Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Katten.

Dess lengre tid de bruker på den, dess bedre blir kvaliteten.

Nå som jeg er ferdig med sesong to, kan jeg endelig lese boken òg. Prøver å se serien før jeg leser boka, slik at jeg utelukket blir positivt overrasket!

Tror dog at jeg ikke gidder vente til 2013 før jeg leser neste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Applecore

Hva skjedde egentlig med daenarys? Plutselig bare satte hun fyr på duden og var fri

Dragonfire! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I september kommer det en bok med bilder fra serien. Det skal være ættelister og mye annet snacks. Den skal jeg kjøpe!! Den heter Inside HBO's Game of Thrones og kommer 2. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde egentlig med daenarys? Plutselig bare satte hun fyr på duden og var fri

Så du ikke dragene som spruta ild?

Den ilden ødela også lenkene, men daenarys er som kjent immun mot ild, så hun ble ikke berørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg følger amerikansk sendetid selv. Og siden jeg ikke har lest bøkene og ikke vil spoiles, tror jeg har funnet min nye favoritttråd på KG.

JA! Jeg også! Hvorfor har ikke jeg sett denne tråden før?

Kjæresten min introduserte meg for serien like etter at sesong 1 kom ut på bluray, og nå har vi sett hele sesong to også. Jeg er helt hekta og begynte å lese bøkene så fort jeg hadde sett sesong 1. Og nå har jeg sett hele sesong 2 også (og nå står bøkene for tur mens vi venter på neste sesong).

Lurer på om white walkers lar samwell leve... Og hva som skjer med Sansa nå som ekle Joffrey ikke vil gifte seg med henne allikevel. Vil hun gifte seg med Petyr Baelish istedet? Hva slags partnerskap ville Varys gjøre med damen på bordellet? Hvorfor så Daenerys Drogo (og var det barnet hun mistet han hadde i armene sine?) i teltet når hun var i tower of the undying? Hva slags konsekvenser blir det av at Joffrey gifter seg med Margaery Tyrell? Det er så mange ubesvarte spørsmål!

Er så nysgjerrig på sesong 3 at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!)

Endret av Solbærsaft
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sesongavslutningen var intens! Mye spennende som skjedde, alt fra det at Joffrey dropper Sansa, til Daenerys med dragene sine. Men Whitewalkers'ene på slutten var nesten litt vell merkelige, synes jeg. Gleder meg til neste sesong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongavslutningen var intens! Mye spennende som skjedde, alt fra det at Joffrey dropper Sansa, til Daenerys med dragene sine. Men Whitewalkers'ene på slutten var nesten litt vell merkelige, synes jeg. Gleder meg til neste sesong :)

Hvorfor syns du at de var merkelige?

At de så rare ut, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor syns du at de var merkelige?

At de så rare ut, mener du?

Tja, muligens! Har ikke lest bøkene, så har aldri fått en ordentlig beskrivelse av hvordan de skal se ut, og i serien har vi bare sett små glimt av dem (i første episode og hos han mannen som ga guttebabyene til dem). Hadde forestilt meg at de skulle være mer like, som døde mennesker med et blått blikk, ikke som zombier! Og han "lederen" på hesten var helt klart merkeligst, ansiktet hans var så morsomt at jeg lo høyt når han stirret på Sam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Og han "lederen" på hesten var helt klart merkeligst, ansiktet hans var så morsomt at jeg lo høyt når han stirret på Sam..

Han var jo helt awesome! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om white walkers lar samwell leve... Og hva som skjer med Sansa nå som ekle Joffrey ikke vil gifte seg med henne allikevel. Vil hun gifte seg med Petyr Baelish istedet? Hva slags partnerskap ville Varys gjøre med damen på bordellet? Hvorfor så Daenerys Drogo (og var det barnet hun mistet han hadde i armene sine?) i teltet når hun var i tower of the undying? Hva slags konsekvenser blir det av at Joffrey gifter seg med Margaery Tyrell? Det er så mange ubesvarte spørsmål!

Nå skal ikke jeg spoile noe, men jeg har ikke lest bøkene så jeg vet ikke hva som skjer, derfor er jeg en races på å sjekke Game of Thrones wikien. Der kan du lese om karakterene, og se hva som skjer med dem i hver bok.

Det er selvsagt spoilers, men siden det som står er basert på bøkene (den wikien jeg leste i hvert fall) så må man være obs på at TV-serien kan gjøre ting annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt sånn Black Metal vibber av han white walker lederen på hest, hehe.

"grim and frostbitten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte sesongavslutninga. Likar at dei har klimakset i episode 9 og samlar litt trådar i episode 10, akkurat som i første sesong. Håpa at Sansa skulle bli med The Hound. Trur Samwell overlever. Blei litt skuffa over House of the Undying, men likte å sjå Khal Drogo. Korleis tolka dykk tronerommet? Eg trur det er snø, ikkje aske. Snow on the throne... Edit: På ein annan side var tronerommet øydelagt (brent?), så...

Veit ikkje heilt om eg klarer å ikkje lese bøkane innan neste sesong, er midt i første boka no. Har høyrd rykter om at bok tre skal vare i to sesongar, nokon som kan bekrefte?

Ryddet svar på et annet ryddet innlegg.

Phaedr,adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sier jo at den lange vinteren er på vei. I tillegg er white wanderers på vei sørover (mot veggen).

Tror at det er snø i tronerommet. Dany har allerede vært der med dragene sine, og det er derfor den var ødelagt. Rett og slett brent av dragene. Og så kom snøen helt ned til Kings Landing.

Men som du sier NancyB... Kanskje Snow skal på tronen?

Syns det var gøy at første sesong slutter med ild og denne sesongen sluttet med is. Passer så utrolig godt til bokserien; a song of ice and fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitewalkerene ble litt for tydelig at det var dataprodusert. Syns det så veldig "special effects" ut. Hun jenta i først episoden var mer realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nancy B: det stemmer at bok tre deles inn i 2 sesonger! Så GoT kommer til å gå på lufta i mange år! :popcorn:

Kahl Drogo :rodmer: Så fint å se han igjen, lurer på hva som var meninga med at hun fikk se han igjen, var det tryllinga til undying-mannen? Eller var det det Dany selv?

Tror vi fikk se litt av den nye Dany nå, hun var temmelig brutal mot hun dama som svek henne. Og det hun "lærte" av Xao var at man ikke ska stole på noen, han var bare ute etter dragene hennes.

Tror også det er snø, og som du sier solbærsaft, at det var fremtiden vi fikk se der. Dany har vært der og brent ned tronerommet i Kings landing.

Lurer på hva som skjer med Tyrion neste sesong, om han klarer å snakke seg inn i kjernen igjen, håper det! Elsket scenen mellom han og Shae!

Det var en morsom scene i winterfell da, "It was a good speach, didnt want to interrupt" :D

Lurer på hva konsekvensene er at Robb ikke kommer til å gifte seg med frey-jenta.

Synes litt synd på Stannis, han så stakkarslig ut altså..men kunne nesten ønske at han hadde fortsatt å kvele melisandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grunnen til at me såg Khal Drogo og ungen var vel fordi ho var i House of the Undying? Ho fekk valet mellom det som kunne vore og dragene, trur eg. Edit: Eventuelt at om ho dør så møter ho Drogo igjen. To ulike framtidsvisjonar?

Ikkje rart Dany var brutal med ho dama, det var vel ho som hadde stelt dragene? Dany kunne ikkje stole på ho.

Utrulig dumt av Robb å gifte seg med Talisa. Skjønnar han ikkje at han skaper seg ein ny mengde fiendar?

Endret av NancyB.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Dany sier: “When the sun rises in the west and sets in the east. When the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves." før hun går vekk fra Khal Drogo.

Det var det Mirri Maz Duur (fra første sesong) sa, om når hun kunne få Khal Drogo tilbake.

Jeg tror Trollmennene i House of the Undying prøvde å friste henne til å forsvinne inn i en falsk virkelighet, men at Dany, på tross av at det var det hun ønsket mest av alt i hele verden, visste at det aldri kom til å være virkelig. Eller noe. :gjeiper:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitewalkerene ble litt for tydelig at det var dataprodusert. Syns det så veldig "special effects" ut. Hun jenta i først episoden var mer realistisk.

AB i post 389 her. Jeg er helt enig med deg! De var så overdrevet unaturlige, man kunne med engang avsløre at de var "fake". Hun jenta i første episode var super - blek og "død" med lysende blå øyne, men ikke noe mer mer det - noe som var skummelt og så ekte ut. Mannen på hesten så ut som et slags komisk troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...