språk til sine fremmede krigere. Ikke bare føltes det mer ut som om Hitler talte, men Ayra og Jon får jo enda større følelse for at dette ikke er frigjørere. Ja, de burde egentlig brukt tysk i den scenen. Eller kanskje kinsesisk. Kinesisk høres også litt diktatoraktig ut. Liker ikke svensk heller
Clefable Skrevet 20. mai 2019 #5186 Skrevet 20. mai 2019 Jeg likte den siste episoden ganske godt. Jeg skulle ønske vi fikk enda flere klipp om hva som skjedde etter Bran fikk tronen, altså hvordan oppbyggingen av kongeriket gikk for seg. Men jeg synes alt i alt det var tilfredsstillende. Jeg har alltid vært stor fan av Sansa, så likte godt at hun ble Queen of the North. Hun har hatt en veldig lang reise gjennom serie, men har fått det hun fortjener. Jeg skjønner logikken i at Bran ble kongen. Han kjenner til alle historiene og hele fortiden til hele verden, så kan dermed vite hvordan man skal unngå hvordan slike kraftige ødeleggelser skjer igjen. Dersom jeg ikke hadde lest leaks om det, hadde jeg ikke klart å forutse at det kom til å skje. Jeg trodde faktisk Jon skulle bli overtalt til å ta tronen. Viktigst av alt... Ghost ble endelig klappet av Jon. For en flink bisk. 2
Anwa Skrevet 20. mai 2019 #5187 Skrevet 20. mai 2019 2 minutter siden, Clefable skrev: Viktigst av alt... Ghost ble endelig klappet av Jon. For en flink bisk. Enig 🤣 Ser man bort fra det med Quaithe og Varys lurer jeg veldig på hva som skjedde med Gillys unge. Er han enda hos en amme i Mole town? Skal bare Gilly henge ut hos familien til Sam, mens han sitter på kongens råd i KL? 3
Tabris Skrevet 20. mai 2019 #5188 Skrevet 20. mai 2019 Det var da ikke måte på klaging... I'm the biggest fan there is, no one hates this more than me. Jeg er veldig tilfreds med slutten. Rart at det hele er over. 10
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5189 Skrevet 20. mai 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er sant. Men siste episode har foreløpig 5,2 på imdb. Er rundt 9 000 som ga episoden 10, og 15 000 som ga episoden 0. Så polariserende episode. https://www.imdb.com/title/tt6027920/ratings?ref_=tt_ov_rt Anonymkode: fb3fc...51f 4,7 på IMDB nå. Er 15 000 som har gitt 10 poeng og 35 000 som har gitt 0 poeng. Over 60% av stemmene er på ytterpunktene 10 og 0. Anonymkode: 0c089...a65 2
Manolo Skrevet 20. mai 2019 #5190 Skrevet 20. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Verdens snilleste mann, rømte fra straffen sin ved første mulighet. Dette er i hvert fall ikke Jon, jeg kjenner fra serien. Anonymkode: 0c089...a65 Mener du at han skulle sitte alene igjen på muren, da eller? Det var jo ingen der. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5191 Skrevet 20. mai 2019 Men når Cersei og Jamie døde i den gangen (eller hva det nå var) så befant de seg vel VELDIG langt under jorden? Ble ikke hele gangen de stod i fullstendig ødelagt da? Så hvordan kan det egentlig ha seg at "Tyrion" klarte å komme seg helt ned dit, og grave opp litt stein akkurat der søsknene hans døde? Anonymkode: 882d3...32b 3
Gjest Snøkvit Skrevet 20. mai 2019 #5192 Skrevet 20. mai 2019 At noen kan forsvare den siste sesongen er over min forstand. Spesielt denne sesongen har vært et hån mot fansen, eller oss som fulgte med, fra begynnelse til slutt. Som jeg nevnte i tidligere innlegg, så var serien var god den, helt til bøkene sluttet. Takk for meg Game of Thrones, skulle ønske jeg kunne si at det har vært en fornøyelse.
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 20. mai 2019 #5193 Skrevet 20. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men når Cersei og Jamie døde i den gangen (eller hva det nå var) så befant de seg vel VELDIG langt under jorden? Ble ikke hele gangen de stod i fullstendig ødelagt da? Anonymkode: 882d3...32b Jo, det raste rundt hele greia, om du ser tilbake på den scenen så raser det mer enn de 4 kvadratmetrene rundt jaime og cercei. Men de ville ha en trist scene med tyrion så 🤷♂️ Det er så mange feil i denne episoden at det har ingen hensikt å påpeke alle Hva med at grey worm for eks kom tilbake til dany før jon? Tok jon lunchpause mens grey worm henrettet soldatene?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5194 Skrevet 20. mai 2019 Jeg gråt mer under finale episoden til The Big Bang Theory, enn i løpet av hele sesong 8 av GoT. Anonymkode: ce29b...78b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5195 Skrevet 20. mai 2019 Jeg syns finalen ga massivt mening. Tronen er brent opp, de har ingen penger, så de velger ham som har med egen stol! Anonymkode: 5bc64...93d 33
Diamond99 Skrevet 20. mai 2019 #5196 Skrevet 20. mai 2019 Det var egentlig en fin avslutning på serien, men etter å ha sett episoden tenker jeg at det kanskje var litt urealistisk at Jon gikk fra å være så betatt og elske Danerys og være naiv til bare etter en samtale med Tyrion å drepe Danerys. Hadde vært mer realistisk om for eksempel Arya gjorde det. Men samtidig var Jon den eneste som kunne drepe henne uten å bli drept av Drogon i forsøket. Så derfor var det en grei løsning på sesongavslutningen, selv om jeg synes det skurrer litt. Det var også urealistisk at Danerys ikke hadde noen vakter rundt seg. Men likte veldig godt hvordan man fulgte Arya, Jon og Sansa på slutten, virket som alle ble fornøyde. Og Sam da — han skrev boken "En sang om is og ild"! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5197 Skrevet 20. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: 4,7 på IMDB nå. Er 15 000 som har gitt 10 poeng og 35 000 som har gitt 0 poeng. Over 60% av stemmene er på ytterpunktene 10 og 0. Anonymkode: 0c089...a65 Folk er jo sjukt barnslige. Gir episoden bunnkarakter fordi det ikke slutta som de ønsket. 😂😂 Skulle gjerne sett en annen slut men det var en meget god episode med god regi og mye følelser. Synes det er så patetisk med alle som griner over at de ikke fikk slutten de ønsket seg. Uansett hvordan dette hadde slutta, så hadde folk blitt sure. Folk tror de veit best selv, og at de hadde en mye bedre slutt. Er bare komisk 😂😂 Anonymkode: 8e5f8...436 10
Spiralis Skrevet 20. mai 2019 #5198 Skrevet 20. mai 2019 I det store og hele en bra avslutning. Når Tyrion finner likene av søsknene sine er en meget velspilt sene. Samtalen når Jon besøker Tyrion på sellen er bra (og en god oppsummering av nettdiskusjonene om hvor koko Dany har blitt). Når Drogo dulter borti Dany med snuten er det fineste drageøyeblikket i serien. .. raskt etterfulgt av at Drogo plutselig tar politisk side mot jerntronen. Dany er også litt for tegneserie koko i den siste samtalen med Jon. Kompromisset med at Brand ble valgt og at Jon ble sendt til muren var veldig klassisk Got. Litt forundret over at en person i den stillingen Tyrion var, som fange, skulle få prege samtalen så sterkt i rådet av maktmennesker. Litt forundret på hvorfor en så uavhengig person som Yara skulle ha en så sterk lojalitet til en død dronning, men det presenterte muligheten for indre strid i Westeros og behovet for en kompromisskonge. Måten Tyrion forteller til Jon at han skal til muren er bra. Lurer nesten på om RR Martin har skrevet avsluttningen slik at D&D har hatt litt mer å basere seg på her. Avskjeden mellom Jon og søsknene(søskenbarna) er fin, men det er helt utrolig hvor fort Kings Landing har blitt gjenoppbygget og fått påfyll med nye innbyggere. Ser ikke helt hva Brand skal med en master of whispers. Ikke noe poeng i at den stillingen blir besatt. Merket meg hvor stor andel barn det var i den flokken som returnerte nord for muren. Jau jau ... hva annet er på? 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5199 Skrevet 20. mai 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Tronen er brent opp, de har ingen penger, så de velger ham som har med egen stol! Anonymkode: 5bc64...93d Det verste er at jeg faktisk synes den kommentaren er i tråd med hvordan D&D ønsket å avslutte serien. Tyrion kommer med din kommentar for hvorfor Bran bør bli konge og alle sier Ay, selv om det er helt absurd å velge konge etter hvem som tar med egen stol. Synes den slutten hadde gitt like mye mening som den vi fikk. I denne episoden kunne like gjerne karakterene være klar over at de ble filma, snakke til publikum, spole tilbake til tidligere scener, osv. Dragen kunne forklart med ord hvorfor han brente jerntronen. Skjønner at mange som likte dagens episode synes jeg sutrer. Men sånn blir det når vi ser ting så forskjellig som vi gjør. Ærlig sak om dere likte den siste episoden. Anonymkode: 0c089...a65 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5200 Skrevet 20. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Folk er jo sjukt barnslige. Gir episoden bunnkarakter fordi det ikke slutta som de ønsket. 😂😂 Skulle gjerne sett en annen slut men det var en meget god episode med god regi og mye følelser. Synes det er så patetisk med alle som griner over at de ikke fikk slutten de ønsket seg. Uansett hvordan dette hadde slutta, så hadde folk blitt sure. Folk tror de veit best selv, og at de hadde en mye bedre slutt. Er bare komisk 😂😂 Anonymkode: 8e5f8...436 Men nå er vi faktisk mange som ikke synes det samme. Jeg har skrevet det allerede, men får gjenta. Det eneste som vakte følelser hos meg var da Tyrion fant Jaime og da Jon klappet Ghost. Jeg hadde helt sluttet å bry meg om de andre karakterene. Man er ikke barnslig fordi man mener noe annet enn deg. Anonymkode: ef011...16a 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå