Agathe Skrevet 29. april 2019 #3841 Del Skrevet 29. april 2019 A: Var idiotisk bruk av Dothrakiene, veldig estetisk med de flammene, men helt bortkastet. B: Var det nå egentlig nødvendig å kaste bort den største hæren Westeros har sett når det uansett ender med at NK og white walkerne spaserer inn i god's wood (som strengt tatt var planen hele tiden). C: Likte veldig godt Lyanna- og Arya-bitene, men etter den pep-talken Mellisandre og Arya ble slutten ganske innlysende. D: Syns Bran ble så bortkastet, eneste han gjorde var liksom å warge noen kråker. Har alltid sett for meg at han kom til å spille en mye større rolle i å vinne over NK. E: og jeg skjønner fortsatt ikke helt hva de skal fylle de neste episodene med. Greit, det blir sikkert et slag i nærheten av The twins, vi får Clegane-bowl. Cersei dør. Og nå tror jeg Gendry og Arya havner på tronen. Og er det noen som fikk med seg hva som skjedde med Ghost? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 29. april 2019 #3842 Del Skrevet 29. april 2019 Jeg likte begynnelsen av episoden, den får fram nervøsiteten karakterene føler. Scenen med Arya i biblioteket var også bra. Musikken var veldig bra, som alltid! Men jeg har flere spørsmål: Hvordan klarte Sam å overleve? Han har vel ikke så mye kamperfaring? Kanskje litt...Og hvor er Ghost? Døde han? Jeg hadde også håpet på at Night King ikke skulle dø så tidlig, hadde vært interessant dersom han møtte Cersei og Euron. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 29. april 2019 #3843 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) 5 minutter siden, Skribent09 said: : Hvordan klarte Sam å overleve? Han har vel ikke så mye kamperfaring? Kanskje litt... Mange tror Sam skal skrive En sang og is og ild og da må han overleve hele serien. Endret 29. april 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 29. april 2019 #3844 Del Skrevet 29. april 2019 23 minutter siden, Skribent09 said: Hvordan klarte Sam å overleve? Grunnet det som kalles plot armor: Plot Armor is an informal term referring to a character's unusual ability to survive infinite damage, due to their importance to the story. https://callofduty.fandom.com/wiki/Plot_Armor De ville ikke at Sam skulle dø fordi de trenger han senere i historien, men samtidig ville de skape spenning og derfor puttet de han i situasjoner der det så ut som han skulle dø. Bare at det blir mindre spennende når du merker at hovedpersoner overlever situasjoner der de skulle dødd, fordi du forstår ingen viktige vil dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 29. april 2019 #3845 Del Skrevet 29. april 2019 11 minutter siden, Parkeringsvakt skrev: Grunnet det som kalles plot armor: Plot Armor is an informal term referring to a character's unusual ability to survive infinite damage, due to their importance to the story. https://callofduty.fandom.com/wiki/Plot_Armor De ville ikke at Sam skulle dø fordi de trenger han senere i historien, men samtidig ville de skape spenning og derfor puttet de han i situasjoner der det så ut som han skulle dø. Bare at det blir mindre spennende når du merker at hovedpersoner overlever situasjoner der de skulle dødd, fordi du forstår ingen viktige vil dø. Du som er så fryktelig negativ til alt som har skjedd i sesong 8 og tydeligvis har god innsikt i filmverdenen. Istedenfor å spy ut tonnevis av negativitet, kan du ikke heller komme med forslag til hvordan det KUNNE blitt løst? Hvordan ville DU ønske at siste sesong skulle se ut? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3846 Del Skrevet 29. april 2019 1 hour ago, Agathe said: 😧 Syns Bran ble så bortkastet, eneste han gjorde var liksom å warge noen kråker. Har alltid sett for meg at han kom til å spille en mye større rolle i å vinne over NK. Tror nok at Bran gjorde mye mer enn det vi fikk se. Kanskje vi får forklart det litt mer i løpet av den neste episoden. Anonymkode: cd044...c92 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 29. april 2019 #3847 Del Skrevet 29. april 2019 Jeg var dum og så episoden i formiddag, har kun en iPad jeg ser på. Ble altfor mørkt, skjønte ikke hvem som slåss, hvor de slåss osv 😵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 29. april 2019 #3848 Del Skrevet 29. april 2019 Dette var en bra episode, men den lider av at de som lager episodene plent skal kun ha «naturlig lys» i scenene 😕 det var vanskelig å se, og jeg så episoden midt på natta og ikke med sol ute. Snøstorm gjorde det ikke bedre, men ja, skulle ønske de ikke holdt så sinnsykt på hele «naturlig lys» greiene sine. Men episoden! Helt ærlig kan jeg ikke helt tro at såpass mange har overlevd, altså av de kjente karakterene. Trodde Greyworm eller Messandai kom til å dø. Men vi fikk jo noen, men ... Jeg likte Lyanna Mormont sin død, den passer henne helt 100% for ingne sjangs i havet om at hun kunne overleve desverre. Sam var vel den eneste ute i kampens hete jeg var sikker på at kom til å overleve. Hadde noen «ja men ha kan jo ikke...», men hans tur er ikke her enda. Men gud om det var fælt å se at Jon vare etterlot ham «for å dø» 🙀 joda «bigger pitcure» men 🙀 De døde i krypten kom til live akkurt som jeg ventet. Jeg fatter ikke at de ikke så den komme, for NK tar jo bokstavlig talt å vekker de døde til live... og hva finnes i krypten, jo mange døde. Om de tenkte at graden av forråtnelse skulle hindre det i å skje... men vi har jo sett beinrangel springe rundt tidligere ... Uansett, fantastisk slutt! Jeg lurte litt på om vi kom til å få en skikkelig cliffhanger, men neida, min favoritt gjennom hele serien slåt til, men et skikkelig trick! Nå er det bare å glede seg til neste episode for å få se alle samle seg i nord, og oppbyggingen til neste kamp som vi nok får i ep 5. Super spennende! Jeg har alltid likt tanken på Sansa og Tyrion, men føler kanskje det Sansa sa selv i episoden stemmer. Men blir ikke sur om de to ender opp sammen. Men har hatt en liten knapp på Podrick og Sansa da (overlevde han, så han ikke i det utdraget jeg elste am «hvem døde»). Føler etter Ramsey at Sansa kunne trengt en mann som han snille, gode, loyale Podrick (og skader ikke at han og har en legendarisk «magic cock» ) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 29. april 2019 #3849 Del Skrevet 29. april 2019 1 time siden, Agathe skrev: A: Var idiotisk bruk av Dothrakiene, veldig estetisk med de flammene, men helt bortkastet. B: Var det nå egentlig nødvendig å kaste bort den største hæren Westeros har sett når det uansett ender med at NK og white walkerne spaserer inn i god's wood (som strengt tatt var planen hele tiden). 😄 Likte veldig godt Lyanna- og Arya-bitene, men etter den pep-talken Mellisandre og Arya ble slutten ganske innlysende. 😧 Syns Bran ble så bortkastet, eneste han gjorde var liksom å warge noen kråker. Har alltid sett for meg at han kom til å spille en mye større rolle i å vinne over NK. E: og jeg skjønner fortsatt ikke helt hva de skal fylle de neste episodene med. Greit, det blir sikkert et slag i nærheten av The twins, vi får Clegane-bowl. Cersei dør. Og nå tror jeg Gendry og Arya havner på tronen. Og er det noen som fikk med seg hva som skjedde med Ghost? 54 minutter siden, Skribent09 skrev: Jeg likte begynnelsen av episoden, den får fram nervøsiteten karakterene føler. Scenen med Arya i biblioteket var også bra. Musikken var veldig bra, som alltid! Men jeg har flere spørsmål: Hvordan klarte Sam å overleve? Han har vel ikke så mye kamperfaring? Kanskje litt...Og hvor er Ghost? Døde han? Jeg hadde også håpet på at Night King ikke skulle dø så tidlig, hadde vært interessant dersom han møtte Cersei og Euron. Ghost lever, tror jeg. Han er såvidt synlig i traileren for neste episode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 29. april 2019 #3850 Del Skrevet 29. april 2019 7 minutter siden, Vampen skrev: Ghost lever, tror jeg. Han er såvidt synlig i traileren for neste episode. Da kan jeg puste lettet ut! Håper at Ghost og Nymeria overlever. Litt spent på om hun dukker opp igjen, forresten. Håper hun ikke dukker opp, for å så bli drept...Slik som Shaggydog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3851 Del Skrevet 29. april 2019 25 minutter siden, Zenhouse said: Jeg var dum og så episoden i formiddag, har kun en iPad jeg ser på. Ble altfor mørkt, skjønte ikke hvem som slåss, hvor de slåss osv 😵 24 minutter siden, Ariana807 said: Dette var en bra episode, men den lider av at de som lager episodene plent skal kun ha «naturlig lys» i scenene 😕 det var vanskelig å se, og jeg så episoden midt på natta og ikke med sol ute. Snøstorm gjorde det ikke bedre, men ja, skulle ønske de ikke holdt så sinnsykt på hele «naturlig lys» greiene sine. Dette med at episodene blir så vanskelige å se når de er mørke er ikke skaperne av GOT sin feil, men den elendige streamingkvaliteten til HBO. Tviler ikke på at epsiodene hadde sett nydelige ut dersom ikke kvaliteten ble komplett ødelagt av HBO. Anonymkode: cd044...c92 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 29. april 2019 #3852 Del Skrevet 29. april 2019 9 minutter siden, Skribent09 skrev: Da kan jeg puste lettet ut! Håper at Ghost og Nymeria overlever. Litt spent på om hun dukker opp igjen, forresten. Håper hun ikke dukker opp, for å så bli drept...Slik som Shaggydog. Vi er heldigvis ikke alene om å ha litt angst på vegne av Ghost, så Twitter var raskt ute med å trylle fram denne skjermdumpen fra traileren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 29. april 2019 #3853 Del Skrevet 29. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Dette med at episodene blir så vanskelige å se når de er mørke er ikke skaperne av GOT sin feil, men den elendige streamingkvaliteten til HBO. Tviler ikke på at epsiodene hadde sett nydelige ut dersom ikke kvaliteten ble komplett ødelagt av HBO. Anonymkode: cd044...c92 Det var tidvis som å se spilltrailere fra tidlig 2000-tallet. Alltid artig når mørke scener blir redusert til tre farger. For å sitere kjæresten: 'Dette ser ut som popart.' 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 29. april 2019 #3854 Del Skrevet 29. april 2019 43 minutter siden, Ariana807 said: snille, gode, loyale Podrick (og skader ikke at han og har en legendarisk «magic cock» ) Var en som skrev at NK kom over muren for å høre historien om hva Podrick gjorde med de prostituerte damene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3855 Del Skrevet 29. april 2019 38 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Du som er så fryktelig negativ til alt som har skjedd i sesong 8 og tydeligvis har god innsikt i filmverdenen. Istedenfor å spy ut tonnevis av negativitet, kan du ikke heller komme med forslag til hvordan det KUNNE blitt løst? Hvordan ville DU ønske at siste sesong skulle se ut? Ja, etter at serien ble "allemannseie" tiltrakk det også seere som ikke bryr seg om historien, karakterene og samhandlingen mellom karakterene og som eeelsker å sute over at viktige karakterer ikke dør, hvor lite action det er og hvor mye tid blir brukt på samtaler, hvor forutsigbart det har blitt, osv. GoT er ikke en serie som bare skal sjokkere og drepe sentrale karakterer, det er så mye mer enn det... Virker som at flere vil at "alle" skal bli drept, det høres jo gøy ut og ville gjort at de siste episodene blir ekstra interessante med bare random karakterer. Smh. Jeg syns den 3. episoden var spennende og interessant og føler heller ikke at jeg er helt ferdig med episoden. Det var intenst, så jeg tror jeg må se den igjen. Anonymkode: 15840...4fd 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. april 2019 #3856 Del Skrevet 29. april 2019 Jeg er i utgangspunktet ikke så fan av fight/krig/slag - scener (syns det er kjedelig) Ble ikke kjempeimponert over denne heller, men den var ok. Som noen andre nevnte: likte musikken. Den var veldig bra! Hadde vel håpet på noe mer spektakulært før NK døde, men det er herlig at det var Arya som fikk "has på han". Liker Arya! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 29. april 2019 #3857 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, etter at serien ble "allemannseie" tiltrakk det også seere som ikke bryr seg om historien, karakterene og samhandlingen mellom karakterene og som eeelsker å sute over at viktige karakterer ikke dør, hvor lite action det er og hvor mye tid blir brukt på samtaler, hvor forutsigbart det har blitt, osv. GoT er ikke en serie som bare skal sjokkere og drepe sentrale karakterer, det er så mye mer enn det... Virker som at flere vil at "alle" skal bli drept, det høres jo gøy ut og ville gjort at de siste episodene blir ekstra interessante med bare random karakterer. Smh. Jeg syns den 3. episoden var spennende og interessant og føler heller ikke at jeg er helt ferdig med episoden. Det var intenst, så jeg tror jeg må se den igjen. Anonymkode: 15840...4fd Sukk, enda noen som skal mistolke innlegg. Jeg var eier av minst 1 bok før den ble gjort om til serie, samt jeg kan sannsynligvis mer lore og historie enn mange i tråden. Jeg har hele tiden snakket om, dette er visst vanskelig å forstå, at realismen som preger asoiaf er borte. Før ville en karakter som ikke kan slåss plassert midt i slåssingen som blir lagt på rygg av 4 wights- drept. Men idag, om du er en hovedkarakter, blir du magisk reddet av en sidekarakter som dør med en gang. Det handler ikke om at jeg vil sam skal dø, det handler om at jeg vil at dersom han havner i en situasjon som det, så dør han. Om de ikke ønsker han skal dø, ikke skriv inn den type scener heller. Og igjen, det jeg liker best med historien er intrigene, loren, hintene til det som har skjedd før og hvem som har hemmlige motivasjoner osv. Slåssingen er jeg mindre interessert i, at karakterer dør er bare interessant om det skaper en interessant situasjon eller på andre måter passer inn i historien på en lur måte. At lady mormont, beric, eddic og theon døde i denne episoden er meg ganske likegyldig. Jeg ser ikke at det fører eller tar bort noe fra serien slik den er nå. Theon sin historie var ferdig, så han hadde ikke hatt mye påvirkning fremover (for min del er jeg ikke opptatt av at en induviduell karakter får en "ryddig" slutt, noe av det interessante med serien har vært kaoset der ikke alle de gode får en bra slutt eller en sjans til å gjøre opp for seg, at den gjenspeiler virkeligheten der man ikke alltid får en ryddig konkludert død eller slutt bare fordi man forsøker være snill). Greit for meg om de dør, greit for meg om de lever. Situasjonen rundt hvordan littlefinger vart drept, var merkelig og ikke underholdende. Mens situasjonen rundt neds død i sesong 1 var bra. Så enkelt er det Endret 29. april 2019 av Parkeringsvakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3858 Del Skrevet 29. april 2019 Jorah 😭😭😭💔 Anonymkode: b4d03...dfd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 29. april 2019 #3859 Del Skrevet 29. april 2019 Etter å ha sturet og fordøyd litt, så begynner jeg å få samlet tankene. Først og fremst, som nevnt slutten for Theon, Jorah og Lady Mormont var tragisk, men samtidig riktig. De ga disse karakterene en slutt som fullfører utviklingen deres på en god måte. Theon fikk være en god mann, han fikk gjøre opp for tidligere synder og dø som Theon, i Winterfell. Etter å ha gått gjennom flere identitetskriser, og lett etter sin plass, så fant han den. Sammen med Starkene i Winterfell. Og han fikk sitt Legolas-øyeblikk, hvor han holdt stand og ga alt, for det han trodde på. Jorah døde mens han beskyttet din dronning, kvinnen han elsket, i sitt land, som han flyktet fra. Han døde som sin fars sønn. Og Lyanna Mormont døde like badass som hun levde. Med det er det vel også over for House Mormont, dessverre. Edd var ventet, men fortsatt trist. Han var en lojal venn til det siste. Og med han er det også over for the watchers, den 999 kommandøren har gått av vakt. The red lady fikk også en grei slutt, ikke drept i kamp, men ferdig med det hun skulle gjøre. Det er også noen karakterer jeg er litt usikker på statusen til, inntil vi ser dem i neste episode eller en teaser. Klarte feks Grey worm seg? Så vi ham etter at The unsullied beskyttet tilbaketrekningen? Hva med Tormund? Brienne og Jaime? Ellers var selvfølgelig det store sjokket at NK døde, og at Arya var den som tok ham. Jeg var ikke fan av hele storyen til Arya med faceless-greia, men med dette ga det hele mer mening. Men jeg liker egentlig den twisten. Både at man går fullstendig på tvers av teorier og legender, og at det nå er Cersei som står igjen som the big bad. Er menneskelig ondskap til syvende og sist mer skummelt enn «busemenn» fra legender? Mer pluss med at NK nå er ute av bildet er også fortsettelsen. Dany har brukt masse tid og energi på å samle en hær sterk nok til å ta tronen. Og med den kampen nært forestående, så har hun plutselig mistet store deler av den makten hun har samlet. Plutselig har Cersei muligens the upper hand. Det Dany derimot har fått, er muligens godvilje i folket. Hun, og Jon, har ofret det meste for å redde verden, og menneskene, mens Cersei har vært mest opptatt av å posisjonere seg. Nå har the north, de som er igjen, sett en dragedronning som var villig til å kjempe med dem. Og jeg vil tro ryktet vil spre seg. Er dette starten på en ny Dany? For selv om det er Arya som drepte NK, så er det Jon og Dany som har gjort forarbeidet. Som har samlet troppene og gått til krig mot the others, og latt det være viktigere enn tronen. Jeg er også litt overrasket over at NK døde så raskt, men samtidig ikke. Han er ikke med i bøkene, og kanskje det er noe i teoriene om at han er forstyrrende element på veien mot den virkelige kampen? Isåfall ble den virkelige kampen plutselig mer spennende. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3860 Del Skrevet 29. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, etter at serien ble "allemannseie" tiltrakk det også seere som ikke bryr seg om historien, karakterene og samhandlingen mellom karakterene og som eeelsker å sute over at viktige karakterer ikke dør, hvor lite action det er og hvor mye tid blir brukt på samtaler, hvor forutsigbart det har blitt, osv. GoT er ikke en serie som bare skal sjokkere og drepe sentrale karakterer, det er så mye mer enn det... Virker som at flere vil at "alle" skal bli drept, det høres jo gøy ut og ville gjort at de siste episodene blir ekstra interessante med bare random karakterer. Smh. Anonymkode: 15840...4fd Eventuelt omvendt. At man dummet ned serien for å gjøre den til "allemannseie". Anonymkode: 0c089...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå