attegløyma Skrevet 9. november 2011 #361 Del Skrevet 9. november 2011 Sku til å sei at eg blir med til London i mars, men så glømte eg at eg sikkert e opptatt me nåke anna i mars... lzzm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. november 2011 #362 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg reiser i morgen, Attegløyma. Passer det bedre å bli med da? Jeg er forøvrig helt enig i at februar og mars er de tristeste månedene i året og de tyngste å komme gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 9. november 2011 #363 Del Skrevet 9. november 2011 Jupp, i mårra hadde passa bra, men eg ska på traktorkurs i helga, Ja, ja, eg må vel berre akseptere at flying e uaktualt frå februar. Men skal på tur til sommaren, Mini får berre henge på! Første gaven hans ved vogga skal vere pass og Europeiske helsetrygdkort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 9. november 2011 #364 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Døgnrytme er etablert står det på tickeren, jeg må le Fint vi får det skriftlig, men det spørs om babyene har fått det med seg... Er dere altså helt sikre på gutt nå? Eller? God tur, pøblis *aaaooouuummmmmmmmmmm* Sjelefred Lunsj! Endret 9. november 2011 av Miss O'Hara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 9. november 2011 #365 Del Skrevet 9. november 2011 Neida, e berre eg som e sikker Men vi har tenkt sånn: ein unge= han... Vi e språkleg bevisste må vite. Og joa, han har døgnrytme, søv om natta og begynner sjelden å mase (sparke...) før 10. E son te far sin vøtt. I dag måtte han te med litt sparking kl 6.30 men det var truleg i protest mot alt bråket (vekkerklokka) til faren som får ule og ule og ule og ule og... For faren vil helst ikkje opp før 10 han heller. Eg e jo reine mårrafuglen i forhold. Og det seie vel sitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 9. november 2011 #366 Del Skrevet 9. november 2011 True Men at miraklenes tid ikke er forbi kan jeg egentlig bekrefte, siden jeg skal hjem og slå meg løs på kjøkkenet, skal lage vaniljecupcakes med to ulike toppinger på, en vanilje og en sjokolade. Nuvel, jeg må fly. Effektiv dag. Ordnet med bilverksted, lege, tannlege, bestilling av hummer til en bedre middag vi skal ha med gjester pluss tatt et par andre tlf jeg har ventet med av ymse grunner. Dagens bakst får bli generalprøve, om det blir vellykket kan jeg bruke det til dessert når vi får gjester, jeg har kjøpt former i flere ulike størrelser, blant annet noen veldig søte små i perfekt munnfull-størrelse. Tiden går bare én vei, og det er fremover, kan like gjerne prøve å henge med, da. Ikke som apropos til cupcakes mer generelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktavia Skrevet 10. november 2011 #367 Del Skrevet 10. november 2011 Hvordan gikk det med cupcakesbakingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 10. november 2011 #368 Del Skrevet 10. november 2011 Cupcakes fra bunnen av er gode nok til å erstatte s** Nei, altså, jeg hadde en aldri så liten åpenbaring - og jeg skal aldri, aldri noensinne spise en eneste cupcake igjen som ikke er laget fra bunnen av. Ikke på kafé, ikke fra Toro, bare laget fra bunnen av. De var luftige, myke, smakfulle og sammen med glasuren var det helt... til å drukne i. Jeg mener det, jeg er cupcake-frelst. Jeg skal skrive ut alle oppskriftene på siden og prøve meg frem til noen favoritter. Skal bestille stæsj til å pynte dem med og gjøre spøken min til blodig sannhet, jeg skal bli cupcakedronning i provinsen Jeg prøvde to ulike glasurer, den ene etter oppskrift som ser himmelsk ut. Står fortsatt i kjøleskapet og venter på å bli fullført, så jeg skal lage ny batch med muffins i dag. Den andre var litt etter eget hode og litt etter den berømte Magnolia-varianten fra det store eplet over there, og det ble himmelsk - men jeg gjorde et eller annet feil, den ble litt for myk, mulig det ble for varmt på kjøkkenet, for det ble litt løsere enn ideelt. Dog spiste vi oss spyklare på de fantastiske fluffy muffinsene med den glasuren, det er derfor den andre glasuren fortsatt står i kjøleskapet Rolig dag. Prikker i huden, er kald selv under dyna. Huske å puste dypt. Merker jeg har stresset meg opp en periode, og det kjennes når man lander igjen og får kjent etter. Funnet frem meditasjonsapp'ene mine og vil 2012 skal bli året hvor jeg lærte å ta vare på meg selv. For min egen skyld. Eeelsker nye leketøyet mitt Bøker koster 38 kroner og sånt den er liten og lett, og jeg virkelig elsker tanken på å bære med meg bøkene mine overalt Om jeg hadde hatt pengene til det ville jeg ventet på den fine, nye som kommer snart, med farger og som er til film og alt mulig annet. Men jeg ønsket meg en nå, billigst mulig, så jeg har den plaine til bare bøker. Funker fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 10. november 2011 #369 Del Skrevet 10. november 2011 Nå ble jeg inspirert til å bake muffins! Skal jammen prøve meg på det til bursdagen til Vesla neste helg. Håper bare jeg finner noen gode som hverken trenger egg eller melk. Får ikke sjekket ut oppskriften du linket til, for bedriften min har visst en sikkerhetspolicy for å unngå at vi blir for feite... Eller noe slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 11. november 2011 #370 Del Skrevet 11. november 2011 Fortsatt uggen snålt med formen min for tiden. Svimmel og rar, litt sånn prikking i huden. Merker jeg driver og krysser fingrene for at det ikke er det jeg tror det er, og tar signalet alvorlig. Ungen fått henvisning til reguleringstannlege. Omtrent like latterlig som den gangen jeg fikk det. Jeg hadde bøyle en stund for å rette opp 3 mmm overbitt, men mamma nektet å sette på meg regulering. Det er jeg glad for. Jeg tror ærlig talt det brukes for mye regulering, det kan umulig være nødvendig å rette opp små tenner som såvidt står bittelitt skjevt. Poden har samme perlerad som både faren og meg, han har bare en hjørnetann nede som står litt trangt til. Lurer på hvor viktig det er at han har regulering da, om det er sånt som gir kjempetrøbbel senere eller om det er mest kosmetisk? Skeptisk Bilen har fått rettet opp to ting - på garantien! Reparasjoner til 6-7000 kroner uten kostnad, det er en enorm lettelse. Den må på den årlige service, men jeg utsetter det litt til, merker jeg. Er vel nok å bruke penger på nå før jul, og det er ikke lenge siden den var gjennom NAF-test Jobben henger ikke på greip for tiden. Har begynt å grue meg til å gå på jobb, har begynt å kjenne på unnvikelsesrefleksen og tenker uforholdsmessig på neste mulighet til å ha fri og ikke forholde seg til forvirringen Helg. Blir ikke en rolig en, vi får besøk, men det er jo mer enn nok rolige hverdagskvelder så det blir sikkert bra. Hm, litt bakpå i dag, sikkert formen. Drømte så innmari intenst i natt også. Men nyter roen som har senket seg ift en del ting, og prøver å ikke tenke på andre ting som kan stake ut kursen de neste årene i ukjente retninger. Like greit med litt Organisk grønn te. Er visst så sunt. Heldigvis er det godt ellers ville det føyd seg inn i rekken av botsøvelser man må foreta seg for ikke å omkomme av dårlig samvittighet og bekymring for helsa som man tydeligvis burde ha for alt man putter i seg... Fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktavia Skrevet 11. november 2011 #371 Del Skrevet 11. november 2011 Enig i det med reguleringstannlege, det har blitt en industri. Eller det er kanksje jakten på det perfekte som viser seg også her? Høres ikke greit ut med jobbfølelsen, håper det er forbigående. Du får passe på å koble ut i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 14. november 2011 #372 Del Skrevet 14. november 2011 En mandag uten blått, det er sjelden kost Jeg er trøtt etter en helg med litt utskeielser og mye besøk, men "ved godt mot" og generelt veldig *aaaooouuummm* Uncharacteristically so. Skinnende blå himmel og sol, sjelden kost - og i natt meldes det blå grader - endelig! Kaldt soverom og varm hule under dundyna, sover som en stein. Jobben spriker i alle retninger for tiden, jeg ser konturer av en organisasjon helt uten ledelse, og jeg lurer i dag på, for første gang egentlig, hvor lenge jeg kommer til å orke det på sikt. Jeg har vært litt innstilt på å klare å holde meg på mitt lokale nivå; tenke mine egne oppgaver, samarbeide med dem jeg gjennom oppgavene skal samarbeide med, og ellers ikke la meg affisere av rotet i organisasjonen før øvrig. Men når oppgavene rammer såpass sentralt som de gjør må jeg ha med "de verste" å gjøre, og jeg kjenner at jeg nok ikke har samme terskel for den typen stress lenger. Det føles ikke verdt det. Graden av frustrasjon på jobb blir for høy i forhold til hva jeg synes den bør være. Jeg er i tenkeboksen. Ikke på å slutte her, jeg trenger stabiliteten fast jobb gir, og det veier enn så lenge opp for frustrasjonsnivået - men jeg tenker på sikt, om jeg utenom jobb burde tenke i retning av å skaffe meg kompetanse i andre retninger for å kunne velge bredere hvis jeg må ut på jobbmarkedet igjen ila to-tre år. Egentlig vil jeg bli her, egentlig vil jeg finne en stilling jeg kan leve med her, men bedriften er sammensatt slik at det bare er tre måter å jobbe på - den ene er utelukket, jeg er ikke interessert i å gå den veien. Den andre har jeg prøvd, og det fungerer ganske lenge og til en viss grad, men blir for monotont over mange år. Den tredje typen er den jeg prøver ut nå. Jeg prøver å finne ut hva jeg kan endre selv, det er jo alltid der man må begynne. Om det er en tilnærming jeg kan velge til denne jobben og dem jeg jobber med, som vil fungere bedre. Det skal jeg tenke litt på og kanskje også få hjelp til. Andre sider av stillingen får jeg ikke endret, det er den delen som gjelder hva andre gjør og hvordan andre skjøtter sitt ansvar - eller lar være... det er den delen jeg ikke kan forandre. Jeg tror at jeg ville fungert optimalt om jeg hadde hatt en blanding av stillingstype 1 og 2 - halvparten rutinearbeid uten enorme krav til hjernekapasitet, halvparten kreativt og teamorientert. Jeg tror jeg må jobbe for å få til den løsningen, selv om siste tids utvikling dessverre peker i en annen retning. Jeg må se hva jeg får til. Jeg ønsker å bli her en stund, av mange grunner. Tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 15. november 2011 #373 Del Skrevet 15. november 2011 :Gjesp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 16. november 2011 #374 Del Skrevet 16. november 2011 Så harmonisk at jeg begynner å bli seriøst mistenksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktavia Skrevet 16. november 2011 #375 Del Skrevet 16. november 2011 Prøv å akseptere harmonien for en stakket stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktavia Skrevet 16. november 2011 #376 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Dobbeltpost... Endret 16. november 2011 av Oktavia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 17. november 2011 #377 Del Skrevet 17. november 2011 Japp, jeg nyter i fulle drag. Undres, men nyter Nesten fri i morgen, så fredagsfølelsen er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 17. november 2011 #378 Del Skrevet 17. november 2011 Online shopping er den beste oppfinnelsen siden hjulet. Jeg er ferdig med halvparten av julegavene til 2/3 av budsjettert beløp. Nå er det bare kosegavene igjen, og det kan vi lete etter når vi drar utenlands om ikke lenge Kom på et liiite problem... julesakene ble plassert på lageret... i Oslo Såh, da blir det liksom ikke helt jul. Ikke at det trengs så mye. Julegardinene henger i skapet her, det samme med to juleduker, og selvsagt serviset. Med røde lys da så blir det jo jul. Men det blir for dumt å kjøpe alt nytt til et juletre da, med stjerne, lys og det hele. Hm og jeg som liker å begynne så smått rundt første advent Her lukter det nesten at jeg hiver meg i bilen for en dagstur inn Søren, altså. Mr. Butler går i streik hvis han ikke får juletre. Her må det tenkes! *tjuvstarter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 17. november 2011 #379 Del Skrevet 17. november 2011 Ska vi prøve å ta samma helg? Om ting for ein gongs skuld går som eg vil skal eg inn og hente ein bil ein av dagane (dvs helg om ei veke eller to) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 18. november 2011 #380 Del Skrevet 18. november 2011 Det blir ingen helg, det blir i så fall å reise inn, hente kassene og dra ned igjen, og det blir neppe de to første ukene nå, for vi har besøk denne helgen og reisevirksomhet de to neste Får se hvordan vi gjør det, løser seg nok Prøver å få avklart om det blir noen helg der før jul, men vi får snakkes nærmere. Har poden, stort sett. Gjorde noen grep økonomisk i går, fikk gode råd om plassering og porteføljer, og begge deler høres ut som science fiction for meg, men nå er poden på aksjemarkedet takket være en bankrådgiver som var flink til å forklare og veldig tålmodig med oss vanlige dødelige. Jeg har så lyst til å gjøre noe som gir poden en sterkere start enn jeg fikk, jeg brukte tjueåra på å kompensere for bakgrunn og utgangspunkt for min egen del. Jeg er glad for det, learning the hard way, men jeg ofret f.eks. utdannelsen jeg drømte om. Det vil jeg ikke skal skje med poden. Det er verdens eldste klisjé, men jeg vil han skal få mulighetene jeg ikke hadde. Det føles godt å kunne gjøre noe sånt, selv om jeg sikkert kunne brukt den summen pr mnd til noe annet. Så lenge den forsvinner omtrent før den har vært innom min konto så ser jeg den ikke likevel. Litt som med ekstra skattesparing. Jeg tenker sjelden på at jeg sparer en tusenlapp hver måned der heller, og føler jeg vinner i Lotto hver juni *lettlurt* Det er så dumt hvordan man så lett venner seg til litt romsligere økonomi. Når jeg tenker på hvilken sum jeg faktisk klarte fint å leve for før så lurer jeg på hvordan det var mulig. Men det var det. Ikke at det ikke kostet meg noe i form av sosialt liv, opplevelser, praktiske ting, utdannelse, men likevel, det er mulig å leve ganske billig, og den gangen hadde jeg ikke annet å sammenlikne meg med heller. Ikke at økonomien er så voldsomt romslig nå, ikke i andres målestokk, jeg hører med forfjamselse om folk som har hytter, båter, biler og ferier hvert år og lurer på hvordan det er mulig på relativt ordinære inntekter, arver folk mye? Låner de hytter? Betaler firmaene for bilene? Eller bor jeg et veldig priviligert sted, lever ikke "alle" slik i Norge likevel, er det bare jeg som har ressurssterk referansegruppe her og nå av tilfeldigheter? Iallfall, jeg føler meg heldig likevel, jeg føler meg rik, jeg gleder meg over hjemmet vi lager sammen. Og så er det noe veldig tilfredsstillende ved å spare til noe og så klare det de gangene jeg har penger mellom hendene til å "sløse" så føles innkjøpene nesten egentlig litt tamme Nå skal vi snart reise igjen, og jeg synes det har vært litt av moroa å planlegge det med i budsjettet de siste par månedene, kunne se frem til det. Mulig jeg er veldig enkel av meg. I så fall er jeg glad for det, for jeg har egentlig ikke lyst til å bli en av dem som er skuffet hele tiden for alt de ikke har råd til av luksusgreier. Ser på Luksusfellen på onsdager og tenker at folk har et vanvittig forventningsnivå på hva de skal skaffe seg her i livet. Som om ens lønnsnivå ikke har noe å si; man skal liksom være en av dem som har råd til alt mulig uansett om man er i lavtlønnet yrke eller ei. Nå høres jeg ut som mormor! Det var bare én ting som fikk henne til å hisse seg opp, og det var bortskjemte folk som ikke likte å jobbe hardt for det de fikk. Gamlis. Nuvel, kunne vært verre. Jeg holder igjen på julemusikken... jule-cd'en ligger i bilen, hadde lyst til å sette den på i dag, de har tross alt sendt julereklamer lenge allerede, men jeg klarte å holde meg. Må prøve å drøye en uke til... Halv dag fri i dag gleder meg til helg! Hjemmekos. Fikk gjort masse hjemme i går, nesten ingenting igjen til fredagsvasken i dag, bare kos Fredagsradio, fredagsstemning, altfortidligjulestemning. Jeg skal skrive handleliste, ønskeliste, gjøreliste. Føles som om tilværelsen endelig har landet litt her, jeg ser antydning til linjer jeg kan leve med, en struktur, noe å forholde seg til, rammer jeg kan leve med, og til og med noen muligheter jeg ikke har sett før. Takknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå