Gå til innhold

Bolle nr 2 :)


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

:hoppe: For 14 uker :hoppe::)

Jeg veide 55 kg når jeg ble gravid, og nå veier jeg 66,6 kg, så jeg har gått opp en del ganske fort.

Er jo ikke så ille det heller, du er jo 25 uker på vei da :) Og med en vekt på 66,6 kg nå, så vil jeg tippe at du er ganske slank :) med en fin kulemage tenker jeg! Helt sikkert noe annet enn det jeg ser når jeg ser meg i speilet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er jo slank, men vektoppgangen er litt ekstrem syntes jeg. Men nå bryr ikke jeg meg så mye om hva jeg stapper i meg heller da. Hehe :) "Det baby vil ha - skal baby få" pleier jeg å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er jo slank, men vektoppgangen er litt ekstrem syntes jeg. Men nå bryr ikke jeg meg så mye om hva jeg stapper i meg heller da. Hehe :) "Det baby vil ha - skal baby få" pleier jeg å si :)

Haha, det ser ut til å være min filosofi også :ler: godt å ha noe å skylde på! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må lage meg en liten innkjøpsliste, da det er mye som skal handles i nærmeste fremtid både til hun som skal i barnehage og den lille i magen :)

Babyutstyr:

- Igloo Troller vognpose

- Greie til å ha i badebalja som jeg ikke husker hva heter. Sånn støtte/liggesak.

- Litt flere bodyer og bukser (mer hvis gutt)

- sengetøy, helsetepper, kluter hvis gutt, da mye vi har fra før er rosa

- Bleier, smokker, smokker til tåteflaske

- purelan

- søskensete/søskenvogn eller noe

- ny vippestol? Har så lyst på den stokke-vippestolen/dagsenga!

- en babycall til hvis jeg ikke klarer å slutte å overvåke storesøster :sjenert: (hønemor ja...)

- kanskje en ekstra seng, har en ledig men vil helst ha sprinkelseng til begge

- madrass

- dyne

- voksipose?

- Ullfleecedress fra Nøstebarn

- Ullbodyer, ullbukser, ullpysj

Det ble visst endel mer enn jeg trodde!

Barnehageutstyr:

- Innesko

- Ullfleecedress

- Regntøy

- Støvler

- Høstdress

- Ullundertøy

- Ekstra bukser/strømpebukser

- Luer, votter, sokker i ull, regnvotter

- sydvest

- voksipose hvis hun skal ha vogna i bhg

Og helt sikkert masse mer!

Endret av Miss moneypenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Ikke så rart det da, har ikke du vært ganske dårlig? Hvordan går det med deg nå? Er ikke så lett å spise sunt da. Nå har jeg kommet meg bittelitt på den fronten da, for jeg har så sinnsykt vondt i hodet på andre uka nå, så da fant jeg ut at det var verdt å prøve å forbedre kostholdet ;)

Jo, jeg har vært ganske dårlig til tider. Det er veldig forskjellig fra dag til dag hvor dårlig jeg er, men har stort sett vært kvalm hver eneste dag. Så da blir det den maten jeg føler for å spise :sjenert: Ja, det er verdt å prøve å forbedre kostholdet hvis man har mye vondt i hodet. Verdt å prøve alt som kan prøves for å slippe unna hodepine :jepp:

Innkjøpsliste er lurt. Greit å ha litt kontroll på hva man trenger :) Jeg har ikke kommet så langt som å tenkt på hva jeg trenger å handle inn enda jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har vært ganske dårlig til tider. Det er veldig forskjellig fra dag til dag hvor dårlig jeg er, men har stort sett vært kvalm hver eneste dag. Så da blir det den maten jeg føler for å spise :sjenert: Ja, det er verdt å prøve å forbedre kostholdet hvis man har mye vondt i hodet. Verdt å prøve alt som kan prøves for å slippe unna hodepine :jepp:

Innkjøpsliste er lurt. Greit å ha litt kontroll på hva man trenger :) Jeg har ikke kommet så langt som å tenkt på hva jeg trenger å handle inn enda jeg :sjenert:

Huff, håper at du blir bedre etterhvert! For mange gir kvalmen seg etter de første 12 ukene mener jeg å ha lest et sted, håper det gjelder deg også! Jeg er nok kanskje litt tidlig ute med innkjøpslista mi :fnise: tør ikke kjøpe noe til babyen så tidlig, men syns det er så koselig å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, håper at du blir bedre etterhvert! For mange gir kvalmen seg etter de første 12 ukene mener jeg å ha lest et sted, håper det gjelder deg også! Jeg er nok kanskje litt tidlig ute med innkjøpslista mi :fnise: tør ikke kjøpe noe til babyen så tidlig, men syns det er så koselig å tenke på :)

Det er sant. Det er veldig koselig å tenke på. Problemet med meg er at hvis jeg begynner å tenke og planlegge hva jeg skal kjøpe, så klarer jeg ikke å la være :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å planlegge, og gjerne være litt ut i godtiden med ting. Faktisk har det vært litt vanskelig å venne seg til at snuppa ikke vokser så fort som det første leveåret. :gjeiper: Synes det er koslig at hun kan bruke mye at de fine klærne hun har lengre da.

Jeg må innrømme at jeg har tenkt litt på nr2 når jeg har kjøpt ting til snuppa. Alt ble ikke rosa, liksom.

Skal du ha sprinkelseng til minstemann fra starten av?

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å planlegge, og gjerne være litt ut i godtiden med ting. Faktisk har det vært litt vanskelig å venne seg til at snuppa ikke vokser så fort som det første leveåret. :gjeiper: Synes det er koslig at hun kan bruke mye at de fine klærne hun har lengre da.

Jeg må innrømme at jeg har tenkt litt på nr2 når jeg har kjøpt ting til snuppa. Alt ble ikke rosa, liksom.

Skal du ha sprinkelseng til minstemann fra starten av?

Ja, jeg prøver å tenke litt på nr 2 når jeg handler til storesøster nå, prøver å ikke kjøpe rosa. Men jeg finner så lite fint i nøytrale farger :(

Tror vi bruker vogga de første mndene, men skal vel ha en sprinkelseng etterhvert tror jeg. Vi har en seng som ikke har sprinkler, men hønemor syns det er best å se ungen om natta :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Det er lite som passer både gutt og jente. Det så mye som er veldig gutt eller veldig jente. Det er vel meningen at man MÅ kjøpe dobbelt hvis en får en av hver. Men nå er det er jo ikke så lenge til du får vite om det er ei prinsesse til eller en liten prins! :rodmer: Spennende!

Greit å gjøre det enklest mulig for hønemoren da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 15 uker på vei, syns tiden går utrolig fort! Hormontroll, men ellers bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Koselig! Gratulerer! :klemmer:

Er selv snart 18 uker på vei og jeg kjenner igjen den innkjøpslisten din haha! Jeg tenker og planlegger hver eneste dag og blir aldri enig med meg selv.

Terminen står i midten av desember (det har jeg bestemt) og jeg har planlagt nesten hver eneste uke frem til da! :fnise: takk gud for medgjørlig sambo, sier jeg bare...

Hvordan er formen din ellers da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig! Gratulerer! :klemmer:

Er selv snart 18 uker på vei og jeg kjenner igjen den innkjøpslisten din haha! Jeg tenker og planlegger hver eneste dag og blir aldri enig med meg selv.

Terminen står i midten av desember (det har jeg bestemt) og jeg har planlagt nesten hver eneste uke frem til da! :fnise: takk gud for medgjørlig sambo, sier jeg bare...

Hvordan er formen din ellers da? :)

Hei! :vinke:

Takk, og gratulerer selv :)

Medgjørlige samboere er kjekt å ha i disse dager ja :Nikke:

Formen er stort sett bra, noen dager har jeg ekstremt vondt i hodet, og iblant er bekkenet kranglete, men i det store og hele har jeg det ganske bra :) Du da? Har du vært på ul enda?

Endret av Miss moneypenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Hei! :vinke:

Takk, og gratulerer selv :)

Medgjørlige samboere er kjekt å ha i disse dager ja :Nikke:

Formen er stort sett bra, noen dager har jeg ekstremt vondt i hodet, og iblant er bekkenet kranglete, men i det store og hele har jeg det ganske bra :) Du da? Har du vært på ul enda?

Takk! :)

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten samboeren min, er din like fantastisk og medgjørlig som min? :fnise:

Formen er veldig bra, det eneste som er litt synd er at jeg trenger MASSE søvn og noen ganger er beina og bekkenet ikke helt på lag ... har noe verker, men er flink med joggesko og prøve å gå mest i skogen, og da er det som regel greit :)

Skal på ordinær UL neste mandag, da skulle vi få vite kjønnet, men vi har lyst å gå svangerskapet ut uten å vite noenting! :sjenert:

Hadde en UL i uke 14 tror jeg? Eller uke 12...her går det i surr noen ganger! Bare for å se den lille. Det var FANTASTISK! Og bare fine tilbakemeldinger, alt så bra ut, aktiv liten kropp som sugde på tommelen og var fin i fasongen. Kjempekos! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppendeglad: 16 uker!!

Her har det også gått i endel hodepine :sukk:

Hadde skikkelig kraftig migrene da jeg gikk gravid sist, og håper og ber om at jeg skal slippe unna denne gangen :pls:

Hormontroll er vi nok mange av :fnise: Synd forferdelig synd i sambo til tider... Men heldigvis er de fult klar over hvorfor det blir slik og kanskje en smule litt mer tålmodig enn de ville vært ellers :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten samboeren min, er din like fantastisk og medgjørlig som min? :fnise:

EEHHHHH.. hehe neida :) Han er forholdsvis medgjørlig ;)

Er faktisk litt frista til å ikke vite kjønnet jeg også, det endra seg over natten! Ble plutselig så inni hampen forbanna på folk som sier "du ønsker deg vel en gutt denne gangen da, siden du har ei jente fra før?", og "det er vel litt ekstra stas om det blir en gutt vel?". Så på trass vurderer jeg å ikke få vite det sånn at de ikke får vite det ;) Dette er familiemedlemmer så noen kommer garantert til å sladre til dem hvis vi får vite kjønnet. Det eneste jeg ønsker meg er et vellykka svangerskap og en vellykka fødsel, som resulterer i en frisk liten baby som har det bra :rodmer: Er det så vanskelig å skjønne???

Husker at veslejenta sugde på totten på ordinær ul, og da hun var ca 3 mnd begynte hun å gjøre det. Det er så søtt :hjerte:

16 uker !!! hurra!! håper alt står bra til:)

Hei du! :vinke:

Er vel 16 uker på deg i morra? :hoppe:

Håper alt står bra til med deg og, stikker innom deg etterpå og tar en titt :)

FrkHøne: Håper du slipper unna migrene jeg også! Det er så innmari slitsomt når det føles som hodet skal eksplodere. Og når man har en liten fra før som skal ha mye oppmerksomhet kan det fort bli slitsomt hvis man ikke er i form! Her har det vært bra noen dager nå da :) Prøver å drikke masse, har fått helt dilla på farris bris. Den vanlige, de med smak blir jeg kvalm av bare jeg ser fargen på korken :fnise:

Syns ganske syns på samboeren jeg og, men tenk da.. hvis det hadde vært mannfolka som skulle gått gravide, født barn, og klart seg uten søvn den første stunden og med konstant skriking.. hvordan i huleste skulle det gått? De som tror de er døden nær når de er forkjøla :ler: Er bra vi ofrer oss spør du meg! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas lille statusoppdatering:

Vekt: 73,6. Kryper litt oppover ser jeg, men det er helt greit det :)

Humør: sånn passe!

Form: veldig bra!!

Shoppedillaen har slått til for alvor da, så i morra må jeg kikke litt i butikker! Fikk Kavat sandaler og Kavat sko til vesla i posten i dag, noe så utrolig nusselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...