Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

Han har nok visst det før handlingen i bøkene/serien startet. Han har alltid vært veldig close med Jaime, og en veldig observant type.

Nå kommer du med antagelser, men blir det nevnt noen steder i serien der han bekrefter at han vet det?

Anonymous poster hash: 294b7...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kommer du med antagelser, men blir det nevnt noen steder i serien der han bekrefter at han vet det?

Anonymous poster hash: 294b7...5ec

Jeg kan IKKE huske at det noen gang har vært antydet at han visste dette. Jeg tror du har rett. Det er bare antakelser. INGEN gjennomskuet forholdet mellom Cersei og Jaime.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan IKKE huske at det noen gang har vært antydet at han visste dette. Jeg tror du har rett. Det er bare antakelser. INGEN gjennomskuet forholdet mellom Cersei og Jaime.

Bran el Rickon stark ferska Cersei og Jamie i en av de tidligste episodene. Det er derfor han ikke kan gå i dag, fordi han falt/ble dyttet ut av vinduet, da han ferska de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bran el Rickon stark ferska Cersei og Jamie i en av de tidligste episodene. Det er derfor han ikke kan gå i dag, fordi han falt/ble dyttet ut av vinduet, da han ferska de.

Bran husker ikke noe av dette da han slo hodet sitt under fallet. Cersei innrømte for Eddard Stark at hun og Jaime var mer enn bror og søster, men Ned kom jo fram til det selv (og Jon Arryn). Skulle tro Tywin og Tyrion var like smarte som de to, men tror de, spesielt Tywin, valgte å late som de ikke visste noe. Utover serien blir jo flere og flere klare over dette, men jeg har ihvertfall ikke merket at Tyrion har kommentert det mellom Jaime og Cersei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bran husker ikke noe av dette da han slo hodet sitt under fallet. Cersei innrømte for Eddard Stark at hun og Jaime var mer enn bror og søster, men Ned kom jo fram til det selv (og Jon Arryn). Skulle tro Tywin og Tyrion var like smarte som de to, men tror de, spesielt Tywin, valgte å late som de ikke visste noe. Utover serien blir jo flere og flere klare over dette, men jeg har ihvertfall ikke merket at Tyrion har kommentert det mellom Jaime og Cersei.

Tipper at Lancel også må vite noe om det, men Tyrion ser dem kanskje mest som søsknene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at Lancel også må vite noe om det, men Tyrion ser dem kanskje mest som søsknene sine?

Ja, tror nok at Tyrion velger å ignorere det da han har et godt forhold til Jaime. Lancel har ihvertfall nevnt at Cersei har drevet på med blodskam til de religiøse lederne han følger nå ihvertfall, så han tviler sikkert ikke på at Joffrey, Tommen og Myrcella er bastardene til Jaime heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What! Du kødder vel? Tyrion 'klaget' jo til Cersei om denne forskjellsbehandlingen mellom brødrene hennes. Og fikk vel en ørefik i retur.

Anonymous poster hash: 96c5c...b95

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer sånn at Dorne er ganske løssluppent sammenlignet med Westeros. Og Bronn er jo ikke helt uten sjarm. Og atter en gang: Bronn and Tyrion Comedy Hour! Back by popular demand.

Aha! håper Tyrion kaster skjegget han har hatt i hele sesong 5! Mimikken blir jo borte!

Anonymous poster hash: baef7...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mistet hukommelsen i fallet. Den kom aldri tilbake, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk episode 9 :). Ja, jeg er avhengig... satt oppe til 4 i natt for å se episode 9.

Jeg ser veldig lite tv, så kanskje jeg har en sårbarhet eller noe hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer de ikke gjøre flygingen mer realistisk med det budsjettet de har? Så ut som noe skoleelever kunne laget.

Anonymous poster hash: d4e8a...c5a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

:hakeslepp: Fantastisk episode! Endelig endelig endelig kom dragen tilbake :hoppe: 

Men fy så vondt jeg fikk når Stannis drepte sitt eget barn, herregud det var virkelig vondt å se på :snufs: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, den dragescenen var fantastisk! Det er derfor jeg holder ut all den pratinga de første 5-6 episodene av sesongene, nettopp fordi de siste episodene er epic! Wow. Satt nesten med tårer i øynene på slutten (ikke spør hvorfor, har ikke peiling hvorfor)  :fnise:

Og ja, grusomt å se den lille jenta bli brent. Jeg har dog ikke særlig interesse for den historien. Det jeg er mest fan av, er Danearys og Jon Snow. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt dette var en skuffende episode, virket mer som en "filler" episode. MEN slutten med vår kjære Khaleesi som endelig fikk forsonet seg med 'barnet' sitt var kanskje seriens høydepunkt så langt for meg! Når hun satte seg på dragen og de fløy av sted hylte jeg nesten av glede, det var MAGISK å se reaksjonen til Tyrion. Elsker at han er sammen med henne, synes det var på tide at hun ble knyttet til Westeros på et slags vis og jeg er veldig fornøyd med at linken er mellom henne og Tyrion. De virker som en interessant duo, så det blir spennende å se utviklingen mellom dem og hvor veien fører. Tror det som skjedde med dragen og Daenerys er det store vendepunktet til Tyrion, og at han nå endelig får troen på henne som dronning.

Var veldig nervøs for at dragen skulle dø når den fikk så mange spyd i seg, håper for all del at de følger oss til slutten av serien!

Det siste interessante med episoden var når Stannis og heksa drepte datteren hans. Stakkars uskyldige barn! Har alltid irritert meg over den gale moren hennes, så det var godt å se at hun endelig reagerte og prøvde å stoppe drapet, til tross for at det var veldig halvhjertet. Synes det var unødvendig at jenta måtte dø, spesielt måten det ble gjort på når hun allerede har blitt brent før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Den scenen med Sheerin (?)... Den var grusom. GRUSOM. Det er den verste scenen jeg har sett i denne serien, tror jeg. Jeg likte Stannis godt, men det her ... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok. Den scenen med Sheerin (?)... Den var grusom. GRUSOM. Det er den verste scenen jeg har sett i denne serien, tror jeg. Jeg likte Stannis godt, men det her ... 

Tror Shireen var den godeste personen i hele serien. Det er vel ikke noen som er godere enn henne?

Anonymous poster hash: d4e8a...c5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy det var fælt når de brant den lille jenta. De skrikende gikk som kaldt gjennom hele meg :-(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den scenen når khaleesi flyr avsted. Rørte meg til tårer og jubel

Endret av Alja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den scenen når khaleesi flyr avsted. Rørte meg til tårer og jubel

Jeg ble også rørt til tårer og jubel, men de var litt tidligere, da de brant Shireen på bålet. Jeg ble ble omtrent like varm inni meg som bålet de brant henne på av den scenen. Stannis viste hvor godhjertet han er ved å ofre sin egen datter for at tusenvis av soldater skulle få beholde livet sitt, prøvde å holde igjen tårene, men klarte det ikke :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...