Diamond99 Skrevet 29. april 2019 #3881 Del Skrevet 29. april 2019 1 time siden, Vampen skrev: Det er nok først og fremst fanbilder, slik som alle bildene med Arya som GOAT. Serieskaperne forklarer avgjørelsen med å la Arya drepe NK med at de ville ha noen som var uventet. Jon eller Dany ble forutsigbart. Så jeg tror ikke hun var den eneste som kunne drepe NK, men jeg tror ferdighetene hun lærte fra the faceless men og kniven hun fikk av Bran, gjorde det mulig. Arya hadde også den fordelen at NK også var mindre fokusert på henne. Vi har sett flere ganger at han har merket seg feks Jon, og i dagens episode velger han igjen å unngå en til en kamp med ham. Han reiser de døde mellom dem og forsvinner. Ja, jeg er helt enig med deg — veldig godt resonnert Det virker også mye mer realistisk enn at Arya skulle vært den eneste som kunne drept NK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. april 2019 #3882 Del Skrevet 29. april 2019 7 timer siden, Mrs Robinson skrev: Du som er så fryktelig negativ til alt som har skjedd i sesong 8 og tydeligvis har god innsikt i filmverdenen. Istedenfor å spy ut tonnevis av negativitet, kan du ikke heller komme med forslag til hvordan det KUNNE blitt løst? Hvordan ville DU ønske at siste sesong skulle se ut? Ikke som det klisjefylte Hollywood-mølet som blir servert nå. Nesten en og en halv time med meningsløs kriging i nesten fullstendig mørke? Gjeeeesp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. april 2019 #3883 Del Skrevet 29. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Eventuelt omvendt. At man dummet ned serien for å gjøre den til "allemannseie". Anonymkode: 0c089...a65 Dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. april 2019 #3884 Del Skrevet 29. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I TV-serien var det litt av en HYPE med denne "the night king" og så viser det seg å være SÅ latterlig enkelt å ta kverken på ham.. Anonymkode: 882d3...32b Ja, de bygget det opp noe sinnssykt. Men så vet jeg heller ikke hvordan de skulle gjort det for at det ikke skulle bli så billig som de ble nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 29. april 2019 #3885 Del Skrevet 29. april 2019 Enig med deg over, fantastisk bra avslutning for Theon, Jorah og Lyanna Mormont! Theon var virkelig en interessant karakter, som gikk gjennom mye... Fantastisk bra skuespill av Alfie Allen! Jeg gråt nesten når Jorah døde, litt på grunn av reaksjonen til Daenerys som til vanlig ikke viser mye følelser..Når det gjelder Lyanna, trodde jeg et lite sekund at den kjempen skulle spise henne! 😮 Satt der med hjertet i halsen omtrent... Er veldig spent på fortsettelsen!😊 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. april 2019 #3886 Del Skrevet 29. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Serien har fått seere som driter i historien, som sutrer over at hovedkarakterene ikke dør og mener at det er for lite action. I rest my case. Anonymkode: 15840...4fd Rettelse: For mye action. En hel episode med ubrukelig kriging? Sukk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 29. april 2019 #3887 Del Skrevet 29. april 2019 Er det lov å si at jeg er bittelitt skuffet over resultater av slaget? Jeg likte mye av hvordan det ble filmet, mye av dramatikken, men hadde regnet med at flere av de kjente karakterene kom til å ryke. Og jeg hadde håpt/regnet med at de ville tapt og måtte flykte sørover for å måtte ta et slag til et annet sted. Slik det ble så ble det litt for likt det siste slaget i Ringenes Herre. Hovedslemmingen blir drept på snedig vis og alle hans lakeier går i oppløsning. På en annen side så forstår jeg at siden NK ble skapt foran et sånt tre med en dolk i hjertet og at han da bør drepes foran et sånt tre med en dolk i hjertet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3888 Del Skrevet 29. april 2019 Drepte virkelig Arya NK med daggeren som de fant i sesong en? Etter noen forsøkte seg på å drepe Bran?😦 Anonymkode: 76380...baf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 29. april 2019 #3889 Del Skrevet 29. april 2019 21 minutter siden, jabx skrev: Ikke som det klisjefylte Hollywood-mølet som blir servert nå. Nesten en og en halv time med meningsløs kriging i nesten fullstendig mørke? Gjeeeesp. Konstruktivt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 29. april 2019 #3890 Del Skrevet 29. april 2019 Håper vi får se mer til Arya og Gendry;) litt for enkel slutt for NK! Hadde håpet white walkers hadde vunnet ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strykebrett Skrevet 29. april 2019 #3891 Del Skrevet 29. april 2019 1 minutt siden, Anciol skrev: Håper vi får se mer til Arya og Gendry;) litt for enkel slutt for NK! Hadde håpet white walkers hadde vunnet ! Da hadde du hvertfall ikke sett noe mer til Arya og Gendry! Night king og hæren hadde jo utslettet alle menneskene. Hva er gøy med det? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3892 Del Skrevet 29. april 2019 Pleier alltid å se videoene de legger ut etter hver episode. Anbefaler å sjekke ut! Mye man går glipp av i episoden men som man får med seg i videoene Anonymkode: 11ce9...a7e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 29. april 2019 #3893 Del Skrevet 29. april 2019 Elsker denne tråden! Men hva i alle dager holdt egentlig Bram på med? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #3894 Del Skrevet 29. april 2019 Episode 3 er noe av det beste jeg har sett på TV i mitt liv! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3895 Del Skrevet 29. april 2019 14 minutter siden, altflyter skrev: Elsker denne tråden! Men hva i alle dager holdt egentlig Bram på med? Hva mener du? Han lokket fram the night king, det var planen fra forrige episode. Anonymkode: ab14a...b8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 29. april 2019 #3896 Del Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Han lokket fram the night king, det var planen fra forrige episode. Anonymkode: ab14a...b8b Håpet liksom at han gjorde noe mer enn det. At det var en fancy plan med det. Nk visste jo hvor han var uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3897 Del Skrevet 29. april 2019 Bran satt i «transe» eller hva jeg skal kalle det, to ganger. Om jeg huske rett? Mulig det er noe mer vi ikke har sett enda. Første gangen var det for å se hvor NK var, andre gangen så vi ikke hva han gjorde. Anonymkode: d0b47...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 29. april 2019 #3898 Del Skrevet 29. april 2019 Jeg måtte se episoden på nytt, og det var enklere å få med seg detaljene da, når man ikke har nervene utenpå kroppen. Som hvor fantastisk bruken av musikk (The night king) er i den siste sekvensen, og hvor hjerteskjærende det er at Jorahs siste ord er et enkelt «I’m hurt». 😭 «Klemmen» fra Drogon mens Dany sørger er også en fin touch. Eller kule detaljer, som at Viserion lekker ild ut av hull i halsen, etter at Drogon beit ham. Det ble kamp mellom Drogon og Viserion, akkurat som det ble mellom menneskene de er oppkalt etter. Første gang fikk jeg inntrykk av at Jon nok en gang oppsøkte fare, men nå ser det mer ut som han er desperat etter å komme fram til Bran, og Viserion er i veien. Han prøver å finne andre veier, men der kommer det skrømt. I den grad at han vurderer et desperat siste forsøk på å ta dragen. Saved by the bell, for å si det sånn. Og da vet vi, siden Viserion faller sammen, ikke knuser, at han var et skrømt, ikke en WW. Der har det også vært en del teorier. Replikkene mellom Bran og Theon er også gode. Ikke bare det med at Theon er et godt menneske, men at alt han har gjort har ført ham dit, hjem. Jeg skjønte ikke bæret av Brans «reise» første gang, men nå la jeg mer merke til at det går rett fra warge-sekvensen til det første bildet av NK, som ser ut som han strekker seg mot ham. Så det er kanskje en del av planen med å lokke fram NK? Mulig at NK «ser» ham tydeligere når han warger? Han fortsetter jo til NK kommer. Jeg likte også NK i denne episoden. Han virker mer.. ekte? På et vis? Han kan til og med smile litt hånlig. Og det var interessant hvor tydelig han ikke var interessert i en kamp med Jon eller Dany. De var ikke målet, men heller noe å unngå nærkontakt med. Jeg liker også bedre måten han dør på, han blir «unmade», med drageglass på samme sted. Jeg tror også rollen hans er å være det han ble skapt til å være, døden for mankind. Ubarmhjertig, kald og følelsesløs. Det er bokstavelig talt døden som kommer. Og døden er først og fremst fokusert på det store bildet, her er han ute etter verdens hukommelse, han er tilbakeholden og kalkulert, og lar fotsoldatene ta seg av det meste av myrdingen. Sams rolle tror jeg først og fremst gikk ut på å være et bilde på den enorme frykten de levende opplevde. Han er publikums albi. Han er en fin, smart fyr, men ikke en kriger. Selv om han tidligere har klinket til. Men denne gangen blir det for mye, han fryser fullstendig. Det ser vi også i Grey worm. The unsullied er jo skapt til å være rene maskiner, motsetningen til Sam, krigere som ikke føler eller tenker, men følger ordre og dreper effektivt. Denne gangen er han redd, på en måte vi ikke har sett før. Og selv de mektige dothrakiene, uredde til det siste, må gi tapt. Beric, som har vært død en stund i bøkene, har i serien fått som sin oppgave å redde Arya. Og det mest interessante der synes jeg var det visuelle bildet av ham som holder skrømtene tilbake med kroppen. Et øyeblikk der ser det ut som han er korsfestet. The Lord of light ofrer ham til slutt, og lar ham dø, når han har oppfylt oppgaven med å redde Arya. Og i prosessen er det altså et øyeblikk hvor han ser ut som Jesus på korset. Selvensen i krypten er ikke min favoritt, selv om jeg liker samspillet mellom Sansa og Tyrion. Missandei setter også Sansa kraftig på plass. Kan neste episode endre forholdet mellom Sansa og Dany i mer positiv retning? Ellers er jeg ikke så sikker på om ikke krypten tross alt var det tryggeste stedet på Winterfell. Joda, det krabbet fram noen støvete Starker mot slutten. Men hvor var alternativet? De fleste steder ble oversvømt av langt flere skrømt mye tidligere. De var både utenfor og inne i Winterfell. Og Winterfell ble i hvert fall denne gangen stedet vinteren falt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #3899 Del Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, altflyter skrev: Håpet liksom at han gjorde noe mer enn det. At det var en fancy plan med det. Nk visste jo hvor han var uansett Det var jo ganske avgjørende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 29. april 2019 #3900 Del Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bran satt i «transe» eller hva jeg skal kalle det, to ganger. Om jeg huske rett? Mulig det er noe mer vi ikke har sett enda. Første gangen var det for å se hvor NK var, andre gangen så vi ikke hva han gjorde. Anonymkode: d0b47...1f4 Det er det jeg håper. At Bran så et eller annet som kommer til nytte i de neste episodene. Savner at vi får se mer av evnene hans... Virker litt bortkastet om vi ikke får brukt ham til noe mer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå