Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

Den scenen når khaleesi flyr avsted. Rørte meg til tårer og jubel

En dårlig kopi av Harry Potter, rett og slett lættis.

Anonymous poster hash: 96c5c...b95

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble også rørt til tårer og jubel, men de var litt tidligere, da de brant Shireen på bålet. Jeg ble ble omtrent like varm inni meg som bålet de brant henne på av den scenen. Stannis viste hvor godhjertet han er ved å ofre sin egen datter for at tusenvis av soldater skulle få beholde livet sitt, prøvde å holde igjen tårene, men klarte det ikke :cry:

Jeg ser det på ingen måte på denne måten, som mamma selv kjente jeg meg helt rasende og skrekkslagen over at en forelder kunne gjøre noe så grusomt mot sitt eget barn, å brenne henne ihjel - sitt uskyldige lille barn, som har fått brent vekk halve ansiktet sitt tidligere!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det på ingen måte på denne måten, som mamma selv kjente jeg meg helt rasende og skrekkslagen over at en forelder kunne gjøre noe så grusomt mot sitt eget barn, å brenne henne ihjel - sitt uskyldige lille barn, som har fått brent vekk halve ansiktet sitt tidligere!

Hun er ikke brent tidligere, hun har hatt den rare sykdommen som de skumle "skjellmennene" har.

Ellers enig med deg!

Anonymous poster hash: c9966...9ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var mannen Arya fulgte etter?

Meryn Trant, som mest trolig drepte Syrio Forel, Aryas læremester i sverdfekting i første sesong. Trant var også ivrig på å slå Sansa på Joffreys ordre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meryn Trant, som mest trolig drepte Syrio Forel, Aryas læremester i sverdfekting i første sesong. Trant var også ivrig på å slå Sansa på Joffreys ordre.Anonymous poster hash: 96c5c...b95

Greide ikke helt å plassere ham jeg heller, men han er på kill-lista til Arya, er han ikke det da? Synes jeg hører det navnet inni den regla hun pleide å ramse opp.

Anonymous poster hash: 15351...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også rørt til tårer og jubel, men de var litt tidligere, da de brant Shireen på bålet. Jeg ble ble omtrent like varm inni meg som bålet de brant henne på av den scenen. Stannis viste hvor godhjertet han er ved å ofre sin egen datter for at tusenvis av soldater skulle få beholde livet sitt, prøvde å holde igjen tårene, men klarte det ikke :cry:

Det er ikke bare livene til tusenvis av soldater som står på spill. Stannis er vel overbevist om at det bare er han som kan stoppe White Walkers, og det betyr at hvis han ikke ofrer datteren og vinner tronen vil alle (inkludert datteren) dø uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte han ofre datteren egentlig? Jeg skjønte ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kvinner i denne tråden er too old for meg!

Anonymous poster hash: d4e8a...c5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte han ofre datteren egentlig? Jeg skjønte ikke det.

Den røde guden liker kongelige ofre. Royal blood, som Melisandre stadig gnåler om. Ofrer man til den røde guden, så får man krigslykke og ønsker oppfylles.

Melisandre drepte f.eks Renly med en skygge som hun unnfanget med Stannis og fødte på stranda nedenfor Renlys leir. Det var en av de mer groteske innslagene i den sesongen, husker jeg.

Og hun påstår at de iglene som de brukte til å trekke ut litt kongelig blod av en av bastardene til Robert, var årsaken til at f.eks Joffrey døde. Hun kastet iglene på grillen og ofret blod på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare livene til tusenvis av soldater som står på spill. Stannis er vel overbevist om at det bare er han som kan stoppe White Walkers, og det betyr at hvis han ikke ofrer datteren og vinner tronen vil alle (inkludert datteren) dø uansett.

Og i et litt kortere tidsperspektiv så er de dødsdømt uansett med mindre de får litt guddommelig drahjelp. De har mistet hester, forsyninger og menn, og de er i ferd med å snø inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide ikke helt å plassere ham jeg heller, men han er på kill-lista til Arya, er han ikke det da? Synes jeg hører det navnet inni den regla hun pleide å ramse opp.

Han står på lista, ja. Kill on sight: Meryn Trant, Cersei, etc, etc, etc.

The Hound er AV lista nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan IKKE huske at det noen gang har vært antydet at han visste dette. Jeg tror du har rett. Det er bare antakelser. INGEN gjennomskuet forholdet mellom Cersei og Jaime.

Hele King's Landing er da klar over dette, er mer en sånn sak som alle vet men ikke tør å snakke om, så lenge Lannisters har den posisjonen de har. 

Tyrion har også hintet til dette, bla da han klagde til Cersei at det var urettferdig at hun bare spredte beina for den ene broren, under rettsaken når han kaller Joffrey en bastard ++

Anonymous poster hash: 97e12...f0c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shireen  :grine:

Håper Davos gjennomfører en episk hevnaksjon mot Stannis, nå kan han vel umulig fortsette å være lojal??? Han har holdt ut det aller meste, men regner med at dette er dråpen.

Når Daenerys satte seg på dragen fikk jeg helt vondt i underlivet mitt med tanke på piggene på ryggen  :fnise: Og som jeg leste på en nettside; var litt som når du er med kompisen din på bar, og han plutselig stikker av i en drosje uten å høre om du skal være med :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som jeg leste på en nettside; var litt som når du er med kompisen din på bar, og han plutselig stikker av i en drosje uten å høre om du skal være med :P

Haha, ja! Lot de andre i stikken midt i kampen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele King's Landing er da klar over dette, er mer en sånn sak som alle vet men ikke tør å snakke om, så lenge Lannisters har den posisjonen de har. 

Tyrion har også hintet til dette, bla da han klagde til Cersei at det var urettferdig at hun bare spredte beina for den ene broren, under rettsaken når han kaller Joffrey en bastard ++

Anonymous poster hash: 97e12...f0c

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Shireen  :grine:

Håper Davos gjennomfører en episk hevnaksjon mot Stannis, nå kan han vel umulig fortsette å være lojal??? Han har holdt ut det aller meste, men regner med at dette er dråpen.

Når Daenerys satte seg på dragen fikk jeg helt vondt i underlivet mitt med tanke på piggene på ryggen  :fnise: Og som jeg leste på en nettside; var litt som når du er med kompisen din på bar, og han plutselig stikker av i en drosje uten å høre om du skal være med :P

Jeg tror ikke det var så mye at hun stakk av som at hun ble bekymra for dragen. Den ble jo skadet flere ganger.

Men jeg må si jeg deler følelsen du hadde mht pigger og sånt. Vi får håpe hun fant et område som bare var ruglete.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.

Skjønner ikke at du nekter for dette?

"That you were fucking our sweet Jaime?"

She slapped him.

"Did you think I was as blind as Father?" Tyrion rubbed his cheek. "Who you lie with is no matter to me . . . although it doesn't seem quite just that you should open your legs for one brother and not the other."

She slapped him.

"Be gentle, Cersei, I'm only jesting with you. If truth be told, I'd sooner have a nice whore. I never understood what Jaime saw in you, apart from his own reflection."

She slapped him.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du nekter for dette?

"That you were fucking our sweet Jaime?"

She slapped him.

"Did you think I was as blind as Father?" Tyrion rubbed his cheek. "Who you lie with is no matter to me . . . although it doesn't seem quite just that you should open your legs for one brother and not the other."

She slapped him.

"Be gentle, Cersei, I'm only jesting with you. If truth be told, I'd sooner have a nice whore. I never understood what Jaime saw in you, apart from his own reflection."

She slapped him.

Altså, jeg må si meg enig med mann42. Selv om Tyrion har fått med seg forholdet deres, betyr det ikke at alle andre har det. Ikke rart at Tyrion visste det, han er broren deres tross alt. Hadde Robert hatt den minste anelse om at barna han trodde var hans egne, faktisk var et resultat av incestforholdet til Cercei og Jamie, tror jeg han hadde drept henne på flekken uten å nøle. Cercei og Jamie var alltid forsiktige, og så kald og følelsesløs som Cercei alltid har opptrådt blant andre er det ingenting som tilsier hvorfor "alle" visste sannheten om dem uten å si noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loras visste jo også om forholdet mellom Cersei og Jamie, han sa noe til Jamie om det i bryllupet til Joffrey. Så jeg tror det er noe "alle" vet, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...